Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2181/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ostaja aloitti keskustelun toteamalla "mistä osoitteesta voin hakea [tuotteen] keskiviikkona klo 17". Varsin itsevarma, olettavakin aloitus. Valitettavasti juuri tämä kyseinen ajankohtaehdotus ei itselleni käynyt, joten pahoittelin tätä vastauksessani ja esitin vaihtoehtoista aikaa. Kerroin myös osoitteeni jo valmiiksi. Ei vastausta, useampaan päivään. Kysyin lopulta eräänä viikonloppuna, onko hän tästä edelleen kiinnostunut: tuli hieman myöhemmin vastaus, että nouto menee tiistaihin. Sanoin tämän käyvän, ja kysyin onko klo 17 ookoo. Ei vastausta taaskaan. No, ajattelin että jos hän ei erikseen ilmoita ettei tämä käy, niin oletusarvoisesti se siis käy. Niinpä odotin tiistaina häntä saapuvaksi, kunnes klo 17:30 - edelleen radiohiljaisuuden vallitessa - totesin mielessäni odotuksen olevan luultavimmin turhaa. Laitoin viestin jossa kerroin olevan kohteliasta ilmoittaa jos ei saavukaan, jotten turhaan odota. Hän ei edes lukenut viestiä kuin vasta seuraavana päivänä. Edelleenkään ei ole vastannut mitään, nyt kun on pari viikkoa vierähtänyt. Voinee tässä kohtaa varmuudella sanoa, että kauppoja ei syntynyt sittenkään.

En ymmärrä, miten joiltain voi puuttua ihan alkeellisetkin käytöstavat. Itse arvostan myös muiden aikaa, enkä vain omaani ja siksi pidän myyjät ajan tasalla aikeistani, kun olen jotain ostamassa. Tästä tyypistä taasen jäi kuva toritouhottajasta, jolla on niin monta rautaa kerralla tulessa, ettei enää edes muista mihin suuntiin pitäisi jollain tapaa olla yhteydessä tai mihin jo on sopinut noutoja.

Juu tämä on kyllä aivan käsittämätöntä kun ei viitsitä edes ilmoittaa, että ei tullakaan hakemaan. 

Vierailija
2182/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin muutaman kuukauden aikana vanhan asunnon huonekaluja ja suurimmaksi osin kaikki ostajat olivat fiksuja. Muutama  ostaja jäi kyllä mieleen. Esim. yksi ostaja oli aika tökerö. Olin jo muuttanut pois asunnosta ja kyselin siksi tarkkaa aikaa, jolloin ostaja pääsisi noutamaan. Varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua noutoaikaa, että oliko ostaja varmasti vielä tulossa.  Ostaja lupasi olla sovittuna aikana paikalla, jolloin lähdin miehen kanssa heti asunnolle ja kantamaan raskasta huonekalua valmiiksi kerrostalon alaoville.

Siinä kun olin hetken odotellut ostajaa,  vilkaisin puhelinta ja ostaja oli pari minuuttia ennen sovittua aikaa laittanut viestin, "käydäänkin vielä asioilla, mutta käykö jos olen vähän yli X paikalla?" Ajattelin jo siinä kohtaa, että mitähän tarkoittaa "vähän yli", mutta sanoin sen olevan ok, jos kuitenkin pyrkivät nopeasti tulemaan paikalle, kun kerroin odottelevani jo rappukäytävässä. Sinä aikana, kun odottelin rappukäytävässä niin sain vielä viestin "kohta tullaan." "hetki vielä tms." En edes vastannut näihin mitään, kun olin ärsyyntynyt siitä, että olin nimenomaan  hetkeä aiemmin varmistanut, että kai kyseinen aika sopii, mutta sitten pari minuuttia ennen tapaamista kerrottaankin, että mennään vielä asioille ja kai on ok olla "vähän myöhässä."  Ärsytti nimenomaan siksi, että varmasti luottivat siihen, että odottelen kiltisti rappukäytävässä, enkä varmaan sitä enää takaisin lähde kantamaan, niin ei väliä, jos on vähän myöhässä. 

Lopulta nämä ostajat tulivat puoli tuntia myöhässä. Kaikkein eniten mikä suututti oli näiden tyyppien asenne. Ymmärrän, että välillä voi myöhästyä sovitusta, mutta tulivat paikalle ilman tervehtimistä, eivätkä edes pahoitelleet myöhästymistä.  Ärsyttää totaalinen välinpitämättömyys ja röyhkeys. Jos tietoisesti lähtivät asioille silloin, kun piti tavata (mikä tämäkin on jo väärin), mutta miksei voi edes yrittää arvioida saapumisaikaa, jotta toisen ei tarvitsisi odotella puoltaa tuntia huonekalun kanssa rappukäytävässä. On ihan inhimillistä olla myöhässä, mutta toiselle ihmiselle ei kerro mitään "vähän myöhässä" tai "tullaan pian", kun ne on aika subjektiivisia käsitteitä. Ja miksi pitää lähteä asioille silloin, kun on sovittu tapaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin muutaman kuukauden aikana vanhan asunnon huonekaluja ja suurimmaksi osin kaikki ostajat olivat fiksuja. Muutama  ostaja jäi kyllä mieleen. Esim. yksi ostaja oli aika tökerö. Olin jo muuttanut pois asunnosta ja kyselin siksi tarkkaa aikaa, jolloin ostaja pääsisi noutamaan. Varmistin vielä pari tuntia ennen sovittua noutoaikaa, että oliko ostaja varmasti vielä tulossa.  Ostaja lupasi olla sovittuna aikana paikalla, jolloin lähdin miehen kanssa heti asunnolle ja kantamaan raskasta huonekalua valmiiksi kerrostalon alaoville.

Siinä kun olin hetken odotellut ostajaa,  vilkaisin puhelinta ja ostaja oli pari minuuttia ennen sovittua aikaa laittanut viestin, "käydäänkin vielä asioilla, mutta käykö jos olen vähän yli X paikalla?" Ajattelin jo siinä kohtaa, että mitähän tarkoittaa "vähän yli", mutta sanoin sen olevan ok, jos kuitenkin pyrkivät nopeasti tulemaan paikalle, kun kerroin odottelevani jo rappukäytävässä. Sinä aikana, kun odottelin rappukäytävässä niin sain vielä viestin "kohta tullaan." "hetki vielä tms." En edes vastannut näihin mitään, kun olin ärsyyntynyt siitä, että olin nimenomaan  hetkeä aiemmin varmistanut, että kai kyseinen aika sopii, mutta sitten pari minuuttia ennen tapaamista kerrottaankin, että mennään vielä asioille ja kai on ok olla "vähän myöhässä."  Ärsytti nimenomaan siksi, että varmasti luottivat siihen, että odottelen kiltisti rappukäytävässä, enkä varmaan sitä enää takaisin lähde kantamaan, niin ei väliä, jos on vähän myöhässä. 

Lopulta nämä ostajat tulivat puoli tuntia myöhässä. Kaikkein eniten mikä suututti oli näiden tyyppien asenne. Ymmärrän, että välillä voi myöhästyä sovitusta, mutta tulivat paikalle ilman tervehtimistä, eivätkä edes pahoitelleet myöhästymistä.  Ärsyttää totaalinen välinpitämättömyys ja röyhkeys. Jos tietoisesti lähtivät asioille silloin, kun piti tavata (mikä tämäkin on jo väärin), mutta miksei voi edes yrittää arvioida saapumisaikaa, jotta toisen ei tarvitsisi odotella puoltaa tuntia huonekalun kanssa rappukäytävässä. On ihan inhimillistä olla myöhässä, mutta toiselle ihmiselle ei kerro mitään "vähän myöhässä" tai "tullaan pian", kun ne on aika subjektiivisia käsitteitä. Ja miksi pitää lähteä asioille silloin, kun on sovittu tapaaminen.

Minä luulin, että ovat vähintään puolipäivää myöhässä. Vain suomalainen jupisee puolentunnin myöhästymisestä... Etenkin, kun hyvin pitivät tilanteen tasalla.

Vierailija
2184/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on tuo, ettei ikinä tullakaan sovittuna aikana ja jos siitä satutaan ilmoittamaan, niin se tapahtuu yleensä vasta sen sovitun ajan jälkeen. Ärsyttää myös tinkaajat silloin kun myyn eurolla-parilla vaatteita. Paikanpäällä aletaan kinuamaan, että saisko kuitenkin 50 sentillä tms. vaikka kyse täysin hyväkuntoisesta vaatteesta ja hintakin noin matala. Muutaman kerran käynyt myös niin, että ostajalla ei olekaan ollut tarpeeksi rahaa. Kerrankin myin kokovartalopeiliä 8 eurolla, ostaja tuli ja alkoi kaivaa taskustaan viiden sentin kolikoita. Sai lopulta kasaan reilut kuusi euroa. En suostunut myymään sillä ja ostaja tietty kiskaisi kävyn kärsäänsä.

Oudoin tapaus kuitenkin oli eräs hieman vanhempi nainen. On kai hieman alkoholisoitunut ja jotenkin outo käytökseltään. Mulla oli myynnissä paljon vaatteita ja sovittiin, että tulee katsomaan mitä haluaa ostaa kun en kaikkia jaksanut kuvata. No hän tuli, talsi suoraan kuraisilla kengillä olohuoneeseen, kölppäsi siististi viikatut vaatteet kauheaksi mytyksi ja osa jopa putosi lattialle. Osti lopulta muutaman paidan. Noin kuukauden päästä soi yhtäkkiä ovikello ja tämä samainen nainen on ovella. Kertoi tulleensa katsomaan, olisiko vielä jotain ostettavaa ja yritti tunkea väkisin sisälle. En päästänyt ja sanoin etten pidä siitä, että tuntemattomat ihmiset tulevat luokseni mitään ilmoittamatta ja ettei mitään myytävää edes ole enää. Yritti vängätä vastaan ja vedin sitten vaan oven kiinni. Jäi pimpottamaan ovikelloa hetkeksi, mutta sitten onneksi häipyi eikä ole sen jälkeen tyyppiä näkynyt.

Tämä oli kyllä huippu, tullaan väkisin kattomaan olisiko mitään ostettavaa!😬😆

Vierailija
2185/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulin, että ovat vähintään puolipäivää myöhässä. Vain suomalainen jupisee puolentunnin myöhästymisestä... Etenkin, kun hyvin pitivät tilanteen tasalla.

Heh, taidat olla samanlainen ostaja. Eivät mitenkään pitäneet hyvin ajan tasalla, jos puoli tuntia on "vähän myöhässä." Varmaan niiden vaikea ymmärtää, joilla ei ole käytöstapoja, saati arvosta toisten ihmisten aikaa.

Vierailija
2186/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin Torin annetaan palstalle ilmoituksen isosta nojatuolista mittoineen päivineen. Huonosti suomea puhuva mies soitti, että hakee tuolin. Ok annoin osoitteen, jonka jälkeen hän kysyi pääseekö lähelle linja-autolla. Siis mitä, bussillako meinasi ison tuolin roudata kotiinsa. Sanoin, että pääsee, mutta bussikuski ei välttämättä ota tuolia kyytiin. No ilmoitti, että tulee joka tapauksessa. Koskaan ei tullut. 

Toinen outo juttu oli, kun laitoin nahkaisen vyölaukun myyntiin. Miesostaja ehdokas pyysi lisäkuvia, niin, että laukku olisi ollut vyötäröllä ilman paitaa, että näkisi miten laukku istuu vyötäröllä. En suostunut. 

Samainen äijä kyseli, olisko minulla muita nahkaisia asusteita myynnissä? Tai alushousuja? tai sukkahousuja? "Vaimo" on kuulemma niin ujo, ettei kehtaa ostaa kaupasta. Joo ei ollut myynnissä, eikä tullut kyllä kauppojakaan. 

Ha-haa! Tämä on sama äijä, joka osti multa nahkahaskat :) Käytettyjä pitää olla ja vaikka parittomia, ei haita.  Ja kuulemma hänen "vaimo" käyttää niitä eikä koolla ole merkitystä 

Vierailija
2187/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tinkiminen on ok kalliimmissa tuotteissa ja tuotteissa joiden ilmoitus on ollut pitkään ja omasta mielestä ylihintaisia. Mutta jos myy paitaa vitosella, niin tinkijät vaan ärsyttää.

Vierailija
2188/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tyyppi halusi nähdä koronatestitulokseni, ennen kuin ostaa. Sanoin etten ole testiin menossa, kun ei ole mitään oireita. Hän sanoi ettei todellakaan osta testittömältä yhtään mitään. Sanoin että selvä, ja myin seuraavalle. Parin päivän päästä sain uuden viestin tuolta testityypiltä, kysyi olenko "harkinnut asiaa". Sanoin että myin jo toiselle. "Onpa sääli, olisin ostanut heti jos olisit vain käynyt testissä. Kannattaa miettiä asiaa jatkossa kun myyt tavaraa."

No, sain ihan pyyntihinnan ja myin tuotteen nopeasti. Ei mitään syytä, miksi olisi pitänyt myydä juuri tälle tyypille. 

Tyypillinen nettikirppistuotteen toimitus ostajalle kestää alle minuutin. Jos tämä hoidetaan maskit naamalla ja mahdollisesti vielä ulkotiloissa, on koronariski täysin mitätön. Vielä turvallisempi versio on tavarat pihalle/rappukäytävään ja raha postiluukusta. Ei mitään järkeä vaatia koronatestiä tuollaista asiaa varten!

Vielä kun ottaa huomioon että kunnalliset testit on vain oireiseille ja altistuneille. Matkustuksen ja vastaavien omien syiden takia vaadittu testi pitää hakea yksityiseltä. Tulee siinä torikaupoille hintaa.

Vierailija
2189/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy, mutta olen lahjoittanut kirppiskelpoista tavaraa fb:ssa. Voin kertoa, että nyt tiedän miksi sosiaalityöntekijöillä ym. on rankkaa työssään. Noin 20 tavaran hakijasta yksi on hakenut tavaran normaalilla kanssakäymisellä.

Myöhästely on tavallista. Tulen huomenna, koska, illalla, käykö 18, joo käy. Kello lyö 18. Tyyppi päättää että asuukin liian kaukana, ei ehdi tänään. Sanon, että tänään vikat mahkut. Laittaa kaverin hakeen. Kaveri sanoo ei ehdi tänään. Sama uudestaan. Kaveri hakee illalla kauheen väännön jälkeen. Tähän tuhrautuu lukuisia viestejä ja ylimääräinen 3h odottelu tuleeko kukaan paikalle.

Yks varaa ison, kalliin ja halutun tavaran ekana tyttöään varten. Tyttö on opiskelija, tarvii. Käy ilmi että tytöltä ei ole kysytty ottaako. Käsken kysyä, annan aikaa vuorokauden. Ei saa vuorokaudessa yhteyttä tyttöönsä. Anelee lisäaikaa. Anna toisen vuorokauden. Ei vastaa enää 2 viikkoon mihinkään. Tavara on mennyt jo seuraavalle aikoja sitten. Laittaa viestin, että sori, en otakaan sitä tavaraa. Luuliko oikeasti että varasin sitä 2 viikkoa vain siksi että jätti vastaamatta viestiini?

Yks tulee paikalle sovitusti, mutta menee väärään osoitteeseen ja lähettää vihaisesti viestin, tavara ei olekaan käytävässä, mikä tää juttu on!?!!? No ei kai jos et osaa lukea osoitetta. Rapun kirjainkin oli väärä. Onnistui tulemaan oikeaan osoitteeseen kuitenkin ja sai mitä halusi. En tiedä mitä tuo oli kokenut elämässään, kun ensireaktio oli syytös huijaamisesta. Varmaan jotain ikävää.

Näitä olisi lisääkin, kirjoitan jos muistan.

Pahinta on kommunikointitaitojen tai ymmärryksen puute äidinkielenään suomea puhuvilla ihmisillä. Ja haluttomuus ymmärtää ja noudattaa sovittuja asioita. Köyhyys ei aina ole oma vika, mutta kyllä noilla asioilla on painoarvoa työpaikoilla.

Vierailija
2190/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään nämä ihmiset, jotka eivät tunnu ymmärtävän mitä ilmoituksessa täysin selvästi lukee. Esim. jos ilmoituksessa lukee, että tuotteen leveys 90 cm laitetaan viestiä ja kysytään mikä on tuotteen leveys. Joskus on tullut ihan paikan päällekin katsomaan tuotetta ja sitten ovat ihmetelleet, että voi, voi kun on väärän kokoinen vaikka hyvin selkeästi se koko on tosiaan ilmoitettu. Toisinaan ihmetyttää ihmisten käytöstavat, ei osata edes tervehtiä eikä kiittää.

Ihan kantasuomalaisillekin tuottaa vaikeuksia ymmärtää mittoja: korkeus pituus leveys halkaisija ympärysmitta.

Yksi kinasi että ympärysmitta on sama kuin leveys. No, ei ostanut, hyvä niin.

Vierailija
2191/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edelliseen pitkään viestiini noista tyypeistä piti lisätä vielä, että noin puolet on muistaneet kiittää saamastaan ilmaisesta tavarasta. Eihän se mikään pakko ole, mutta joku yhden sanan kiitos yv:nä on ihan kiva, kun olisin voinut rahaakin pyytää hyvistä tavaroista.

Vierailija
2192/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen myyjä. Sopii ja siirtää soittoaikoja eteenpäin, aina tulee joku este ja ilmoittaa uuden kellonajan joka ei taas pidä. Viikon viestitellyt pelkästään yhden puhelinsoiton ajankohdan takia s-postitse, ei voi yhden puhelinsoiton  olevan niin vaikeata nykyaikana. En tiedä mikä vedätys oli kyseessä mutta vihelsin pelin poikki - ei jaksanut säätämistä. Pitäköön tunkkinsa ei ole mun pakko ostaa. Yhtä vastentahtoiseen myyjään en ole aiemmin törmännyt.

Vierailija
2193/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen myi "mieheltä jääneitä" tavaroita. Olin ostamassa hyvälaatuisia lenkkareita.

En ehtinyt onneksi rahaa laittaa tilille, kun naiselta tuli ilmoitus: "En myykään tätä, sillä palasimme yhteen." 

Ilmeisesti hän oli myymässä tavaroita kostomielessä, ilman miehen lupaa. 

Vierailija
2194/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä on laittanut lisääkin myytävää Tori.fi, mutta ei vastaa kyselyyni eräästä tuotteesta, jonka haluaisin ostaa. Miten Torissa kaupat tehdään, jos viestit jäävät näkemättä/lukematta.....? Minulla ostajana ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin laittaa kirjautuneena viestiä myyjälle.

Vierailija
2195/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tyyppi halusi nähdä koronatestitulokseni, ennen kuin ostaa. Sanoin etten ole testiin menossa, kun ei ole mitään oireita. Hän sanoi ettei todellakaan osta testittömältä yhtään mitään. Sanoin että selvä, ja myin seuraavalle. Parin päivän päästä sain uuden viestin tuolta testityypiltä, kysyi olenko "harkinnut asiaa". Sanoin että myin jo toiselle. "Onpa sääli, olisin ostanut heti jos olisit vain käynyt testissä. Kannattaa miettiä asiaa jatkossa kun myyt tavaraa."

No, sain ihan pyyntihinnan ja myin tuotteen nopeasti. Ei mitään syytä, miksi olisi pitänyt myydä juuri tälle tyypille. 

Tyypillinen nettikirppistuotteen toimitus ostajalle kestää alle minuutin. Jos tämä hoidetaan maskit naamalla ja mahdollisesti vielä ulkotiloissa, on koronariski täysin mitätön. Vielä turvallisempi versio on tavarat pihalle/rappukäytävään ja raha postiluukusta. Ei mitään järkeä vaatia koronatestiä tuollaista asiaa varten!

Jotkut luulevat, että korona säilyy loputtomiin tavaroiden pinnoilla.

Varmaan seuraavaksi vaaditaan rokotusta, että voi ostaa tavaran...

Vierailija
2196/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Toriin "Ostetaan" ilmoituksen lasten lautapelistä. Sainkin sitten jonkin ajan kuluttua tarjouksen, että "juu, tämä löytyy, saatiin vahingossa kaksi lahjaksi jne". Ja postitus onnistuu, kätevästi onkin myyjä Ärrällä töissä jne jne. Mutta tilinumeroa ei koskaan lähettänyt, että olisin voinut maksaa. 

No, se siitä, pari viikkoa myöhemmin laitoin uuden ostetaan ilmoituksen tästä samasta lautapelistä. Melkein saman tien tuli taas vastaus, että olisi tarjolla. Mutta olikin tämä sama "myyjä"! Kysyin sitten, että mihis se meidän edellinen kauppa jäi, että et koskaan lähettänyt tilinumeroa hävisit vain - no hän sitten selitteli, että "en minä hupimyyjä ole, mutta taisin vain unohtaa, lapsi ollut vähän kipeänä". Ja tadaa, sitten taas kerran homma jäi siihen, että tilinumeroa ei tullut. (En toki tässä vaiheessa olisi enää maksanutkaan, kunhan halusin katsoa kuinka käy). 

No, sitten tein huvikseni vielä uudella profiililla kolmannen kerran ostetetaan ilmoituksen tästä samasta lautapelistä JA samoihin aikoihin eri nimellä ostetaan ilmoituksen jostain ihan muusta lasten tavarasta. Niin ei voi olla tottakaan, taas TÄMÄ SAMA TYYPPI vastasi aika välittömästi siihen lautapeli-ilmoitukseen, ei siihen toiseen kuitenkaan. Taas sama laulu, miten sattuikin, olisi tämä peli ylimääräisenä hyväkuntoisena. Sitten olin olevinani eri ihminen ja kyselin sekä postitus, että noutomahdollisuuksia. Tällä kertaa selitteli, kuinka sisko sattuu olemaan Postissa töissä ja että hän siten tietää, että on just joku lähetystarjous. Sitten sanoin, että noudan, antoi osoitteen ja sovittiin, että menen seuraavana päivänä kello 10.00. No, ko. osoitetta ei luonnollisesti siinä kaupungissa ollut olemassakaan jne jne.

Eli todellakin joku ihminen just sen verran sekaisin, että haluaa tätä nimenomaista lasten lautapeliä esittää myyvänsä, uudestaan ja uudestaan. Mutta ei kuitenkaan niin pitkälle huijaa, että ottaisi rahat vastaan tms. 

Vierailija
2197/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin tuotteen x ja ostajan kanssa sovittiin hinta 35e, vanhempi rouvat tuli noutamaan, ja alkoi kysellä, että mikäs tämän hinta nyt sitten onkaan, että käykö 20e, totesin, että sovittiin 35e, jos ei miellytä, niin jätä ostamatta. Suuttuneena nakkasi rahat käteeni ja lähti. Mikä siinä on, että pitää vielä alkaa jängertää sitä hintaa ostaessa? Oma lukunsa on nämä, jotka esittää, että kappas tulikin vaan 20e mukaan, riittääkö? No ei riitä, jos on muuta sovittu.

Vierailija
2198/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas et on takakireää jengiä täällä. Miks pitää nostaa itsensä kaiken yläpuolelle ja "tietää" miks joku ei tuu tai pyytää lisäaikaa? Relatkaa vähän ni ei tarvii odotella... kyllä se jämäkkä ostaja sieltä vielä tulee.

Vierailija
2199/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin Torin annetaan palstalle ilmoituksen isosta nojatuolista mittoineen päivineen. Huonosti suomea puhuva mies soitti, että hakee tuolin. Ok annoin osoitteen, jonka jälkeen hän kysyi pääseekö lähelle linja-autolla. Siis mitä, bussillako meinasi ison tuolin roudata kotiinsa. Sanoin, että pääsee, mutta bussikuski ei välttämättä ota tuolia kyytiin. No ilmoitti, että tulee joka tapauksessa. Koskaan ei tullut. 

Toinen outo juttu oli, kun laitoin nahkaisen vyölaukun myyntiin. Miesostaja ehdokas pyysi lisäkuvia, niin, että laukku olisi ollut vyötäröllä ilman paitaa, että näkisi miten laukku istuu vyötäröllä. En suostunut. 

Samainen äijä kyseli, olisko minulla muita pnahkaisia asusteita myynnissä? Tai alushousuja? tai sukkahousuja? "Vaimo" on kuulemma niin ujo, ettei kehtaa ostaa kaupasta. Joo ei ollut myynnissä, eikä tullut kyllä kauppojakaan. 

Ha-haa! Tämä on sama äijä, joka osti multa nahkahaskat :) Käytettyjä pitää olla ja vaikka parittomia, ei haita.  Ja kuulemma hänen "vaimo" käyttää niitä eikä koolla ole merkitystä 

Michael Penttilä?

Vierailija
2200/2608 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, taidat olla samanlainen ostaja. Eivät mitenkään pitäneet hyvin ajan tasalla, jos puoli tuntia on "vähän myöhässä." Varmaan niiden vaikea ymmärtää, joilla ei ole käytöstapoja, saati arvosta toisten ihmisten aikaa.

Ei, vaan olen asunut yli puolet elämästäni muualla kuin Suomessa. Ja tämä on sellainen suomalainen omituisuus, joka jaksaa naurattaa kerran toisensa jälkeen. Hyvin kerrottiin teksriviestein, että ollaan myöhässä ja pidettiin ajan tasalla. Mutta Suomessa tietysti toimitaan kuten Suomessa toimitaan. Muualla mieli pahoitetaan sitten muista asioista kuin myöhästymisestä. Joten asento vaan. Ja jatkakaa kellon katsomista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme