Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsesi menee naimisiin, mutta ei järjestä juhlia

Vierailija
06.05.2018 |

Loukkaannutko?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaantuisin?

Vierailija
2/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin kuvitella, että esikoiseni tekisi näin. Ei pidä keskipisteenä olemisesta. Minä olen aikanani omat juhlani järjestänyt, joten lapset saavat tehdä juuri niinkuin parhaaksi näkevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hänen elämänsä ja onhan se minulle halvempaa, kun ei tarvitse maksaa esim.häämatkaa tms.

Vierailija
4/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Oma valinta olla juhlimassa . Jos järjestäisi juhlat ja jättäisi minut kutsumalla, sitten loukkaantuisin.

Vierailija
5/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei lapseni, vaan mieheni sisko. Ei juhlia, mutta olin hämmentävää nähdä se hääkuva, jossa morsian hääpukuineen ja huntuineen poseeraa. Olin kuvitellut heidän menneen pienellä budjetilla maistraatissa naimisiin. Anoppi myös vaati ostamaan häälahjan, vaikka juhlia ei ollutkaan. Liitto kesti muutaman vuoden.

Vierailija
6/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Olisin tosi iloinen, että lapseni on löytänyt rakastetun, jonka kanssa haluaa elää. :)

Vierailija
7/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Hänen elämänsä ja onhan se minulle halvempaa, kun ei tarvitse maksaa esim.häämatkaa tms.

Useimmat kyllä maksavat häämatkansa ihan itse.

Vierailija
8/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Päivä on hänen ja hänen puolisonsa ja he saavat viettää sen miten haluavat. 

Lahjatoiveet selvittäisin. Jos he eivät halua lahjoja, kunnioittaisin sitäkin. Lahja-asia koskee vain parin vanhempia, ei muita. 

Vierailija
9/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei lapseni, vaan mieheni sisko. Ei juhlia, mutta olin hämmentävää nähdä se hääkuva, jossa morsian hääpukuineen ja huntuineen poseeraa. Olin kuvitellut heidän menneen pienellä budjetilla maistraatissa naimisiin. Anoppi myös vaati ostamaan häälahjan, vaikka juhlia ei ollutkaan. Liitto kesti muutaman vuoden.

No jospa se hääpuku ja huntu on ollut siellä maistraatissa. Hääkuva kun yleensä enemmän liittyy siihen naimisiin menoon, ei hääjuhlan pitoon. Budjettikin pysyy pienenä kun jättää juhlien järjestämisen välistä.

Vierailija
10/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menkään mitään juhlia järjestetty. Maistraatissa naimisiin salaa. Ikää meillä tuolloin 37 ja 40.

Vierailija
11/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika nuori ja miettinyt silti asiaa, en pidä huomiosta ollenkaan. Ajattelin pitää joko tosi pienet alle 30 hlö häät kirkko + kahvitilaisuus tai sitten menen maistraatissa ja pidän kahvitilaisuuden pienelle porukalle. Vihaan isoja häitä eikä miehenikään pidä huomion keskipisteenä olemisesta ollenkaan niin tämä sopii hänelle.

Vierailija
12/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Oma valinta olla juhlimassa . Jos järjestäisi juhlat ja jättäisi minut kutsumalla, sitten loukkaantuisin.

Tuttavani lapsi järjesti häät, joihin kutsuttiin vain hääpärin kavereita, eli ei edes hääpärin vanhempia. Tuttavani oli tästä tosi pahoillaan. Ovat kuitenkin ihan hyvissä väleissä tyttärensä ja vävynsä kanssa eli mistään riidoista kutsumattomuus ei johtunut. Halusivat pitää vain kaverihäät.

Vierailija
13/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär meni naimisiin kirkon hääyössä. Ihanaa, että meni. Sain kakkua viikon päästä! Ihan riittävä! Pääasia, että meni eikä joudu roikkumaan jossain avoliiton retaleessa!

Vierailija
14/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa kirjoittaa sama vähän selvemmin uudestaan

Vierailija
15/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi loukkaantuisin?

Niin, sitä minäkin mietin.

Olen siis tämän skenaarion lapsi. Kaksi viikkoa sitten kerroin vanhemmilleni, että menemme naimisiin ja kutsuin heidät vihkitilaisuuteen mukaan. Vihkimisen jälkeen olisi tarkoitus käydä syömässä tällä pienellä porukalla (minä, mies ja molempien vanhemmat). Siinä kaikki.

Äitini kysyi, mitenkäs ne juhlat sitten, ja selitin, että ei tuon kummempia juhlia ole tiedossa. Huomasin jo silloin elekielestä, että nyt meni herne syvälle nenään.

Äsken äiti sitten soitti ja kertoi, miten hirveästi yhtäkkiä on tullut töitä juuri sille päivälle, että eivät varmaan pääse paikalle. "Mutta haitanneeko tuo mitään, kun eihän ne mitkään oikeat häät ole".

Joopa joo, kiitos äiti. Ei tarvitse enää soitella ja odottaa kylään.

Ap

Vierailija
16/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan sadannen kerran. Kirkkohäissä ei ole mitään sellaista lakia, etteikö saisi mennä pienellä budjetilla naimisiin. Mistä ihmeestä tämä käsitys tulee, että silloin pitää mennä maistraattiin, jos ei järjestä juhlia. Kirkkohäissä riittää yhtä lailla kaksi todistajaa. Kaverini on mennyt naimisiin hääpukuineen ja huntuineen kirkossa, mutta päiväsaikaan arkena ja todistajat seurakunnan kansliasta.

Haluan tietää, miksi niin monet luulevat, että kirkkohäitä ei voi järjestää pienesti? Meillä oli sellaiset kirkkohäät, että kutsuttiin vain sisarukset, vanhemmat ja minun mummoni sekä miehen ukki, jotka oli vielä elossa ja tarpeeksi hyväkuntoisia tulemaan. Ei muita sukulaisia eikä kavereita. Muutama kaveri ilmeisesti loukkaantui, kun ei menty maistraatissa. Miksi? Meillä oli rahalle tärkeämpääkin käyttöä kuin juhlat ja ei haluttu nuorta porukkaa valittamaan, kuinka ei ole alkoholitarjoilua ja kivaa ohjelmaa. Meillä oli vain kahvittelu sitten omassa kodissa, mä toimin emäntänä, mies auttoi ja puheiden pitämisen kielsimme. Oikeastaan mies ehdottikin maistraattia, minä ehdotin että voidaan mennä kirkossa ilman vieraita, mutta mies sitten halusi kuitenkin perheensä ja kyllä kai mun äiti oli onnellinen kun pääsi mun häihini.

Mutta omat lapset ovat nyt aikuisia. Minulle on oikeastaan ihan sama, miten menevät naimisiin. Se on heidän päätöksensä. Jos yleensä menevät, luulen, että kumpikaan ei mene koskaan. He ovat sangen tyytyväisiä poikamieselämäänsä ja osaavat kaikkea, mitä pitääkin osata.

Vierailija
17/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kaikkea hyvää Sinulle ja miehellesi, äitisi käytös erikoista.t.nainen 54v.

Vierailija
18/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin Tuomiokirkossa naimisiin. 10 vierasta. Kirkkohäät saa vähällä.

Vierailija
19/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan sadannen kerran. Kirkkohäissä ei ole mitään sellaista lakia, etteikö saisi mennä pienellä budjetilla naimisiin. Mistä ihmeestä tämä käsitys tulee, että silloin pitää mennä maistraattiin, jos ei järjestä juhlia. Kirkkohäissä riittää yhtä lailla kaksi todistajaa. Kaverini on mennyt naimisiin hääpukuineen ja huntuineen kirkossa, mutta päiväsaikaan arkena ja todistajat seurakunnan kansliasta.

Haluan tietää, miksi niin monet luulevat, että kirkkohäitä ei voi järjestää pienesti? Meillä oli sellaiset kirkkohäät, että kutsuttiin vain sisarukset, vanhemmat ja minun mummoni sekä miehen ukki, jotka oli vielä elossa ja tarpeeksi hyväkuntoisia tulemaan. Ei muita sukulaisia eikä kavereita. Muutama kaveri ilmeisesti loukkaantui, kun ei menty maistraatissa. Miksi? Meillä oli rahalle tärkeämpääkin käyttöä kuin juhlat ja ei haluttu nuorta porukkaa valittamaan, kuinka ei ole alkoholitarjoilua ja kivaa ohjelmaa. Meillä oli vain kahvittelu sitten omassa kodissa, mä toimin emäntänä, mies auttoi ja puheiden pitämisen kielsimme. Oikeastaan mies ehdottikin maistraattia, minä ehdotin että voidaan mennä kirkossa ilman vieraita, mutta mies sitten halusi kuitenkin perheensä ja kyllä kai mun äiti oli onnellinen kun pääsi mun häihini.

Mutta omat lapset ovat nyt aikuisia. Minulle on oikeastaan ihan sama, miten menevät naimisiin. Se on heidän päätöksensä. Jos yleensä menevät, luulen, että kumpikaan ei mene koskaan. He ovat sangen tyytyväisiä poikamieselämäänsä ja osaavat kaikkea, mitä pitääkin osata.

Sori jos puhkaisen jonkun uskovaisen kuplasi, mutta ei maistraatti ole mikään pienempi vaihtoehto kirkolle, vaan iso osa pareista ei halua mennä naimisiin kirkossa lainkaan. Ei isosti tai pienesti.

Vierailija
20/68 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry 16 jatkaa, Tarkoitin kaikkea hyvää ap tyttärelle TIETENKIN.