Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasektomia = ero - ei tämän näin pitänyt mennä

Vierailija
08.05.2018 |

Mieheni on menossa vasektomiaan juuri tällä hetkellä - ja minulla on ihan kamala paniikki.

Päätös on hänen, on ollut jo pitkään - ja kunnioitin sitä täysin. Mutta eilen illalla vasta iski se todellisuus, että me emme todellakaan saa lapsia yhdessä. Haukkukaa tyhmäksi, mutta olen aina vaan ajatellut, että jos se päivä tulee, se tulee. En tajunnut, että sekin päivä voi tulla, kun mahdollisuus on lopullisesti kuollut.

Tänään aamulla töihin ajaessani valkeni minulle myös se, että me emme elä loppuelämäämme yhdessä.

En tiedä mitä tekisin. Haluaisin juosta, itkeä, kirkua, huutaa. On vaikea hengittää.
Elämä ilman häntä tuntuu kamalalta ajatukselta. Elämä hänen kanssaan kahden tuntuu myös pahalta ajatukselta.

Tulin töihin, mutta en pysty mitään tekemään. Yritän vaan olla huutoitkemättä ja toivon, ettei kukaan huomaa paniikkiani.

Tiedän, ettei ole vaihtoehtoja.

Pahinta tässä on se, että kun nyt eroamme, toivun aikani, sitten etsin uuden miehen (jos sellaisen edes löydän), pitää tutustua vuosi, toista, elää arkea yhdessä pari vuotta ennen kuin lasta voi edes yrittää - ja sitten onkin jo minun parasta ennen -päivä mennyt auttamattomasti, enkä välttämättä edes enää voi saada lasta.

Miksi miksi miksi miksi miksi v***n miksi olin niin järkevä, etten tehnyt siskoni tavoin suoraan lukion jälkeen tai edes opiskeluaikana lasta, olinhan silloinkin pitkässä suhteessa! Miksi hitossa ajattelin, että opiskelut ja varma toimeentulo on tärkeämpää? Miksi en vain tyytynyt siihen parisuhteeseen, paikkakuntaan ja elämään, joka minulle oli tarjolla?! Ajattelin vain elämyksiä, kouluttautumista, matkoja...

En edes tiedä mitä teen seuraavaksi.

Mitä teen seuraavaksi? Älkää olko ilkeitä, olen nyt todella lähellä lähimpään jokeen hukuttautumista.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ihan idiootti? Nyt vasta tajusit, että haluatkin lapsia kun mies on menossa vasektomiaan? Et yhtään aikaisemmin miettinyt mitä haluat? Taidat olla provo, ei kai kukaan ole noin tyhmä.

Itse olisin aivan hemmetin iloinen jos mies menisi tuohon operaatioon.

Vierailija
82/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsi yksin, älä jää ihmettelemään.

Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää.

Hah! Hyviä isiä on todella harvassa. Jos isä olisu jotenkin välttämätön, ihmiskunta olisi kadonnut kauan sitten.

Perhesurmaajat ovat yhtä lukuunottamatta miehiä, samoin 99,9% lasten hyväksikäyttäjistä.

Jos lapsia haluaa, siihen ei mieheltä tarvita kuin tippa spermaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että olette itse ajaneet itsenne tähän tilanteeseen sillä hetkellä kun olette puhuneet lapsien hankkimisesta. Jos hän on sanonut jo aikaa sitten ettei halua lapsia, niin miksi jäit sellaiseen suhteeseen jossa hän on sinulle jo ilmoittanut ettet niitä tule saamaan. Se että jäit odottamaan sitä hetkeä että hän tajuaisi että haluaakin niitä oli sinulta itseltäsi vähän tyhmästi tehty, ja ajanut sinut, ja teidät nyt tähän tilanteeseen. Ymmärrän sen että tuollaisten asioiden kanssa helposti toivoo sitä että toisen mieli ajan myötä muuttuu mutta niin ei aina vaan tule käymään. Sitä varten ne suuret keskustelut tulevaisuuden toiveista käydään, jotta voitaisiin huomata onko suunnitelmat samalla tasolla, ja kannattaako sen vuoksi jatkaa parisuhdetta. Hyvä parisuhde ja rakkaus toista kohtaan ei vaan aina valitettavasti riitä kuten kohdallasi voimme nyt todeta.

Tämä on varmasti rankkaa luettavaa ja kuullostaa siltä että syytän sinua mutta se ei ole tarkoitukseni. Toivon vain että oman itsesi vuoksi selvität ja pohdit nämä asiat läpi, jotta et tee samoja virheitä seuraavan parisuhteen kohdalla. 

Vierailija
84/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei aina voi saada kaikkea. Jossain iässä on huomattava että tiettyjen asioiden suhteen on tehtävä valinta. Olet tiennyt että mies ei lasta halua, jossain vaiheessa sun on päätettävä haluatko vai et, ja nyt se tuli eteen. Voit olla ihan onnellinen ilman sitä lastakin. Tuntuu että nyt suurin ongelma on hyväksyä se, että valintoja on joskus tehtävä, aina ei voi vain ajautua.

Vierailija
85/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pidät itseäsi laskelmoivana?

Tuo panikoiminen ja aikaisemmin ilmaistun mielipiteesi pyörtäminen on kyllä kaikkea muuta kuin harkitsevaa, tai edes alkeellisen järkevää.

Mies on vielä siinä vaiheessa kun on alkanut vasektomiaan hankkiutumaan ollut siinä uskossa että vaikka olisit halunnut lapsen, viime kädessä parisuhde tuon miehen kanssa on sinulle tärkeämpi. Joten kyllä, olet vastuussa jos särjet hänen sydämensä. Eri asia on, että et voi sitä välttää jos tuo paniikkimielipiteesi on se mitä todella asiasta ajattelet.

Jos olisin sinä, odottelisin ihan rauhassa vähintään 2 viikkoa, tutkisin tunteitani ja tekisin sitten vasta päätöksen erosta tai jatkamisesta. Jos todella haluat lasta yli kaiken, sitten eroat, mutta tietysti tiedostaen että se että löydät jonkun jonka kanssa lisääntyä ei välttämättä tarkoita että tämä joku olisi myös sinulle parempi kumppani. Se on aina riskipeliä.

Jos eroat hätiköiden tunnekuohussasi, voit joutua katumaan, kun taas hedelmällisyytesi ihan 100% varmasti ei ole kiinni kahden viikon harkitsemisesta näin isossa asiassa. Ja jos lapsi menee todella mielessäsi hyvän parisuhteen edelle, ei sinun tarvitse käydä läpi pitkän kaavan parisuhdetta laittaaksesi lapsen tulemaan. Voit hankkia lapsen yksin, tai hankkiutua raskaaksi nopeassa tahdissa vaikket olisi suhteen kestävyydestä varma. Koska se lapsen saaminen on silloin sinulle selvästi tärkeämpää kuin yhdessä pysyminen tietyn miehen kanssa. Sitten kun lapsi on tehty, voit taas miettiä jäätkö siihen suhteeseen. Tai sitten, jos tämä ei miellytä, etsit uuden hyvän miehen pitkän kaavan mukaan ja hyväksyt sen että siinä kestää sen verran aikaa että raskaaksi tuleminen voi olla vaikeaa tai mahdotonta. Ainakin olet koittanut kerrankin miettiä asian kunnolla läpi ja toiminut sen mukaan mikä näyttää parhaalta.

Vierailija
86/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsi yksin, älä jää ihmettelemään.

Toi nyt on täysi sairasta. Jokainen joka tekee tahalleen lapsen jolla ei ole isää on pedofiilin tasolla olevia ihmisiä.

Jos nyt saisin valita tekeekö äitini minut tarkkaan valitusta laatuspermasta hyvässä ja tasapainoisessa elämäntilanteessa, vai niissä oikeissa olosuhteissa, eli luonnehäiriöiselle miehelle, joka ratkeaa ryyppäämään ja viettää vuosikaudet terrorisoiden perhettämme uhkailemalla, pelottelemalla ja syyllistämällä meitä kunnes lopulta katoaa elämistämme soitellakseen muutaman vuoden välein kännipuheluita, joissa solvaa äitiäni ja herättää vanhan ahdistuksen, tiedän mitä valitsisin.

Isästä ei mun tapauksesani ole koskaan ollut muuta kuin haittaa. Siitä huolimatta vietän nykyisin varsin mielekästä ja rikasta elämää, ja olen onnellinen että saan olla olemassa ja kokemassa tämän kaiken. Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia. Toisen vanhemman puuttuminen ei automaattisesti tee perheestä huonoa.

Vierailija
87/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö mies että tämä asia on sinulle deal breaker ja ero on väistämätön? En siis tarkoita että hänen pitäisi pyörtää päätöksensä vaan että ero ei tule hänelle yllätyksenä?

Koska olen hyväksynyt tämän aiemmin, luulen hänen uskovan, että se on ok minulle. Lapsiasiasta ollaan kyllä keskusteltu useita kertoja vuosien mittaan, mutta se "keskustelu" on aina ollut tyyliin: "Minä olen miettinyt, että ehkä haluaisinkin yrittää lasta, yhtä" ja hänen kuittaus: "Minä en halua lapsia." Ei sen enempää.

Tämä tulee siis hänelle yllätyksenä. Saan siis vastuulleni hänen sydämensä murskaamisenkin.

Olet antanut hänen ymmärtää, että lapsettomuus on sinulle ok.

Muuten olisit jo aikoja ennen vasektomiaa sanonut, että lapsettomuus on sinulle deal breaker.

En minä tiennyt sitä ennen tätä aamua.

Miksi siis viestit meidän kanssa, etkä miehesi?

Koska olet provo.

Päivänselvä provo ja 53 viestiä ennen sen toteamista

Vierailija
88/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa ei kannata vetkutella. Jätä se sika asap. miksi olet alunperin ollut tuollaisen tunteettoman hirviön kanssa. Älä tuhlaa yhtään enempää aikaasi.

Vierailija
89/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö mies että tämä asia on sinulle deal breaker ja ero on väistämätön? En siis tarkoita että hänen pitäisi pyörtää päätöksensä vaan että ero ei tule hänelle yllätyksenä?

Koska olen hyväksynyt tämän aiemmin, luulen hänen uskovan, että se on ok minulle. Lapsiasiasta ollaan kyllä keskusteltu useita kertoja vuosien mittaan, mutta se "keskustelu" on aina ollut tyyliin: "Minä olen miettinyt, että ehkä haluaisinkin yrittää lasta, yhtä" ja hänen kuittaus: "Minä en halua lapsia." Ei sen enempää.

Tämä tulee siis hänelle yllätyksenä. Saan siis vastuulleni hänen sydämensä murskaamisenkin.

Olet antanut hänen ymmärtää, että lapsettomuus on sinulle ok.

Muuten olisit jo aikoja ennen vasektomiaa sanonut, että lapsettomuus on sinulle deal breaker.

En minä tiennyt sitä ennen tätä aamua.

Miksi siis viestit meidän kanssa, etkä miehesi?

Koska olet provo.

Päivänselvä provo ja 53 viestiä ennen sen toteamista

Hei ,tämähän on ollut tosi viihdyttävä skenario. Mitä väliä onko faktaa vai fiktiota? Luuletko, että täällä kovinkaan paljoa ihmiset vakavissaan kirjoittaa?

Vierailija
90/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa.Siis elo ja myös se lapsi.

Vierailija
91/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä kannattaako Suomeen saada lapsia..ihan vtun hullua kontrollia..(

Katson tässä getossa noita ulkomaalaisia lapsia..pelaavat jalkapalloa..iso porukka. Pieniä ja isompia..sillain leikkivät ja juoksevat niinkuin tein itse penskana kavereiden kans..muttei tuolla Suomalaisia näy. Ja jos joskus harvoin näkyy, niin vanhempien kanssa..tai sit yksin.

Noi nauraa, juoksee, pelaa ja nauttii.

Suomalaiset lapsetkin opetetaan jotenkin varautuneiksi.hmh...

Vierailija
92/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson tässä getossa noita ulkomaalaisia lapsia..pelaavat jalkapalloa..iso porukka. Pieniä ja isompia..sillain leikkivät ja juoksevat niinkuin tein itse penskana kavereiden kans..muttei tuolla Suomalaisia näy. Ja jos joskus harvoin näkyy, niin vanhempien kanssa..tai sit yksin.

Huomaa että ko. nauravat etelänmiehet saa täyden ylläpidon, ja nauraa vain miettiessään että jokohan se Kela on taas muistanut palkalla.

Vierailija
93/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että ko. nauravat etelänmiehet saa täyden ylläpidon, ja nauraa vain miettiessään että jokohan se Kela on taas muistanut palkalla.

Suomalaisetkin saavat täällä täyden ylläpidon. Jos suomalaislapset eivät täällä juokse ja riemuitse, se johtuu kasvatuksesta. Annetaan norkua naama kiinni kännykässä kaiket päivät ja illat.

Vierailija
94/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on muka miehelle yllättävää? Hän on yksin päätynyt että te kaksi ette saa lapsia yhdessä.

Jokaisella on oikeus päättää haluaako lapsia. Jos mies ei halua niin hänellä on oikeus vasektoniaan. Yhtälailla mies saa päättää omasta lisääntymisestään kuin nainen siitä sikiön abortoimisesta. Oma keho, oma lupa.

Vierailija
95/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole aikaa enää hukattavaksi. Kaksi vaihtoehtoa,

1. Jätä se jätkä heti, parisuhde markkinoille välittömästi ja uusi kierros paremmalla valinnalla, sisko

2. Yritä saada lykättyä vasektomiaa jollakin syyllä, keinoja kaihtamatta. Jätä valittömästi ehkäisy pois ja onnea matkaan.....

Vasektomia oli klo 11, joten tuskin auttaisi enää 15.52.

Mutta kuvitellussa maailmassa voi auttaakin! Joo, provo. Ei kukaan lähes elintärkeän havainnon tehneenä postaile vauva.fi:lle, vaan soittaa paniikkipuhelun miehelle.

Vierailija
96/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä ikäinen sitten olet? Yli nelikymppisenä on ihan yleistä saada lapsia. Tiedän jopa ainokaisensa lähes 50-v saaneita, vanhin oli 49-v ja ihan luomusti. Jos olet alle 40-v, niin todennäköisesti ehdit saada ihan luomuvauvan vielä, kenties useammankin. Tätini meni naimisiian 38-vuotiaana (mies oli kyllä 15v nuorempi) ja ehti saada neljä lasta. Ja onhan noita apukeinojakin nykyään.

Olen 32. Kolkuttelen siis nyt jo viimeisiä vuosia, saatika sitten uuden kumppanin kanssa..

Tai ei, se nyt ei ole pääasiana, pääasia on että se ei ole tuo mies..  Pyörryttää. Oksettaa..

32

Ok. provo.

Mä menin 32 v. vasta kihloihin.

Vierailija
97/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä antaa sulle virtuaalinen tsemppihali.. Been there, done that. Mullakin se iski vasta vasektomian aamuna, ja koin tärkeäksi oman muuttuneen ajatukseni tuoda julkikin. Koin kuitenkin, että oli miehen päätös olla haluamatta lapsia ja minulla samanlainen oikeus haluta.

Erosimme riitaisasti muuttuneen mieleni vuoksi ja lähdimme kumpikin tahoillemme. Yhtäkaikki, 7vuoden kuluttua tänä päivänä olen löytänyt elämääni sen onnen jonka tajusin siitä uupuvan. Voimia!

Vierailija
98/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomian jälkeen on vielä mahdollista raskautua koska siittiöiden tulo ei lopu heti. Eli nyt keskustelua miehen kanssa yritättekö lasta vai eroatteko.

Vierailija
99/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektomian jälkeen on vielä mahdollista raskautua koska siittiöiden tulo ei lopu heti. Eli nyt keskustelua miehen kanssa yritättekö lasta vai eroatteko.

Antakaa sen miehen olla. Hän ei halua lapsia. Tuo vinkuminen on jo säälittävää.

Vierailija
100/140 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et voi pakottaa miestä isäksi tai edes painostaa lastentekoon jos mies ei kerran halua. Se on yhtä väärin kuin painostaa nainen aborttiin/pitämään lapsen jos tämä ei halua. Hänen kroppansa, hänen päätöksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi