Kuinka sopeutua ettei enää saa lasta,
ikä tulee vain vastaan ja puoliso ei suostu? Meillä on jo lapsi, mutta itse olisin halunnut vielä yhden.
Kommentit (85)
Niin lapsi on 8v. Joku sitä kyseli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42v ja mies ei vain halua. Minulle tämä on iso kriisi, ja vaikea tietää kuinka tästä eteenpäin. Itse olen alkanut inhoamaan intiimi kontaktia, ja juuri tämän takia. Ap
Älä anna periksi - menkää asiantuntijan juttusille yksin ja yhdessä.
Mikä asiantuntija komentaa ap:n miestä haluamaan lapsen, jota ei halua?
EI, vaan kertoo, että mies on itsekäs.
Ja parisuhteen jatkoa voi sitten pohtia yhdessä ja erikseen.
On liian iso asia luopua lapsesta toisen takia.
MIkä se sellainen asiantuntija siis on, että voi noin sanoa kenellekään? Kiertäisin kaukaa.
Kommentoin jo kommenttiani, sopii siis sellaiselle, jolla ei lapsia.
Mutta kyllä aloittajakin voisi käydä puhumassa asiantuntijan kanssa, jos jo katkeruus valtaa mieltä ja parisuhde uhkaa kriisiytyä.
No ei sovi minusta kenellekään. Ei kukaan asiantuntija sano pareille että sinä olet se itsekäs ja sinä et ole. Tai jos sanoo, on aika puoskari.
Ota ero ja tee lapsi uuden miehen kanssa. Tai käytä lahjoitusspermaa, eiväthän sinun asiasi ukollesi kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero ja tee lapsi uuden miehen kanssa. Tai käytä lahjoitusspermaa, eiväthän sinun asiasi ukollesi kuulu.
Kuinka tuon ikäinen saa vielä lapsen?
Huonosti saa tuon ikäinen lasta enää.
Ap. Tuo seksin pihtaaminen kostona ei toimi. Jos ukkos ei saa sulta seksiä ja läheisyyttä, se lähtee pian etsimään sitä muualta.
Se ei ole rangaistus vaan koen ahdistusta asiaa kohtaan ja välttelen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Mutta mies mokasi ja unohti ehkäisyn. Neljännen jälkeen (olin 41v) onneksi sitten tuli tunne, että nyt on kaikki kotona.
Ai mies unohti ehkäisyn. Kyllä synnyttäjänä olen ajatellut että ehkäisy on minun huoleni. Miksi et huomannut että ei ollut laittanut kmia päälle? Sehän on miehen ainut ehkäisy. Olisit huomauttanut.
On sulla ap tuossa vielä pieni lapsi, hoivaa häntä.
Onko tuossa mukana järkisyitä mieheltä vai vain tunne?
Mies vetoaa taloudelliseen tilanteeseen. Ap
Kaikki olisi hyvin muuten, mutta tämä asia ei tekee paljon ristiriitaa. Ap
Ymmärrän toki. Meillä tilanne, että miehelle toinen lapsi olisi tervetullut, mutta en tule raskaaksi. Ikä (olen 37 v) ilmeisesti tehnyt tehtävänsä. 1,5 vuotta kohta yritetty, tosin laiskanlaisesti. Hoitoihin ei olla menossa eli tämä taisi olla tässä. Oikeastaan mua hiertää tilanteessa eniten epävarmuus, kun ei tiedä tuleeko lasta vai ei. Sulla tilanne on helpompi, kun voit alkaa sopeutua siihen ei-vaihtoehtoon ja työstää sitä. En pysty mitenkään luovuttamaankaan, eli ottamaan ehkäisyä käyttöön, mutta onko sitten raskasta elää vuosi toisesa perään odottaen "ihmettä"? Tätä asiaa ei kuitenkaan voi täysin unohtaakaan, koska loppukierrosta on oltava tarkkana mm. alkoholin ja lääkkeiden kanssa, kaiken varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä toista lasta. Olette jo ensimmäisen kanssa päässeet pitkälle, miksi heittää sitä haaskuuseen?
Kaikille ei ole tärkeää saada lapset mahdollisimman nopeasti jaloista pois.
Minä olen yksi sellainen!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on erittäin hyvä syy olla haluamatta, jollei halua. Ei ole mikään velvoite haluta kenenkään mieliksi.
Suosittelen parisuhdeterapiaa!
Vierailija kirjoitti:
Mies vetoaa taloudelliseen tilanteeseen. Ap
Eikö mihinkään muuhun? Onko hänen perustelunsa mielestäsi järkevä? Jos ei, sinun kannattaa selvittää tarkemmin mieheltäsi miksi hän näkee taloudelliset syyt esteenä lapselle.
Entä jos lapsi menisi jo ihan pienenä hoitoon päiväkotiin? Auttaisko se asiaa?
Mielestäni on erittäin hyvä syy olla haluamatta, jollei halua. Ei ole mikään velvoite haluta kenenkään mieliksi.