Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2121/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut huolestuttamaan, että miten moni tietää osoitteeni nykyään...

Asun okt:ssa, ei autoa. Tulee niin torissa kuin facessa myytyä noutona. En laita ilmoituksiin yhteystietoja, koska en jaksa keskiyön hämäriä soittoja yms. Nyt olen alkanut miettimään kuitenkin kuinka tekisin jatkossa kauppoja, koska valehtelematta yhdeksän kymmenestä tuntuu eksyvän matkalle (eli ghostaa) ja näillä jokaisella on minun osoite tiedossa. Ei ole pitkä aika tästä, kun olin tuotteen saanut jo myytyä alkup. ostajaehdokkaan ghostatessa osoitteen saatuaan, kun tämä alkuperäinen ostajaehdokas tuli noin kolmen viikon päästä oven taakse, että missä se tuote on, hän tuli nyt hakemaan.

Vinkkejä kaupan tekoon ilman osoitteen jakamista? Kaikkea ei pysty postittamaankaan...

Olen huomannut toimivaksi ratkaisuksi aidatun pihan ja pari vahtiviettistä pk-rotuista koiraa. Olen aika kiireinen, eikä minulla ole aikaa lähteä kuskaamaan myytäviä tavaroita mihinkään julkiselle paikalle, joten nouto kotoa on ainoa vaihtoehto. En kuitenkaan uskaltaisi antaa osoitettani ventovieraille, jos ei olisi noita koiria. Nyt ilmiotan aina osoitteen antaessani, että hakijan täytyy ilmoittaa tuloaikansa, jotta tiedän laittaa koirat sisälle. Koirat kun ei päästä tuntemattomia portista. Näin tulee osoitteen kalastelijoille selväksi, että vahtikoirat on vastassa, jos yrittävät muutoin tontille ängetä. On meillä kyllä selkeät varoituksetkin koirista portilla.

Toimii myös kaikenmaailman kaupustelijoihin ym. Ei tule kutsumattomat vieraat portista noin vain.

Itseasiassa ainut turva onkin, että pihani on aidattu kahden saksanpaimenkoiran vuoksi eikä pääse portista sisälle, jos koirat ovat pihalla ja siitä mainitsenkin. Tuolloin kun tämä yksi matti myöhänen tuli omin päin tekemään kaupat ghostaamisensa jälkeen, niin koirat sattui juuri silloin sisällä olemaan, mutta ilmeisesti kun huomasi ettei koirat ole pihalla, päätti lompsia oven taa suoraan. Kauppa on turhan kaukana, mutta bussipysäkki vain ½km päässä, joten taidan jatkossa siirtyä tuohon bussipysäkille kaupan tekoon ja odotan 15min ja jos ei näy, niin en tee enää kauppoja kyseisen henkilön kanssa. 

-"ap"

Vierailija
2122/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kirpparivedätys Ruotsissa ikinä:

Oli tuote mikä tahansa, aina kun ostaja otti tuotteen ja meni kassalle, myyjä alkoi ihmettelemään tuotetta ja sadattelemaan, että tuotteessa on aivan liian alhainen hinta ja se on vahingossa väärin hinnoiteltu, eikä hän siksi muka voi myydä sitä. Myyjä laittoi tuoteten päälle uuden hinnan, joka oli yleensä tuplat hintalapun hintaan nähden, jolloin ostaja suuttui, myyjä oli leppyvinään ja antoi muka alennusta korkeammasta hinnasta. -Tällä tavalla toimien myyjä vedätti joka tuotteen hintaan 20-30% lisää hintaa kuin alkuperäinen hintapyyntö oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittanut ostoilmoituksen parille nettikirppikselle konserttilipuista jo loppuunmyydylle keikalle, jonne en itse onnistunut ostamaan lippuja. En kertonut mihin hintaan olin valmis ostamaan, vaan myyjä sai tarjota. Näitä loppuunmyytyjä keikkalippujahan myydään netissä vaikka satasen ylihintaan jos on oikein haluttu konsertti.

No sainkin sitten yhteydenoton myyjältä. Kauhea kiire oli lipusta eroon ja innokkaita ostajia oli paljon. Kun kysyin millä hinnalla myy, pyysi minulta tarjousta. Tarjosin lipun alkuperäishinnan ja heti oli myyjä valmis myymään. Tämä haiskahti heti, kun jos ostajia kerran on niin miksi myydä ostohinnalla? Muut myivät netissä samoja lippuja ainakin 50e alkuperäishinnan yli.

Myyjä tuputti tilinumeroaan chatissa ja lupasi lähettää lipun postilla kun rahat on tilillä. Kuvaa lipusta en saanut millään ja kun sain, se oli selvästi napattu jonkun toisen myynti-ilmoituksesta. Kertoi ensin asunvansa lähellä mutta kun ehdotin, että tulen hakemaan lipun häneltä itse eikä tarvi postittaa, asuikin myyjä toisella puolella Suomea. Nimeään tai puhelinnumeroaan hän ei voinut kertoa, mutta hlötunnuksensa antoi (??). Ja koko keskustelun hän jaksoi vedota kiireeseen ja muihin ostajiin (silti vängäten minun kanssani?).

Lopetin selvän huijarin kiusaamisen kun mitään takuuta lippujen olemassaolosta en saanut. Oikea myyjä ei olisi vääntänyt kanssani niin kovasti lipuista, jos olisi vielä monta ostajaa jonossa :D

Vierailija
2124/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähtökohtaisesti alkanut laittaa tavaroille korkeampaa hintaa, koska kaikki yrittävät tingata.

Näin saan molemmat tyytyväisiksi: minä saan haluamani summan ja ostaja ajattelee tehneensä hyvän diilin.

Enpä nyt tiedä, jos tuote maksaa vaikka 150€,niin kysyn saisiko tuotteen hintaan 130€ minkä olisin valmis maksamaan,

mutta jos se maksaa 170€ niin en kysy yhtään mitään vaan siirryn seuraavaan myyjään,

koska tuote on ylihintainen, mielestäni on täysin turhaa kysyä saisiko alennusta sen 40€,ajattelen että turhaa edes kysyä noin isoa alennusta.

Vierailija
2125/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rotukoiranpentu myynnissä torissa. Mannemies soitti: Maksan puolet hinnasta ja tulen hakemaan heti. Luuria korvaan.

Mulla oli myynnissä auto. Mannemies sanoi maksavansa hinnasta puolet ja tulevansa hakemaan. Sanoin ettei mun autoa siihen hintaan haeta. Rasittava ukko.

Nainen

Vierailija
2126/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyyppi halusi nähdä koronatestitulokseni, ennen kuin ostaa. Sanoin etten ole testiin menossa, kun ei ole mitään oireita. Hän sanoi ettei todellakaan osta testittömältä yhtään mitään. Sanoin että selvä, ja myin seuraavalle. Parin päivän päästä sain uuden viestin tuolta testityypiltä, kysyi olenko "harkinnut asiaa". Sanoin että myin jo toiselle. "Onpa sääli, olisin ostanut heti jos olisit vain käynyt testissä. Kannattaa miettiä asiaa jatkossa kun myyt tavaraa."

No, sain ihan pyyntihinnan ja myin tuotteen nopeasti. Ei mitään syytä, miksi olisi pitänyt myydä juuri tälle tyypille. 

Vierailija
2127/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään tuollaista, että jos joku yrittää vähän tinkiä, ei vastata. Mulle on aika monta kertaa sattunut, että halukas ostaja kokeilee vähän kepillä jäätä, saisiko vielä vähän hintaa alemmas. Joskus suostun, joskus en. Kaupat on silti syntyneet, vaikka olisin kohteliaasti sanonut, että hinta on jo niin alhaalla kuin voi olla. 

Monilla ihan suomalaisillakin on se "vähän kuulu tingata"-asenne, eikä siinä ole mitään pahaa. Se kuuluu kaupankäyntiin, eikä se ole mulle sitä säätöä, jota inhoan.

Säätämistä on mulle se, että ilmoittaa ostavansa ja sitten ei tule eikä ilmoita mitään, kun kyselen perään, niin aiai on sairaalassa kun käsi murtui, eikä voinut tulla eikä käyttää puhelinta yms (käsi ei siis murtunut, vaan ihan terve) Nämä tällaiset, jotka antavat odottaa itseään turhaan, vievät sun aikaasi.

Myyjä päättää, suostuuko tinkimään vai ei. Aika monet kirpparilla myydyt tavarat ovat jo niin halpoja, että tinkaaminen tuntuu tyhmältä ja tarpeettomalta. 

Ei myyjä ole kellekään velkaa sitä, että pitäisi alentaa hintaa, kun yleensä joku kuitenkin ostaa sen tavaran pyyntihinnalla. 

Vierailija
2128/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sopinut parin euron lasten kenkien myynnin parin päivän päähän. Jouduimme kuintekin tällä välin karanteenin ja ostaja halusi kuitenkin hakea kengät, joten sovimme, että hän hakee ne terassilta ja jättää siihen rahat. Ostaja kuitenkin alkoi soittaa ovikelloa ja huusin oven läpi etten avaa karanteenin takia. Ostaja suuttui ja kusi sitten autotallin seinään 

Vierailija
2129/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut huolestuttamaan, että miten moni tietää osoitteeni nykyään...

Asun okt:ssa, ei autoa. Tulee niin torissa kuin facessa myytyä noutona. En laita ilmoituksiin yhteystietoja, koska en jaksa keskiyön hämäriä soittoja yms. Nyt olen alkanut miettimään kuitenkin kuinka tekisin jatkossa kauppoja, koska valehtelematta yhdeksän kymmenestä tuntuu eksyvän matkalle (eli ghostaa) ja näillä jokaisella on minun osoite tiedossa. Ei ole pitkä aika tästä, kun olin tuotteen saanut jo myytyä alkup. ostajaehdokkaan ghostatessa osoitteen saatuaan, kun tämä alkuperäinen ostajaehdokas tuli noin kolmen viikon päästä oven taakse, että missä se tuote on, hän tuli nyt hakemaan.

Vinkkejä kaupan tekoon ilman osoitteen jakamista? Kaikkea ei pysty postittamaankaan...

Sovi treffit jonnekin kylille päiväsaikaan. Näin minä olen tehnyt kun on ollut tavara jonka voin kuljettaa mukana, autolla tai muulla, helposti ja ilman hikoilua. Vain isoimmat myyn kotoa suoraan ja puhelinnumeroa en anna monellekaan.

Mietin kyllä sitä, mutta koska tulee noita ghostaajia niin paljon, niin rasittavaa kanniskella tavaroita käsissään. En tiedä, menisikö sitten lähimmälle bussipysäkille vai ihan naapurin talon eteen kaupittelemaan rojuja. 

No näin minullekin on käynyt muutaman kerran, sille ei vaan voi mitään että jotkut on reppanoita. Sitten kotia kohti ja myymään toiselle.

Vierailija
2130/2608 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähtökohtaisesti alkanut laittaa tavaroille korkeampaa hintaa, koska kaikki yrittävät tingata.

Näin saan molemmat tyytyväisiksi: minä saan haluamani summan ja ostaja ajattelee tehneensä hyvän diilin.

Toimin samoin - Tori.fiin hintoihin pitää laittaa ulisijoille tinkivara.

Kerran yksi tavaran noutaja alkoi inhottavasti tinkiä ja valittaa hinnasta vaikka olimme siitä jo kerran tinkineet ja sopineet. Seisoimme pihalla roskisten vieressä (syväsäiliöt). Kaunis kesälauantai iltapäivä ja yksi uikuttaa. HUPS! hurautin tuotteen roskikseen ja toivotin hyvää viikonloppua ja menin kotiin.

Naurattaa vieläkin tyypin ilme.

Vierailija
2131/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rotukoiranpentu myynnissä torissa. Mannemies soitti: Maksan puolet hinnasta ja tulen hakemaan heti. Luuria korvaan.

Mulla oli myynnissä auto. Mannemies sanoi maksavansa hinnasta puolet ja tulevansa hakemaan. Sanoin ettei mun autoa siihen hintaan haeta. Rasittava ukko.

Nainen

Nyt on kyllä kannettava toinen kokemus. Mannemies kysyi, vieläkö autoni on myynnissä että hän tulee hakemaan heti jos on. Sanoin että on, ja jos tulee nyt hakemaan, niin tehdään diili. Hän tuli tunnin ajomatkan päästä, eikä edes tinkinyt paikan päällä ja luovari tehtiin kaupantekohetkellä ilman mitään ongelmia! 20 muuta auton varmaa ostajaa eksyi vissiin matkalle ja kuolivat, kun koskaan eivät perille päässeet.

Vierailija
2132/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sopinut parin euron lasten kenkien myynnin parin päivän päähän. Jouduimme kuintekin tällä välin karanteenin ja ostaja halusi kuitenkin hakea kengät, joten sovimme, että hän hakee ne terassilta ja jättää siihen rahat. Ostaja kuitenkin alkoi soittaa ovikelloa ja huusin oven läpi etten avaa karanteenin takia. Ostaja suuttui ja kusi sitten autotallin seinään 

mitä :D

Vierailija
2133/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyyppi myi printtijulistetta ja kehystä 130 euron hintaan. Minusta hinta oli ihan naurettavan korkea ja tuote oli ollut pitkään myynnissä, niin tarjosin 50 euroa. Myyjä sanoi, että harkitsee asiaa.

Useamman päivän päästä hän laittoi viestiä että olenko kiinnostunut pelkästä julisteesta vai myös kehyksestä. Kysyin että mihin hintaan myisi pelkän julisteen. Häneltä vastasi itkunauruhymiöillä, että kuvittelenko todella, että hän myisi alle 50 euron. Vaikka siis olin nimenomaan kysynyt häneltä hintaa.

Meni taas päiviä ja myyjältä tuli viesti, että kiinnostaako vielä ostaa 50 eurolla. Ei kiinnostanut :)

Vierailija
2134/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tyyppi halusi nähdä koronatestitulokseni, ennen kuin ostaa. Sanoin etten ole testiin menossa, kun ei ole mitään oireita. Hän sanoi ettei todellakaan osta testittömältä yhtään mitään. Sanoin että selvä, ja myin seuraavalle. Parin päivän päästä sain uuden viestin tuolta testityypiltä, kysyi olenko "harkinnut asiaa". Sanoin että myin jo toiselle. "Onpa sääli, olisin ostanut heti jos olisit vain käynyt testissä. Kannattaa miettiä asiaa jatkossa kun myyt tavaraa."

No, sain ihan pyyntihinnan ja myin tuotteen nopeasti. Ei mitään syytä, miksi olisi pitänyt myydä juuri tälle tyypille. 

Soitto testipaikalle: 

-Haluaisin päästä koronatestiin.

-Millaisia oireita teillä on ollut?

-Ei minkäänlaisia, mutta haluaisin myydä Singer-ompelukoneen netissä.

-Jaa, no sitten tietenkin.

Vierailija
2135/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin isoa peikonlehteä torissa. Joku nainen tuli sitä sitten ostamaan, kehui kovasti ja pyysi sitten saksia. Kun ihmettelin asiaa niin hän sanoi että ei hän halua sitä ostaa kun on niin kallis mutta että ottaa vähän pistokkaita.  

Vierailija
2136/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hieman aiheen vierestä, mutta osaisiko joku selittää, miksi nettikirppiksillä myydään esim. Marimekon mukeja ihan samaan hintaan kuin mitä saa kaupasta? Siis sellaisia mukeja, joita on vielä myynnissä myymälöissä ja esim. Marimekon verkkokaupassa. Joku Siirtolapuutarhamuki maksaa uutena Marimekolla 19,50 ja monet myy näitä vaikka hintaan 20e. En tajua ollenkaan.

Koska jotkut luulevat, että joku tuote on keräilykappale, ei pelkästään vuosien päästä vaan jo nyt. 

Jokuhan osti monta Muumi-mukin erikoispainosta ja oli sitten vihainen, kun niitä ei kukaan halunnut tonnin hintaan ostaa. Siinä vaiheessa mukeja sai vielä kaupasta parillakympillä. 

Vierailija
2137/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on nyt pari kertaa käynyt torissa niin, että olen asiallisesti tinkinyt, esim kysynyt 15 e tuotteesta, että myykö 12 eurolla. Tämän jälkeen myyjä ei ole vastannut mitään. Miten joku voi hermostua (?)siitä, että kirppiksellä tingitään? Voihan siihen vastata, että en tingi ja ostaja sitten päättää, ottaako vai ei. Monesti näinkin käynyt.

Itse myyjänä odotan tinkausta ja aina suostun pieneen tinkimiseen vähintään.

No eipä se "asiallinenkaan" tinkiminen kaikille sovi. Jos hinta on 15 euroa, niin se on 15 euroa. Voihan sitä aina tarjota, mutta jos myyjä ei vastaa mitään, niin eikö se ole aika selkeä viesti sinulle, että hän ei myy tinkijöille? Miksi oletat että myyjä on "hermostunut" asiasta? 

Sulla on nyt itselläsi erilainen tyyli kuin suurimmalla osalla myyjistä. Jos katsot tätä ketjua, niin lähes kaikki ovat sitä mieltä, että hinnoista ei tingitä. Varsinkin jos on noinkin halpa hinta kuin 15 euroa. 

Varsinainen kysymys olikin se, miksi myyjä ei enää vastaa? Jos ostajalla raha tiukilla ja asiallisesti tiedustelee, onko tinkivaraa, niin miksi myyjä ei vastaa tähän? Minusta tämä on outoa, jopa epäkohteliastakin. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella.

Minulle sattui kerran niin että myin keräilytuotteita ja eräs ostaja osti niitä usein. Hinnat oli edulliset ja annoin vielä paljousalennusta kun sanoi olevansa pienituloinen. Myöhemmin hän kertoi ostelleensa samoja juttuja ulkomailta sadoilla euroilla kuukaudessa, sossu kuulemma maksaa ja hänelle on tämä "harrastusraha" myönnetty. Näin punaista ja suutuin vielä enemmän kun huomasin että hän ostelee kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla samoja juttuja joltain toiselta myyjältä. Itselläni kun ei ollut koskaan varaa käyttää harrastuksiin satoja euroja kuukaudessa, ei edes vuodessa. Eli minä olin se oikeasti pienituloinen joka myin saadakseni rahaa laskujen maksuun ja tämä itseään suurieleisesti köyhäksi mainostanut mamma paljon parempituloinen sossun elätti ja hän tinkasi alennusta ja sitä myös tyhmyyksissäni annoin. Lopetin vastaamasta viesteihin. 

Aika yksinkertainen tulle olla henkilön, joka uskoo, että sosusta saa "harrastusrahaa" satoja euroja kuukaudessa.   Harrrastukset maksetaan yleensä vain lapsille ja niidenkin tulee olla hyvin kohtuuhintaiset.

t. sossun täti

Ihan luotettavalta taholta eli sossulta olen kuullut että tietty ihmisryhmä saa kaiken uutena sossulta, siis tuhansien arvoisia tavaroita ja palveluita ihan vain pyytämällä. Jos joku saa harrastusrahaa, en sitä epäile, koska tätä sossun epäloogista tullista tulleiden mielistelyä olen seurannut vierestä vuosikausia. Joten aika yksinkertainen pitää sossun tätin olla jos kuvittelee että ihmiset ei tiedä miten sitä rahaa jaatte ja kenelle. 

Mutta eikös tuossa tarinassa ollut kyse ihan kantasuomalaisesta? Ainakaan ei ollut mitään mainintaa että olisi "tullista tullut" henkilö kyseessä.

Ja luulisi että he saavat tavaraa sossusta sen takia, että tulevat Suomeen ilman mitään omaisuutta. Yleensä kantasuomalaisilla köyhilläkin on jotain omia huonekaluja jne., joita ovat saaneet vanhemmilta tai tutuilta. Tilanne ei ole tasapuolinen, joten apu menee enemmän niille, joilla ei ole mitään.

Vierailija
2138/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen

Nyt on kyllä kannettava toinen kokemus. Mannemies kysyi, vieläkö autoni on myynnissä että hän tulee hakemaan heti jos on. Sanoin että on, ja jos tulee nyt hakemaan, niin tehdään diili. Hän tuli tunnin ajomatkan päästä, eikä edes tinkinyt paikan päällä ja luovari tehtiin kaupantekohetkellä ilman mitään ongelmia! 20 muuta auton varmaa ostajaa eksyi vissiin matkalle ja kuolivat, kun koskaan eivät perille päässeet.

Se oli valemanne.

Vierailija
2139/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, jos jollain on osoite? Jos se joku haluaa ryöstää sut, niin voihan se kävellä taloon sisään ihan ilman, että tietää osoitetta, katsoo vaan, että ton talon ryöstän.

Ei se siitä ole kiinni, vaan jotkut saattavat tulla keskellä yötä pihalle vaatimaan jotain tavaraa, ja semmoiset tilanteet ovat aika pelottavia. Tässä ketjussakin on niitä tarinoita.

Vierailija
2140/2608 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut tinkimään. Kysyjä laittoi monta viestiä.

"Onpa kurjaa, ettet halua tinkiä. Muut myyjät ovat suostuneet, kun olen pyytänyt alempaa hintaa."

"On kyllä valitettavaa tämä, olisin niin mielelläni ostanut sen vaatteen."

"Mulla on tosi vähän rahaa, kun olen työttömänä ja yksinhuoltaja. Lapseni olis sen vaatteen tarvinnut."

"Etkö tosiaan voi edes vähän tinkiä hinnasta?" 

Lopulta ilmeisesti uskoi ja lopetti viestittelyn. Teki mieli sanoa, ettei sun työttömyys ja yksinhuoltajuus ole mun vika. Vaatteen hinta oli 10 euroa.