Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasektomia = ero - ei tämän näin pitänyt mennä

Vierailija
08.05.2018 |

Mieheni on menossa vasektomiaan juuri tällä hetkellä - ja minulla on ihan kamala paniikki.

Päätös on hänen, on ollut jo pitkään - ja kunnioitin sitä täysin. Mutta eilen illalla vasta iski se todellisuus, että me emme todellakaan saa lapsia yhdessä. Haukkukaa tyhmäksi, mutta olen aina vaan ajatellut, että jos se päivä tulee, se tulee. En tajunnut, että sekin päivä voi tulla, kun mahdollisuus on lopullisesti kuollut.

Tänään aamulla töihin ajaessani valkeni minulle myös se, että me emme elä loppuelämäämme yhdessä.

En tiedä mitä tekisin. Haluaisin juosta, itkeä, kirkua, huutaa. On vaikea hengittää.
Elämä ilman häntä tuntuu kamalalta ajatukselta. Elämä hänen kanssaan kahden tuntuu myös pahalta ajatukselta.

Tulin töihin, mutta en pysty mitään tekemään. Yritän vaan olla huutoitkemättä ja toivon, ettei kukaan huomaa paniikkiani.

Tiedän, ettei ole vaihtoehtoja.

Pahinta tässä on se, että kun nyt eroamme, toivun aikani, sitten etsin uuden miehen (jos sellaisen edes löydän), pitää tutustua vuosi, toista, elää arkea yhdessä pari vuotta ennen kuin lasta voi edes yrittää - ja sitten onkin jo minun parasta ennen -päivä mennyt auttamattomasti, enkä välttämättä edes enää voi saada lasta.

Miksi miksi miksi miksi miksi v***n miksi olin niin järkevä, etten tehnyt siskoni tavoin suoraan lukion jälkeen tai edes opiskeluaikana lasta, olinhan silloinkin pitkässä suhteessa! Miksi hitossa ajattelin, että opiskelut ja varma toimeentulo on tärkeämpää? Miksi en vain tyytynyt siihen parisuhteeseen, paikkakuntaan ja elämään, joka minulle oli tarjolla?! Ajattelin vain elämyksiä, kouluttautumista, matkoja...

En edes tiedä mitä teen seuraavaksi.

Mitä teen seuraavaksi? Älkää olko ilkeitä, olen nyt todella lähellä lähimpään jokeen hukuttautumista.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö mies että tämä asia on sinulle deal breaker ja ero on väistämätön? En siis tarkoita että hänen pitäisi pyörtää päätöksensä vaan että ero ei tule hänelle yllätyksenä?

Koska olen hyväksynyt tämän aiemmin, luulen hänen uskovan, että se on ok minulle. Lapsiasiasta ollaan kyllä keskusteltu useita kertoja vuosien mittaan, mutta se "keskustelu" on aina ollut tyyliin: "Minä olen miettinyt, että ehkä haluaisinkin yrittää lasta, yhtä" ja hänen kuittaus: "Minä en halua lapsia." Ei sen enempää.

Tämä tulee siis hänelle yllätyksenä. Saan siis vastuulleni hänen sydämensä murskaamisenkin.

Et saa. Näistä asioista pitää neuvotella yhdessä. Jos olet vuosikausia puhunut toiveestasi saada lapsi ja mies on kuitannut sen tuolla yksipuolisella ilmoituksella, niin se ei ole ollut keskustelu vaan tapa kiertää väistämätön asia. Jos hänelle tulee täytenä yllätyksenä lähtösi, niin siinäpä tulee. Olet nyt jo laittanut aikaasi häneen kuin kankkulan kaivoon ja nyt on aika tehdä elämästäsi itsesi näköistä eikä jäädä syyllistymään yhtään enempää kuin on pakko. Todennäköisesti mies on tietoisesti roikottanut sinua mukanaan ja sen takia kiertänyt keskustelun, koska haluaa sekä syödä kakun että säilyttää sen. 

Vierailija
62/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritimme vuoden verran tehdä vauvaa. Mun vaimo sanoi että hänen omat jo tekemänsä lapset riittävät ja asennutti ehkäisyvälineen. Tämä tarkoittaa jo vaimoni iän takia, että yhteistä lasta ei meille enää tule. 

Mä olen surullinen ja ahdistunut enkä ole saanut nukuttua. Kävin lääkärissä kun tämä asia oli ajankohtainen. Olen parisuhteeseen muuten tyytyväinen, paitsi se vauva -asia. Mietin myös eroamista tai sitten parisuhteeseen jäämistä. Ajatus mahdollisesta erosta ahdistaa sekin. Terapeutit ja ystävät auttaa. 

Kai se on sit niin että jos sen vauvan haluaa, on ainoana vaihtoehtona tehdä se jonkun toisen kanssa. Ja ehkä se on myös niin että se on kokonaan toinen kysymys, pysyäkö nykyisessä liitossa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsi yksin, älä jää ihmettelemään.

Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää.

Tämä on ikävän totta, eikä tästä myöskään juuri puhuta.

Psykologisten tutkimusten mukaan ilman isää kasvavat lapset ovat todennäköisemmin:

- Aggressiivisia

- Masentuneita

- Omaavat huonon itsetunnon

- Pärjäävät huonommin koulussa

- Käyttävät todennäköisemmin huumeita

- Ajautuvat useammin rikollisille teille

- Päätyvät varmemmin tekemään itsemurhan (65% nuorista itsemurhan tehneistä ovat isättömistä kodeista)

Ei se ole sattumaa, että kliseinen "ydinperhe" on muodostunut toimivan perheen malliksi.

Yllä oleva lista on soveltunut lähinnä kavereihini, jotka ovat olleet ydinperheestä. Itsemurhan tehneet ovat kaikki olleet ihmisiä, joiden vanhemmat ovat kitkutelleet avioliitossa vuosikymmenet. 

Meillä ei ollut isää, mutta olemme kaikki korkeakoulutettuja ja hyvin toimeentulevia. Ei siis päde meihin. 

Vierailija
64/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaatteko te myös Valitut Palat ja Seiskaa kun ihan kaikki ufoimmatkin jutut menee läpi?

Vierailija
65/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tuohan meni juuri niinkuin pitikin. Mies ei tule jatkossakaan saamaan lapsia, koska ei niitä halua. Sinä taas olet vapaa etsimään miestä joka haluaa kanssasi lapsia. Tai voit hankkia lapsen yksin. Jos jäät tuohon suhteeseen mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinusta tulee vain hyvin katkera. Ja voihan se ero jostain muustakin syystä kuin tästä lapsiasiasta tulla, ja mieti miten katkera olet kun huomaat tuhlanneesi elämäsi väärän miehen kanssa. Vaikka miehiä tulisi ja menisi, lapset kuitenkin pysyy. 

Ja itse olen myös hankkimassa lähivuosina lapsia yksin, jos en miestä löydä. Nyt ikää 32. 

Vierailija
66/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi siis jäädä syntymättä? Äärimmäisen harvinaista, että kukaan mieluummin tekee "isättömän" lapsen kuin lapsen kumppaninsa kanssa mutta jos vaihtoehto on ei lasta ollenkaan niin kyllä se yksin tehty lapsi niin ko. lapsen kuin yhteiskunnankin kannalta parempi vaihtoehto on. Saa myös mahdollisesti laadukkaampia siittiöitä kuin parisuhdemarkkinoilla kykenee houkuttelemaan.

Vierailija
67/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on menossa vasektomiaan juuri tällä hetkellä - ja minulla on ihan kamala paniikki.

Päätös on hänen, on ollut jo pitkään - ja kunnioitin sitä täysin. Mutta eilen illalla vasta iski se todellisuus, että me emme todellakaan saa lapsia yhdessä. Haukkukaa tyhmäksi, mutta olen aina vaan ajatellut, että jos se päivä tulee, se tulee. En tajunnut, että sekin päivä voi tulla, kun mahdollisuus on lopullisesti kuollut.

Tänään aamulla töihin ajaessani valkeni minulle myös se, että me emme elä loppuelämäämme yhdessä.

En tiedä mitä tekisin. Haluaisin juosta, itkeä, kirkua, huutaa. On vaikea hengittää.

Elämä ilman häntä tuntuu kamalalta ajatukselta. Elämä hänen kanssaan kahden tuntuu myös pahalta ajatukselta.

Tulin töihin, mutta en pysty mitään tekemään. Yritän vaan olla huutoitkemättä ja toivon, ettei kukaan huomaa paniikkiani.

Tiedän, ettei ole vaihtoehtoja.

Pahinta tässä on se, että kun nyt eroamme, toivun aikani, sitten etsin uuden miehen (jos sellaisen edes löydän), pitää tutustua vuosi, toista, elää arkea yhdessä pari vuotta ennen kuin lasta voi edes yrittää - ja sitten onkin jo minun parasta ennen -päivä mennyt auttamattomasti, enkä välttämättä edes enää voi saada lasta.

Miksi miksi miksi miksi miksi v***n miksi olin niin järkevä, etten tehnyt siskoni tavoin suoraan lukion jälkeen tai edes opiskeluaikana lasta, olinhan silloinkin pitkässä suhteessa! Miksi hitossa ajattelin, että opiskelut ja varma toimeentulo on tärkeämpää? Miksi en vain tyytynyt siihen parisuhteeseen, paikkakuntaan ja elämään, joka minulle oli tarjolla?! Ajattelin vain elämyksiä, kouluttautumista, matkoja...

En edes tiedä mitä teen seuraavaksi.

Mitä teen seuraavaksi? Älkää olko ilkeitä, olen nyt todella lähellä lähimpään jokeen hukuttautumista.

Mieshän teki viisaasti. Kirjotit ettet ole lopunelämää yhdessä. Eli mies vältti elarit.

Niin, eivät ole yhdessä koska toinen tahtoo lapsia ja toinen tekee itsestään lisääntymiskyvyttömän. Jokainen vanhempi maksaa lapsensa elatuksesta vaikka olisivatkin yhdessä.

Vierailija
68/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologisten tutkimusten mukaan ilman isää kasvavat lapset ovat todennäköisemmin:

- Aggressiivisia

- Masentuneita

- Päätyvät varmemmin tekemään itsemurhan (65% nuorista itsemurhan tehneistä ovat isättömistä kodeista)

Ei se ole sattumaa, että kliseinen "ydinperhe" on muodostunut toimivan perheen malliksi.

Eiköhän nämä ole lähinnä seurausta niistä muista asioista mitkä ovat keskimääräistä yleisempiä yh-perheissä kuin itse isättömyydestä, ts. kun isättömiä lapsia tekevätkin ihan muut ihmiset kuin elämänhallintakyvyttömät päihdeongelmaiset niin tilastoissa voikin isättömyys näyttää hyvältä asialta lapselle (mitä se ei tietenkään varsinaisesti ole).

Vierailija
69/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole siis koskaan oikeasti miettinyt mitä elämältä halut? Kuulostaa oudolta, että te molemmat olette myös täysin sivuuttaneet toistenne ajatukset. Sinä olet puhunut lapsen yrittämisestä, ja mies on todennut ettei halua lapsia ikinä. Sitten olette vain jatkaneet niin kuin ei mitään, ja mies on jäänyt käsitykseen että hänen kannallaan mennään. Tosi erikoista myös, että tämä asia ei ole tullut puheeksi kunnolla edes nyt kun mies on kertonut vasentomia suunnitelmistaan. Ei tuollainen päätös voi olla parisuhteessa pelkkä ilmoitusluontoinen asia, koska se liittyy olennaisesti sinuunkin. Ehkä mies siis on päässään jo miettinyt, että jos lapsi haave on sinulle tärkeä, ero on edessä koska hänellä ei ollut aikomustakaan taipua.

Vierailija
70/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Aggressiivisia

- Masentuneita

Eiköhän nämä ole lähinnä seurausta niistä muista asioista mitkä ovat keskimääräistä yleisempiä yh-perheissä kuin itse isättömyydestä, ts. kun isättömiä lapsia tekevätkin ihan muut ihmiset kuin elämänhallintakyvyttömät päihdeongelmaiset niin tilastoissa voikin isättömyys näyttää hyvältä asialta lapselle (mitä se ei tietenkään varsinaisesti ole).

Joo, mä muistan lukeneeni (laitan nyt näin, kun alkuperäinenkään ei laittanut lähdettä väitteilleen), että isossa rekisteriaineistotutkimuksessa todettiin, että yksinhuoltajien lapsilla ei itse asiassa ollut yhtään enempää ongelmia kuin ydinperheitten lapsilla, kun tulotaso kontrolloitiin. Eli ongelmat johtuvat köyhyydestä, ei yksinhuoltajuudesta.

Sitäpaitsi erolapsi ei tarkoita samaa kuin isätön lapsi, voin itse eroperheestä tulevana todistaa.

Vierailija
71/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Maailma on muutenkin liikakansoitettu.

Vierailija
72/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Hei. Ethän sä miestä tarvitse lapsen tekoon. Keinohedelmöitys on keksitty. Eli älä turhaan murehdi tuota parasta ennen-päivää - hedelmöityshoidoilla voi saada lapsia ihan yli nelikymppisenäkin. Ota nyt ihan rauhassa <3 

On tämä nyt hommaa! Ihmisiä on muutenkin aivan valtavasti liikaa (noin 90%), niin ei tänne tarvitse lisää ihmisiä valmistaa keinotekoisesti.

Totta. Suomi kuluttaa kolmen maapallon luonnonvarat, eikä meitä ole kuin viisi miljoonaa. Vaikka meitä olisi alle 2 miljoonaa, niin yksi maapallo hädintuskin riittäisi meille suomalaisille. Muut länsimaat lasketaan tietenkin siihen päälle. Ei kestä enää kauan, kun maapallo on kaluttu loppuun.

Jos Suomi kuluttaa kolmen maapallon luonnonvarat niin miten ihmeessä niitä luonnonvaroja on? Eiköhän tuon sun "tiedon" takana ole joku väittämä/arvio, että jos koko maapallon väestön kulutus olisi samaa luokkaa kuin suomalaisten niin tarvittaisiin kolmen maapallon luonnonvarat tms, eli jotain ihan muuta kuin sinä sanoit.

Vierailija
73/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Aggressiivisia

- Masentuneita

Ja tähän olisi hyvä se lähde. Olen avierolapsi ja isääni ei kiinnostanut tulla tapaamisiin eli käytännössä olen isätön. Listassasi mikään kohta ei päde minuun.

Kannattaa ymmärtää että tilastot ja yksittäistapaukset ovat kaksi täysin eri asiaa.

Erolapsi itsekin olen ja sillä silmällä katsoin listan läpi, suurin osa kohdista ei natsaa mutta pari osumaakin löytyi.

Vierailija
74/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä ikäinen sitten olet? Yli nelikymppisenä on ihan yleistä saada lapsia. Tiedän jopa ainokaisensa lähes 50-v saaneita, vanhin oli 49-v ja ihan luomusti. Jos olet alle 40-v, niin todennäköisesti ehdit saada ihan luomuvauvan vielä, kenties useammankin. Tätini meni naimisiian 38-vuotiaana (mies oli kyllä 15v nuorempi) ja ehti saada neljä lasta. Ja onhan noita apukeinojakin nykyään.

Olen 32. Kolkuttelen siis nyt jo viimeisiä vuosia, saatika sitten uuden kumppanin kanssa..

Tai ei, se nyt ei ole pääasiana, pääasia on että se ei ole tuo mies..  Pyörryttää. Oksettaa..

Ettei vaan kyse nyt olisi siinä, että nähdessäsi "lopullisen stopin" mahdolliselle lapsensaannille panikoit. Tai siis,  jos olisit oikeasti halunnut lapsen, niin eiköhän se olisi tullut ilmi sinun kauttasi jo silloin kun miehesi on ekan kerran alkanut suunnitella vasektomiaa.

Vierailija
75/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari1234 kirjoitti:

32 on oikeasti vähän. Hedelmällisyys laskee vasta 35 jälkeen. 40 on paljon, mutta 32 ei. Soita miehelle ja kerro asia!

Mitä ihmiset jälkikäteen harmittelevat on se, että eivät ole uskaltaneet sanoa mitä haluavat,

32 ei ole vähän, hedelmällisyys alkaa hitaasti laskemaan ihan jo parikymppisenä. Se hedelmällisyyden lehmänhäntämäinen lasku alkaa noin kolmevitosena siinä olet oikeassa.

Vierailija
76/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole aikaa enää hukattavaksi. Kaksi vaihtoehtoa,

1. Jätä se jätkä heti, parisuhde markkinoille välittömästi ja uusi kierros paremmalla valinnalla, sisko

2. Yritä saada lykättyä vasektomiaa jollakin syyllä, keinoja kaihtamatta. Jätä valittömästi ehkäisy pois ja onnea matkaan.....

Vierailija
77/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

match kirjoitti:

Hei. Ethän sä miestä tarvitse lapsen tekoon. Keinohedelmöitys on keksitty. Eli älä turhaan murehdi tuota parasta ennen-päivää - hedelmöityshoidoilla voi saada lapsia ihan yli nelikymppisenäkin. Ota nyt ihan rauhassa <3 

Isättömistä lapsista tulee syrjäytyneitä.

Vierailija
78/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi yksin on hyvä vaihtoehto

Eikä sen miehen kanssa tarvii vuosia tuntea, ihan oikeesti sen kyllä sit huomaa kun sulla on se oikee siinä.

Kyllähän sen aikaa pitää tuntea ettei ole enää rakastunut. Sitten se oikea ihminen tulee esille.

Vierailija
79/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita nyt äkkiä miehellesi ennen vasetomiaa ja kerro tunteesi. Hän voisi vielä sen perua, jos suhde kanssasi on tärkeämpi. Julmaa erota asian takia, jos ei ole sitä etukäteen kertonut siis sitä, että syy on vasetomia. Mieshän ei välttämättä ymmärrä, että haluaisit oikasti lapsen ja asia on sinulle noin tärkeä.

Kenenkään ei pidä hankkia lasta parisuhteen takia. Toi on juuri sitä henkistä kiristämistä. Joka on erittäin sairasta touhua.

Vierailija
80/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

On tämä nyt hommaa! Ihmisiä on muutenkin aivan valtavasti liikaa (noin 90%), niin ei tänne tarvitse lisää ihmisiä valmistaa keinotekoisesti.

Totta. Suomi kuluttaa kolmen maapallon luonnonvarat, eikä meitä ole kuin viisi miljoonaa. Vaikka meitä olisi alle 2 miljoonaa, niin yksi maapallo hädintuskin riittäisi meille suomalaisille. Muut länsimaat lasketaan tietenkin siihen päälle. Ei kestä enää kauan, kun maapallo on kaluttu loppuun.

Ei nyt sentään ihan näin! Olet ymmärtänyt tuon hieman väärin.

Suomalaiset kuluttavat kyllä, mutta ei sentään noin kauheasti. 

Jos kaikki maailman ihmiset kuluttaisivat yhtä paljon kuin suomalaiset tällä hetkellä, silloin tarvittaisiin kolme maapalloa.

Ahaa, eli kun kehittyvien maiden väkiluku tulevina vuosikymmeninä ennustetusti moninkertaistuu ja maapallon väkiluku lähes tuplaantuu, suomalaiset kuluttavat siinä vaiheessa peräti 5-6 maapallon luonnonvarat. Asiat ovat vielä kamalammin kuin pelkäsin! Suomalaisten tulisi kertakaikkiaan lopettaa lisääntyminen!

Heh. Näitten puunhalaajien kanssa on turha alkaa väitteleen, sitä kisaa ei voi voittaa. Ollaan me vaan onnellisia ettei revitä ressiä omasta kulutuksesta. Mä tykkään kuluttaa ja hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän