Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pettää jos suhteessa/liitossa asiat hyvin?

Vierailija
06.05.2018 |

Jos on hellyyttä,kommunikaatio toimii ja on molemmille mieluisaa seksiä. Miksi sit pettäis? Vai pettääkö kukaan jos asiat on oikeasti hyvin.

Tuli tosta varattujen miesten pettämis keskustelusta mieleen..

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluja ja fantasioita ihmisellä usein on enemmän silloin kun kaikki on hyvin. Halut vain ei aina ja joka kerta kohdistu siihen omaan puolisoon. Kun sopiva tilaisuus tulee kohdalle riskit kiinni jäämisestä tai siitä että asiat pettämisen jälkeen menee päin p:tä unohtuu vähintään hetkellisesti.

Vierailija
22/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis se on 100% fakta, että suhteessa ei ole kaikki hyvin jos pettää. Se pettäjä ei ole onnellinen pohjimmiltaan. Voitte väittää mitä haluatte, mutta kyllä se niin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut että jaksan paljon paremmin kotona 'arkea' kun välillä käyn vieraissa. Myös seksi sujuu sitten oman miehen kanssa paremmin.

Oman miehen kanssa voi piristää sitä arkea kanssa ja mieheskin tykkäis. Vaikka roolileikkejä ja öitä hotellissa seksikkäät hepenet päällä.

Meillä ei ole aikaa millekään hotelliöille tms., mies tekee säännöllistä päivätyötä ja minä epäsäännöllistä vuorotyötä ja vähintään 50 tuntisia viikkoja.

Tiedän ettei pettäminen ole hyväksyttävää mutta minulle se toimii arjen pelastuksena.

Miten ihmeessä sit se suhde voiskaan toimia kun ette etsi aikaa toisillenne. Jos sulla on aikaa pettää niin on aikaa laadukkaalle parisuhdeajalle!

Vierailija
24/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä että miksi uhrata kumppani ja lapset ja kaikki mitä on rakennettu yhdessä siksi että harrastaa seksiä jonkun toisen ihmisen kanssa. Seksi on seksiä. Jos kotona on hyvää seksiä niin miks sitä pitäs etsiä muualta.

Kumppani+perhe vs. Seksi vieraan kanssa

Ei noita voi edes laittaa vastakkain kun toinen puoli on niin merkittävä!

No miksi se perhe pitää hajottaa pettämisen takia? Tehty mikä tehty. Ei silti mikään pakko erota ole.

Vierailija
25/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki hyvin molempien mielestä?

Se on sitten sen kumppanin vika joka esittää toiselle että kaikki on hyvin. Miten voi tietää että on jotain työstettävää jos toinen esittää asioiden olevan hyvin.

Kuuluu olla rehellinen ja kertoa toiveistaan.

Se toinen osapuoli jolle kuuluisi olla rehellinen voi olla ei-vastaanottavainen ja hyvin hankala persoona, joka ei ole kykenevä kuulemaan kumppaninsa toiveita ja tarpeita. Tai jos kuuleekin ei välitä niistä. Jossain kohtaa kärsivällisyys loppuu.

Sit on valittu kumppani väärin. Itsellä ollut entiset tuollaisia mutta nykyisen kanssa pystytään kommunikoimaan kunnolla. Kannattaa oikeasti etsiä se kenen kanssa sopii yhteen ja jos tuntuu jo tapailuvaiheessa että ei sovi sävelet yhteen niin poikki.

Ei se aina ole niin yksinkertaista jos on vaikka nuorena menty yhteen. Ihmiset muuttuu esim lasten saamisen myötä, eikä kaikki piirteet tule vielä tapailuvaiheessa esiin, vaan vasta myöhemmin kun kuormitus elämässä lisääntyy.

Vierailija
26/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut että jaksan paljon paremmin kotona 'arkea' kun välillä käyn vieraissa. Myös seksi sujuu sitten oman miehen kanssa paremmin.

Oman miehen kanssa voi piristää sitä arkea kanssa ja mieheskin tykkäis. Vaikka roolileikkejä ja öitä hotellissa seksikkäät hepenet päällä.

Meillä ei ole aikaa millekään hotelliöille tms., mies tekee säännöllistä päivätyötä ja minä epäsäännöllistä vuorotyötä ja vähintään 50 tuntisia viikkoja.

Tiedän ettei pettäminen ole hyväksyttävää mutta minulle se toimii arjen pelastuksena.

Hyi yöks. Itsekäs, löyhä moraalinen. Miten sulla voi olla aikaa irtosuhteille mutta ei yhdelle hotelliyölle oman miehesi kanssa? Selittelet.

Ihmisillä on aikaa just sille mille haluavat. Kaikki muu on tekosyitä. Mulla on kaveri, joka on perheenäiti, käy täysipäiväisesti töissä, ja suoritti samalla akateemisen loppututkinnon, harrastaa liikuntaa. On aikaa kahden keskeiselle kuhertelulle miehensä kanssa. Elämässä on aikaa kaikilla yhtä paljon, kyse on omista valinnoista, ei ajasta.

Vierailija
27/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä että miksi uhrata kumppani ja lapset ja kaikki mitä on rakennettu yhdessä siksi että harrastaa seksiä jonkun toisen ihmisen kanssa. Seksi on seksiä. Jos kotona on hyvää seksiä niin miks sitä pitäs etsiä muualta.

No miksi se perhe pitää hajottaa pettämisen takia? Tehty mikä tehty. Ei silti mikään pakko erota ole.

Mä en ainakaan kykenis jakamaan kotia sellaisen ihmisen kanssa joka on mua selkään puukottanut ja vienyt luottamuksen. En kykenis enää rakastamaan.

Vierailija
28/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pettää. Käythän sälin välillä ravintolassa syömässä, vaikka kotituoka on hyvää.

Ravintolassa syömässä käymistä ei voi verrata pettämiseen. Pettäminen ei ole hyvä asia..

Tuo on makuasia. Ei haluja voi estää moralisoinnilla.

Ihminen ei ole biologisesti yksiavioinen laji. Jotkut yksilöt toki ovat, mutta noin 80% tuntee vetoa useisiin kumppaneihin ja harrastaa seksiä kun tilaisuus tarjoutuu.

Vierailija
29/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten sen kumppanin vika joka esittää toiselle että kaikki on hyvin. Miten voi tietää että on jotain työstettävää jos toinen esittää asioiden olevan hyvin.

Se toinen osapuoli jolle kuuluisi olla rehellinen voi olla ei-vastaanottavainen ja hyvin hankala persoona, joka ei ole kykenevä kuulemaan kumppaninsa toiveita ja tarpeita. Tai jos kuuleekin ei välitä niistä. Jossain kohtaa kärsivällisyys loppuu.

Sit on valittu kumppani väärin. Itsellä ollut entiset tuollaisia mutta nykyisen kanssa pystytään kommunikoimaan kunnolla. Kannattaa oikeasti etsiä se kenen kanssa sopii yhteen ja jos tuntuu jo tapailuvaiheessa että ei sovi sävelet yhteen niin poikki.

Ei se aina ole niin yksinkertaista jos on vaikka nuorena menty yhteen. Ihmiset muuttuu esim lasten saamisen myötä, eikä kaikki piirteet tule vielä tapailuvaiheessa esiin, vaan vasta myöhemmin kun kuormitus elämässä lisääntyy.

Sit tarvitaan lisää arjenhallintaa ja yksittäistä apua sille ihmiselle joka muuttuu sen paineen alla niin paljon että ei pysty enää toimimaan yhdessä. Terapiaa yksilölle tai vaikka molemmille. On normaalia että tulee lisää stressiä mutta se ei ole tervettä jos ihminen muuttuu täysin sietämättömäksi sen alla. Sit tarvitaan apua. Tilanne ei ole hyvä ihmiselle itselleen eikä suhteelle.

Vierailija
30/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä etukäteen suunnitella, tilanne joskus yllättää. Ei yhden yön jutut niin vakava asia ole. Jännää ja hauskaa. Joskus ottaa päähän, jos on huono pano, silloin tuntuu turhalta.

Vierailija
31/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monogamia on tuore yhteiskunnallinen keksintö. Vieläpä porvarillinen...

Tarkoitus on varmustaa, että rikkaan suvun omaisuus pysyy suvussa eikä jakaudu äpärille.

Ihmisillä on aina ollut ja tulee aina olemaan useita suhteita. Tämä ei muuksi muutu vaikka moralisoitte itsenne hautaan.

Jos voi olla monta ystävää, voi aivan varmasti olla myös useita rakastettuja. Samasta siinä kyse on: kyvystä vuorovaikuttaa, rakastaa ja ottaa vastaan rakkautta. Rakkaus ei ole poissulkevaa, eikä taatusti omistavaa.

Vierailija
32/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan, sillä moniavioisuus ei toistaiseksi ole laillista. Toivottavasti tulevaisuudessa on.

Vierailija
33/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitossa voi olla kaikki hyvin, mutta oman pään sisällä ei ole. Siksi.

Vierailija
34/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää on tää lähtökohta ettei sais panna muita?

Minun mielestä siinä mennään jo heti lähdössä väärin jos ajatellaan että ihminen olisi 100% yksiavioinen.

Koko pettämisen vääryyshän perustuu ihmisen itse keksimään moraalikäsitykseen.

Vierailija
35/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lisäksi tuo yhteen sopiminen on todella monimutkainen juttu. Kukaan ei ole täydellinen. Aina, ihan aina on asioita, jotka eivät mene yksiin. Sehän siitä parin valinnasta ja löytämisestä tekeekin niin haastavan. Ja tosiaan, pitkä ajan kuluessa homma muuttuu ja tulee esiin asioita, joita ei aiemmin ollut.

Vierailija
36/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan, sillä moniavioisuus ei toistaiseksi ole laillista. Toivottavasti tulevaisuudessa on.

Eipä siinä mistään avioliitosta kyse olekaan vaan seksistä. Ihan hyvin voi olla puoliso ja rakastaja.

Vierailija
37/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis se on 100% fakta, että suhteessa ei ole kaikki hyvin jos pettää. Se pettäjä ei ole onnellinen pohjimmiltaan. Voitte väittää mitä haluatte, mutta kyllä se niin on.

Sanoisin, että sillä pettäjällä ei ole kaikki hyvin, mikä taas saattaa johtua parisuhteesta tai sitten ei.

Vierailija
38/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri se, että et panosta täysillä parisuhteeseen, vaan itseesi Jos tuo tulisi itselleni ilmi, niin se suhde olisi ohi.

Vierailija
39/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sit se suhde voiskaan toimia kun ette etsi aikaa toisillenne. Jos sulla on aikaa pettää niin on aikaa laadukkaalle parisuhdeajalle!

Mistä sinä sitä aikaa otat jos sitä ei ole? Minä olen lähes joka viikonloppu töissä 14h/vrk, ja arkena iltavuoroissa joka toinen viikko. Siihen sitten lapset, lemmikit, harrastukset ja lapsien harrastukset...

Yhteen mieheen pidän suht säännöllisesti yhteyttä viestein / puheluin silloin kun olen töissä tai yksin ennen iltavuoroa, sitten nähdään jossain ja pikapano, menee paljon vähemmän aikaa kuin hotelli yöhön oman miehen kanssa...

Vierailija
40/99 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä pettää, vaikka suhteessa kaikki olisi hyvin. Pettämisen malli muuten tulee kotoa eli kannattaa katsoa, mitä appivanhemmat/omat vanhemmat ovat tehneet. Osa ei petä, vaikka suhteessa kaikki olisi huonosti. Kannattaa ajatella lapsia. Erotkaa ensin ja hankkikaa uusi suhde vasta sitten. Jos suhde päättyy sotkuisesta, myös elämä eron jälkeen on sotkuista.