Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
Kreikka kesällä, espanja syksyllä ja talviloman matkakohdetta ei olla päätetty, mutta jonnekin lämpimään lähdetään. Plus varmaan muutama viikonloppureissu Viroon, ne tehdään yleensä aika extempore, turhia jaksa suunnitella kun sataman lähettyvillä asutaan.
Tallinnaan joskus kesän aikana.
Pitää lähteä Kuopioon. Savo -kuin ulukomaille mänis....
Englannissa käydään kuopusta moikkaamassa.
Berliini, Krakova, Praha, Tallinna ja Lissabon.
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon saastuttajia palstalla. Tiedätte varmasti, että pilaatte lentomatkustelemisellanne toisten hengitysilmaa. Tuotatte hiilidioksidia ja käytätte uusiutumattomia luonnonvaroja. Tuhoatte luontoa matkakohteissanne.
Miten kehtaatte vielä ylpeillä sillä ja kysellä missä ja milloin teette tämän?
Tiedät varmasti, että lihansyöntisi tuhoaa maapalloa enemmän kuin lentomatkailu.
Olen ollut tänä vuonna ystävien kanssa Prahassa. Kesällä matkustamme perheen kanssa Portugaliin ja toivottavasti vielä loppuvuodesta joku reissu.
Ranska ja Hollanti. Ranska kuukauden päästä ja Hollanti syksyllä.
En laske ulkomaan matkaksi sitä, kun ylitän pohjoisessa rajan erämaassa ja tassuttelen vähän Ruotsin ja Norjan puolella. Se on vaellus, reissu eikä niinkään ulkomaanmatka.
Säästän rahaa ensivuoden Skotlanninmatkaan.
No jollekin reppureissulle Eurooppaan.. ja ikuisesti Helxxxxiin täältä Suomitaantumalandiasta. Etelässä on kivaa ja rentoo ja vanhoja kaupunkeja jotka täällä Suomessa viimeistään muutaman kymmenen vuoden kuluessa jyrätään maantasalle. Kun Suomiahneet haluu rahaa. Kauniita moderneja betonilaatikoita niiku viimeset 50 vuotta..ettei kukaaan koskaan saa tietää että Suomessakin oli jonkinlaista yritystä pitää kaupunki kauniina. Historiallinen kerrostuma.
Ei vielä varmuutta matkoista. Maaliskuussa kävin Berliinissä. Rantalomalla en ole ollut muutamaan vuoteen ja nyt tekisi mieli ihan löhölomaa, äkkilähtöä. Aurinkoa ja lepoa.
Katselin että viikoksi pääsisi nyt aurinkomatkojen matkalle Turkkiin 270 euroa ja Mallorcalle 290. Yli 300 € en maksa viikon matkasta. Nyt juuri ei anna työtilanne myöten mutta heti kun antaa niin varaan äkkilähdön. Ennen juhannusta kumminkin. Yksin matkustan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jokainen tännekin vastannut voisi miettiä, että mistä syystä itse matkustaa. Mielestäni jokaisella olisi oman kulutuksen suhteen peiliin katsomista. Kotimaassa voi matkailla myös, tai lähteä hieman lähemmäs. Tarvitseeko joka vuosi päästä sinne New Yorkiin tai Thaimaahan? Matkustetaanko vain sen vuoksi että se on ihanaa, vai onko taustalla jotain mielikuvia siitä, mitä hyvätuloisten pitäisi tehdä. Sama esim vaateostosten kanssa. Mun mielestä on pelottavaa kuinka moni ei ikinä pysähdy miettimään omia kulutustottumuksiaan elämässä vaan ottaa sen markkinoinnin mitä heille tarjotaan.
Just näin, aika järkyttävää luettavaa tämä ketju
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä varmuutta matkoista. Maaliskuussa kävin Berliinissä. Rantalomalla en ole ollut muutamaan vuoteen ja nyt tekisi mieli ihan löhölomaa, äkkilähtöä. Aurinkoa ja lepoa.
Katselin että viikoksi pääsisi nyt aurinkomatkojen matkalle Turkkiin 270 euroa ja Mallorcalle 290. Yli 300 € en maksa viikon matkasta. Nyt juuri ei anna työtilanne myöten mutta heti kun antaa niin varaan äkkilähdön. Ennen juhannusta kumminkin. Yksin matkustan.
Elvistele lisää, juntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo ollut: Italia (Stresa), Ranska (Pariisi, St Louis), Sveitsi (Basel, Zurich ja Gstaad), Ruanda (Kigali), Espanja (Barcelona), Iso-Britannia (Lontoo), Belgia (Brysseli)
Menossa ja varattu: Saksa (Nürnberg), Sveitsi (Meiringen, Zurich, St Gallen, Neuchatel), Liechtenstein (Vaduz), Norja (Oslo), Kanada (Toronto),
Haluaisin lisäksi: USA (New York ja Miami), Italia (Milano), Luxemburg
Suurimmassa osassa käyn kavereiden tai perheen luona mikä laskee kuluja.
Vaikuttava lista! Miten sinulla on aikaa? Itse reissaisin vaikka koko ajan, mutta lomien määrä on niin rajallinen.
Huomasin kommentin vasta nyt. Alkuvuonna asuin Keski-Euroopassa, joten välimatkat olivat lyhyet. Pe-su riitti siis oikein hyvin, tai vaikka lauantai aamusta kohteeseen ja maanantaina aikaisin aamulla matkaan ja suoraan töihin. Siellä oli paljon halpabusseja (mm Flixbus), halpalentoyhtiöitä ja näin joten ei ollut oikeastaan kallista. Tammi-maaliskuu on vielä aika kylmää eli ei-sesonkia, joten hinnat halvemmat. Osassa paikoista käytiin jopa päivämatkalla, lähdettiin aikaisin aamulla ja tultiin myöhään illalla takaisin.
Isovanhempani asuvat Floridassa, lukioikäiset vaihtarikaverini ympäri Eurooppaa ja Kanadasda (olin USA:ssa lukiovaihdossa monia vuosia sitten), joten kulut pysyvät matalalla.
Oslossa olen pari päivää, kesälomalla pari viikkoa Saksa-Sveitsi-reissussa, Toronto on talvilomalle joulukuussa.
Katson josko saisin New Yorkin ja Miamin samaan syssyyn Kanadan kanssa ja Milanon Saksa-Sveitsi keissin kanssa.
Mulla on 500 000 pankkitilillä. Siihen päälle muutamat asunnot :)
Venäjälle heinäkuun ensimäisellä viikolla. Seurakunnan järjestämälle leirille ohjaajaks. Mennään pakettiautoa vähän isommalla autolla. N.10? Muutakin on lähdössä.
Ja en saa palkkaa, leirin lapset on usein alkoholistivanhempien lapsia ja leiri usein ainoa paikka minne kesällä pääsee.
Maailman ympäri lähden pian kävelemään, mukaan pakkaan vain rahaa, passin, henkilöllisyystodistuksen, Raamatun, maskotti pehmoleluni, vähän vaatteita, kuivamuonaa matkaevääksi, teltan, makuupussin, puukon, lääkkeitä (esim. särkyyn, kuumeeseen, ummetukseen ja ripuliin), jonkinlaisen vedenpuhdistuslaitteen juomaveteni puhdistamista varten, kumiveneen ja airot. Kävelemällä menen, mutta jos en pääse millään eteenpäin ilman kohtuuttoman pitkää kierrosta vesistön ympäri, niin soutelen kumiveneellä esim. joen, järven tai meren yli. Millään muulla kulkuneuvolla en kulje, en siis esim. taksilla, linja-autolla, junalla tai vastaavalla. Jonkun eläimen selässä voin ratsastaa jos sopiva eläin tulee vastaan ja jos jostain löytyy halpa pyörä, niin sen voin ostaa ja pyöräillä eteenpäin. Pysähtelen välillä joihinkin mukavan näköisiin paikkoihin ja tienaan ruokaa ja lepopaikan vaikka tekemällä sitä vastaan työtä. Tai sitten nukun vaikka luolassa, juon vettä vaikka purosta, syön syötäviä villikasveja ja hyönteisiä tai syön muilta ylijääneitä tähteitä. Elän siis jonkinlaista kulkurielämää ja kun olen kävellyt maailman ympäri ja palannut takaisin lähtöpisteeseeni, niin olen taas täällä omassa kodissani. Muutama vuosi siinä voi mennä, mutta aikaa minulla on, ei minun tarvitse vielä vanhainkotiinkaan muuttaa ennen kuin aikaisintaan 45-50 vuoden päästä.
Tukholmaan perheen kanssa (Commodoressa jeeee)
Miehen kanssa Gdanskiin
Lisäksi haluaisin kovasti syyslomalla vielä jonnekin - ehkä mennään vain Tukholmaan, koska mies ei saanut vaihdettua lomarahaa vapaaksi.
Syyslomalla Kreeta, Hersonissos