Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

2141/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten yritin myydä hyllykköä torilla. Laitoin ilmoitukseen kuvan, mitat ja tiedot.

Mulle sitten soitti yksi naisihminen, joka alkoi kysellä niitä ilmoituksessa jo olleita mittoja ja tietoja. Sitten se alkoi kysellä ihan ihme asioita, koska se olisi ollut sijoittamassa siihen hyllykköön jotain pesukonetta.

Ei sitten ostanut, kun joku mitta oli millin pielessä.

Omituinen tapaus.

Vierailija
2142/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin Stockalta ostetun designkäsilaukun. Se oli jo kulunut ja vähän nuhruinen, joten lähtöhintakin oli sen mukainen.

Sen huusi itselleen mies joka kertoi haluavansa sen tyttärelleen.

Tuli sitten hakemaan laukun ja maksoi huutamansa summan.

Muutama päivä tämän jälkeen tuli raivostunut sähköpostiviesti jossa mies kirjoitti, että kyse on väärennöksestä, ihan varmaan väärennöksestä kun ethän sitä olisi myynyt niin halvalla jos olisi ollut aito. Alkoi uhata että pitäisi maksaa hänelle korvausta kun pahoitin hänen ja tyttärensä mielen.

Kun sanoin, että jos on varma väärennöksestä ja hän voi sen todistaa kuten sanoi minulle, niin sittenhän minuakin on petkutettu. joten mennään vaikka yhdessä Stockalle ja esitetään nämä todisteet.

Paiskasi luurin korviini eikä koskaan enää palanut asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilytuotetta yritin myydä ja ilmoitukseen tuli ivallinen viesti siitä että saman saa muualta halvemmalla, mieli teki siis ostaa mutta ei raaskinut. Kyse oli kuitenkin alle 10e tavarasta, niin hieman ihmetyttää miten joku viitsii. Muutenkin tullut huomattua että pikkusummista tingataan. 

Vierailija
2144/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ilmoittavat ostavansa keskiyöllä tai viikonloppuna eivät yleensä ilmesty ostoksille.

Vierailija
2145/2608 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää erityisesti se miten joillakin on tunteja aikaa selailla ilmoituksia ja ostella sitä sun tätä samaan pakettiin ja sitten kun ei maksua näy ja sitä tivaan, vastaus on aina "on tässä muutakin elämää!". Miten se aika loppuu ja suunnaton kiire alkaa aina kun pitäisi maksaa, sillä samalla hetkellä kun on ostettu?? Minullakin on muuta elämää mutta sen sijaan että muuta elämää saisin elää, minun pitää tarkistaa tilitietoja jopa viikkokausia päivittäin että onko maksua tullut ja ilmoitella ja kysellä kymmeniä kertoja että haluatko ostaa vai et ja milloin maksat vai maksatko ollenkaan, perutaanko vai mitä tehdään, minne paketti lähetetään ja kenen tililtä tai millä nimellä on maksettu? Miksi se kiire alkaa aina siinä vaiheessa kun pitäisi maksaa? Ja juu tiedän vastauksen: "ei ole rahaa, enkä osannut itseäni hillitä, tarvitsen maksuaikaa ja vetkuttelen maksamisen kanssa siihen saakka kun lapsilisät tulee....." Kysymyksellä haluan herätellä ostajia tajuamaan että eivät ole maailman napoja vaan sitä elämää olis sillä myyjälläkin, eikä sinun aikasi ole yhtään arvokkaampaa kuin kenenkään muunkaan.

Vierailija
2146/2608 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin Torissa poisnoudettavaksi kahta nojatuolia ilmaiseksi. Näille löytyikin nopeasti kiinnostunut hakija: viestiensä perusteella eräs oikein kohtelias ja hyvätapainen herra. Vähitellen alkoi kuitenkin tulla sarjamurhaajaviboja, kun hän koki tarpeen ryhtyä selostamaan yksityiskohtaisesti, keneltä ja mistä osoitteesta hakee perävaunun ja minkä värisellä ja -merkkisellä autolla tulee hakemaan tuoleja. Jälkimmäisen tiedonjyvän jaon tavallaan ymmärrän (vaikka loppupeleissä vain se kiinnostaa, tuleeko hän sovittuna aikana oven taakse vai ei), mutta sitä en edelleen ymmärrä, miksi hän ajatteli olevan tarpeellista että tiedän esim. minkänimiseltä henkilöltä hän on saanut perävaununsa lainattua. Noutoa edeltävänä päivänä annoin osoitteeni. Sarjamurhaajavibat tulivat kunnolla siinä, kun noutopäivänä hän laittoi minulle Torissa pelkästään viestin "Valmis!" ja jonka perässä luki osoitteeni ja sukunimeni. Ajattelin, että oliko tämän edes tarkoitus tulla minulle, vai jollekin rikoskumppanilleen. En vastannut mitään.

Myöhemmin summeri soi, ja ovelle ilmestyi melko epäsiistin ja hyvin ilmeettömän näköinen ukko. Hän oli vähän senoloinen, kuin olisi jotenkin tuohtunut - tai niinkuin hänet olisi pakotettu hakureissuunsa. Oltiin sovittu haku klo 16, ja tuolit hänen oli saatava toimitettua klo 17 mennessä niille tarkoitettuun loppusijoituspaikkaan: hän saapui klo 16:30, ja ajattelin, oliko hän ärtyisän oloinen siksi, kun en töitteni takia voinut suostua ehdotukseensa hakea tuolit jo aamupäivästä. No, hän ryhtyi tuoleja siirtämään kohti hissiä ja jopa vähän väkivalloin runnoi ensimmäisen niistä sisään. En mennyt perässä, vaan jäin odottamaan, että palaa hakemaan toisenkin (jos palaa). No, palasi hän hakemaan senkin, ja jopa hieman yllätyksekseni hän toivotti toisen tuolin napatessaan hyvää viikonloppua. Ei sillä että hän olisi katsonut silmiin tai että äänensävy olisi ollut mitään muuta kuin väkinäinen, mutta kuitenkin. Olin jopa tietyllä tapaa huojentunut siinä vaiheessa, kun laitoin oveni takaisin kiinni. Jännä kyllä, miten voi olla niin totaalisen erilainen ihminen viesteissä ja livenä!

Ihmisiä on moneen junaan. Tästä jäi vähän pelottava vaikutelma. Siksi ymmärrän kyllä todella hyvin, miksi täälläkin on muutamia, jotka eivät halua jakaa kotiosoitettaan missään tilanteessa tuntemattomille. En ehkä itsekään niin tekisi, jos asuisin omakotitalossa ja vähänkään jossain syrjemmässä. Kerrostalossa sentään joku ehkä kuulee avunhuudot, jos veitsi alkaakin yhtäkkiä heilua.

Vierailija
2147/2608 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät ikinä nouda varamiaan tuotteita ja kun kyselee perään niin estot päälle.

Onneksi ei ole käynyt niinkuin monille naisille,että saavat peräänsä stalkkerin!

Ihmettelen miksi teistä niin moni antaa kotiosoitteen? Miksi ette sovi tiettyyn paikkaan noudon tai tavarantoimituksen? Hulluja on monenlaisia tori.fissä.

Vierailija
2148/2608 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät ikinä nouda varamiaan tuotteita ja kun kyselee perään niin estot päälle.

Onneksi ei ole käynyt niinkuin monille naisille,että saavat peräänsä stalkkerin!

Ihmettelen miksi teistä niin moni antaa kotiosoitteen? Miksi ette sovi tiettyyn paikkaan noudon tai tavarantoimituksen? Hulluja on monenlaisia tori.fissä.

Kaikillahan ei ole mahdollisuutta kuljettaa tavaroita ympäri kaupunkia, huonekaluja varsinkaan. Ja jos autolla menet jonnekin kohtaamispaikalle niin rekkaristahan saa sen osoitteenkin aika nopsaan selvitettyä.

Vierailija
2149/2608 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräilytuotetta yritin myydä ja ilmoitukseen tuli ivallinen viesti siitä että saman saa muualta halvemmalla, mieli teki siis ostaa mutta ei raaskinut. Kyse oli kuitenkin alle 10e tavarasta, niin hieman ihmetyttää miten joku viitsii. Muutenkin tullut huomattua että pikkusummista tingataan. 

Tuohonhan on helppo vastata että "varmasti joku jossain jopa lahjoittaa ilmaiseksi joten miksi laitat viestiä minulle, miksi et osta sieltä halvemmasta paikasta? Minä haluan tästä tämän hinnan, osta tai ole ostamatta."

Vierailija
2150/2608 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut sitä että jos ostaja maksaa ostoksensa vasta vk päästä niin postittaisi itsekin sitten vasta viikon päästä siitä kun maksu näkyy tilillä? Minä jo tällaista suunnittelen kun ei jaksa kerjätä maksua ostajilta.  Vähän niinkuin potut pottuina.

Vierailija
2151/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on nyt pari kertaa käynyt torissa niin, että olen asiallisesti tinkinyt, esim kysynyt 15 e tuotteesta, että myykö 12 eurolla. Tämän jälkeen myyjä ei ole vastannut mitään. Miten joku voi hermostua (?)siitä, että kirppiksellä tingitään? Voihan siihen vastata, että en tingi ja ostaja sitten päättää, ottaako vai ei. Monesti näinkin käynyt.

Itse myyjänä odotan tinkausta ja aina suostun pieneen tinkimiseen vähintään.

No eipä se "asiallinenkaan" tinkiminen kaikille sovi. Jos hinta on 15 euroa, niin se on 15 euroa. Voihan sitä aina tarjota, mutta jos myyjä ei vastaa mitään, niin eikö se ole aika selkeä viesti sinulle, että hän ei myy tinkijöille? Miksi oletat että myyjä on "hermostunut" asiasta? 

Sulla on nyt itselläsi erilainen tyyli kuin suurimmalla osalla myyjistä. Jos katsot tätä ketjua, niin lähes kaikki ovat sitä mieltä, että hinnoista ei tingitä. Varsinkin jos on noinkin halpa hinta kuin 15 euroa. 

Varsinainen kysymys olikin se, miksi myyjä ei enää vastaa? Jos ostajalla raha tiukilla ja asiallisesti tiedustelee, onko tinkivaraa, niin miksi myyjä ei vastaa tähän? Minusta tämä on outoa, jopa epäkohteliastakin. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella.

Myin 30 e poikien puku   (takki, liivi, housut) ja kauluspaita settiä. Ostaja tinkasi 3 euroa hinnasta, ja kun en suostunut, ei sitten halunnutkaan tehdä kauppoja. Kyseessä oli kuitenkin kerran käytetty uutena tuplasti maksanut kokonaisuus. Ja, kyllä se kaupaksi meni toiselle ostajalle.

Toisekseen myin suomalaista lasia pyyntöhintaan 140 e. Tuli "ostaja", joka tarvitsikin tuotteen vasta kesän juhliin, ja halusi tinkiä hinnasta ja minun pitävän sen varattuna hänelle. Eikä voinut maksaa varausmaksua tililleni, joten en varannut hänelle. Selityksenä oli, että ei voi maksaa tilisiirrolla, koska ei ole pankkitunnuksia, eli todennäköisesti luottotiedoton tyyppi. Nähtäväksi jää, ottaako hän vielä yhteyttä.

Vierailija
2152/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sattui kerran niin että myin keräilytuotteita ja eräs ostaja osti niitä usein. Hinnat oli edulliset ja annoin vielä paljousalennusta kun sanoi olevansa pienituloinen. Myöhemmin hän kertoi ostelleensa samoja juttuja ulkomailta sadoilla euroilla kuukaudessa, sossu kuulemma maksaa ja hänelle on tämä "harrastusraha" myönnetty. Näin punaista ja suutuin vielä enemmän kun huomasin että hän ostelee kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla samoja juttuja joltain toiselta myyjältä. Itselläni kun ei ollut koskaan varaa käyttää harrastuksiin satoja euroja kuukaudessa, ei edes vuodessa. Eli minä olin se oikeasti pienituloinen joka myin saadakseni rahaa laskujen maksuun ja tämä itseään suurieleisesti köyhäksi mainostanut mamma paljon parempituloinen sossun elätti ja hän tinkasi alennusta ja sitä myös tyhmyyksissäni annoin. Lopetin vastaamasta viesteihin. 

Juu ei maksa sossu tommosia. Liekö läpällä heittäny.Tuossa vieressä on kaveri, joka on sossun puolella töissä. Minkäänlaista harrastusta ei sossu aikuisille maksa, ei sen kummemmin suomalaisen lasin keräilyä kuin lasketteluharrastustakaan. Lapsille voidaan pienimuotoisia harrastuksia maksaa, jos perhe on lastensuojelun asiakkaana.

Vierailija
2153/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut huolestuttamaan, että miten moni tietää osoitteeni nykyään...

Asun okt:ssa, ei autoa. Tulee niin torissa kuin facessa myytyä noutona. En laita ilmoituksiin yhteystietoja, koska en jaksa keskiyön hämäriä soittoja yms. Nyt olen alkanut miettimään kuitenkin kuinka tekisin jatkossa kauppoja, koska valehtelematta yhdeksän kymmenestä tuntuu eksyvän matkalle (eli ghostaa) ja näillä jokaisella on minun osoite tiedossa. Ei ole pitkä aika tästä, kun olin tuotteen saanut jo myytyä alkup. ostajaehdokkaan ghostatessa osoitteen saatuaan, kun tämä alkuperäinen ostajaehdokas tuli noin kolmen viikon päästä oven taakse, että missä se tuote on, hän tuli nyt hakemaan.

Vinkkejä kaupan tekoon ilman osoitteen jakamista? Kaikkea ei pysty postittamaankaan...

Olen huomannut toimivaksi ratkaisuksi aidatun pihan ja pari vahtiviettistä pk-rotuista koiraa. Olen aika kiireinen, eikä minulla ole aikaa lähteä kuskaamaan myytäviä tavaroita mihinkään julkiselle paikalle, joten nouto kotoa on ainoa vaihtoehto. En kuitenkaan uskaltaisi antaa osoitettani ventovieraille, jos ei olisi noita koiria. Nyt ilmiotan aina osoitteen antaessani, että hakijan täytyy ilmoittaa tuloaikansa, jotta tiedän laittaa koirat sisälle. Koirat kun ei päästä tuntemattomia portista. Näin tulee osoitteen kalastelijoille selväksi, että vahtikoirat on vastassa, jos yrittävät muutoin tontille ängetä. On meillä kyllä selkeät varoituksetkin koirista portilla.

Toimii myös kaikenmaailman kaupustelijoihin ym. Ei tule kutsumattomat vieraat portista noin vain.

Tätä kikkaa han voisi käyttää vaikka ei omistaisikaan koiria. Ja kun ostaja tulee noutamaan niin sanoo että koirat on suljettu yläkertaan.

Jokohan mä laitoin tähän ketjuun, kun myin 80 cm sänkyä. Tuli viestillä kyselemään mies, joka halusi tietää, onko taloudessa miehiä tai vihaisia koiria, että jos ei ole, niin hän voisi tulla sitä sänkyä koittamaan. No, meillähän oli sekä miehiä että koiria, enkä vastannut mitään ja sänky meni nopeasti kaupaksi toisaalle. Tällä samalla intiaaneihin viittavaalla sähköpostiosoitteellaan hän oli aiemminkin hakenut itselleen seuraa naisinkkareista.

Vierailija
2154/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta suhteellisen kalliista tuotteesta on tullut kahdesta eri profiilista viesti, jossa on kysytty onko tuote vielä saatavilla ja englanniksi pyydetty vastaamaan sähköpostiin, ei tori.fi:ssä jossa mun alkuperäinen ilmoitus on. Kun olen kohteliaasti sanonut, että viestitellään mielummin täällä, on viestin laitto loppunut. Mikä juttu tää siis on? Yrittääkö jotkut vaan kalastella ihmisten sähköpostiosoitteita ja miksi?

Vierailija
2155/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta suhteellisen kalliista tuotteesta on tullut kahdesta eri profiilista viesti, jossa on kysytty onko tuote vielä saatavilla ja englanniksi pyydetty vastaamaan sähköpostiin, ei tori.fi:ssä jossa mun alkuperäinen ilmoitus on. Kun olen kohteliaasti sanonut, että viestitellään mielummin täällä, on viestin laitto loppunut. Mikä juttu tää siis on? Yrittääkö jotkut vaan kalastella ihmisten sähköpostiosoitteita ja miksi?

Vastahan tästä huijauksesta varoiteltiin, ota yhteys toriin, halusivat tietoon nämä profiilit.

Vierailija
2156/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä varmaan joku huijari taas tehtailee. Minullekin tuli Torin kautta viesti ilmoitukseen joka oli juuri sillä sekunnilla julkaistu. Tätä ei ole koskaan ikinä aiemmin tapahtunut ja vuosia olen myynyt torissa. Halusi jatkaa keskustelua spostilla. Poistin tylysti viestin enkä vastannut mitään. Myyn sellaiselle joka rehellisesti sanoo nimensä ja kertoo kohteliaasti ostavansa ja maksavansa heti. Kaikki keskustelut torin kautta eikä mitään puhelinnumeroja eikä sposteja vaihdella. Pitää jäädä todisteita jos jotain sattuu.

Vierailija
2157/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi omituisimmista tapauksista oli puhelu, joka alkoi huudolla ”SULLA ON IHAN VIT..N HIENO MUKI MYYNNISSÄ!!” Normaalisti vastasin, että on kyllä, 3kpl, mitähän näistä olet ostamassa. V..n hienon jankkaamisen ja epäselvän omituisen huuto jankkauksen jälkeen ostajaehdokas suuttui kun en postittanut postiennakolla. Löin luurin korvaan kun huusi puhelimeen, ettei minulta voi mitään ostaa kun lähetän pinkin dildon kuitenkin ?!?!

Mukit osti ihan tavallinen ihminen parin päivän päästä, jopa tinkasin kun ilahduin niin paljon normaalista viestittelystä ja sovittuna aikana hakemisesta.

Vierailija
2158/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan tästä huijauksesta varoiteltiin, ota yhteys toriin, halusivat tietoon nämä profiilit.

Yritin, mutta en löytänyt että mistä voi ilmoittaa profilista yp:lle, joten annoin olla. Olisin ilmoittanut myös toisesta ilmiselvästä huijarista.

Vierailija
2159/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikillahan ei ole mahdollisuutta kuljettaa tavaroita ympäri kaupunkia, huonekaluja varsinkaan. Ja jos autolla menet jonnekin kohtaamispaikalle niin rekkaristahan saa sen osoitteenkin aika nopsaan selvitettyä.

Minä annan osoitteen vain sellaisille, joista tulee normaali fiilis. Naapureita on vieressä yllin kyllin, joten kerkeän kyllä apua huutelemaan.

Vierailija
2160/2608 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös kummallinen ostaja jostain tosi kaukaa, joka kuitenkin oli tulossa pääkaupunkiseudulle jotain tekemään ja halusi samalla hakea sellaiset piha-aidat (jotka alun perin maksaneet useita satoja ja nyt hinta 30€). Pitkiä puheluita, joissa olisi jaaritellu sun mitä asiaa. Pariin kertaan "eihän sulla olis pakettiautoa?". ne piti siis vielä jonnekin kehyskuntaan säilöön kaverin autotalliin. Juu, aivan varmasti lainaisin tai lähtisin heittämään. Kun viimein tuli, korosti, että "enhän minä näitä, vaan vaimo" kuin halveksien. Ihan sama mulle kuka ja miksi, mutta en halua niitä höpinöitä kuulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän