Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2201/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin Torin annetaan palstalle ilmoituksen isosta nojatuolista mittoineen päivineen. Huonosti suomea puhuva mies soitti, että hakee tuolin. Ok annoin osoitteen, jonka jälkeen hän kysyi pääseekö lähelle linja-autolla. Siis mitä, bussillako meinasi ison tuolin roudata kotiinsa. Sanoin, että pääsee, mutta bussikuski ei välttämättä ota tuolia kyytiin. No ilmoitti, että tulee joka tapauksessa. Koskaan ei tullut. 

Toinen outo juttu oli, kun laitoin nahkaisen vyölaukun myyntiin. Miesostaja ehdokas pyysi lisäkuvia, niin, että laukku olisi ollut vyötäröllä ilman paitaa, että näkisi miten laukku istuu vyötäröllä. En suostunut. 

Samainen äijä kyseli, olisko minulla muita nahkaisia asusteita myynnissä? Tai alushousuja? tai sukkahousuja? "Vaimo" on kuulemma niin ujo, ettei kehtaa ostaa kaupasta. Joo ei ollut myynnissä, eikä tullut kyllä kauppojakaan. 

Ha-haa! Tämä on sama äijä, joka osti multa nahkahaskat :) Käytettyjä pitää olla ja vaikka parittomia, ei haita.  Ja kuulemma hänen "vaimo" käyttää niitä eikä koolla ole merkitystä 

Haisteleeko niitä hanskoja vai mikä pervoilu tässä kyseessä?

Vierailija
2202/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin Torissa poisnoudettavaksi kahta nojatuolia ilmaiseksi. Näille löytyikin nopeasti kiinnostunut hakija: viestiensä perusteella eräs oikein kohtelias ja hyvätapainen herra. Vähitellen alkoi kuitenkin tulla sarjamurhaajaviboja, kun hän koki tarpeen ryhtyä selostamaan yksityiskohtaisesti, keneltä ja mistä osoitteesta hakee perävaunun ja minkä värisellä ja -merkkisellä autolla tulee hakemaan tuoleja. Jälkimmäisen tiedonjyvän jaon tavallaan ymmärrän (vaikka loppupeleissä vain se kiinnostaa, tuleeko hän sovittuna aikana oven taakse vai ei), mutta sitä en edelleen ymmärrä, miksi hän ajatteli olevan tarpeellista että tiedän esim. minkänimiseltä henkilöltä hän on saanut perävaununsa lainattua. Noutoa edeltävänä päivänä annoin osoitteeni. Sarjamurhaajavibat tulivat kunnolla siinä, kun noutopäivänä hän laittoi minulle Torissa pelkästään viestin "Valmis!" ja jonka perässä luki osoitteeni ja sukunimeni. Ajattelin, että oliko tämän edes tarkoitus tulla minulle, vai jollekin rikoskumppanilleen. En vastannut mitään.

Myöhemmin summeri soi, ja ovelle ilmestyi melko epäsiistin ja hyvin ilmeettömän näköinen ukko. Hän oli vähän senoloinen, kuin olisi jotenkin tuohtunut - tai niinkuin hänet olisi pakotettu hakureissuunsa. Oltiin sovittu haku klo 16, ja tuolit hänen oli saatava toimitettua klo 17 mennessä niille tarkoitettuun loppusijoituspaikkaan: hän saapui klo 16:30, ja ajattelin, oliko hän ärtyisän oloinen siksi, kun en töitteni takia voinut suostua ehdotukseensa hakea tuolit jo aamupäivästä. No, hän ryhtyi tuoleja siirtämään kohti hissiä ja jopa vähän väkivalloin runnoi ensimmäisen niistä sisään. En mennyt perässä, vaan jäin odottamaan, että palaa hakemaan toisenkin (jos palaa). No, palasi hän hakemaan senkin, ja jopa hieman yllätyksekseni hän toivotti toisen tuolin napatessaan hyvää viikonloppua. Ei sillä että hän olisi katsonut silmiin tai että äänensävy olisi ollut mitään muuta kuin väkinäinen, mutta kuitenkin. Olin jopa tietyllä tapaa huojentunut siinä vaiheessa, kun laitoin oveni takaisin kiinni. Jännä kyllä, miten voi olla niin totaalisen erilainen ihminen viesteissä ja livenä!

Ihmisiä on moneen junaan. Tästä jäi vähän pelottava vaikutelma. Siksi ymmärrän kyllä todella hyvin, miksi täälläkin on muutamia, jotka eivät halua jakaa kotiosoitettaan missään tilanteessa tuntemattomille. En ehkä itsekään niin tekisi, jos asuisin omakotitalossa ja vähänkään jossain syrjemmässä. Kerrostalossa sentään joku ehkä kuulee avunhuudot, jos veitsi alkaakin yhtäkkiä heilua.

Ei saatana 😁😁😁😁 Siis mitään kuumottavaa ei tapahtunut, mut vedit johtopäätökset 😁😁😁 Etkö ole ikinä tavannut ihmisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieles on niin päin et jos et tingi kympin ostoksesta niin sä oot se typerys. Mitä sit jos saa vain 8€?

Vierailija
2204/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa tuolin, kerroin osoitteen. Odotan sovittuna aikana. Saan kiukkuisen puhelinsoiton: Me ollaan nyt ajettu katua päästä päähän eikä kadulla xxxx oo mitään rivaria... kyllä tää on ollut tässä vuodesta 1976, mutta autotallipääty (jossa isolla talon numero) kadulle päin.... löysivät perillr

Vierailija
2205/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muka hauska" pilanimi tuolta av-palstan nimikeskustelusta kyseli turhaan tyhmiä myytävästä tavarasta. Aivotonta touhua, joku harrastaa kuin työkseen. Palkan taitaa sossu maksaa. 

Vierailija
2206/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin muutaman kuukauden aikana vanhan asunnon huonekaluja ja suurimmaksi osin kaikki ostajat olivat fiksuja. Muutama  ostaja jäi kyllä mieleen. Esim. yksi ostaja oli aika tökerö. Olin jo muuttanut pois asunnosta ja kyselin siksi tarkkaa aikaa, jolloin ostaja pääsisi noutamaan. Varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua noutoaikaa, että oliko ostaja varmasti vielä tulossa.  Ostaja lupasi olla sovittuna aikana paikalla, jolloin lähdin miehen kanssa heti asunnolle ja kantamaan raskasta huonekalua valmiiksi kerrostalon alaoville.

Siinä kun olin hetken odotellut ostajaa,  vilkaisin puhelinta ja ostaja oli pari minuuttia ennen sovittua aikaa laittanut viestin, "käydäänkin vielä asioilla, mutta käykö jos olen vähän yli X paikalla?" Ajattelin jo siinä kohtaa, että mitähän tarkoittaa "vähän yli", mutta sanoin sen olevan ok, jos kuitenkin pyrkivät nopeasti tulemaan paikalle, kun kerroin odottelevani jo rappukäytävässä. Sinä aikana, kun odottelin rappukäytävässä niin sain vielä viestin "kohta tullaan." "hetki vielä tms." En edes vastannut näihin mitään, kun olin ärsyyntynyt siitä, että olin nimenomaan  hetkeä aiemmin varmistanut, että kai kyseinen aika sopii, mutta sitten pari minuuttia ennen tapaamista kerrottaankin, että mennään vielä asioille ja kai on ok olla "vähän myöhässä."  Ärsytti nimenomaan siksi, että varmasti luottivat siihen, että odottelen kiltisti rappukäytävässä, enkä varmaan sitä enää takaisin lähde kantamaan, niin ei väliä, jos on vähän myöhässä. 

Lopulta nämä ostajat tulivat puoli tuntia myöhässä. Kaikkein eniten mikä suututti oli näiden tyyppien asenne. Ymmärrän, että välillä voi myöhästyä sovitusta, mutta tulivat paikalle ilman tervehtimistä, eivätkä edes pahoitelleet myöhästymistä.  Ärsyttää totaalinen välinpitämättömyys ja röyhkeys. Jos tietoisesti lähtivät asioille silloin, kun piti tavata (mikä tämäkin on jo väärin), mutta miksei voi edes yrittää arvioida saapumisaikaa, jotta toisen ei tarvitsisi odotella puoltaa tuntia huonekalun kanssa rappukäytävässä. On ihan inhimillistä olla myöhässä, mutta toiselle ihmiselle ei kerro mitään "vähän myöhässä" tai "tullaan pian", kun ne on aika subjektiivisia käsitteitä. Ja miksi pitää lähteä asioille silloin, kun on sovittu tapaaminen.

Minä luulin, että ovat vähintään puolipäivää myöhässä. Vain suomalainen jupisee puolentunnin myöhästymisestä... Etenkin, kun hyvin pitivät tilanteen tasalla.

Heh, taidat olla samanlainen ostaja. Eivät mitenkään pitäneet hyvin ajan tasalla, jos puoli tuntia on "vähän myöhässä." Varmaan niiden vaikea ymmärtää, joilla ei ole käytöstapoja, saati arvosta toisten ihmisten aikaa.

Ei, vaan olen asunut yli puolet elämästäni muualla kuin Suomessa. Ja tämä on sellainen suomalainen omituisuus, joka jaksaa naurattaa kerran toisensa jälkeen. Hyvin kerrottiin teksriviestein, että ollaan myöhässä ja pidettiin ajan tasalla. Mutta Suomessa tietysti toimitaan kuten Suomessa toimitaan. Muualla mieli pahoitetaan sitten muista asioista kuin myöhästymisestä. Joten asento vaan. Ja jatkakaa kellon katsomista!

Jos olet niin maailmankansalainen, niin käytöstapoja ei sieltä kuitenkaan ole tarttunut matkaan, jos pidät  tällaista käytöstä jotenkin normina.  Se mikä toimii ulkomailla ei välttämättä ihan toimi Suomessa. Ihmisillä, joilla on käytöstavat, on tapana ilmoittaa etukäteen myöhästymisistä eikä siinä kohtaan, kun ko noutoaika on käsillä. Ja se, että laitetaan jotain "tullaan" viestejä on vain varmistusta siitä, että myyjä pysyy paikalla, eli pelataan aikaa. Sen sijaan, että voisi reilusti sanoa, että meneekin nyt odotettua pidempään, jolloin toisen ei tarvitsisi turhaan odotella rappukäytävässä. 

Vierailija
2207/2608 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli semmoinen ostattelija torissa, joka antoi jo nimensä ja osoitteensakin lähetystä varten, mutta maksua ei kuulunut koskaan. Niinpä hän jäi ilman tuotettakin ja seuraava ostaja sai tuotteen, kun kerran maksoikin sen.

Kerron aina ilmoituksissani, että maksu etukäteen tililleni, ennenkuin tuote lähtee tulemaan ostajalle.

Jos käy sitten niin, että posti hukkaa tai hajottaa sen matkalla, niin sitten kai on neuvoteltava esim. 50/50 hinnanalennus, koska silloin sitä tavaraa ei ole enää kummallakaan osapuolella.

Vierailija
2208/2608 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi: ssä on myynnissä pieni kampe, jonka soveltuvuuden tarpeisiini kysyin myyjältä ja hän vastasi. Osa kävisi tarpeisiini. En tinkinyt, kun ei ollut tarpeen. Kysyin taas viestillä, mitä osa maksaa postikuluineen. Muujä näki viestin. Se selviää viestin statuksesta. Vastausta ei kuulunut muutamaan päivään, ja toistin kysymyksen. Viesti on taas nähty, mutta vastausta ei ole tullut. Soittaa ei voi, koska yhteydenottotapana on vain tämä viesti. 

Jotenkin jäi orpo ja syyllinen olo, että olen tehnyt jotain ihan väärin, kun ahdistelin myyjää. Jos hän vaikka kaupitteli osaa, eikä halunnut luopua siitä. Osa on nyt 4 viikkoa myöhemmin yhä myynnissä.

Vierailija
2209/2608 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi: ssä on myynnissä pieni kampe, jonka soveltuvuuden tarpeisiini kysyin myyjältä ja hän vastasi. Osa kävisi tarpeisiini. En tinkinyt, kun ei ollut tarpeen. Kysyin taas viestillä, mitä osa maksaa postikuluineen. Muujä näki viestin. Se selviää viestin statuksesta. Vastausta ei kuulunut muutamaan päivään, ja toistin kysymyksen. Viesti on taas nähty, mutta vastausta ei ole tullut. Soittaa ei voi, koska yhteydenottotapana on vain tämä viesti. 

Jotenkin jäi orpo ja syyllinen olo, että olen tehnyt jotain ihan väärin, kun ahdistelin myyjää. Jos hän vaikka kaupitteli osaa, eikä halunnut luopua siitä. Osa on nyt 4 viikkoa myöhemmin yhä myynnissä.

Kysyit väärällä kielellä?

Vierailija
2210/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä ei ole jaksanut rueta selvittämään postikuluja, tai asuu kaukana postituspalveluista?

Vierailija
2211/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssa on näille kertomuksille oma ryhmä

Vierailija
2212/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni nykyinen naisystävä oli ilmeisesti löytänyt huutonet-sivuni ja huusi sitä kautta minulta blok-lampun noudolla.

No tuli noudon aika ja hän vaikutti ihan normaalilta ja kysyi voiko testata että lamppu toimii ja toki päästin hänet eteiseen jonka jälkeen hän alkoi höyrytä kuinka minun pitäisi jo päästää irti eksästäni ja lakata lähettämästä hänelle viestejä ja kirjeitä (minä olin jättänyt eksän melkein 8 vuotta aiemmin enkä ollut ollut häneen missään yhteyksissä sen jälkeen). Oli helkkarin pysäyttävä tilanne.

Jouduin sitten selittämään miten en ole ollut tyypin kanssa tekemisissä vuosiin, kuinka hänellä on persoonallisuushäiriö jonka takia keksii juttuja, kuinka olin itse kuunnellut samanlaisia juttuja minua edeltävistä naisista ja niin edelleen. Näytin vielä tuolle netistä puhelintietoni kun viimeisimmät kaipaavat viestini olivat tulleet alle viikko sitten ja kalenterini jotta hän tajuaa että "kirjoittamani" rakkauskirjeet eivät olleet minun käsialaani.

Ja mä oikeasti olin todella varovainen kun erosin tuosta miehestä. Poistin kaikki sosiaalisen median tilini ja menin maan alle ja olin mennyt tuon jälkeen vielä naimisiin ja vaihtanut sukunimeni. Hullua että tuo psyko löysi vielä elämääni uuden naisensa kautta.

Vierailija
2213/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli semmoinen ostattelija torissa, joka antoi jo nimensä ja osoitteensakin lähetystä varten, mutta maksua ei kuulunut koskaan. Niinpä hän jäi ilman tuotettakin ja seuraava ostaja sai tuotteen, kun kerran maksoikin sen.

Kerron aina ilmoituksissani, että maksu etukäteen tililleni, ennenkuin tuote lähtee tulemaan ostajalle.

Jos käy sitten niin, että posti hukkaa tai hajottaa sen matkalla, niin sitten kai on neuvoteltava esim. 50/50 hinnanalennus, koska silloin sitä tavaraa ei ole enää kummallakaan osapuolella.

Itse en vastaa postin rikkomista lähetyksistä. Voi voi, jos posti rikkoi, ostaja olisi voinut hakea tuotteen.

Jos aiotte hyvittää jotain "postin rikkomasta" tuotteesta niin pyytäkää tuotteesta kuvia mahdollisimman monesta suunnasta. Verratkaa kuvia omiin kuviinne - saatatte hämmästyä, miten tuote näyttää todellakin hyvin erilaiselta ostajan kuvissa....

Esim koriste-esineen maalauspinta alkaa/loppuu myöhemmin, pienet värimuutokset voivat mennä tietokoneen näytön piikkiin mutta vihreä ei muutu keltaiseksi tms.

Ostajalla on siis rikkinäinen tuote jo kotonaan ja sen varjolla huijaa uudelta myyjältä rahaa. Ihmiset yrittävät huijata monella tavalla ja tämä "postissa meni rikki" on yksi huijaus.

Vierailija
2214/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni nykyinen naisystävä oli ilmeisesti löytänyt huutonet-sivuni ja huusi sitä kautta minulta blok-lampun noudolla.

No tuli noudon aika ja hän vaikutti ihan normaalilta ja kysyi voiko testata että lamppu toimii ja toki päästin hänet eteiseen jonka jälkeen hän alkoi höyrytä kuinka minun pitäisi jo päästää irti eksästäni ja lakata lähettämästä hänelle viestejä ja kirjeitä (minä olin jättänyt eksän melkein 8 vuotta aiemmin enkä ollut ollut häneen missään yhteyksissä sen jälkeen). Oli helkkarin pysäyttävä tilanne.

Jouduin sitten selittämään miten en ole ollut tyypin kanssa tekemisissä vuosiin, kuinka hänellä on persoonallisuushäiriö jonka takia keksii juttuja, kuinka olin itse kuunnellut samanlaisia juttuja minua edeltävistä naisista ja niin edelleen. Näytin vielä tuolle netistä puhelintietoni kun viimeisimmät kaipaavat viestini olivat tulleet alle viikko sitten ja kalenterini jotta hän tajuaa että "kirjoittamani" rakkauskirjeet eivät olleet minun käsialaani.

Ja mä oikeasti olin todella varovainen kun erosin tuosta miehestä. Poistin kaikki sosiaalisen median tilini ja menin maan alle ja olin mennyt tuon jälkeen vielä naimisiin ja vaihtanut sukunimeni. Hullua että tuo psyko löysi vielä elämääni uuden naisensa kautta.

Onpa hurja tilanne. Toimit kyllä ihanasti naista kohtaan kun jaksoit selittää ja todistella, moni olisi vain passittanut tiehensä. 

Vierailija
2215/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb:ssa on näille kertomuksille oma ryhmä

Mee sinne sit.

Vierailija
2216/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin täysin ehjiä,siistejä rattaita ilmaiseksi. Ensimmäinen halukas piti rattaita muutaman päivän suotta varauksessa.. ei siis koskaan saapunut. Seuraava olisi halunnut, että kuljetan ne hänen kotiinsa, no yritin selvittää tätä mahdollisuutta, sillä ajattelin, että voisivat mennä tarvitsevalle jolla ei vaan satu autoa olemaan. Noh koska selvitin asiaa ja olin tuon viestin avannut ja toinen osapuoli näkee, että viesti luettu tuli puolen tunnin päästä sellaista tekstiä että... tämä henkilö haukkui minut ihn pystyyn ja tivasi miksi edes tarjoan mitään jos en aio vastata mitään. Kyselyitä tuli kyllä lukuisia, kuten lähetänkö matkahuollolla ym ym. Lopulta rattaat eivät kelvanneet kenellekkään.

Vierailija
2217/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb kirppareilla en käy enää koskaan, ne ovat aivan täynnä kuraa tyyliin ostaja"ehdokkaita" joilla ei ole muuta tekemistä kuin pilaostaa päivät pitkät tähän tyyliin: av, ostan heti kun saan rahaa! tarkoittaa että tyyppi saattaa ehkä saada sossusta rahaa joskus 2-4 viikon päästä, jonka ajan myyjän pitää odottaa jos ostajaehdokas sittenkään vielä aikoo ostaa. Ja alustava varaus, se vasta tyhmää onkin, sitten pian tuleekin ilmoitus "luovutan seuraavalle" vaikka oli niin ostamassa muka. Naurettavinta on että näitä "av av!!!!!! ostan av!!" viestejä kehdataan kirjoittaa myös jopa 1-10e tavaroihin, myyjälle on turhaa vaivaa tuollaisesta siksi en viitsi enää kuluttaa aikaa alustava varaus -tyyppeihin. Pahimpia noilla kirppareilla ovat kuitenkin vainoajat, sellaiset tyypit jotka ovat yleensä mt-häiriöisiä ja vetävät omiin kuvitelmiinsa mukaan suuren lauman, eli haukkuvat joitain tiettyjä myyjiä huijareiksi/feikeiksi/mitälie ja sitten lauma pilaostajia alkaa vainota tiettyjä myyjiä. Siihen vainoamiseen riittää se jos myyjä ei ehdi vastata 5 minuutissa viestiin (myyjä on feikki joka ei myy mitään, oletetaan..), jos ei postitus tapahdu 1-3 päivässä myyjä on heidän mielestään kauhea huijari (aivan kuin kukaan voisi vaikuttaa postin hitauteen). Jotkut myös kysyvät turhia kysymyksiä vaatteen/tavaran koosta vaikka koko näkyisi ilmoituksessa selkeästi

Vierailija
2218/2608 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ilmoittaa ilmoituksessaan, ettei vastaa kuljetusfirman rikkomista/hukkaamista lähetyksistä, mutta kuitenkin tarjoaa vain kyseistä kuljetusfirmaa ainoaksi toimitustavaksi. Nouto ei käy.

Vierailija
2219/2608 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta sitten facen kirppis-ryhmästä tytölle välikausitakin, jota ei lopuksi paljoakaan pidetty ja kun se jäi pieneksi niin laitoin sen myyntiin kun oli vielä ihan ok kunnossa. Alkuperäinen myyjä näki ilmoitukseni, kaivoi esille 2 vuotta vanhat keskustelumme ja ilmoitti ryhmän yp:lle että olen trokari ja minut pitää erottaa ryhmästä.

Vierailija
2220/2608 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyyppi tuntui unohtavan viestit sitä mukaa kun jompikumpi meistä lähetti uuden. Hän saattoi ensin vastata "joo, sopii", ja heti perään kysyä "mitä siis olitkaan myymässä, ja mitä se maksaa?" Nuori ihminen kyseessä, tuskin siis muistisairas. Kauppoja ei koskaan syntynyt.

Sitten aina löytyy näitä tyyppejä, jotka kysyvät asioita, jotka on jo kerrottu. Jos ilmoittaa esim. myyvänsä mustia kenkiä valkoisilla nauhoilla, aina tulee joku kysymään, minkä väriset ovat (vaikka kuvakin löytyisi).

Joskus myös kun olin julkaissut ostoilmoituksen, pari tyyppiä tuli tarjoamaan etsimääni tuotetta, mutta kalliimmalla kuin olin ilmoittanut haluavani maksaa. Perusteluna "tykkään näistä, en haluaisi myydä halvalla." Sanoin noihin sitten heti että ei kiitos, jatkan etsimistä. Yksi yritti vielä neuvotella, mutta minä pidin pääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme