Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat voittivat, saavat hyvinvointiyhteiskunnan kaadettua: "Liian moni suomalainen elää sosiaalituilla, ja pian edessä on järjestelmän iso remonttii"

Vierailija
03.05.2018 |

Hesarikin sen nyt myönsi. Täyttämällä maa pummeilla saatiin sosiaalitukijärjetelmä ylikuormitettua, eikä tuilla enää pärjää. Nyt meidät voidaan kaikki orjuuttaa. Huvittavaa, että tämä tapahtui vasemmiston tuella.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Ei meinaa tavallinen duunarikaan enää pärjätä omakotitalossa, autot on vanhoja, ei ole varaa kämppääkään remontoida.

No sitten duunari on hyvä ja mietti talouttaan miten saisi hommat yhteen ja pysyy suunnitelmassaan.

Remontit ja autot on täysin turhaa aivan uten omakotitalotkin. Mitkään  noista ei luo vaurautta vaan tuhoaa vaurautta ja kohta duunari onkin ulosotossa jos ei osaa yhtään funtsia.

Jospa aloittaisi elämällä alle kolmas osan nettotuloikllaan ja loput sijoittaa 30v putkeen ja sitten kun on 8000e/kk keskimäärin osingot niin voi tehdä mitä huvittaa eläkeläisenä. Kuten muuttaa madeiralle omakotitaloon ja katella merta 80c viinipullojen kanssa loput päivät parvekkeelta.

Tuota varten on olemassa jopa puolilmaiset työnväen opistotkin joissa opetella kieliä jos ei kielet jaksanu kiinnostaa peruskoulun aikana. Ei sitä täydellistä tarvitse edes osata. Kunhan ny tietää mitä viini, liha, peruna, voi, jne kyllä/ei/kiitos/anteeksi ja värit ja numerot on vaikka epsnjaksi niin pääsee aika pitkälle.

Jopa duunarikin osaa rallienkkua nykyään jos ei muuta.

Niijoo ja kun lähtee ryhtymään rikkaaksi älä luota finsnssilan ammattilaisiin ne koettaa myydä vaikka mitä roskatuotteita joissa on paljon välikäsiä. Omista firmat suoraan.

Kielikurssin lisäksi kannattaa opiskella maantietoa. Muuten voi huomata Madeiralla espanjanopintojen menneen pahasti hukkaan.

Vai oisko oikeasti hieman historiaa ja eteenkin tordesillaksen sopimus se mitä varsinaisesti kuuluisi tarkastella lähempää? ;)

Pelkällä maantiedolla tietää vain että on kanariansaarten ja espanjan välimaastossa. Itseasiassa kanariansaartenkin kuuluisi kuulua portugalille, mutta eivät kuulu koska paavi antoi erikoisluvan espanjalle poiketa maailman jakosuunnitelmasta.

Vierailija
62/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat tässä ongelma ole liian suuri pummien määrä, vaan se, että ne pummit eivät saa tehdä mitään tilanteensa parantamiseksi. Kaikki toiminta on tehty niin vaikeaksi, että vaatii valtavaa ponnistelua yrittää mitään. Edes ihan perusasioita, jotka muualla maailmassa onnistuvat keneltä hyvänsä ilman mitään koulutusta, ei Suomessa muka osata tehdä ilman vuosia kestäviä tutkintoja, passeja ja viranomaislupia. Edes baaria ei voi Suomeen perustaa ilman jumalatonta paperisotaa ja vuosien sitoutumista koulutukseen. Hölmöläisten maa.

Ja silti suomalaiset peruskoululaiset ovat taitotasoltaan samaa tason kuin monen taloudellisesti menestyneemmän maan aikuiset, mutta silti he eivät ilmeisesti kykene ilman lisäkoulutusta tajuamaan esim. miten perseitä pyyhitään.

Noh tällä rajatulla kastitalousjärjestelmällä pummien, kulujen ja verojen määrä on ongelma jota ei oikein voi korjata muuten kuin leikkaamalla. Tosin jo olemassaolevalla lailla saataisiin suurin osa ongelmasta pois eli kieltämällä sosiaalituki maassa laittomasti olevilta. Poistuisivat kiiren vilkkaan kun ei oo rahaa.  Samoin hieman muuttamalla lakia ja vaatimalla pitkää maassaoloa ilman tukia ennekuin mitään voi saada mallia 20v aikuisena.

yhtäkaikki saisi pelkästään sosiaaliapua hakemaan tuleet pakenemaan nopeasti, ne jotka ovat täällä oikeasti turvapaikan takia saisivat varmaan puuroa ja hyväntekijöiltä kattoa päälle.. hitto määkin voisin tuoda puuroa näille..l

Nythän rasmuksesta onkin kuulunu että liian moni tulijoista onkin olleet pelkkiä hyväksikäyttäjiä ja nämä hyviksetkin voisivat paremmin jos olisi aidosti apua tarvitsevia pelkästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa "pummeilla"? Olenko minä "pummi", kun jouduin yt-neuvotteluissa ulos yli 50 vuotiaana ja työuraa on takana 36vuotta. Joudun elämään työttömyyskorvauksen sekä asumistuen turvin, koska kukaan ei palkkaa ikäistäni? Olemmeko minä ja kaikki kohtalotoverini pummeja?

Vierailija
64/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin itse näin tuilla pakon edestä elävä tietää, että mikä sitten on se vaihtoehto sosiaalietuuksille? Itse olen työkyvytön ja käyn terapiassa, miten minun tulisi jatkossa elää ilman minimitason tukeani?

Moni on unohtanut, että niitä sosiaalitukia nostaa myös moni pienipalkkainen työssäkäyvä, sekä useampi työkyvytön ihminen. Kaikkia ei voida laittaa "aktivoitumaan" työkkärin tai vastaavan kautta. Mikä on se realistinen vaihtoehto tuille, kadulla eläminenkö?

Pienempi tuki. iPhone, latet ja keskustakämpät niille, jotka tekevät niiden asioiden eteen työtä. Muulle riittää vähempi.

Muistamme Tatun, joka nappasi 1100 euroa kuussa ja asui Punavuoressa tekemättä yhtään mitään. Sen jutun jälkeen en enää ole säälinyt ”köyhiä”.

:D sä olet kyllä katkerin ihminen, jonka olen koskaan "tavannut". Vi****aako, kun et itse asu Punavuoressa/Ullanlinnassa. Älä piipitä, vaan tee asialle jotain! Ei se sun asemasi sillä parane, että kadehdit jotain nobody Tatua :D

Vierailija
65/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tilanne:

30 000/v

2lasta,yh

raskas vuorotyö

Täysin sama taloudellinen tilanne, kuin vuosia työttömänä olleella ystävälläni. Ei varaa pitää autoa, ei varaa mihinkään. Ei säästy pennin jeniä, asumistukea pakko nostaa..

Oikein??

Sama tilanne? Eli siis se sun työtön ystäväsi saa myös 30 000 vuodessa. Aahhahhahhaa :D Ihan varmasti juu. Ja kerrothan kohta vielä, kuinka sinä maksat joka kuukausi omaa asuntoasi ja työtön ystäväsi asuu ylikalliissa Saton tms vuokrakämpässä. 

Ja jos voisit vielä kertoa, miten sulla ei ole varaa mihinkään, vaikka saat aika muikeaa palkkaa? Olisiko mitenkään niin, että ongelmat löytyy sieltä peilistä?

Ja jos kerran työtön saa saman kuin sinä ja se on sinusta niin kadehdittavaa, niin JÄÄ TYÖTTÖMÄKSI!!! 

Ihme sössöttäjiä täällä.

Vierailija
66/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liian moni suomalainen elää sosiaalituilla, miksi tänne tuodaan LISÄÄ sosiaalituilla eläviä muista maista?

Ruotsissa maaha nmuuttajat ovat piristäneet taloutta kummasti.

Sama käy täälläkin kunhan asiat hoidetaan oikein.

Peukutukset 3-27.

Faktat pyritään unohtamaan kun ne eivät satu omaa agendaa miellyttämään.

Tuttu juttu mutta huvittaa silti aina yhtä lailla.

Sille nyt vaan ette voi mitään että Ruotsin väkiluku on ylittänyt 10 miljoonaa suurelti maahanm uuton avulla ja että siitä on hyötyä, paljonkin.

Johtuu btw siitä, että Ruotsissa maahanm uuttajia kohdellaan kuin ihmisiä. Eikä asioita ole tehty liian vaikeiksi kuten Suomessa.

Ruotsi on täydessä kusessa hum.mamujensa kanssa. Onneksi on rikas valtio ja monipuolinen elinkeinorakenne niin selvityy vielä jonkin aikaa. Toisin käy Suomelle.

Huoh.

Ruotsi ei ole täydessä kusessa maahan muuttaneiden siirtolaistensa kanssa. Päinvastoin.

Toki jos lukee jotain persulehtiä eikä talouslehtiä niin ... no, silloin on jo menetetty tapaus.

Ruotsilla menee hyvin.

Vierailija
67/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tarkoittaa "pummeilla"? Olenko minä "pummi", kun jouduin yt-neuvotteluissa ulos yli 50 vuotiaana ja työuraa on takana 36vuotta. Joudun elämään työttömyyskorvauksen sekä asumistuen turvin, koska kukaan ei palkkaa ikäistäni? Olemmeko minä ja kaikki kohtalotoverini pummeja?

Miksi elit kädestä suuhun? Eikö koskaan tullut mieleenkään semmoista mahdollisuutta että jatkuva rahalähde saattaisi joku päivä ehtyä ja sitä varten kuuluisi laittaa ainakin puolet nettotuloista tuottamaan osinkoja omaan (eikä jokun rahastomyyjän) taskuun?

Itse en ole koskaan uskaltanut kuluttaa enempää kuin semmoista 500e/kk olipa nettopalkkatulot olleet 4000e tai 1500e. Poikkuksena harvat isommat ostot ku uus tietokone tmv.

Tuo on itselleni aivan yhtä käsittämätön tilanne mihin joutua kuin joku eläkeläismummeli joka kuulemma ollut 60v työelämäsä ja nyt yhtäkkiä huono eläke ja mikään ei riitä. Mummelilla oli täysi mahdollisuus ihan vain laittamalla 10% sivuun olemalla miljonääri joka palkkaa omaishoitajan jne.. isojen jatkuvien tulojen päälle.

Vierailija
68/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä pelottavaa. Mitenkähän kauan kaaos jatkuu? Mä luulen, että pari sukupolvea lähinnä vaan katoaa, siis saa esim huumeilla itsensä hengiltä suht pian. Pahasti syrjäytyneitä on jo niin paljon että kun köyhyys vielä pahenee, niin eivät he siitä enää nouse.

Köyhyys pahenee? Mitä ihmettä?

Tuloerot eivät ole kasvaneet kahteenkymmeneen vuoteen. Talouskasvu on käynnissä ja luo vaurautta. Työllisyys kasvaa kohisten. Nyt menee hyvin!

Tietenkään kaikki eivät voi saada täsmälleen yhtä paljon, mutta ei siitä pitäisi tulla syrjäytymistä ja pahaa oloa, vaikka tallissa ei olisi tuliterää Mersua ja iPhone olisi vain seiska tai jopa kutonen.

Ootko sä milloin viimeksi käynyt katsomassa itähelsingin menoa? Puolet asukkaista puuskuttaa peruskoulupohjalla eteenpäin. Ei duunia, rankka päihdeongelma päällä. Miten luulet, että tulevaisuudessa täällä menee? Suomi eriarvoistuu todella suurella tahdilla. Tuskin sitä Kontulan sossupummia lämmittää, että Westendissä ihmisillä on hyvä olla.

Ja tämä ongelma poistuu sillä että sinne Itähelsinkiin lapioidaan kahmalokaupalla westendiläisten selkänahasta revittyinä? Mieti kerran mitä tarkoittaa "ei kannettu vesi kaivossa pysy"

Vierailija
69/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjataan nyt kuitenkin että kyseessä on vihervasurit, nuo rahaa tyhjästä taikovat maailman halaajat.

Hölmö...osaan talousasiat taatusti paremmin kuin vaikkapa sinä.

Vierailija
70/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Ei ole rikkaiden syy että vuosikausia suomalaiset ovat pelleilleet työmarkkinoilla niin että työmarkkinat siirtyivät loppujen lopuksi Suomen ulkopuolelle. Jos työhaluja ei ole suurella osalla porukkaa koska tuet riittävät elämiseen niin selvähän se on että nekin jotka töitä tekevät kärsivät tilanteesta. Monet työpaikat siirtyivät ulkomaille koska Suomesta ei saanut tarpeeksi työvoimaa. Siivoaminenkin on nykyään lähes kokonaan ulkomailta tulleiden hallinnassa. Ja he ainakin tuntuvat niillä palkoilla pärjäävän todella hyvin. Kyse ei siis ole siitä maksetaanko tarpeeksi vaan siitä kuinka paljon luksusta suomalainen vaatii että palkalla saa hankittua. Se ei ole rikkaiden syy.

Itse olen entinen köyhä. Nykyään rikas. Ja asun Suomen ulkopuolella koska Suomessa ei ole mielekästä asua. Ei hintojen takia vaan lähinnä yhteiskunnan.

Vierailija
71/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tilanne:

30 000/v

2lasta,yh

raskas vuorotyö

Täysin sama taloudellinen tilanne, kuin vuosia työttömänä olleella ystävälläni. Ei varaa pitää autoa, ei varaa mihinkään. Ei säästy pennin jeniä, asumistukea pakko nostaa..

Oikein??

Sama tilanne? Eli siis se sun työtön ystäväsi saa myös 30 000 vuodessa. Aahhahhahhaa :D Ihan varmasti juu. Ja kerrothan kohta vielä, kuinka sinä maksat joka kuukausi omaa asuntoasi ja työtön ystäväsi asuu ylikalliissa Saton tms vuokrakämpässä. 

Ja jos voisit vielä kertoa, miten sulla ei ole varaa mihinkään, vaikka saat aika muikeaa palkkaa? Olisiko mitenkään niin, että ongelmat löytyy sieltä peilistä?

Ja jos kerran työtön saa saman kuin sinä ja se on sinusta niin kadehdittavaa, niin JÄÄ TYÖTTÖMÄKSI!!! 

Ihme sössöttäjiä täällä.

Kyllä, näin on.

Verojen jälkeen mulle jää käteen 2000. Asumistukea saamme satasen.

Ystävälläni on 3 lasta. Hän saa asumistukea n.500, ja sossu maksaa loput vuokrasta ja perustoimeentulotuen neljälle eli 1745euroa.

Mitäs tähän tuumaat, viisastelija?

Vierailija
72/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt riidelkö. Olen edelleen köyhien ystävä, haluan ainoastaan köyhät pois näkyviltä, johonkin ghettoon. Ghetosta voivat metrolla tulla pimeän aikaan meitä eliittiä palvelemaan. Voin ensi kaudella tehdä ehdotuksen, että köyhille suodaan alennus metrolipusta, jos he eivät näyttäydy päivisin. T. Juha ja Juhana. Ps. UFF:issä on välillä 5€ päivät. Lupaamme tarjota sen kerran 3:ssa kuukaudessa. 😊 Äänestäkää meitä!

Vierailija
73/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tilanne:

30 000/v

2lasta,yh

raskas vuorotyö

Oikein??

Ihme sössöttäjiä täällä.

Kyllä, näin on.

Verojen jälkeen mulle jää käteen 2000. Asumistukea saamme satasen.

Ystävälläni on 3 lasta. Hän saa asumistukea n.500, ja sossu maksaa loput vuokrasta ja perustoimeentulotuen neljälle eli 1745euroa.

Mitäs tähän tuumaat, viisastelija?

Unohdin mainita vielä, että minulla menee työmatkoihin n.100 euroa kuussa.

Eli hei anteeksi, olin väärässä, "tienaan" raskaasta vuorotyöstä noin 100 euroa enemmän kuin ystäväni!

Vierailija
74/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et 36 vuoden aikana saanut sijoituksiin mitään? Minä laitan ainakin noin 400€ /kk sijoituksiin ihan vain työttömyyden varalta. Lisäksi sijoitan tuotot takasin kunnes niitä tarvin.

Vierailija
75/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Ei ole rikkaiden syy että vuosikausia suomalaiset ovat pelleilleet työmarkkinoilla niin että työmarkkinat siirtyivät loppujen lopuksi Suomen ulkopuolelle. Jos työhaluja ei ole suurella osalla porukkaa koska tuet riittävät elämiseen niin selvähän se on että nekin jotka töitä tekevät kärsivät tilanteesta. Monet työpaikat siirtyivät ulkomaille koska Suomesta ei saanut tarpeeksi työvoimaa. Siivoaminenkin on nykyään lähes kokonaan ulkomailta tulleiden hallinnassa. Ja he ainakin tuntuvat niillä palkoilla pärjäävän todella hyvin. Kyse ei siis ole siitä maksetaanko tarpeeksi vaan siitä kuinka paljon luksusta suomalainen vaatii että palkalla saa hankittua. Se ei ole rikkaiden syy.

Itse olen entinen köyhä. Nykyään rikas. Ja asun Suomen ulkopuolella koska Suomessa ei ole mielekästä asua. Ei hintojen takia vaan lähinnä yhteiskunnan.

Siivojan palkalla ei pärjää todella hyvin vaan sillä, että saa saman summan tukia päälle. t. entinen siivooja

Vierailija
76/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjataan nyt kuitenkin että kyseessä on vihervasurit, nuo rahaa tyhjästä taikovat maailman halaajat.

Hölmö...osaan talousasiat taatusti paremmin kuin vaikkapa sinä.

No tässä pieni kysymyskokonaisuus sitten, katotaan meneekö sinnepäinkään ;)

Keynesin alkuperäiset mietteet ja mitä varsinaisesti toteutettu hänen  nimissään. Miten eroavat toisistaan?

Voiko toteutettu keynesilaisuus ylipäätänsä toimia, missä olosuhteissa se on toiminut?

Vierailija
77/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotukea reilusti alas, jos nämä esimerkit ovat oikeasti totta!

Etenkään alle 10 v asumismenojen jälkeen ei todellakaan tarvitse kuin 150euroa/kk avustusta. Vaatteet kirpparilta ja perusruokaa kun syö niin ei luulis olevan hätäpäivää.

Uskomatonta, että etuudet ovat tuota luokkaa!!

Vierailija
78/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt järkikin sanoio, että jos on noin kunnioitettava työhistoria ei pummiksi voi sanoa. Nyt vain tulee jatkuvasti rajan yli porukkaa joka ei tule tekemään päivääkään normaalia työtä.

Vierailija
79/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää rikkaat rahanne, jotka duunareiden hiellä olette avokäsin vastaanottaneet. Teillä se taikaseinä on: duunarit. Varustautukaa hyvil lä turvajärjestelmillä ja henkivartijoilla. Kun tuet loppuvat, alkavat monet köyhät ryöväillä teiltä. Sitähän te toivotte.

Yhteiskunnassa tulee aina olemaan eri tavoin sairaita ja toimintakyvyttömiä jäseniä. Jokainen yhteisö on niin vahva kuin sen heikoin yksilö. Pidetään huolta heikommista! Se on oikeudenmukaista. Jokainen haluaa tehdä parhaansa, vaikka se ei aina riittäisikään ratkaisemaan kaikkia ongelmia.

Vierailija
80/91 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elit kädestä suuhun? Eikö koskaan tullut mieleenkään semmoista mahdollisuutta että jatkuva rahalähde saattaisi joku päivä ehtyä ja sitä varten kuuluisi laittaa ainakin puolet nettotuloista tuottamaan osinkoja omaan (eikä jokun rahastomyyjän) taskuun?

Itse en ole koskaan uskaltanut kuluttaa enempää kuin semmoista 500e/kk olipa nettopalkkatulot olleet 4000e tai 1500e. Poikkuksena harvat isommat ostot ku uus tietokone tmv.

Tuo on itselleni aivan yhtä käsittämätön tilanne mihin joutua kuin joku eläkeläismummeli joka kuulemma ollut 60v työelämäsä ja nyt yhtäkkiä huono eläke ja mikään ei riitä. Mummelilla oli täysi mahdollisuus ihan vain laittamalla 10% sivuun olemalla miljonääri joka palkkaa omaishoitajan jne.. isojen jatkuvien tulojen päälle.

Suomen talous olisi ikävä kyllä kosahtanut pohjaan ajat sitten, jos kaikki kuluttajat vaan keräisivät tulonsa sukanvarteen. Kotimainen kulutus on ollut pitkään tärkein Suomen talouden veturi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän