Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2161/2608 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta suhteellisen kalliista tuotteesta on tullut kahdesta eri profiilista viesti, jossa on kysytty onko tuote vielä saatavilla ja englanniksi pyydetty vastaamaan sähköpostiin, ei tori.fi:ssä jossa mun alkuperäinen ilmoitus on. Kun olen kohteliaasti sanonut, että viestitellään mielummin täällä, on viestin laitto loppunut. Mikä juttu tää siis on? Yrittääkö jotkut vaan kalastella ihmisten sähköpostiosoitteita ja miksi?

Vastahan tästä huijauksesta varoiteltiin, ota yhteys toriin, halusivat tietoon nämä profiilit.

Yritin, mutta en löytänyt että mistä voi ilmoittaa profilista yp:lle, joten annoin olla. Olisin ilmoittanut myös toisesta ilmiselvästä huijarista.

Kaikki yritykset nykyään piilottelee asiakaspalvelun yhteystietoja:

https://tuki.tori.fi/hc/fi/requests/new

Kokeiles tuota kautta.

Vierailija
2162/2608 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on nyt pari kertaa käynyt torissa niin, että olen asiallisesti tinkinyt, esim kysynyt 15 e tuotteesta, että myykö 12 eurolla. Tämän jälkeen myyjä ei ole vastannut mitään. Miten joku voi hermostua (?)siitä, että kirppiksellä tingitään? Voihan siihen vastata, että en tingi ja ostaja sitten päättää, ottaako vai ei. Monesti näinkin käynyt.

Itse myyjänä odotan tinkausta ja aina suostun pieneen tinkimiseen vähintään.

No eipä se "asiallinenkaan" tinkiminen kaikille sovi. Jos hinta on 15 euroa, niin se on 15 euroa. Voihan sitä aina tarjota, mutta jos myyjä ei vastaa mitään, niin eikö se ole aika selkeä viesti sinulle, että hän ei myy tinkijöille? Miksi oletat että myyjä on "hermostunut" asiasta? 

Sulla on nyt itselläsi erilainen tyyli kuin suurimmalla osalla myyjistä. Jos katsot tätä ketjua, niin lähes kaikki ovat sitä mieltä, että hinnoista ei tingitä. Varsinkin jos on noinkin halpa hinta kuin 15 euroa. 

Varsinainen kysymys olikin se, miksi myyjä ei enää vastaa? Jos ostajalla raha tiukilla ja asiallisesti tiedustelee, onko tinkivaraa, niin miksi myyjä ei vastaa tähän? Minusta tämä on outoa, jopa epäkohteliastakin. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella.

Minulle sattui kerran niin että myin keräilytuotteita ja eräs ostaja osti niitä usein. Hinnat oli edulliset ja annoin vielä paljousalennusta kun sanoi olevansa pienituloinen. Myöhemmin hän kertoi ostelleensa samoja juttuja ulkomailta sadoilla euroilla kuukaudessa, sossu kuulemma maksaa ja hänelle on tämä "harrastusraha" myönnetty. Näin punaista ja suutuin vielä enemmän kun huomasin että hän ostelee kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla samoja juttuja joltain toiselta myyjältä. Itselläni kun ei ollut koskaan varaa käyttää harrastuksiin satoja euroja kuukaudessa, ei edes vuodessa. Eli minä olin se oikeasti pienituloinen joka myin saadakseni rahaa laskujen maksuun ja tämä itseään suurieleisesti köyhäksi mainostanut mamma paljon parempituloinen sossun elätti ja hän tinkasi alennusta ja sitä myös tyhmyyksissäni annoin. Lopetin vastaamasta viesteihin. 

Aika yksinkertainen tulle olla henkilön, joka uskoo, että sosusta saa "harrastusrahaa" satoja euroja kuukaudessa.   Harrrastukset maksetaan yleensä vain lapsille ja niidenkin tulee olla hyvin kohtuuhintaiset.

t. sossun täti

Ihan luotettavalta taholta eli sossulta olen kuullut että tietty ihmisryhmä saa kaiken uutena sossulta, siis tuhansien arvoisia tavaroita ja palveluita ihan vain pyytämällä. Jos joku saa harrastusrahaa, en sitä epäile, koska tätä sossun epäloogista tullista tulleiden mielistelyä olen seurannut vierestä vuosikausia. Joten aika yksinkertainen pitää sossun tätin olla jos kuvittelee että ihmiset ei tiedä miten sitä rahaa jaatte ja kenelle. 

Mutta eikös tuossa tarinassa ollut kyse ihan kantasuomalaisesta? Ainakaan ei ollut mitään mainintaa että olisi "tullista tullut" henkilö kyseessä.

Ja luulisi että he saavat tavaraa sossusta sen takia, että tulevat Suomeen ilman mitään omaisuutta. Yleensä kantasuomalaisilla köyhilläkin on jotain omia huonekaluja jne., joita ovat saaneet vanhemmilta tai tutuilta. Tilanne ei ole tasapuolinen, joten apu menee enemmän niille, joilla ei ole mitään.

Harhoja, harhoja.. Lääkitys olisi paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/2608 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin torissa tavaraa suht halvalla kun oli muutto lähestymässä. Joku laittoi että ostaa ja pääsee hakemaan 4 päivän päästä. Vastasin että tule vaan, mutta samana päivänä tuli toinen ostaja heti hakemaan niin myin tietysti hänelle. Laitoin sen jälkeen ensimmäiselle pahoittelut että tuote menikin jo niin ei tarvii tulla, ja alkoi hirveä valitus ja uhkailu että hän on oikeutettu tuotteeseen. Mielestäni ihan itsestään selvää että ensimmäinen paikalle saapuva saa tuotteen ostaa. Eri asia tietty jos joku puoli tuntia aiemmin olisin ilmoittanut

Kerran joku osti kolmella eurolla jonkun pinssin minkä laitoin vaan huvikseni toriin kun kokeilin ensimmäistä kertaa miten homma toimii. Lähetin pinssin mutta rahoja ei tullut koskaan. Laitoin viestiä pari kertaa mutta ei vastattu. Ihme hommaa että joku viitsii varastaa kolmen euron pinssin.

Ihan ok myydä nopeimmalle, mutta jos olet jo kaupat sopinut toisen kanssa ja hänelle luvannut tuotteen, pitäisi lupauksesta pitää kiinni.

Vierailija
2164/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli tori-ostaja, hän soitti summeria ja menin alaovelle vastaan tuotteen kanssa. Annoin tuotteen ja hän sanoi että haluaa tarkastaa sen johon myönnyin. Hän ei tehnyt elettäkään tarkastaakseen tuotetta. Kun katsoin kysyvästi niin hän sanoi että haluaa tulla asuntoomme tarkastamaan sen (kyseessä oli koriste-esine jonka olisi ihan hyvin voinut tarkastaa rapussakin). Valehtelin sitten etten voi oikein päästää kun koirani on niin agressiivinen vieraita kohtaan. Osti sitten kuitenkin tavaran ja häipyi onneksi. 

Ja ennen kuin huudatte raiskari-korttia niin kyseessä oli minua pienempi nainen jonka olisin voinut tipauttaa toinen käsi ja silmät sidottuina mikä tekee hommasta vielä mystisemmän.

Vierailija
2165/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tyyppi halusi nähdä koronatestitulokseni, ennen kuin ostaa. Sanoin etten ole testiin menossa, kun ei ole mitään oireita. Hän sanoi ettei todellakaan osta testittömältä yhtään mitään. Sanoin että selvä, ja myin seuraavalle. Parin päivän päästä sain uuden viestin tuolta testityypiltä, kysyi olenko "harkinnut asiaa". Sanoin että myin jo toiselle. "Onpa sääli, olisin ostanut heti jos olisit vain käynyt testissä. Kannattaa miettiä asiaa jatkossa kun myyt tavaraa."

No, sain ihan pyyntihinnan ja myin tuotteen nopeasti. Ei mitään syytä, miksi olisi pitänyt myydä juuri tälle tyypille. 

Tyypillinen nettikirppistuotteen toimitus ostajalle kestää alle minuutin. Jos tämä hoidetaan maskit naamalla ja mahdollisesti vielä ulkotiloissa, on koronariski täysin mitätön. Vielä turvallisempi versio on tavarat pihalle/rappukäytävään ja raha postiluukusta. Ei mitään järkeä vaatia koronatestiä tuollaista asiaa varten!

Vierailija
2166/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli tori-ostaja, hän soitti summeria ja menin alaovelle vastaan tuotteen kanssa. Annoin tuotteen ja hän sanoi että haluaa tarkastaa sen johon myönnyin. Hän ei tehnyt elettäkään tarkastaakseen tuotetta. Kun katsoin kysyvästi niin hän sanoi että haluaa tulla asuntoomme tarkastamaan sen (kyseessä oli koriste-esine jonka olisi ihan hyvin voinut tarkastaa rapussakin). Valehtelin sitten etten voi oikein päästää kun koirani on niin agressiivinen vieraita kohtaan. Osti sitten kuitenkin tavaran ja häipyi onneksi. 

Ja ennen kuin huudatte raiskari-korttia niin kyseessä oli minua pienempi nainen jonka olisin voinut tipauttaa toinen käsi ja silmät sidottuina mikä tekee hommasta vielä mystisemmän.

Joku joka koettaa tällä varjolla onneansa päästä samalla asuntoon jotta pystyisi viemään rahaa tai arvoesineitä? Vrt. nuo jotka halusivat sisälle "juomaan vettä" tms.

Vierailija
2167/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö omituisena [pervona] omituisena [runkkarina] omituisena jos mies ostaa naisten vaatteita :P

Vierailija
2168/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homehtuuko pronssi? Hapettumista olen nähnyt...

Vierailija
2169/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homehtuuko pronssi? Hapettumista olen nähnyt...

Pronssin korroosiota on kutsuttu pronssihomeeksi.

Vierailija
2170/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin Stockalta ostetun designkäsilaukun. Se oli jo kulunut ja vähän nuhruinen, joten lähtöhintakin oli sen mukainen.

Sen huusi itselleen mies joka kertoi haluavansa sen tyttärelleen.

Tuli sitten hakemaan laukun ja maksoi huutamansa summan.

Muutama päivä tämän jälkeen tuli raivostunut sähköpostiviesti jossa mies kirjoitti, että kyse on väärennöksestä, ihan varmaan väärennöksestä kun ethän sitä olisi myynyt niin halvalla jos olisi ollut aito. Alkoi uhata että pitäisi maksaa hänelle korvausta kun pahoitin hänen ja tyttärensä mielen.

Kun sanoin, että jos on varma väärennöksestä ja hän voi sen todistaa kuten sanoi minulle, niin sittenhän minuakin on petkutettu. joten mennään vaikka yhdessä Stockalle ja esitetään nämä todisteet.

Paiskasi luurin korviini eikä koskaan enää palanut asiaan.

Ihmiset ovat aika hassuja näiden aitousasioiden kanssa. Multa alkoi yksi asiakas perätä aitoustodistusta ja säilytyspussia Guessin käsilaukulle. Hyvä, ettei jotain sarjanumeroa. Ihan kuin se olisi joku Hermes. Oli turha yrittää selittää, että aito Guess, mutta Guess ei kuitenkaan ole ihan Vuitton.

Vierailija
2171/2608 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee ohi otsikon. Ei siis (valitettavasti) omituista -tai ainakaan epätavallista.

Toriin tulee viesti: Ostan tämän tuotteen. Tiedustelen, noutaako vai pitäisikö postittaa. Menee tovi, jonka jälkeen ilmoitus, että postitus. Kun ilmoitan postikulujen hinnan ja kysyn tehdäänkö kaupat, seuraa pidempi hiljaisuus. Sitten ostajaksi ilmoittautunut kysyykin jotain yksityiskohtaa (joka olisi ollut luontevaa varmistaa ennen ostohalukkuuden julistamista). Vastattuani tulee vastaus: Ei sitten toimikaan/sovikaan/käykään.

Yleensä tuossa vaiheessa, kun postikulujen ilmoittamisen jälkeen tulee joku lisäkysymys, tietää jo, ettei kauppoja synny. Miksi ei voisi suoraan sanoa, että pkt ovat liian isot / ei kiinnosta tms?

Vierailija
2172/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee ohi otsikon. Ei siis (valitettavasti) omituista -tai ainakaan epätavallista.

Toriin tulee viesti: Ostan tämän tuotteen. Tiedustelen, noutaako vai pitäisikö postittaa. Menee tovi, jonka jälkeen ilmoitus, että postitus. Kun ilmoitan postikulujen hinnan ja kysyn tehdäänkö kaupat, seuraa pidempi hiljaisuus. Sitten ostajaksi ilmoittautunut kysyykin jotain yksityiskohtaa (joka olisi ollut luontevaa varmistaa ennen ostohalukkuuden julistamista). Vastattuani tulee vastaus: Ei sitten toimikaan/sovikaan/käykään.

Yleensä tuossa vaiheessa, kun postikulujen ilmoittamisen jälkeen tulee joku lisäkysymys, tietää jo, ettei kauppoja synny. Miksi ei voisi suoraan sanoa, että pkt ovat liian isot / ei kiinnosta tms?

Miksi ilmoituksessasi ei ole postikuluja?

Itse en ainakaan vaivaudu edes laittamaan viestiä myyjälle, joka ilmoittaa "postitus mahdollinen" mutta ei ilmoita kuluja. En voi tietää, veloittaako myyjä tasan postikulut vai postikulujen lisäksi paketointikuluja enkä viitsi käyttää aikaani viestittelyyn. Suosin nopeita ja sujuvia kauppoja, kaikki tiedot ilmoitukseen minkä perusteella teen ostopäätöksen.

Vierailija
2173/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun joku tyyppi perui viime tingassa noudon ja halusi siirtää sitä. Samaan aikaan joku muu kysyi että voinko hakea tänään jo. Toki myin sille joka heti haki. Ilmoitin tietysti perujalle että tuote meni. Tää ajan siirtelijä sitten alkoi raivoamaan niin että piti blokata.

Vierailija
2174/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään nämä ihmiset, jotka eivät tunnu ymmärtävän mitä ilmoituksessa täysin selvästi lukee. Esim. jos ilmoituksessa lukee, että tuotteen leveys 90 cm laitetaan viestiä ja kysytään mikä on tuotteen leveys. Joskus on tullut ihan paikan päällekin katsomaan tuotetta ja sitten ovat ihmetelleet, että voi, voi kun on väärän kokoinen vaikka hyvin selkeästi se koko on tosiaan ilmoitettu. Toisinaan ihmetyttää ihmisten käytöstavat, ei osata edes tervehtiä eikä kiittää.

Vierailija
2175/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miljoonakaupungissa ulkomailla. Minulla oli tuuletin myynnissä, hinta 10 euroa. Ostaja kertoi tulevansa hakemaan tuotetta ja tuli myös puheeksi missä hän asuu. Kertomansa mukaan hän asui toisella puolella kaupunkia ja ajoi sitten luokseni pahimpaan ruuhka-aikaan noin parin tunnin matkan ja samanlainen matka sitten vielä takaisin. Autossa oli mukana myös mies ja kolme pientä lasta. Ihmettelen vaan kuka viitsii nähdä tuollaista vaivaa kun samanlaisen tuulettimeen saa kaupasta kolmella kympillä ja meneehän siihen bensaankin rahaa. No ei siinä mitään, kaupat tuli ja kumpikin oli tyytyväisiä.

Vierailija
2176/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin laittamaan joka viikko jotain myyntiin.

Usein mies !!! ilmoittaa hinta on liikaa. Ota yhteyttä, kun myyt halvemmalla.

Hinta voi olla esim 10 euroa. Olen joskus kysynyt mikä olisi hyvä hinta. 10 e pyynnistä tarjotaan 3 e.

En oo ilmoitellut

Vierailija
2177/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin laittamaan joka viikko jotain myyntiin.

Usein mies !!! ilmoittaa hinta on liikaa. Ota yhteyttä, kun myyt halvemmalla.

Hinta voi olla esim 10 euroa. Olen joskus kysynyt mikä olisi hyvä hinta. 10 e pyynnistä tarjotaan 3 e.

En oo ilmoitellut

Minäkin myin jotain itsetehtyjä juttuja torissa ja joku laittoi viestiä että ilmoittaisinko hänelle sitten kun myyn halvemmalla :D Ne oli jo alle materiaalikulujen. No en ilmoitellut, vaan sain pyytämäni hinnan muilta.

Vierailija
2178/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Torin annetaan palstalle ilmoituksen isosta nojatuolista mittoineen päivineen. Huonosti suomea puhuva mies soitti, että hakee tuolin. Ok annoin osoitteen, jonka jälkeen hän kysyi pääseekö lähelle linja-autolla. Siis mitä, bussillako meinasi ison tuolin roudata kotiinsa. Sanoin, että pääsee, mutta bussikuski ei välttämättä ota tuolia kyytiin. No ilmoitti, että tulee joka tapauksessa. Koskaan ei tullut. 

Toinen outo juttu oli, kun laitoin nahkaisen vyölaukun myyntiin. Miesostaja ehdokas pyysi lisäkuvia, niin, että laukku olisi ollut vyötäröllä ilman paitaa, että näkisi miten laukku istuu vyötäröllä. En suostunut. 

Samainen äijä kyseli, olisko minulla muita nahkaisia asusteita myynnissä? Tai alushousuja? tai sukkahousuja? "Vaimo" on kuulemma niin ujo, ettei kehtaa ostaa kaupasta. Joo ei ollut myynnissä, eikä tullut kyllä kauppojakaan. 

Vierailija
2179/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ilmoituksessasi ei ole postikuluja?

Itse en ainakaan vaivaudu edes laittamaan viestiä myyjälle, joka ilmoittaa "postitus mahdollinen" mutta ei ilmoita kuluja. En voi tietää, veloittaako myyjä tasan postikulut vai postikulujen lisäksi paketointikuluja enkä viitsi käyttää aikaani viestittelyyn. Suosin nopeita ja sujuvia kauppoja, kaikki tiedot ilmoitukseen minkä perusteella teen ostopäätöksen.

Itsekin olen myynyt tavaroita niin torissa kuin huutonetissäkin, enkä ilmoita koskaan postikuluja ilmoituksessa, mainitsen vain, että postikulut lisätään hintaan.

Tämä siksi, että jos joku ostaja keräileekin enemmän tuotteita samaan pakettiin, tai haluaa jonkun tietyn kuljetusmuodon (posti, matkahuolto, tms.) jolloin hinta pitää kuitenkin selvittää erikseen.

Niin kauan kun mulla riittää omista tilauksista jääneitä pakkausmateriaaleja, en ole veloittanut kuin todelliset postikulut. Jos ne joskus loppuvat, sitten pitää rueta ilmoittamaan toimituskulujen nimellä...

Vierailija
2180/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ostaja aloitti keskustelun toteamalla "mistä osoitteesta voin hakea [tuotteen] keskiviikkona klo 17". Varsin itsevarma, olettavakin aloitus. Valitettavasti juuri tämä kyseinen ajankohtaehdotus ei itselleni käynyt, joten pahoittelin tätä vastauksessani ja esitin vaihtoehtoista aikaa. Kerroin myös osoitteeni jo valmiiksi. Ei vastausta, useampaan päivään. Kysyin lopulta eräänä viikonloppuna, onko hän tästä edelleen kiinnostunut: tuli hieman myöhemmin vastaus, että nouto menee tiistaihin. Sanoin tämän käyvän, ja kysyin onko klo 17 ookoo. Ei vastausta taaskaan. No, ajattelin että jos hän ei erikseen ilmoita ettei tämä käy, niin oletusarvoisesti se siis käy. Niinpä odotin tiistaina häntä saapuvaksi, kunnes klo 17:30 - edelleen radiohiljaisuuden vallitessa - totesin mielessäni odotuksen olevan luultavimmin turhaa. Laitoin viestin jossa kerroin olevan kohteliasta ilmoittaa jos ei saavukaan, jotten turhaan odota. Hän ei edes lukenut viestiä kuin vasta seuraavana päivänä. Edelleenkään ei ole vastannut mitään, nyt kun on pari viikkoa vierähtänyt. Voinee tässä kohtaa varmuudella sanoa, että kauppoja ei syntynyt sittenkään.

En ymmärrä, miten joiltain voi puuttua ihan alkeellisetkin käytöstavat. Itse arvostan myös muiden aikaa, enkä vain omaani ja siksi pidän myyjät ajan tasalla aikeistani, kun olen jotain ostamassa. Tästä tyypistä taasen jäi kuva toritouhottajasta, jolla on niin monta rautaa kerralla tulessa, ettei enää edes muista mihin suuntiin pitäisi jollain tapaa olla yhteydessä tai mihin jo on sopinut noutoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi