Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun masennus, miehen sairaus ja neljä lasta alle 7v! Repikää siitä!

Vierailija
04.05.2018 |

Et se siitä Hyvinvointi Suomesta!

Rahat aina loppu ja ei edes ruokajonoon pääse kun ei oo autoa.

Ja nuoria ollaan vasta 28 ja 26.

Mies olisi taiteellinen ja musikaalinen mut selkä ihan paskana. Ei pystynyt edes kouluja käymään.

Mulla alkoi 2 kk sitten masennus, ja just sopivasti kunta päätti lopettaa meidän kotiavun.

Sitten meidän ihana sosiaalityöntekijä vaihdettiin (tiätty meiltä kysymättä) ja tää uusi nuori mimmi tykkää kiusata ja kyykyttää. Sano ihan ekaks et nyt tuli toinen ääni kelloon.

Arvauskeskuksessa sanottiin et aika pskykologille on kesäkuussa. Miten pärjätään siihen saakka?

Vinkkejä ja tsemppiä pliis!!!!

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tehneet noin monta lasta??????!!!!!!

Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!

Ap

Ei noin monta lasta, jos ei ole varaa ruokkia heitä! Sinun halusi on siis tärkeämpää kuin se, millaisen elämän lapsenne saa? Jos on noin huonot lähtökohdat, noin monen lapsen tekeminen on vastuutonta ja itsekästä.

Vierailija
22/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin "juttuihin" sulla ei ole varaa? Valtio tukee ilmeisesti teidän asumista ja ruoansaantia, eikö niin? Tiedoksi sitten, että suurin osa ihmisistä joutuu elämään ilman tekokynsiä ja etelän matkoja. Niitä ei meille muillekaan tarjota ja ne ketkä niitä harrastavat joutuvat yleensä säästämään vuosikausia.

T: 15 vuotta edellisestä matkasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina halunnu suuren perheen. Mulla on ihana suuren perheen malli kotoa <3 Ja kyllä köyhälläkin on oikeus tehdä lapsia, vai?!

Ap

On oikeus. Mutta kannattaako niitä tehdä niitä niin monta, ettei heitä ole varaa puettaa ja ruokkia joka päivä?

Vierailija
24/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette itse aiheuttaneet oman tilanteenne. Miksi siitä pitäisi tuntea sääliä? Miksi rahat on koko ajan loppu? Miksi noin monta lasta, jos rahatilanne ollut tiukka jo aiemmin? Masennuksen kanssa pärjää, samoin tiukan rahatilanteen kanssa, jos osaa säästää. Toivottavasti hoidatte lapsianne kunnolla! Vihastuttaa tällainen aloitus, että ollaan itse aiheutettu tilanne, ja yritetään syyttää yhteiskuntaa. Antakaa lapset huostaanottoperheeseen, jos ette pysty kasvattamaan heitä.

Luuletko, että huostaanottoperhe kasvattaa toisten lapset ilmaiseksi.

Miten sitten? Menevät kiristämään köyhältä rahaa? 

Vierailija
25/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ois lisää älliä teille kummallekkin päähän?

Taidatte olla kumpikin hieman vajaa älyisiä, tuollaiseen tilanteeseen ei vain ajauduta vahingossa....

Tarkoituksella tehty 4 lasta....

Ei olla vajaaälysiä. Mä olen esim käynyt lukion. Ja lapset on meille tosi tärkeitä.

Ap

Joskus suurinta rakkautta omaa lasta kohtaan on olla hankkimatta sitä lasta. Älkää nyt enää ainakaan lisää lapsia hankkiko, ennen kuin talous ja terveys on kunnossa!

Vierailija
26/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huono selkä estää kouluttautumisen?

Ei pysty istuun pitkiä aikoja kerrallaan. Ja vaikuttaahan toi hermoihinkin. Miehelle hip hop ois kaikki kaikessa <3

Mutta ei oo rahaa juttuihin :(

Ap

HipHop. Just. *huutonaurua*

Vierailija
27/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin nuorella miehellä on ”selkä paskana”, luultavasti kyse on siitä ettei ole lihaksia jotka tukisivat. Teillä näemmä on netti, ja se on täynnä ihan ilmaisia ohjeita keskivartalon vahvistamiseen kotikonstein. Korsetti pitää jumpata kuntoon itse ja venytellä takareisiä paljon. Runsaasti pitkiä kävelylenkkejä vaikka lasten kanssa.

Ihmiset kuvittelevat selkävaivojen paranevan lääkärin veitsen avulla, vaikka oma aktiivisuus olisi paras ja halvin lääke.

Muuten masennuksesi ja muu tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta.

Vierailija
28/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten huono selkä estää kouluttautumisen?

Ei pysty istuun pitkiä aikoja kerrallaan. Ja vaikuttaahan toi hermoihinkin. Miehelle hip hop ois kaikki kaikessa <3

Mutta ei oo rahaa juttuihin :(

Ap

Hip hop odottakoon, kunnes lapset kasvaneet. Valitatko ihan aikuisen oikeasti täällä netissä, että miehesi ei pääse tekemään hip hop musaa, mutta olette itse tieten tahtoen tehneet 4 lasta PUTKEEN, eikä ole varaa ruokkia niitä, koska valitat ettei ruokajonoon pääse. Eli lapsilla ei ole ruokaa? Tekisin tästä aloituksesta lastensuojeluilmoituksen ihan saman tien, mutta en jaksa koska tää on huono provo. Mutta yllättävän ärsyttävä osaat kyllä olla. 

Vierailija
29/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vähän järkeä tuohon touhuun.

Saamaton ukko, joka ei elätä perhettään. Otat eron ja eleleg monta vuotta elareilla, yh tuilla ja muilla etuuksilla. Mutta ole nopea, ukkosi saattaa keksiä tuon ensin, enkä ole ollenkaan varma miltä masennuksesi näyttää käräjillä...

Vierailija
30/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai siihen hiphopin harrastamiseen tarvi ku löysät housut. Sitten vaan kadunkulmaan räpättään ja uhoon. Ehkä jonkun kasettimankan vois ottaa mukaan, siitä saa mukavasti biitin siihen hommaan. Selkäkin tykkää kun ei tarvi istua, saa raitista ilmaa ja kolehtia tulee mukavasti.

Vierailija
31/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä olisi provo, minua todella vihastuttaa tällainen aloitus. Olet itse aiheuttanut itsellesi masennuksen- tekemällä liian monta lasta liian tiuhaan tahtiin, RAHATTOMANA. Nyt valitat ettei ole rahaa- KENEN SYY se on? Jotkut ihmiset kärsivät ihan oikeasti masennuksesta, joka ei ole itse aiheutettua. Mutta tuo teidän tilanne on ihan täysin peräisin omista päätöksistä, ja kyvyttömyydestä tienata omalle perheelle rahaa. Yksi lapsi olisi riittänyt, tai korkeintaan kaksi. Saathan sinä neljästä lapsesta lapsilisät ja ainakin muutamasta kodinhoitotuet, kyllä sillä rahalla pitäisi elellä ihan leveästi, Helposti pitäisi riittää rahaa ruokaan. Vai mihin se raha menee? Kaljaan ja tupakkaan? Saatte varmaan asumistukea+ 4xlapsilisä (400e)+kotihoidontuki kahdesta tai kolmesta lapsesta ? Eli yhteensä? Nyt suu suppuun ja tosi äkkiä. Törkeä kiittämätön asenne sulla, olisit edes onnellinen että olet tullut raskaaksi ja lapset on terveitä.

Vierailija
32/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 4 lasta. Rahat tiukilla myös mutta aika pitkälti valintakysymyksiä.

Mies on töissä(pienehkö palkka) ja itse olen kotihoidontuella.

Rahaa olisi varmaan enemmänkin mutta me halutaan matkustaa. Nytkin lähdetään syksyllä reissuun niin hyvä kun ruokaan riittää rahat mutta on se sen arvoista!

Nyt kyllä jää reissut pariksi vuodeksi silti.

Kaksi lasta harrastaa aika kallista lajia mutta se heille suotakoon. Kituutetaan lisää.

Kyllä teilläkin luulisi rahat riittävän, saattehan te tukia ja sossusta lapsille harrastusmaksuja ja välineitä niihin? Rattaat, pesukoneet ym tulee myös sossusta. Ei työssäkäyvällä pieniruloisella ole esim varaa välttämättä ostaa uutta pyykkiainetta heti kun vanha hajoaa, sossussa oleva saa sen heti tt-tukena. Kyllä teillä perusjuttuihin pitäisi kaiken järjen mukaan olla rahaa? Ruokaan ja vaatteisiin ja jos vähän katsoo mitä kaupasta ostaa niin myös huvituksiin.

Meillä onneksi on isommat ikäerot. Kolme on jo koululaisia/teinejä ja yksi vauva.

Kuulostaa provolta aloitus mutta jos ei niin tsemppiä, kyllä ne lapset kasvaa!

Vierailija
33/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin nuorella miehellä on ”selkä paskana”, luultavasti kyse on siitä ettei ole lihaksia jotka tukisivat. Teillä näemmä on netti, ja se on täynnä ihan ilmaisia ohjeita keskivartalon vahvistamiseen kotikonstein. Korsetti pitää jumpata kuntoon itse ja venytellä takareisiä paljon. Runsaasti pitkiä kävelylenkkejä vaikka lasten kanssa.

Ihmiset kuvittelevat selkävaivojen paranevan lääkärin veitsen avulla, vaikka oma aktiivisuus olisi paras ja halvin lääke.

Muuten masennuksesi ja muu tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta.

Itselläni rasitusmurtuma ja on kyllä vittumainen. Eikä parane jumpalla. Käyn töissä kivuista huolimatta ja tienaan leivän pöytään kahdelle teinille. Masentunut ukko sai kenkää jo aikoja sitten.

Vierailija
34/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus tehdä lapsia niin paljon kun kerkeää, jos on varaa maksaa niiden lasten elatus itse. Edes joku koulutus tulisi suorittaa loppuun ennen lapsia, mielellään olla myös töissä koulun ohella, kesälomien aikaan tai valmistumisen jälkeen. Ei silleen että ollaan vielä alle 30 ja on 4 lasta pukattu maailmaan, eikä rahaa tai koulutusta, työpaikkaa tai mitään ole hommattu ennen sitä.

Vierailija
35/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamaton ukko, joka ei elätä perhettään. Otat eron ja eleleg monta vuotta elareilla, yh tuilla ja muilla etuuksilla. Mutta ole nopea, ukkosi saattaa keksiä tuon ensin, enkä ole ollenkaan varma miltä masennuksesi näyttää käräjillä...

Taiiiii..... Sitähän vois vaikka tehdä "röitä" elääkseen??

Vierailija
36/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos multa kysytään, niin ei pitäisi olla oikeutta tehdä yhtään sen enempää lapsia kuin mihin oma palkka riittää. Huom. tuet ja palkka on kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
37/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette hae toimeentulotukea? Kyllä lapsilla pitää ruokaa olla. Miksi rahat ei riitä ruokaan? Jotain tässä kuviossa mättää, joko täysin keksitty aloitus tai sitten joku alkoholiongelmainen linjoilla. 

Mihin teidän rahat menee, kysyn vaan? Erittele menot, kiitos. Muuten kaikki tiedämme aloituksen olevan provo. Kiitos ja heippa.

Vierailija
38/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiiiii..... Sitähän vois vaikka tehdä "röitä" elääkseen??

Tietysti. Mutta epäilen että ei skannata. Neljän alle kouluikäisen elarit ja muut yksinhuoltajakorotukset/asumistuet sun muut taitavat olla enemmän kuin paska palkka. Ja epäilen että ap ei lääkärin liksoja tule vetämään.

T töissäkäyvä akateeminen kolmen yh

Vierailija
39/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä olisi provo, minua todella vihastuttaa tällainen aloitus. Olet itse aiheuttanut itsellesi masennuksen- tekemällä liian monta lasta liian tiuhaan tahtiin, RAHATTOMANA. Nyt valitat ettei ole rahaa- KENEN SYY se on? Jotkut ihmiset kärsivät ihan oikeasti masennuksesta, joka ei ole itse aiheutettua. Mutta tuo teidän tilanne on ihan täysin peräisin omista päätöksistä, ja kyvyttömyydestä tienata omalle perheelle rahaa. Yksi lapsi olisi riittänyt, tai korkeintaan kaksi. Saathan sinä neljästä lapsesta lapsilisät ja ainakin muutamasta kodinhoitotuet, kyllä sillä rahalla pitäisi elellä ihan leveästi, Helposti pitäisi riittää rahaa ruokaan. Vai mihin se raha menee? Kaljaan ja tupakkaan? Saatte varmaan asumistukea+ 4xlapsilisä (400e)+kotihoidontuki kahdesta tai kolmesta lapsesta ? Eli yhteensä? Nyt suu suppuun ja tosi äkkiä. Törkeä kiittämätön asenne sulla, olisit edes onnellinen että olet tullut raskaaksi ja lapset on terveitä.

Itseasiassa neljästä lapsesta saa lähes 500€ lapsilisiä. Ohis.

Vierailija
40/214 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin "juttuihin" sulla ei ole varaa? Valtio tukee ilmeisesti teidän asumista ja ruoansaantia, eikö niin? Tiedoksi sitten, että suurin osa ihmisistä joutuu elämään ilman tekokynsiä ja etelän matkoja. Niitä ei meille muillekaan tarjota ja ne ketkä niitä harrastavat joutuvat yleensä säästämään vuosikausia.

T: 15 vuotta edellisestä matkasta

Siis musavehkeitä miehelle tarkoitin :)

Kunnon mikit, vahvarit, kajarit, mäcci ja musaohjelma, syntsa/keyboardit ainakin et mues pystyis tekee musaa

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän