Miksi pettää jos suhteessa/liitossa asiat hyvin?
Jos on hellyyttä,kommunikaatio toimii ja on molemmille mieluisaa seksiä. Miksi sit pettäis? Vai pettääkö kukaan jos asiat on oikeasti hyvin.
Tuli tosta varattujen miesten pettämis keskustelusta mieleen..
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pettää. Käythän sälin välillä ravintolassa syömässä, vaikka kotituoka on hyvää.
Ravintolassa syömässä käymistä ei voi verrata pettämiseen. Pettäminen ei ole hyvä asia..
Ei ole asiat hyvin jos on tarvetta pettää.Siis sen pettäjän mielestä.
Mistä sen tietää, että kaikki on molemmille hyvin? Päällisin puolin kaikki voi vaikuttaa olevan ok, mutta mistä sen tietää mitä siellä syvemmällä on.
Itse en ole koskaan edes ajatellut pettäväni miestäni. Mies taas sai tarpeeksi suhdesotkuista ja pettämisestä exänsä kanssa. Meillä on tosiaan kaikki hyvin. Asioista keskustellaan, on naurua, hellyyttä ja seksiä runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Koska vaihtelu virkistää.
Jos ei kykene sitoutumaan yhteen ihmiseen niin sitten ei sitouduta ollenkaan. Ellei sitten olla sovittu avoimesta suhteesta jne...
Minä olen huomannut että jaksan paljon paremmin kotona 'arkea' kun välillä käyn vieraissa. Myös seksi sujuu sitten oman miehen kanssa paremmin.
Enpä tiedä - varmastikaan sen pettäjän mielestä siinä omassa liitossa kaikki ei ole hyvin, vaikka puolison mielestä olisikin.
Tästä tulee mieleen eräs tuttava, jonka mies jätti hänet yllättäen. Nainen ei voinut käsittää koko asiaa, heillä kun "kaikki oli ollut aina niin hyvin ja taivaallista ja mahtavaa", mutta mies oli kuulemma aivan yhtäkkiä väittänyt harkinneensa eroa jo parisen vuotta ja uusi kumppanikin oli jo odottamassa. Me kun emme voi toisen pään sisälle päästä, emme voi tietää, mitä siellä tapahtuu.
Mä en ymmärrä sitä että miksi uhrata kumppani ja lapset ja kaikki mitä on rakennettu yhdessä siksi että harrastaa seksiä jonkun toisen ihmisen kanssa. Seksi on seksiä. Jos kotona on hyvää seksiä niin miks sitä pitäs etsiä muualta.
Kumppani+perhe vs. Seksi vieraan kanssa
Ei noita voi edes laittaa vastakkain kun toinen puoli on niin merkittävä!
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki hyvin molempien mielestä?
Se on sitten sen kumppanin vika joka esittää toiselle että kaikki on hyvin. Miten voi tietää että on jotain työstettävää jos toinen esittää asioiden olevan hyvin.
Kuuluu olla rehellinen ja kertoa toiveistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut että jaksan paljon paremmin kotona 'arkea' kun välillä käyn vieraissa. Myös seksi sujuu sitten oman miehen kanssa paremmin.
Vaikka ymmärrän tuollaisenkin ajatusmaailman, niin en hyväksy sitä. Minä panosta parisuhteeseen täysillä ja teen myös epäitsekkäitä uhrauksia toisen puolesta silloin, kun tiedän toisenkin tekemän vastaavasti minun puolestani. Jos taas tiedän, että tarpeen tullen toinen ajattelee vain itseään, ja omia tarpeitaan, ja unohtaa minut kokonaan, niin siihen loppuu omakin panostamiseni. Se johtaa lopulta suhteen hiipumiseen.
Me taidettiin pohtia tuota puolison kanssa yhdessä jo seurusteluaikana. Tultiin siihen tulokseen, että se parisuhteen ulkopuolinen ihminen tarjoaa jotain muuta, mitä sillä omalla puolisolla on. On vaikka hyvä kuuntelija ja tuntuu innostuvan kaikesta, mistä toinen puhuu ja tekee. Kai siinä heikko mieli on höynäytettävissä pettämään, jos ei tunnista itsessään niitä hetkiä. Suhteessa voi olla kriisi tai murjotus päällä, joka ei tarkoita että suhde on huono. Se ulkopuolinen ihminen vain tulee tilanteeseen tarjoamaan jotain, mikä itseltä parhaillaan puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Oman miehen kanssa voi piristää sitä arkea kanssa ja mieheskin tykkäis. Vaikka roolileikkejä ja öitä hotellissa seksikkäät hepenet päällä.
Samalla tavoin kuin kleotomaani, joka ei voi varastelulleen mitään, nymfomaani ei voi vieraissa pomppimiselleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten sen kumppanin vika joka esittää toiselle että kaikki on hyvin. Miten voi tietää että on jotain työstettävää jos toinen esittää asioiden olevan hyvin.
Se toinen osapuoli jolle kuuluisi olla rehellinen voi olla ei-vastaanottavainen ja hyvin hankala persoona, joka ei ole kykenevä kuulemaan kumppaninsa toiveita ja tarpeita. Tai jos kuuleekin ei välitä niistä. Jossain kohtaa kärsivällisyys loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toinen osapuoli jolle kuuluisi olla rehellinen voi olla ei-vastaanottavainen ja hyvin hankala persoona, joka ei ole kykenevä kuulemaan kumppaninsa toiveita ja tarpeita. Tai jos kuuleekin ei välitä niistä. Jossain kohtaa kärsivällisyys loppuu.
Sit on valittu kumppani väärin. Itsellä ollut entiset tuollaisia mutta nykyisen kanssa pystytään kommunikoimaan kunnolla. Kannattaa oikeasti etsiä se kenen kanssa sopii yhteen ja jos tuntuu jo tapailuvaiheessa että ei sovi sävelet yhteen niin poikki.
Jotenkin absurdi ajatus edes että lähtisin pettämään miestäni, ei ole kyllä kovin montaa sellaista tyyppiä joiden takia riskeeraisin sen mitä meillä on.
Mutta never say never, jos menee ihan alamäkeä yhtäkkiä koko homma ja lähentyy jonkun toisen kanssa? Ei ehkä, edellisenkin paskan suhteen lopetin ennen kuin menin muihin miehiin, minulla on niin korkea moraali, etten voisi tehdä toiselle ihmiselle niin.
Minä jätin miehen kun olin pettänyt ja minut on jätetty kun minua on petetty. Joten suhde loppu sen jälkeen. Se ei toimi sitten mitenkään päin. Mielummin kuitenkin koittaa ensin korjata sitä edellistä. Aina se vaan ei enään kiinnosta. Tosin pitäisi ensin erota. Aijon kyllä seuraavassa suhteessa puhua asioista ajoissa. Tai no ei se puhuminen auta jos toinen ei muutu ja siinä sitten vaan kelluu eikä saa tehtyä päätöstä suuntaan eikä toiseen. Kuitenkaan niin tunteeton en ole että pettäisin ja jättäisin kertomatta. Kerron ja se on sitten siinä tapahtui mitä tahansa. Pettäminen on väärin ja en kyllä arvosta ollenkaan. Ei silloin enään rakasta tai arvosta toista. Uskon ettemme olisi eronneet jos en olisi tehnyt tuota. Olisimme vieläkin kellumassa suhteessa jossa haukutaan toisia. Joten en tiedä oliko se sitten niin huono valinta silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman miehen kanssa voi piristää sitä arkea kanssa ja mieheskin tykkäis. Vaikka roolileikkejä ja öitä hotellissa seksikkäät hepenet päällä.
Meillä ei ole aikaa millekään hotelliöille tms., mies tekee säännöllistä päivätyötä ja minä epäsäännöllistä vuorotyötä ja vähintään 50 tuntisia viikkoja.
Tiedän ettei pettäminen ole hyväksyttävää mutta minulle se toimii arjen pelastuksena.
Tottakai pettää. Käythän sälin välillä ravintolassa syömässä, vaikka kotituoka on hyvää.