Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Mua on alkanut huolestuttamaan, että miten moni tietää osoitteeni nykyään...
Asun okt:ssa, ei autoa. Tulee niin torissa kuin facessa myytyä noutona. En laita ilmoituksiin yhteystietoja, koska en jaksa keskiyön hämäriä soittoja yms. Nyt olen alkanut miettimään kuitenkin kuinka tekisin jatkossa kauppoja, koska valehtelematta yhdeksän kymmenestä tuntuu eksyvän matkalle (eli ghostaa) ja näillä jokaisella on minun osoite tiedossa. Ei ole pitkä aika tästä, kun olin tuotteen saanut jo myytyä alkup. ostajaehdokkaan ghostatessa osoitteen saatuaan, kun tämä alkuperäinen ostajaehdokas tuli noin kolmen viikon päästä oven taakse, että missä se tuote on, hän tuli nyt hakemaan.
Vinkkejä kaupan tekoon ilman osoitteen jakamista? Kaikkea ei pysty postittamaankaan...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähtökohtaisesti alkanut laittaa tavaroille korkeampaa hintaa, koska kaikki yrittävät tingata.
Näin saan molemmat tyytyväisiksi: minä saan haluamani summan ja ostaja ajattelee tehneensä hyvän diilin.
Sama täällä, aina vitosen verran tinkivaraa ja molemmat on tyytyväisiä :) Hölmöä mutta ihan sama jos kauppa käy. Näinhän kaupatkin hinnoittelee, sillä aina tulee joku tinkimään jostain. Voi sitten sen 5% alentaa vastentahtoisesti "tämän kerran vain sulle!" ja asiakas poistuu tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Asun okt:ssa, ei autoa. Tulee niin torissa kuin facessa myytyä noutona. En laita ilmoituksiin yhteystietoja, koska en jaksa keskiyön hämäriä soittoja yms. Nyt olen alkanut miettimään kuitenkin kuinka tekisin jatkossa kauppoja, koska valehtelematta yhdeksän kymmenestä tuntuu eksyvän matkalle (eli ghostaa) ja näillä jokaisella on minun osoite tiedossa. Ei ole pitkä aika tästä, kun olin tuotteen saanut jo myytyä alkup. ostajaehdokkaan ghostatessa osoitteen saatuaan, kun tämä alkuperäinen ostajaehdokas tuli noin kolmen viikon päästä oven taakse, että missä se tuote on, hän tuli nyt hakemaan.
Vinkkejä kaupan tekoon ilman osoitteen jakamista? Kaikkea ei pysty postittamaankaan...
Sovi treffit jonnekin kylille päiväsaikaan. Näin minä olen tehnyt kun on ollut tavara jonka voin kuljettaa mukana, autolla tai muulla, helposti ja ilman hikoilua. Vain isoimmat myyn kotoa suoraan ja puhelinnumeroa en anna monellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovi treffit jonnekin kylille päiväsaikaan. Näin minä olen tehnyt kun on ollut tavara jonka voin kuljettaa mukana, autolla tai muulla, helposti ja ilman hikoilua. Vain isoimmat myyn kotoa suoraan ja puhelinnumeroa en anna monellekaan.
Mietin kyllä sitä, mutta koska tulee noita ghostaajia niin paljon, niin rasittavaa kanniskella tavaroita käsissään. En tiedä, menisikö sitten lähimmälle bussipysäkille vai ihan naapurin talon eteen kaupittelemaan rojuja.
Tämä on hieman aiheen vierestä, mutta osaisiko joku selittää, miksi nettikirppiksillä myydään esim. Marimekon mukeja ihan samaan hintaan kuin mitä saa kaupasta? Siis sellaisia mukeja, joita on vielä myynnissä myymälöissä ja esim. Marimekon verkkokaupassa. Joku Siirtolapuutarhamuki maksaa uutena Marimekolla 19,50 ja monet myy näitä vaikka hintaan 20e. En tajua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos vielä joku jankkaa myymistään tuotteista.
niin katso vaikka torin sivuja siellä jollakin esim. 300 tuotetta myynnissä. jatkuvasti. tarkoittaa joka pv.
ei voi kenelläkkään olla niin paljon tavaraa myynnissä. sehän tekee jo vuosittain kymmeniä tuhansia.
ja vielä itsepalvelussa kirpparipöytä.
jos että ymmärrä lukemaasi niin ei voi mitään.
taisi mammalla osua ja upota.
moni on verokiertäjä. vaikka muuta väittäisi.
välillä jää kiinni näitä ns ammattimyyjiä. joilla tienestit ovat parhaimillaan olleet 70 - 100 000 e/kk.
jokohan meni jakeluun. kun oikein rautalangasta väänsin.
Toki on olemassa veronkiertäjiä tässäkin asiassa, ei kai kukaan ole muuta väittänytkään? Mutta sitä tässä on yritetty sanoa, että et voi päältä päin ilmoitusten perusteella tietää, kuka kiertää ja kuka ei. Ihmisillä voi olla monia erilaisia syitä, miksi on monta ilmoitusta. Ja tosiaan verottaja näitä tarkkailee ja tarkistaa, joten asiahan on hoidossa. jätetään se homma heille.
Sanonpahan vain ettei myytävien määrä kerro mistään ammattimaisesta pimeästä myynnistä. Minulta löytyisi helposti ainakin abaut 1000 tavaraa myyntiin laitettavaksi. Mutta en viitsi myydä mitään. Mutta jos laittaisin nuo tavarat nyt myyntiin niin en olisi ammattilainen sillä kaikista olen maksanut moninkertaisesti verraten mitä niistä saisin nyt. Ei syntyisi yhtään voittoa vaan tappiota ja paljon.
Taitaa Torissa olla ihan maan tapa että myytyjen tuotteiden ilmoituksia ei poisteta, taas olikin tuote myyty varmaan kuukausi sitten jo, ilmoitus oli silloin luotu.
En yhtään ihmettele että ostajat kysyvät ensimmäiseksi että onko tuote vielä myynnissä, omien tavaroideni myynti-ilmoitukset poistan samantien kun tavara on vaihtanut omistajaa.
Mitä väliä sillä on, jos jollain on osoite? Jos se joku haluaa ryöstää sut, niin voihan se kävellä taloon sisään ihan ilman, että tietää osoitetta, katsoo vaan, että ton talon ryöstän.
Vierailija kirjoitti:
Tinkauksesta tuli mieleen, myin suurta kranssia torissa hintaan 5e. Ostaja tarjosi 3e, en todellakaan vaivautunut vastaamaan.
Myin Torissa 3€:n tuotteita, ostaja halusi ostaa 2 niistä ja tarjosi niistä 4€,olen niin kyllästynyt noihin ketkä tinkaavat jo muutenkin todella halvoista tuotteista joten blokkasin samantien koko ostajan joten en myy sille ikinä enää mitään.
Tinkaaminen on ihan ok, en suutu siitä jos joku tinkii, kyllä voin alennusta tuotteista antaakin, kunhan kyse ei ole jostain muutamien eurojen tuotteesta.
Minulle sattui kerran niin että myin keräilytuotteita ja eräs ostaja osti niitä usein. Hinnat oli edulliset ja annoin vielä paljousalennusta kun sanoi olevansa pienituloinen. Myöhemmin hän kertoi ostelleensa samoja juttuja ulkomailta sadoilla euroilla kuukaudessa, sossu kuulemma maksaa ja hänelle on tämä "harrastusraha" myönnetty. Näin punaista ja suutuin vielä enemmän kun huomasin että hän ostelee kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla samoja juttuja joltain toiselta myyjältä. Itselläni kun ei ollut koskaan varaa käyttää harrastuksiin satoja euroja kuukaudessa, ei edes vuodessa. Eli minä olin se oikeasti pienituloinen joka myin saadakseni rahaa laskujen maksuun ja tämä itseään suurieleisesti köyhäksi mainostanut mamma paljon parempituloinen sossun elätti ja hän tinkasi alennusta ja sitä myös tyhmyyksissäni annoin. Lopetin vastaamasta viesteihin. [/quote]
Juu ei maksa sossu tommosia. Liekö läpällä heittäny.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut toimivaksi ratkaisuksi aidatun pihan ja pari vahtiviettistä pk-rotuista koiraa. Olen aika kiireinen, eikä minulla ole aikaa lähteä kuskaamaan myytäviä tavaroita mihinkään julkiselle paikalle, joten nouto kotoa on ainoa vaihtoehto. En kuitenkaan uskaltaisi antaa osoitettani ventovieraille, jos ei olisi noita koiria. Nyt ilmiotan aina osoitteen antaessani, että hakijan täytyy ilmoittaa tuloaikansa, jotta tiedän laittaa koirat sisälle. Koirat kun ei päästä tuntemattomia portista. Näin tulee osoitteen kalastelijoille selväksi, että vahtikoirat on vastassa, jos yrittävät muutoin tontille ängetä. On meillä kyllä selkeät varoituksetkin koirista portilla.
Toimii myös kaikenmaailman kaupustelijoihin ym. Ei tule kutsumattomat vieraat portista noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkauksesta tuli mieleen, myin suurta kranssia torissa hintaan 5e. Ostaja tarjosi 3e, en todellakaan vaivautunut vastaamaan.
Myin Torissa 3€:n tuotteita, ostaja halusi ostaa 2 niistä ja tarjosi niistä 4€,olen niin kyllästynyt noihin ketkä tinkaavat jo muutenkin todella halvoista tuotteista joten blokkasin samantien koko ostajan joten en myy sille ikinä enää mitään.
Tinkaaminen on ihan ok, en suutu siitä jos joku tinkii, kyllä voin alennusta tuotteista antaakin, kunhan kyse ei ole jostain muutamien eurojen tuotteesta.
En tiennyt torissa voi blokata.
Fb.ssä blokataan niin pienestä.
Olet eri mieltä julkisesti -> blokkaus.
Teinimeininkiä
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, jos jollain on osoite? Jos se joku haluaa ryöstää sut, niin voihan se kävellä taloon sisään ihan ilman, että tietää osoitetta, katsoo vaan, että ton talon ryöstän.
Sitä väliä, että tekeytymällä ostajaksi voi kartoittaa esim. että miten kohde on kotona ehdottelemalla noutoaikoja. Helpompihan se on ryöstää talo kun tietää milloin se on tyhjillään. Tai jos aluaa päästä helposti sisälle, niin ostajaksi tekeytymällä saa asukkaan aukaisemaan oven ja pääsee jopa kutsuttuna sisälle. Kyllä näitä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Myin Kenwoodin yleiskoneen lisävarusteita, koska oma koneeni oli hajonnut ja osa varusteista oli käyttämättömiä. Suurin osa ostajista luuli saavansa usean sadan euron koneen varusteineen muutamalla kympillä ja moni suuttui kun tajusi että kyse on vain lisäosista. Ilmoitksen otsikossa luki isolla "vain lisäosat, ei konetta". Osa sentään tunnusti varanneensa innoissaan kun luulivat saavansa hyvän konepaketin lähes ilmaiseksi.
Kahden viikon väännön jälkeen löytyi lukutaitoinen ostaja, joka oli onnessaan varustepaketista.
Lukutaidottomuus on harvinaisen yleistä. Minä myin tuplakupla-valaisinta nettikirpparilla. Laitoin otsikkoon ja tekstiin valaisimen koon ja mitat, sekä kuvan josta käy mittasuhteet ilmi. Myin siis keskikokoista enkä sitä suurinta lattialle laitettavaa mallia. Sain varmaan parikymmentä viestiä joissa innokkaat ostajat olivat jo tulossa hakemaan, kunnes ilmoitin jokaiselle että kyseessä ei siis ole se iso tuplakupla vaan pienempi. Siihen loppui kiinnostus. Kaikki olivat luulleet että on se isoin kyseessä. Viimein sitten löytyi minunkin tapauksessa ostaja joka osasi lukea.
Möin torissa tavaraa suht halvalla kun oli muutto lähestymässä. Joku laittoi että ostaa ja pääsee hakemaan 4 päivän päästä. Vastasin että tule vaan, mutta samana päivänä tuli toinen ostaja heti hakemaan niin myin tietysti hänelle. Laitoin sen jälkeen ensimmäiselle pahoittelut että tuote menikin jo niin ei tarvii tulla, ja alkoi hirveä valitus ja uhkailu että hän on oikeutettu tuotteeseen. Mielestäni ihan itsestään selvää että ensimmäinen paikalle saapuva saa tuotteen ostaa. Eri asia tietty jos joku puoli tuntia aiemmin olisin ilmoittanut
Kerran joku osti kolmella eurolla jonkun pinssin minkä laitoin vaan huvikseni toriin kun kokeilin ensimmäistä kertaa miten homma toimii. Lähetin pinssin mutta rahoja ei tullut koskaan. Laitoin viestiä pari kertaa mutta ei vastattu. Ihme hommaa että joku viitsii varastaa kolmen euron pinssin.
Hetki sitten eräs Margot niminen huonoa suomea puhuva naishenkilö oli ostamssa kosmetiikkaa, sovittiin että vien tavaran asuntoni lähistölle loppuviikosta. Kun päivä koitti ja varmistin että pitääkö sovittu aika vielä paikkansa, hän ilmoitti että ei onnistukaan ja ehdotti uutta aikaa ensiviikolle. Vastasin että en jaksa soipia enää uutta aikaa vaan saa itse tulla hakemaan. Tämän jälkeen veti herneen nenäänsä ja alkoi haukkumaan. :'D Toisen kerran erään naisen piti tulla hakemaan kenkiä, no ei ikinä saapunut ja laittoi vasta myöhemmin viestiä josko voisin lähettää postilla ja kehtäsi vielä tinkiä postimaksut, en vastannut mitään. Onhan näitä juttuja vaikka mitä, itsekkäitä ihmisiä riittää kyllä näillä nettikirppismarkkinoilla. Olen päättänyt että ikinä en enää varaile yhtikäs mitään vaan myyn ensimmäiselle ostajalle, en myöskään lähde viemään vaan nouto ainoastaan alaoveltani.
Eräs rouva halusi, että postitan hänelle kaktustyräkin. Kysyi mittoja, ettei varmaan mahdu postiluukusta, kun asuu kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Asun myös okt:ssa ja vaikka meillä on oikeastaan aina joku kotona näin etätyöaikaan niin silti teen torikaupat mieluiten lähistön kaupan pihalla.
Kaupan pihalle tapaamisen sopiminen on kätevää, koska:
- ostaja ei saa tietää omaa osoitettani
- ostajalle on selvää, että olen kaupan pihalla klo x ja jos hän ei ole, niin kauppoja ei synny
(kun sopii kaupat kotiin niin ostajat tulevat tuntia aiemmin "kun olin menossa ohi" tai pari tuntia myöhemmin "kun jenniroope piti hakea synttäreiltä" jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut toimivaksi ratkaisuksi aidatun pihan ja pari vahtiviettistä pk-rotuista koiraa. Olen aika kiireinen, eikä minulla ole aikaa lähteä kuskaamaan myytäviä tavaroita mihinkään julkiselle paikalle, joten nouto kotoa on ainoa vaihtoehto. En kuitenkaan uskaltaisi antaa osoitettani ventovieraille, jos ei olisi noita koiria. Nyt ilmiotan aina osoitteen antaessani, että hakijan täytyy ilmoittaa tuloaikansa, jotta tiedän laittaa koirat sisälle. Koirat kun ei päästä tuntemattomia portista. Näin tulee osoitteen kalastelijoille selväksi, että vahtikoirat on vastassa, jos yrittävät muutoin tontille ängetä. On meillä kyllä selkeät varoituksetkin koirista portilla.
Toimii myös kaikenmaailman kaupustelijoihin ym. Ei tule kutsumattomat vieraat portista noin vain.
Tätä kikkaa han voisi käyttää vaikka ei omistaisikaan koiria. Ja kun ostaja tulee noutamaan niin sanoo että koirat on suljettu yläkertaan.
Minä olen lähtökohtaisesti alkanut laittaa tavaroille korkeampaa hintaa, koska kaikki yrittävät tingata.
Näin saan molemmat tyytyväisiksi: minä saan haluamani summan ja ostaja ajattelee tehneensä hyvän diilin.