Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun masennus, miehen sairaus ja neljä lasta alle 7v! Repikää siitä!

Vierailija
04.05.2018 |

Et se siitä Hyvinvointi Suomesta!

Rahat aina loppu ja ei edes ruokajonoon pääse kun ei oo autoa.

Ja nuoria ollaan vasta 28 ja 26.

Mies olisi taiteellinen ja musikaalinen mut selkä ihan paskana. Ei pystynyt edes kouluja käymään.

Mulla alkoi 2 kk sitten masennus, ja just sopivasti kunta päätti lopettaa meidän kotiavun.

Sitten meidän ihana sosiaalityöntekijä vaihdettiin (tiätty meiltä kysymättä) ja tää uusi nuori mimmi tykkää kiusata ja kyykyttää. Sano ihan ekaks et nyt tuli toinen ääni kelloon.

Arvauskeskuksessa sanottiin et aika pskykologille on kesäkuussa. Miten pärjätään siihen saakka?

Vinkkejä ja tsemppiä pliis!!!!

Kommentit (214)

Vierailija
41/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noin nuorella miehellä on ”selkä paskana”, luultavasti kyse on siitä ettei ole lihaksia jotka tukisivat. Teillä näemmä on netti, ja se on täynnä ihan ilmaisia ohjeita keskivartalon vahvistamiseen kotikonstein. Korsetti pitää jumpata kuntoon itse ja venytellä takareisiä paljon. Runsaasti pitkiä kävelylenkkejä vaikka lasten kanssa.

Ihmiset kuvittelevat selkävaivojen paranevan lääkärin veitsen avulla, vaikka oma aktiivisuus olisi paras ja halvin lääke.

Muuten masennuksesi ja muu tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta.

Itselläni rasitusmurtuma ja on kyllä vittumainen. Eikä parane jumpalla. Käyn töissä kivuista huolimatta ja tienaan leivän pöytään kahdelle teinille. Masentunut ukko sai kenkää jo aikoja sitten.

Minullakin on nuoruuden telinevoimisteluharrastuksesta tullut rasitusmurtuma, jonka kanssa pystyn elämään ihan täyttä elämää. Suosittelen sinullekin pilatesta, koska vaikka se ei murtumaa parannakaan, se pitää toimintakuntoisena ja vähentää kipua.

Vierailija
42/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt vähän järkeä tuohon touhuun.

Saamaton ukko, joka ei elätä perhettään. Otat eron ja eleleg monta vuotta elareilla, yh tuilla ja muilla etuuksilla. Mutta ole nopea, ukkosi saattaa keksiä tuon ensin, enkä ole ollenkaan varma miltä masennuksesi näyttää käräjillä...

Taiiiii..... Sitähän vois vaikka tehdä "röitä" elääkseen??

Tietysti. Mutta epäilen että ei skannata. Neljän alle kouluikäisen elarit ja muut yksinhuoltajakorotukset/asumistuet sun muut taitavat olla enemmän kuin paska palkka. Ja epäilen että ap ei lääkärin liksoja tule vetämään.

T töissäkäyvä akateeminen kolmen yh

Ehkä niin mutta itse haluan ajatella tulevaisuutta myös. Kaikki nuo kotihoidon tuet ja elarit + lapsilisät on väliaikaisia etuuksia. Pitkällä tähtäimellä työnteko kannattaa ennemmin kuin työttömänä eleleminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hae toimeentulotukea? Kyllä lapsilla pitää ruokaa olla. Miksi rahat ei riitä ruokaan? Jotain tässä kuviossa mättää, joko täysin keksitty aloitus tai sitten joku alkoholiongelmainen linjoilla. 

Mihin teidän rahat menee, kysyn vaan? Erittele menot, kiitos. Muuten kaikki tiedämme aloituksen olevan provo. Kiitos ja heippa.

Totta kai saadaan toimeentulotukea ja asumistukea. Ja mä oon kotihoidontuella. Miehen sairaseläke hylättiin (ilman lääkärin tutkimuksia!!!) Mutta eihän nää riitä mihinkään.

Ja menot on nyt mitä nuorella lapsiperheel yleensäkin. Vaikka ollaan köyhii kyl meilläkin on oikeus elää eikä vaan istua himassa.

Ap

Vierailija
44/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään voi olla neljää alle 7 vuotiasta. Ei järkeä. Ellei neloset.

Vierailija
45/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin nuorella miehellä on ”selkä paskana”, luultavasti kyse on siitä ettei ole lihaksia jotka tukisivat. Teillä näemmä on netti, ja se on täynnä ihan ilmaisia ohjeita keskivartalon vahvistamiseen kotikonstein. Korsetti pitää jumpata kuntoon itse ja venytellä takareisiä paljon. Runsaasti pitkiä kävelylenkkejä vaikka lasten kanssa.

Ihmiset kuvittelevat selkävaivojen paranevan lääkärin veitsen avulla, vaikka oma aktiivisuus olisi paras ja halvin lääke.

Muuten masennuksesi ja muu tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta.

Mies oli nuorena auto-onnettomuudessa missä selkä loukkaantui. Ja ei saanut korvauksia kun tää toinen joka tuli pysähtymättä kolmion takaa pakeni paikalta. Ap

Vierailija
46/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin "juttuihin" sulla ei ole varaa? Valtio tukee ilmeisesti teidän asumista ja ruoansaantia, eikö niin? Tiedoksi sitten, että suurin osa ihmisistä joutuu elämään ilman tekokynsiä ja etelän matkoja. Niitä ei meille muillekaan tarjota ja ne ketkä niitä harrastavat joutuvat yleensä säästämään vuosikausia.

T: 15 vuotta edellisestä matkasta

Siis musavehkeitä miehelle tarkoitin :)

Kunnon mikit, vahvarit, kajarit, mäcci ja musaohjelma, syntsa/keyboardit ainakin et mues pystyis tekee musaa

Ap

Miksi sinun miehesi ansaitsisi musavehkeet, kun teillä ei ole rahaa edes ruokkia lapset? Mitä veetua oikeesti? Sanoit itse että rahat aina loppu, eikä edes ruokajonoon pääse eli käytännössä rahat ei riitä edes ruokaan? Vai miksi olisi tarvetta ruokajonosta? Mitä ihmettä valitat kalliista musavehkeistä, kun ette pysty edes elättämään omia lapsianne? Onko lapsilla ruokaa, kunnolliset vaatteet?, tilaa tarpeeksi?, kavereita?, tekemistä päivisin?, harrastuksia (tuskin). Vai onko tilanne se, että lapset vaan pyörii siellä kotona, ja mitään kivaa ei järjestetä tai tehdä? Laita pienet lapset tarhaan, että saavat ainakin jonkinlaista kasvatusta ja leikkikavereita, ja ilmaista ruokaa. Tai etsi heille tukiperhe, jonne voivat mennä viikonloppuisin, että saavat ainakin ruokaa.

Vierailija
47/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi olla, jos on hedelmällinen pari kyseessä.

Vierailija
48/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, vanhin on 7 v. Täytti maaliskuussa. Sit 4, 3 ja vähän yli 1.

Ap

Vierailija
49/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hae toimeentulotukea? Kyllä lapsilla pitää ruokaa olla. Miksi rahat ei riitä ruokaan? Jotain tässä kuviossa mättää, joko täysin keksitty aloitus tai sitten joku alkoholiongelmainen linjoilla. 

Mihin teidän rahat menee, kysyn vaan? Erittele menot, kiitos. Muuten kaikki tiedämme aloituksen olevan provo. Kiitos ja heippa.

Totta kai saadaan toimeentulotukea ja asumistukea. Ja mä oon kotihoidontuella. Miehen sairaseläke hylättiin (ilman lääkärin tutkimuksia!!!) Mutta eihän nää riitä mihinkään.

Ja menot on nyt mitä nuorella lapsiperheel yleensäkin. Vaikka ollaan köyhii kyl meilläkin on oikeus elää eikä vaan istua himassa.

Ap

Pitäisi riittää. Älä valita. Et osaa priorisoida, mihin ihmeeseen ne rahat menee. Kerro nyt? Saatte todennäköisesti enemmän tukia kuin pienituloinen perhe, joilla molemmilla palkkatuloja. Jo pelkästään lapsilisä on 500e/kk. Mihin se menee?

Vierailija
50/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on kyllä kummat prioriteetit. Miehen hiphop-unelma on tärkeämpi kuin lasten ruokkiminen. 

Ja jos kouluja haluaa käydä, niin nykyaikana on monta eri tapaa suorittaa tutkinto. Ei tarvitse välttämättä istua koulunpenkissä.

Vierailija
51/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun miehesi on pystynyt panemaan sinut paksuksi, kun on selkä niin paskana, ettei muita töitä voi tehdä?

Vierailija
52/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin tekee useamman lapsen täytyy olla talous siinä kunnossa . Ja tukiverkostoa omasta takaa. Järjetöntä ja ajattelematonta ensin kasvattaa perheen lapsilukua ja sitten miettiä pärjäämistä..

Vierailija
53/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!

Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!

Ap

Tottakai porvoolaisilla pitää olla jättiperheet ja tili miinuksella. Mutta tuollaisissa tilanteissa on ihan turha vinkua, kun asiat johtuvat omista valinnoista. 

Naapurin perheellä on viisi lasta ja rouva on aina kovin harmissaa, kun heillä ei ole varaa matkustella, kun passeihinkin menisi jo reilut 400€. Tätä olisi ehkä kannattanut miettiä aikanaan ennen kuin ryhtyy lisääntymään. 

Vierailija
54/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte siis kotihoidontukea kahdesta, en muista paljonko se on nykyään, onko se noin 500 per lapsi? Eli 1000?Lapsilisät neljästä 500e. Asumistuki muutama satanen ainakin, varmaan enemmän. Loput saatte toimeentulotuesta. Miehesi saa ehkä vielä työttömyystukea. Eli yhteensä tienaatte aika kivasti, eikä vuokraakaan joudu kokonaan maksamaan itse. En voi ymmärtää miten kehtaat valittaa? Paljonko jää käteen rahaa, ja mihin se menee?

Vierailija
55/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään lapsilisillä pitäisi pystyä ostamaan ruuat. Ap on katkera provo.

Vierailija
56/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt vähän järkeä tuohon touhuun.

Saamaton ukko, joka ei elätä perhettään. Otat eron ja eleleg monta vuotta elareilla, yh tuilla ja muilla etuuksilla. Mutta ole nopea, ukkosi saattaa keksiä tuon ensin, enkä ole ollenkaan varma miltä masennuksesi näyttää käräjillä...

Taiiiii..... Sitähän vois vaikka tehdä "röitä" elääkseen??

Tietysti. Mutta epäilen että ei skannata. Neljän alle kouluikäisen elarit ja muut yksinhuoltajakorotukset/asumistuet sun muut taitavat olla enemmän kuin paska palkka. Ja epäilen että ap ei lääkärin liksoja tule vetämään.

T töissäkäyvä akateeminen kolmen yh

Ehkä niin mutta itse haluan ajatella tulevaisuutta myös. Kaikki nuo kotihoidon tuet ja elarit + lapsilisät on väliaikaisia etuuksia. Pitkällä tähtäimellä työnteko kannattaa ennemmin kuin työttömänä eleleminen.

Tietysti, siksi itsekin käyn töissä, huolehdin kunnostani ja elätän perheeni.

Mutta veikkaan ettei masentunut ylioppilas ole kovinkaan kummoista valuuttaa työmarkkinoilla.

Vierailija
57/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun miehesi on pystynyt panemaan sinut paksuksi, kun on selkä niin paskana, ettei muita töitä voi tehdä?

Doggy style 4x2 min. Ei siinä paljon rasitu.

Miten mies kotona on? Seisoo olohuoneen nurkassa kuin joulukuusi, kun ei voi istua pitkiä aikoja? Ja miten sitä musiikkia meinasi tehdä? Koneen ääressä kun pitää istua aika kauan musiikkia tehdessä.

Vierailija
58/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta pahasti pielessä eikä ihan täysillä valoilla mennä, jos tämä tarina olisi tosi.

Vierailija
59/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on kyllä kamala asia. Teille maksetaan kaikki, ette joudu edes vuokraa maksamaan itse. Muualla maailmassa olisitte tuossa tilanteessa kodittomia, kadulla. Nyt saatte ilmaisen asumisen, tuet, mitään töitä ei tarvitse tehdä. Ja sinä kehtaat valittaa, että miehesi ei pysty tekemään musaa, eikä saa sairaseläkettä 28 vuotiaana nuorena miehenä. Huh sentään. Toivottavasti osaat opettaa lapsillesi kiitollisuuden, tai edes jotain.

Vierailija
60/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin "juttuihin" sulla ei ole varaa? Valtio tukee ilmeisesti teidän asumista ja ruoansaantia, eikö niin? Tiedoksi sitten, että suurin osa ihmisistä joutuu elämään ilman tekokynsiä ja etelän matkoja. Niitä ei meille muillekaan tarjota ja ne ketkä niitä harrastavat joutuvat yleensä säästämään vuosikausia.

T: 15 vuotta edellisestä matkasta

Kyllä minä ainakin pääsin kerran vuodessa etelänmatkalle kun yksin asuin ja olin. Eikä palkkakaan ollut kuin 1800€ kuussa, mutta lomarahat riitti loistavasti kerran vuodessa matkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme