Vierailija

ikä tulee vain vastaan ja puoliso ei suostu? Meillä on jo lapsi, mutta itse olisin halunnut vielä yhden.

Sivut

Kommentit (85)

Vierailija

Olen 42v ja mies ei vain halua. Minulle tämä on iso kriisi, ja vaikea tietää kuinka tästä eteenpäin. Itse olen alkanut inhoamaan intiimi kontaktia, ja juuri tämän takia. Ap

Vierailija

Se on niin vaikeaa olla haluamatta jos on kova vauvakuume. Siinä on oikein järkipuheet auta ja jos jo aiempi lapsi iso, niin ei häntäkään voi hoivata pienen tavoin.

Vierailija

No, mulla on lähipiirissä tapaus, jossa perheessä oli kolme lasta. Vaimo halusi väen vängällä vielä yhtä, mies ei olisi halunnut. Myöntyi sitten lopulta. Neljäs lapsi tuli, ja on autistinen poika. Perheen isä työlääntyi raskaaseen arkeen ja otti eron. Nyt ystäväni on sitten neljän lapsen yh, joista nuorin vaikea erityislapsi. Joskus tavatessamme lasten äiti sanoikin, aivan loppuunajettuna: "En mä ihan tätä itselleni toivonut".  Pidä siis varasi mitä toivot, toiveesi saattaa toteutua, mutta lopputulos olla ihan erilainen kuin ajattelit.

Vierailija

Tiedän tunteen. Mutta mies mokasi ja unohti ehkäisyn. Neljännen jälkeen (olin 41v) onneksi sitten tuli tunne, että nyt on kaikki kotona.

Vierailija

Eikö tuossa iässä jo voi suunnitella mukavaa elämää ison lapsen kanssa! En jaksa ymmärtää yli nelikymppisinä vauvan tehneitä! Suuntaa ajatuksesi muualle ja ajattele loogisesti- jaksatko ihan oikeasti vielä mahdollista koliikkivauvaa saati sitten vammaista? Mies harvoin jaksaa varsinkin jos ei ollut hänen

halunsa alunperinkään. Siinäpä olet vaativan lapsen yksinhuoltajana. Vauvakuume menee kyllä ohi kunhan

annat sen mennä etkä juutu haaveilemaan.

Vierailija

Sinulla on jo lapsi - mieti niitä, joilla ei ole lasta lainkaan.

Ole kiitollinen lapsestasi - ja anna hänelle myös rakkautta ja huomiota - lapseton ei näin voi tehdä.

Mutta miestäsi voisit kyllä muistuttaa siitä, että moni aikuinen ja ainoa lapsi kokee voimakasta tuskaa vanhempana, jos esim. vanhemmat sairastuvat ja kuolevat nuorena.

Lapsesta tulee täysorpo  -  ja kun ei ole sisaruksiakaan, niin "lapsuudenperheetön" - kukaan ei voi jakaa muistoja omasta ydinperheestä hän kanssaan.

Sisarukset ovat myös turva, henkinen turva - vaikka välit olisivat myöhemmin hieman etäisetkin. Lapsena sisaruksilla on kuitenkin paljon merkitystä.

Jos on vain yksi lapsi, niin hänelle on syytä luoda turvaverkostoa sukulaisista ja ystävistä - jo ajoissa.

On myös niitä traagisia tapauksia, joissa pariskunnan ainoa lapsi on kuollut - vanhempien on ollut usein hyvin vaikea selvitä tällaisestä. Jos on sisaruksia, niin elämä jatkuu heidän kanssaan.

Vierailija

Minkä ikäinen lapsenne on? Ja joo, ymmärrän ettet halua enää läheisyyttä miehesi kanssa. Sulla on niin vahva halu saada lapsi, että et osaa muuta ajatella.

Vierailija

Meillä oli molemmilla yksi lapsi kun tavattiin, seurusteltiin ja mentiin naimisiin. Mies ja kai minäkin olin ollut sitä mieltä että lapsiluku oli täynnä. Yhteisen lapsen kaipuu kuitenkin iski. Minulle. Mies oli alkuun todella vastaan tätä. Ja minä myönnyin siihen. No keskityin sitten muuhun ja olin tyytyväinen. Mutta ehkäisy petti parin vuoden päästä ja yllättäen mies olikin sitä mieltä että kyllä me tämä vauva pidetään.
Hänelle kaikki oli kovin selvää mutta minua huolestutti. Olin juuri täyttänyt 39. Vanhempi lapseni oli jo 14-vuotias.
Kaikki kuitrnkin meni hyvin ja meille syntyi terve poika, joka on nyt 4-vuotias

Vierailija

Ajattele kaikkia niitä hyviä puolia, joita yksilapsisuuteen liittyy. Voit keskittyä itseesi, hemmotella itseäsi, harrastaa, panostaa uraan tai kiinnostuksenkohteisiisi, sinun ei tarvitse jakaa huomiotasi kahdelle lapselle, rento elämä jne.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat