Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulussa juostaan Cooperin testi?

Vierailija
07.05.2018 |

Niin, minkä ihmeen takia kaikki juoksevat? Eikö sitä voisi laittaa valinnaiseksi, koska monet painottavat ihan muita aineita opinnoissaan. Pitääkö siitäkin sitten saada se ilmoitus, että "kyllä, olet hyvin heikko tässäkin".

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiva olla tuo erittäin huono.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi

Vierailija
2/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kyllä kieltämättä jäi jonkinlainen trauma kouluajoilta kun juostiin cooper, ja olin muistaakseni hunoin tai toiseksi huonoin koko porukasta. Mulla oli tosi huono kunto, olin muutenkin arka ja en kovin hyvä liikunnassa (koska kukaan ei koskaan tsempannut mua). Hävetti hirveästi se cooper. Nyt aikuisena jotenkin olen löytänyt liikunnan ilon, harrastan montaa eri urheilulajia ja olen huomannut että olen sittenkin hyvä liikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kiva olla tuo erittäin huono.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi

Wikipediassa näköjään myös selkeästi ja ymmärrettävästi kerrottu, mikä cooperin testissä on vikana.

Vierailija
4/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän takia naisillekin pakollinen armeija olisi hyvä. Eihän noilla aikoja sitten tehdyillä testeillä ole mitään väliä. toki ihmetyttää kuinka harva nainen pystyy juoksemaan 2000m cooperissa.

Vierailija
5/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Ei kaikki voi olla kaikessa hyviä. Eihän tuo cooperin testi ole yhtään sen kummempi asia kuin vaikka biologian koe, kummassakaan ei pärjää jos ei ole valmistautunut.

Vierailija
6/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi poistaa kokonaan. Ylipäänsä pitää koulusta poistaa kaikki sellaiset tehtävät ja testit missä pojat pärjää paremmin kuin tytöt. Ne ei sopii Suomen feministisen kouluohjelmaan.

Vierailija
7/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on täysin tasa-arvoinen, kaikki saa saman ajan! 

Vierailija
8/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisen kunnon mittaamiseksi. On niitä muitakin, muttei mikään ole "kiva". Kaikki ne ovat ihan saakelin raskaita ja se on vähän se ideakin.

Vierailija
9/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovat ylimielisiä ihmisiä ne, joille liikunta on helppoa.

Vierailija
10/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Ei kaikki voi olla kaikessa hyviä. Eihän tuo cooperin testi ole yhtään sen kummempi asia kuin vaikka biologian koe, kummassakaan ei pärjää jos ei ole valmistautunut.

Liikunta on eri. Siinä ne taidot pitäisi olla ihmisessä syntymälahjana. Ei niitä voi opetella.

Vierailija
11/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä juosta Cooperia. On 1500 metrin juoksu josta jokaiselta otetaan aika. Kurjempi puoli tuossa toimituksessa on se, että ajat ilmoitetaan kaikkien kuullen. Kiva kuulua niihin, jotka juoksevat matkan kahdeksaan ja puoleen minuuttin, kun luokan urheilijatytöt vetävät kutosella alkavia aikoja ja naureskelevat heikompien suorituksille.

Vierailija
12/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ovat ylimielisiä ihmisiä ne, joille liikunta on helppoa.

Liikunta on helppoa kaikille jos tekee vapaa-ajalla edes vähän. Turha sitten halveksia 5 ruotsi tyyppejä jos ei tee itse liikunnan kotiläksyjä.

Vierailija
13/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin koulussa cooperia vaikka nykyisin harrastan liikuntaa todella paljon, kun olen löytänyt omat lajini.

Astmastani johtuen olin aina alakynnessä muihin verrattuna noissa kestävyyslajeissa, v”tutti se puolueellisuus ja ettei tuollaisia eroja otettu huomioon laisinkaan. Ja en ollut ylipainoinen ollenkaan, päinvastoin.

Intissäkin lenkkeilin ihan koko ajan väkisin ja silti lopputestissä ei mennyt kuin 2500, elämäni paras. Ketjupolttajatkin vetivät enemmän. Paskaa paketissa.

M36

Vierailija
14/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voidaan nauraa lihaville ja huonokuntoisille ja laittaa lapset paremmuusjärjestykseen.

Vierailija
15/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on eri. Siinä ne taidot pitäisi olla ihmisessä syntymälahjana. Ei niitä voi opetella.

Kai tämä oli vitsi?

Vierailija
16/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cooperin testi sopii juoksijalle. Hyvään tulokseen pääseminen edellyttää, että osaa rytmittää juoksua; uskaltaa pitää sen tarpeeksi vauhdikkaana jo alussa (tietää siis jo entuudestaan mitä vauhtia tulee jaksamaan koko testiajan ja millä vauhdilla jää mahdollisesti paukkuja vielä kirittää loppua kohden). Ei ongelmaa jos omaan treeniin kuuluu lenkkeily. Jos taas harrastaa ihan muuta lajia ilman juoksutreeniä, voi olla aika v****maimen testi.

Vierailija
17/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihasin koulussa cooperia vaikka nykyisin harrastan liikuntaa todella paljon, kun olen löytänyt omat lajini.

Astmastani johtuen olin aina alakynnessä muihin verrattuna noissa kestävyyslajeissa, v”tutti se puolueellisuus ja ettei tuollaisia eroja otettu huomioon laisinkaan. Ja en ollut ylipainoinen ollenkaan, päinvastoin.

Intissäkin lenkkeilin ihan koko ajan väkisin ja silti lopputestissä ei mennyt kuin 2500, elämäni paras. Ketjupolttajatkin vetivät enemmän. Paskaa paketissa.

M36

Miten astman voisi ottaa huomioon? Nykyään kaikki hiihtäjät on astmaatikkoja. 

Pitäisikö sitten tyhmälle ihmiselle antaa lisäpisteitä pääsykokeisiin?

Vierailija
18/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hirveää, jos yritetään huolehtia lasten terveydestä. On nimenomaan tärkeää havaita ne lapset, joilla kunto on heikko.

Me kaikki - hoikat ja läskit - tarvitsemme liikuntaa, jotta verenkierto- ja hengityselimistö pysyy kunnossa. Ne kun ovat rakentuneet sellaisiksi, että liikunta pitää ne terveenä. :)

Vierailija
19/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Miten astman voisi ottaa huomioon? Nykyään kaikki hiihtäjät on astmaatikkoja. 

Pitäisikö sitten tyhmälle ihmiselle antaa lisäpisteitä pääsykokeisiin?

Eihän juoksussa järkeä tarvita?

Vierailija
20/108 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M36

Siinä mitataan vain sitä, kuinka pitkän matkan juoksee 12 minuutissa. On tietenkin selvää että astmaisen tai yksijalkaisen on vaikea pärjätä. Mutta kyseessä ei ole special olympics.

Ei siinä ihmisarvoa mitata. Vain juoksukestävyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän