Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ihmisten kotona ovat mielestäsi köyhien juttuja?

Vierailija
07.05.2018 |

Joko yksittäiset asiat tai tekijät, mitä tulee mieleen?

Kommentit (572)

Vierailija
181/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiset 70-luvun keittiökaapistot

Vierailija
182/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usean kilon punajuuritölkki tuhkakuppina. Tai bongina.

Tuollainen bongi pitäisi nähdä, kuulostaa erikoiselta ratkaisulta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haperuvia kulisseja, hiipivää mielisairautta, pakko-oireita, paksua limaa ja kuluneisuutta, kosketukselle tahmeita alueita kodin pinnoissa, virheitä ja alemmuudentunnetta, muiden ajatukset valtaavat mielen. Pieniä reikiä kalusteiden kankaissa. Tahroja näkymättömissä paikoissa sohvan pohjassa ja pesualtaan takana, jonne pöly kerääntyy levittämään ummehtunutta hajua, vaikka käyttää erilaisia ilmanraikastimia.

Vierailija
184/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei osta Vallilaa, koska Anne Berner.

Vierailija
185/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaineen käry leijuu melkeinpä ulos asti.

Tuo huuhteluaineen käry leijuu monissa rappukäytävissäkin. Tympeätä.

Vierailija
186/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haperuvia kulisseja, hiipivää mielisairautta, pakko-oireita, paksua limaa ja kuluneisuutta, kosketukselle tahmeita alueita kodin pinnoissa, virheitä ja alemmuudentunnetta, muiden ajatukset valtaavat mielen. Pieniä reikiä kalusteiden kankaissa. Tahroja näkymättömissä paikoissa sohvan pohjassa ja pesualtaan takana, jonne pöly kerääntyy levittämään ummehtunutta hajua, vaikka käyttää erilaisia ilmanraikastimia.

Usein vieraat näkevät nuo ja huomaavat asioita, joita olet yrittänyt piilottaa ja olet unohtanut puhdistaa. Niistähän on tapana keskustella sitten jälkikäteen ja jutut lähtevät liikkeelle.

Vierailija
187/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkkaisen kitkerä kiveshien tuoksu leijailee huoneissa.

Vierailija
188/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Corolla vm -01.

Vanha telkkari. Digiboxi. 7 vuotta vanha kännykkä.

Vierailija
189/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein alapäästä leviävä pistävä tuoksu on merkki köyhyydestä. Se ei lähde pesemällä ja vaatteita vaihtamalla. Muut huomaavat sen helposti koska se on niin läpitunkeva. Köyhä itse on tottunut eikä huomaa. Vähän samaan tapaan kuin katkerat juonteet suun ympärillä ja heltat kaulan alla.

Vierailija
190/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunkkaisen kitkerä kiveshien tuoksu leijailee huoneissa.

Kiveshiki. Olen nähnyt tuon kirjoitettuna kaksi kertaa tällä viikolla. Jonne on oppinut uuden sanan.

Vierailija
191/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiemminkin joku tässä ketjussa sanoi: on eri asia olla wt-tyylitön kuin köyhä. Tai: henkinen köyhyys ei katso tilinauhaa.

On niitä (mielestään) hyvin tienaavia duunareita, joilla pitää olla pelit ja vehkeet vaikka osamaksulla. Blogisisutus ja lapsilla merkkikuteet "ettei kukaan vaan tiäksä luule että meil ei oo varaa!"

Henkinen puoli sitten näillä...no joo. Katotaan Kingiä ja Putousta, yhtäkään kirjaa ei ole luettu sitten peruskouluajan ja lomareissu Dubaihin on parasta ikinä. Sisustus on suoraan kopioitu ja kerätty niin, että kaikki mikä nyt on trendikästä, on kehystetty kollaaseihin. Omaa makua ei varsinaisesti ole, tai sitä ei ainakaan ilmennetä, koska "ajan hermoilla oleminen" yhdistyy näillä omassa mielessään samaksi kuin "varakkuus".

Vierailija
192/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on skandityyliin sisustettu kaunis kattohuoneisto ja omistan noin kymppitonnilla suomalaista designia korujen, lasitavaran, vaatteiden jne muodossa (jos mitään huonekaluja ei lasketa).

Tällä hetkellä olen kyllä suht köyhä, kun teen tosi onnettomalla palkalla osa-aikatyötä ja maksan opiskeluajan velkoja, eli elän ihan kädestä suuhun, rehellisesti sanottuna tosi tiukkaa tekee. Ei tämä ulospäin näy.

Olen myös perustellut kalliiden ostosteni kohdalla sitä, että ne ihan oikeasti kestävät aikaa JA käyttöä, plus kalliit ostokseni ovat aina harkittuja. Mielummin pieni määrä laatutavaraa, kuin 200 hennesin heräteostoksena hankittua halpistoppia joita käyttää kerran vuodessa jos sitäkään. Tällä hetkellä koen että minulla on aikalailla kaikki mitä tarvitsen, joten ei ole sellaista shoppailuhimoa mitä ennen.

Eihän köyhyys ole pelkkää tulojen pienuutta. Jos sinulla on noin paljon omistuksia, et ole köyhä, olet vain pienituloinen. Köyhä ihminen ei omista juuri mitään. Ei ainakaan mitään sellaista, jonka voi muuttaa rahaksi.

Vierailija
193/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon/vallilan verhot. Köyhä luulee niitä hienoiksi.

Vierailija
194/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiset 70-luvun keittiökaapistot

Erotatko hipsterin tai retroilijan köyhästä?

Vierailija
195/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo viittaukset Ikeaan tarkoittavat tässä yhteydessä? Mielestäni Ikean sohva ei kerro köyhyydestä vaan elämänhallintataidoista. Ostetaan sitä, mikä nyt juuri on tarpeen. Halvempi mutta täysin käyttökelpoinen huonekalu on hyvä hankinta niille, jotka pystyvät arvioimaan hinta- laatusuhdetta, Köyhät ovat usein köyhiä siksi, että heiltä puuttu tämä kyky, otetaan pikavippejä, että saadaan kalliimpi sohva kuin naapurin Lissulla on.

Minulla on asunnossani sellainen sohva, jonka sain yhdellä (1) eurolla jonkin kirpparin tai vastaavan tyhjennyksestä. Siinä on oikein hyvä istuskella ja makoilla, se on ollut käytössäni jo useita vuosia. Olen työelämässä mutta nykyisellä palkalla (11,74 euroa tunti) en ole päässyt rikastumaan, mutta elätän itseni tuolla työllä ja se riittää minulle.

Vierailija
196/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vallilan ikkunaverhot, joissa ei ole edes vuorikangasta.

Meillä on keittiössä ja makkarissa. Keittiön verhot maksoi 80e kpl ja makkariin sain tarjouksesta 55e kel.

Mikä ihmeen vuorikangas? Verhoissa?

Briteillä on isot raskaat vuoritetut maahan asti yltävät verhot, koska ikkunat ovat usein yksinkertaisia, ja talvella pakkasilla verhot yrittävät pitää kylmiä koteja aavistuksen vähemmän kylminä.

Suomessa tähän ei ole tarvetta, koska kaikilla on vähintään kolminkertaiset ikkunat ja lisäksi lämmitys koko ajan päällä. Mutta joku saattaa tietysti luulla, että verhojen vuorittaminen on hienoa. Toimiva keskuslämmitys on kuitenkin meidän oloissamme vielä hienompi asia.

Vierailija
197/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha suolakurkkupurkki tuhkiksena.

Meillä on!

Ehkä halvan margariinin käyttö. Vaikea kysymys.

Mä en edes tiedä mikä on halpaa ja mikä kallista margariinia kun en hintoja juuri katsele. Ostan vain sitä mitä aina yleensäkin. Meillä on Keijua. Minkä kuvan se antaa meistä?

T. Hyvätuloinen

Keiju on antaa kuvan ettet ymmärrä ruoanlaitosta tai makumaailmasta yhtään mitään. Tekemiäsi ruokia en edes maistaisi.

Vierailija
198/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hääkuva ja lasten kuvat canvastauluina.

Vierailija
199/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikkäät jouluvalut. Sellaiset tivolivalot. 

Pluspisteitä saa jos ne välkkyy.

Vierailija
200/572 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta köyhä ei käytä paljoa rahaa mihinkään koska sitä ei ole paljoa. Köyhällä ei ole paljon rahaa säästötilillä. Eri asia on köyhäilijät joilla on elämäntyylinä nuukailu. Minulla on yksi köyhä kaveri. Ja