Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
Arabiemiraatit on syksyllä ja talvella mahtava kohde. Lämmintä, aurinkoa ja vain kuuden tunnin lento.
Sinneppä taas.
Tämä vuosi vaihtui Gibraltarilla, ja loppiaisena palasimme Espanjasta kotiin. Ensimmäinen kerta Aurinkorannikolla. Turhaan olin ennakkoluuloinen, ei se ollutkaan pelkkä suomalaisten turistirysä.
Sen jälkeen olen käynyt jo Tukholman-risteilyllä ja Budapestissa.
Seuraavaksi olen lähdössä Sveitsiin ja Saksaan. Harrastukseen liittyvä esiintymismatka.
Mieheni täyttää kesällä 40, ja lahjaksi on tulossa kaupunkilomaviikonloppu. Tällä hetkellä vahvimmat vaihtoehdot ovat Pariisi ja Firenze, ja vaaka on kallellaan Pariisiin.
Kesälomalla lähdemme purjehtimaan. Purjehdus on tietysti osittain riippuvaista tuulen suunnasta, mutta lahden yli on tarkoitus mennä ja olisihan se ihanaa purjehtia etelään ihan Riikaan saakka.
Mies haluaisi lähteä vielä syksyllä Malagaan. Lisäksi on todennäköistä, että teemme matkan vielä joululomalla, mutta sitä ei ole suunniteltu vielä mitenkään. Voi olla myös kotimaan matka ja mennä jopa ensi vuoden puolelle.
Kun tätä matkustamisen määrää suhteessa tuloihin ja hintoihin ihmetellään, niin eihän se ilmaista ole. Matkustelu on kallis harrastus, johon täytyy jatkuvasti säästää. Matkalla on oltava budjetti, ja lennot (tai laivat, junat tms.) ja majoitukset on pakko kilpailuttaa.
Hinta riippuu paljon myös matkakohteesta ja ajankohdasta.
Tahan mennessa kayty Tukholmassa ja siita menin suoraan Suomi-lomalle (asun UK:ssa). Paasiaisena kavin Pariisissa.
Tulevia matkoja mietin viela, mutta Suomessa tulee ainakin kaytya kesalla tai alkusyksysta. Ja tietenkin jouluksi Suomeen. "Arsyttavaa" kun suurin osa lomapaivista menee Suomireissuihin. Vaikka valinta on tietenkin oma...
Joku ulkomaanreissu taytyy kylla tehda ja olenkin harkinnut Espanjaa (Valencia) tai Italiaa (Venice) loppusyksylle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin Tallinna/Tukholma. :D Kaukokohteista haluisin Shanghaihin, jos saan matkaseuraksi jonkun, ketä kiinnostaa lähteä sinne.
Entäs visiitti Torniosta Haaparantaan, lautamatka Vaasasta Uumajaan, rantaloma Tromssassa tai Viipuri ja Sortavala? Itänaapurille menetyille alueille pitää valitettavasti hankkia passi ja viisumi.
Lontooseen ystävien kanssa ensi kuussa. Sitten vielä yksin matkan ehkä Osloon tai Prahaan. :)
Kesälomalla matkustan ensin Bukarestiin ja sitten teen toisen reissun Krakovaan. Syysloman vietän Firenzessä. Olen yksinasuva töissä käyvä mies. Perusarjessa ei kulu rahaa kovinkaan paljoa, asumiskuluja toki on. Laitan itse ruokani, kuljen julkisilla töihin, ostan vaatteita vain kuin on pakko eikä ole kalliita harrastuksia. Matkoilla käytän sitten rahaa reippaammin.
Lomalento vero tämmöseen turhaan öljyn polttoon taivaalle.Pelikaani osuu toivottavasti teidän koneen turbiiniin siellä lähdössä .
Suomeen, Etelä-Karjalaan lähdetään viikon päästä lomalle. Ihanaa päästä käymään synnyinmaassa!❤
Toivotaan kaikille hyvää ja lämmintä kesää Suomeen!
Terv. täältä keväisestä Madridista, jota suosittelen kaupunkikohteeksi.
Aitoa espanjalaistunnelmaa ja loistavat ostosmahdollisuudet, ym. ym.
Ihmiset on hirmu suunnitelmallisia.. Minä en ole vielä päättänyt pilkotun lomani tarkkaa aikaa enkä sitä minne menisin, vai menisinkö minnekään. Sinkkuna voi näinkin. Ymmärrän jos kyseessä pakettimatka niin pitää varata ajoissa, mutta muuten itse tykkään äkkilähdöistä ja siitä että päätän vasta viime tingassa.
Tätä on joskus vaikea toisenlaisen ihmisen ymmärtää.
Kai tässä on sitäkin, kun inhoan suunnitella reissuja ja mieluusti lykkään sitä.
Kuluttakaapolttakaakokopallo kirjoitti:
Lomalento vero tämmöseen turhaan öljyn polttoon taivaalle.Pelikaani osuu toivottavasti teidän koneen turbiiniin siellä lähdössä .
Suurta energiankulutusta maailmassa on lihantuotanto. Myös yksityisautoilu saastuttaa.
Lähde sinäkin matkalle, niin ei tarvitse katkeroitua.
Ensi viikolla Tukholmaan häihin vieraaksi ja heinäkuussa Pohjois-Italiaan ja Sveitsiin autoilemaan. Ja eiköhän tule myös Tallinnassa käytyä päivävisiitillä. Pääsiäisenä olimme 2 vkoa Japanissa.
Kotimaan matkailua meillä suositaan,vaikka se kallista onkin.Ettäkö kaikki vaan loma matkoille lentäen ympäri maailmaa.Junallakin kyllä pääsee ja laivoilla naapuri maihin.
Kuluttakaapolttakaakokopallo kirjoitti:
Kotimaan matkailua meillä suositaan,vaikka se kallista onkin.Ettäkö kaikki vaan loma matkoille lentäen ympäri maailmaa.Junallakin kyllä pääsee ja laivoilla naapuri maihin.
Mihin maihin se naapuri meni? Yrittäkää nyt hyvät ihmiset hallita oikeinkirjoitus. Minäkin yritän vaikka en vuosikymmeniin ole asunut Suomessa.
Kävin huhtikuussa Amsterdamissa, kesäkuun alussa Tukholmaan. Kesällä 2 viikon kesälomamatka, jossa käydään Kroatiassa, montenegrossa,sarajevossa, barcelonass ja Lissabonissa.( + 12 h stopover Milanossa, 8 h Berliinissä ja paluumatkalla 12 h Amsterdamissa) elokuussa tarkotus ois mennä vielä päivä Pietarissa-risteilylle.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, miten tälle palstalle löytää nämä lentokoneessa jatkuvasti ympäri maailmaa reissaavat, kun todellisuus on toinen:
"Suomalainen matkustaa ulkomaille 1,7 kertaa vuodessa, mutta kotimaanmatkojen osuus nostaa mökkeilijäkansan tilaston kärkeen. Keskiverto suomalainen tekeekin 5,8 kotimaanmatkaa vuodessa."
Ulkomaan matkoistakin suurin osa on Tallinnan tai Tukholman risteilyjä. Runsaasti ulkomaille matkailevia on häviävän pieni osa väestöstä mutta se löytää salamannopeasti Vauva-palstalle!
Käyn pari kertaa vuodessa tapaamassa miesystävääni joka asuu ulkomailla.
Laitappas vinkki millä aineilla moisia harhoja saa aikaiseksi? Ja pystyy vielä palstaileen...