Jos sulla on herätys klo 6 aamulla niin monelta käyt nukkumaan?
Ite käyn usein klo 00 ja oon aamusin ihan sikaväsynny.
Pitäis varmaa alkaa käydä klo 22 ainakin vuoteeseen ja ehkä katsella hetken jtn videoo tms
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti en menisi nukkumaan ollenkaan. Minulla on ollut vuosia ongelmia nukkumisen kanssa ja jos seuraavana päivänä on mitään erikoisempaa tiedossa, jännitän niin että valvon vaan. Toinen syy valvomiselle on se että pelkään etten herää ajoissa, joten en yksinkertaisesti mene nukkumaan.
Muutaman tunnin unet ovat radikaalisti vahingollisemmat toimintakykyä ajatellen, kuin yön läpi valvominen :) Nimim. Kokemusta on.
Opettelin itselleni uuden unirytmin, ennen valvoin 1 saakka ja heräsin tosi väsyneenä. Nyt olen jo 10 sängyssä ja herään aina samaan aikaan 5.58, kello soi 06.00. En muista koska olisin nukkunut siihen saakka, että kello soi. Kesti pari kuukautta, ennen kun sain unen päästä kiinni, mutta nykyään niin alkaa väsyttämään yhdeksän aikoihin, ja tosiaan siirryn sänkyyn joskus vähän ennen klo 22. Nukahdan aina heti. Sopii minulle. Työt alkaa klo 8.
22.15.. noin käytännässä, pitäisi ruveta viim. 22.00 tai 21.45.
Herätys 3.40, sänkyyn 20-21, joskus vasta puolen yön maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
21:00 käyn nukkumaan ja herään silti joskus väsyneenä klo 5:30
Mulla on sama rytmi. Otan melatoniinit kasilta.
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/melatoniiniohjeet-johtavat-har…
Laske tuolta monelta ne pitää ottaa? Kympiltä nukkuvaan menevien pitää ottaa kasilta.
22-23, aamulla väsyttää mutta jos menen aikaisemmin nukkumaan niin olen yhtä väsynyt.
21-22, ehkä siinä 21:30 olisi hyvä olla sängyssä.