Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehillä ei ole syöpäseulontoja?

Vierailija
03.05.2018 |

Millä tämä elämän kestoon vaikuttava epätasa-arvoinen asia perustellaan?

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/miestenkin-seulonta-estaisi-kuol…

Yleisesti ottaen miehet ovat Suomessa huomattavasti huonommassa asemassa. Poliittista tilausta miesten asioiden ajamiselle olisi. Kysely, jossa todettiin suomalaisten olevan maailman onnellisimpia, taidettiin kysyä vain naiselta. Miesten asema on Suomessa todella heikko,

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä jostain syystä juuri naisten syöpien seulontaan käytetään suunnattomat summat rahaa. Ja perusteena on nimenomaan sukupuoli.

Ei, vaan rintasyövän tappavuus.

Ihan oikeasti, olla kateellinen naisille siitä, että näillä sattuu olemaan tappavammat syövät?

Vierailija
22/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa edellyttää, että naisten pitäisi tämäkin ongelma (miesten syöpäseulonnat) hoitaa kuntoon. Vai miksi kirjoittelee selvästi naisvaltaiselle palstalle? Välittyy mielikuva äidille kitisevästä pikkupojasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutkin sen jo todistavat, että se on eri asia!

Vierailija
24/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta niin näkee kumpi on oikeasti se epärationaalinen ja tunteella käyvä sukupuoli...

Vierailija
25/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy taas selvästi kuinka esimerkiksi epätasa-arvon suöpäseulonnoissa ottava mies nähdään ”äidille kitisevänä pikkupoikana” Näin vähättelemällä pyritään viemään huomiota pois asiasta.

Vierailija
26/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP taitaa edellyttää, että naisten pitäisi tämäkin ongelma (miesten syöpäseulonnat) hoitaa kuntoon. Vai miksi kirjoittelee selvästi naisvaltaiselle palstalle? Välittyy mielikuva äidille kitisevästä pikkupojasta.

Ei varmasti kenelläkään vähänkään asioista perillä olevalla miehellä ole tällaista harhakäsitystä, että naiset panisi tikkua ristiin miesten asioiden puolesta.

Vierailija
27/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy taas selvästi kuinka esimerkiksi epätasa-arvon suöpäseulonnoissa ottava mies nähdään ”äidille kitisevänä pikkupoikana” Näin vähättelemällä pyritään viemään huomiota pois asiasta.

Älä sitten marmata pötyä Vauvasivuilla. Miten se asiaasi auttaa? Tee vaikka adressi tai ota yhteyttä kyseiseen ministeriin. 

Vierailija
28/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturauhassyövän ikäseula olisi miehille ehdottoman tärkeä!

Vierailija
29/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen ihan omasta lähipiiristä havainnut, kun seuraan meitä n. 45-65-v pariskuntia. Tämän ikäiset naiset ovat yleensä varsin aktiivisia, on läheiset välit lapsiin ja sukuun, on hyviä ystäviä, harrastuksia, liikutaan ja opiskellaan ja osallistutaan. Miehillä taas usein tuntuu, että eivät viidenkympin jälkeen jaksa mitään. Jos mies jää jostain syystä yksin vähän vanhempana, hän mökkiytyy usein ihan kokonaan, kun vaimo vaikka kuolee, niin mieheltä loppuu sosiaalinen elämä lähes kokonaan, varsinkin jos ei ole lapsia ja usein miehellä ei ole omiin lapsiinkaan niin läheistä suhdetta kuin naisella. Miehen ei tule yksin lähdettyä oikein minnekään. 

Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että parisuhteeseen ryhtyessään naisihminen alkaa rajoittamaan miehensä menemisiä. "Taasko oot lähdossä", "jätät mut sitten yksin" ja "me ei koskaan tehdä yhdessä mitään" on nuoren miehen useimmiten parisuhteessa kuulemat keskustelun aloitukset. Sitten kun ukko on saatu mökitettyä alkaa naisen aktiivivuodet kun kierretään ystävättärien kanssa festarit, teatterit ja etelän rantakohteet.

Miehen vika tietysti tämäkin. Mitäs antoi pompottaa itseään. Parhaiten näyttää pärjäävän ne miehet jotka ei alistu, vaan pistävät naisen vaihtoon ja vaihtavat nuorempaan ja eläväisempään.

Vierailija
30/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miehillä olis minkälaisia vaan syöpäseulontoja ne tuskin menis niihin. Mun miehellä olis ollut työpaikallaan 40-v ja 50-v terveystarkastus, mutta ei mennyt, koska on kuulemma ihan terve. Appiukko ei mennyt lääkäriin, vaikka eturauhasvaivoja oli jo alta 60 v. Syöpähän se sitten lopulta oli, mutta ei se levinnyt ja hän eli kyllä ihan vanhaksi ja kuoli lopulta sydänkohtaukseen. Eturauhasvaivoista vaan kärsi varmaan lähes 20v ennen lääkäriinmenoa. Anoppi häntä sinne yritti saada, vaikka olivat eronneetkin jo ajat sitten. 

Vierailija
31/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miehillä olis minkälaisia vaan syöpäseulontoja ne tuskin menis niihin. Mun miehellä olis ollut työpaikallaan 40-v ja 50-v terveystarkastus, mutta ei mennyt, koska on kuulemma ihan terve. Appiukko ei mennyt lääkäriin, vaikka eturauhasvaivoja oli jo alta 60 v. Syöpähän se sitten lopulta oli, mutta ei se levinnyt ja hän eli kyllä ihan vanhaksi ja kuoli lopulta sydänkohtaukseen. Eturauhasvaivoista vaan kärsi varmaan lähes 20v ennen lääkäriinmenoa. Anoppi häntä sinne yritti saada, vaikka olivat eronneetkin jo ajat sitten. 

Tässä on sitä todellisuutta mutta ei anneta sen häiritä. Miesten eturauhasseulonnoissa ei ole järkeä koska seulonnan ei TUTKITUSTI pidennä miesten elinikää. Sen sijaan hoidot saattaa aiheuttaa pahempia ongelmia kuin itse syöpä. Ja ne miehet joilla on selvästi ongelmia menee tietysti lääkäriin eikä odota mitään seulontoja. Silti kuten tuossa yllä, vaivan kanssa on varaa olla 20 vuotta. Toisin kuin rintasyöpä joka on oireeton kunnes on liian myöhäistä.

Vierailija
32/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moneen ketjuun ehdottanut, että samoilla laitteilla, joilla naisille tehdään mammografiatutkimus, voitaisiin miehiltä tutkia kivekset. Samalla reissulla alan koulutuksen saanut hoitaja voisi tunnustella eturauhasen. Tuskin Suomen talous kustannuksiin kaatuisi.

Jos miehen suvussa on eturauhassyöpää, niin PSA-arvon voi tarkistaa verikokeella, siihen kyllä saa lääkäriltä lähetteen helposti. Miehet myös huomaavat helposti, jos virtsaaminen muuttuu, niin silloin kannattaa mennä lääkäriin. Minä ja lähes jokainen nainen on jossain vaiheessa elämää mennyt yksityiselle gynelle itse maksaen, joten onnistuu se miehiltäkin.

Vierailija
33/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sukurasite eturauhassyöpään. 35v ikätarkastuksessa ei edes psa-arvoa suostuttu ottamaan. Voi vain kuvitella minkä tutkimusarsenaalin saisi 35v nainen kun valittaa, että on vähän alapää hellänä kun on eron jälkeen ollut vähän villi ,oma uusi kepeä aika.

Onpa kummallista. Oma mies sai lähetteen ihan pyytämällä. PSA-arvon voi tutkituttaa myös yksityisten lääkäriasemien laboratorioissa ilman lähetettä, pikaisella googlauksella hinnaksi jää n. 40 euroa. Ihan kohtuullista minun mielestä.

Jos mies tai nainen harrastaa paljon seksiä vaihtuvien kumppaneiden kanssa, niin oireiden tullessa tutkitaan herkästi sukupuolitaudit. Ymmärtääkseni sukupuolitautien poliklinikalle pääsee kuka vaan testeihin. Sinä voit kuvitella mitä vaan, mutta se ei tarkoita, että kuvitelmasi olisi totta. Olet vain naisvihaaja.

Jos miehet olisi tarkempia tavarastaan eikä jakelisi sitä niin herkästi ympäriinsä, ei naisetkaan harrastaisi seksiä muuten kuin parisuhteessa. Mutta ei, miehet ihan tyrkyttää ja anelee, jos joku säälistä antaisi.

Vierailija
34/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mistä syövästä oli kyse, mutta tutkimuksen tulos oli, että kyseisen syövän seulonnoista oli apua vain miesten kohdalla, joten seulonnat lopetettiin kannattamattomina. Tästä oli HS:n artikkeli jokin aika takaperin, jossa tuo tuotiin ilmi sivulauseessa

Vierailija
35/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa eturauhassyöpä on Suomen yleisin syöpä. Mutta ei näy eikä kuulu roosanauhakampanjoita tai seulontoja.

Vierailija
36/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa eturauhassyöpä on Suomen yleisin syöpä. Mutta ei näy eikä kuulu roosanauhakampanjoita tai seulontoja.

Miten olet välttynyt kuulemasta Movember-kampanjasta?

Vierailija
37/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sitä todellisuutta mutta ei anneta sen häiritä. Miesten eturauhasseulonnoissa ei ole järkeä koska seulonnan ei TUTKITUSTI pidennä miesten elinikää. Sen sijaan hoidot saattaa aiheuttaa pahempia ongelmia kuin itse syöpä. Ja ne miehet joilla on selvästi ongelmia menee tietysti lääkäriin eikä odota mitään seulontoja. Silti kuten tuossa yllä, vaivan kanssa on varaa olla 20 vuotta. Toisin kuin rintasyöpä joka on oireeton kunnes on liian myöhäistä.

Enne kuin tuon enempää valehtelet, niin lue nyt edes tuo aloituksen linkki, jossa kerrotaan, että 

"Eturauhassyövän seulonta vähentäisi kuolemia lähes yhtä paljon kuin rintasyövän seulonta".

Vierailija
38/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut seksivietin katoamaan lääkkeillä. Käytän testosteronin tiputtajaa, jota lääkäri määräsi kun halusin vapautua seksivietistä. Nykyisin koen naiset vastenmielisinä. Se mikä on mielenkiintoista, niin voisin nykyisin aivan surutta kohdistaa naisiin väkivaltaa. Tämä ei käynyt mielessäkään silloin kun mieshormonia vielä erittyi.

No vau. Teoria kai on että testosteroni aiheuttaa miesten väkivaltaisuuden, mutta tämän perusteella mies ilman testosteronia on vielä pahempi :o.

Vierailija
39/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni alkoi kiinnostamaan tuo lääkehoito sukuvietin lopettamiseksi. Saitko lääkäriltä helposti lääkkeet? Olen ollut jo pari vuotta sinkkuna ja ilman naista. Mielelläni lopettaisin lääkkeellisesti kiinnostuksen seksiin.

Uskon että tällaiselle olisi suomalaisten miesten keskuudessa suurta tilausta.

Vierailija
40/252 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

feministi kirjoitti:

Alapeukutkin sen jo todistavat, että se on eri asia!

Niin onkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi