Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sulla on herätys klo 6 aamulla niin monelta käyt nukkumaan?

Vierailija
02.05.2018 |

Ite käyn usein klo 00 ja oon aamusin ihan sikaväsynny.

Pitäis varmaa alkaa käydä klo 22 ainakin vuoteeseen ja ehkä katsella hetken jtn videoo tms

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskuss viskipäissäni katsooin tähtiin puutarhatuolissa istuskellessani ja katsoin tähtiiin ja nyt mää herään kuudelta ja mustaa tuntuu että mä kuoleen.

Kaiikka on vaan niiin elämään sen energiaaan valoon eloisaaa ja see taittuuu selllaiseen vaipannvaihto ja tutttipullo linjaaan jotenkiin sellaiseen äidin tissiin... yriittää vaaan katsoa isossta ikkunasta pihallee ja nähhdä se luonto kaikessa eloisuudesssaan ja eläää josssakin synergiassa sen kanssa.

Tekiiisi vaaan mieli huutaaa täyttä huutoa että minutt on sieltää lapsuuden kehdoosta saakka kasvatettu taiteilijaksiii että pääästäääkää minut nyt v"ttu pois tääältä.

Vierailija
22/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään aamuvuoroon 4:30 ja meen nukkumaa 21:00 just sopivat unet mulle :) oon siis luonnostani aamuvirkku ja illalla kasilta alkaa nukkumatti jo kutsumaa t:23.v :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen yössä 8-9 tuntia unta, joten laskisin sen mukaan. Menisin varmaan klo 21 sänkyyn, lukisin hetken ja kävisin nukkumaan.

En ole tosin koskaan joutunut heräämään säännöllisesti tuohon aikaan. Olen niin iltavirkku, että kärsisin tuollaisesta rytmistä. Olen jo vuosikaudet mennyt töihin 10:ksi, ja sekin tekee välillä tiukkaa. 

Vierailija
24/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskuss viskipäissäni katsooin tähtiin puutarhatuolissa istuskellessani ja katsoin tähtiiin ja nyt mää herään kuudelta ja mustaa tuntuu että mä kuoleen.

Kaiikka on vaan niiin elämään sen energiaaan valoon eloisaaa ja see taittuuu selllaiseen vaipannvaihto ja tutttipullo linjaaan jotenkiin sellaiseen äidin tissiin... yriittää vaaan katsoa isossta ikkunasta pihallee ja nähhdä se luonto kaikessa eloisuudesssaan ja eläää josssakin synergiassa sen kanssa.

Tekiiisi vaaan mieli huutaaa täyttä huutoa että minutt on sieltää lapsuuden kehdoosta saakka kasvatettu taiteilijaksiii että pääästäääkää minut nyt v"ttu pois tääältä.

See äitiyys on tokii se on arvokkaainta maailmassa mitä on muttta minut se tukahduttaaa, tuntuuu että se atmosfäärii vaan on sen kaltainnen että minä en saa happea siinä.

Vierailija
25/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen yön aikaan, ehkä vähän yli. Mulla on kello arkisin soimassa 6.45 ja nukkumaan käyn siinä yhden aikaan. Ihan hirveesti väsyttää joka aamu. Viikonloppuisin ja lomilla nukun sitten lähelle puolta päivää ja valvon aauyöhön.

Vierailija
26/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen sänkyyn klo 23 ja nukahdan vaihtelevasti n. tunnin sisällä ja herään ilman herätyskelloa 5:50. Sama juttu vapaapäivinä, mutta pakotan itseni nukahtamaan uudelleen ja herään viimeistä klo 8 eikä mitään toivoa nukahtaa enää uudelleen. En vaan pysty nukkumaan enemmän enkä kyllä ole väsynytkään. Silloin olin tosi väsynyt kun stressin vuoksi heräilin öisin kolmen neljän välissä enkä enää saanut unta.

Ja koko muu perhe nukkuu vapaapäivinä ainakin yhdeksään ja mä yritän hissutellen olla hiljaksiin. Vanhin lapseni oli pitkään samanlainen vähäuninen, neuvolassa eivät edes uskoneet kuinka vähän lapsi voi nukkua. Nyt viimeisen vuoden aikana on viimein teini-ikä tehnyt sen, että nukkuu jopa 10 tunnin unia.

Vierailija
27/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ois hyvä olla ap jo klo 22 täydessä unessa.

Niin saisit 8h unta. Tosi asia on, ettei kenenkään pitäisi nukkkua 6h unia

Kuinka tavallista ihmisille on yleensä nukkua 8h putkeen? Jos haluan 8h unta yössä, niin minun pitää olla 12h sängyssä, koska olen hereillä niin paljon. Ja seuraavana yönä en saa unta sitten juuri ollenkaan. Minulle paras tekniikka on nukkua liian vähän joka yö. Kyllä yleensä 5 tuntia saan unta 8 tunnin aikana. Voisikin tehdä niin, että menee 5 tunniksi vaan sänkyyn ja nukkuu koko ajan, ahh...

Vierailija
28/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

See äitiyys on tokii se on arvokkaainta maailmassa mitä on muttta minut se tukahduttaaa, tuntuuu että se atmosfäärii vaan on sen kaltainnen että minä en saa happea siinä.

Sitäää vaan mietttii että kuina v"tun tyhmiä ratkaisuja sitä on tulllut tehtyä teini-iässsä. Josskus tullut punnerrettuaakin sormilla jotta saa samanlaiset sormet kuin sergei rahmaninovilla.

Vierailija
29/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti yrittäisin mennä ajoissa nukkumaan mutta 00.30 aikaan menisin tai saisin unta. Sitten seuraavana päivänä olisin väsynyeenä jo 21 aikaan  menossa nukkumaan mutta iltaa kohden luultavimmin piristyisin ja taas nukkumaanmeno venähtäisi puoleenyöhön. Seuraavana päinä olisin sitten jo päivällä niin väsynyt, että nukahtaisin piäväunille, jonka johdosta nukkumaanmeno menisi taas yli puolenyön. Sitten muutaman viikon univajeen jälkeen joutuisin lopettamaan työt. 

Tällä hetkellä teen töitä oman aikatauluni mukaan ja se sopii itselleni parhaiten. Voi olla, että jonkin näköinen unihäiriö jopa mutta en pystyisi elämään kuuden aamuilla. En edes muista koska olen viimeksi mennyt nukkumaan ennen puoltayötä. 

Vierailija
30/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22, viimeistään 22.30.

Vierailija
31/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.30-23 välillä menen nukkumaan, riippuen miten paljon väsyttää.

Vierailija
32/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn arkisin nukkuu klo 22 ja herään klo 8.

Töihin meen klo 9

Omalla kohdalla 10h unet päivittäin olisi kyllä liikaa. Välillä on ihanaa nukkua pidempään mutta itseäni liika nukkuminen väsyttää ja tekee sen, että on illlalla myöhään vielä vireä. Nukun n. 7h unta yössä, nukut siis viikossa 21h enemmän kuin minä mutta toisaalta mulla on aktiivista aikaa viikossa 21h  enemmän käytössä. 

Vierailija
33/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21:00 käyn nukkumaan ja herään silti joskus väsyneenä klo 5:30

Mulla on sama rytmi. Otan melatoniinit kasilta.

Vierailija
34/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn arkisin nukkuu klo 22 ja herään klo 8.

Töihin meen klo 9

Omalla kohdalla 10h unet päivittäin olisi kyllä liikaa. Välillä on ihanaa nukkua pidempään mutta itseäni liika nukkuminen väsyttää ja tekee sen, että on illlalla myöhään vielä vireä. Nukun n. 7h unta yössä, nukut siis viikossa 21h enemmän kuin minä mutta toisaalta mulla on aktiivista aikaa viikossa 21h  enemmän käytössä. 

Mun työaika on 7.30-15.15.

Mihin aikaan sun työpäivä päättyy?

Vierailija
35/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin menemään klo 22 sänkyyn, mutta taitaa yleensä venyä ainakin yhteentoista. Nukun yleensä noin 7 tuntia yössä myös vapaapäivinä.

Vierailija
36/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en menisi nukkumaan ollenkaan. Minulla on ollut vuosia ongelmia nukkumisen kanssa ja jos seuraavana päivänä on mitään erikoisempaa tiedossa, jännitän niin että valvon vaan. Toinen syy valvomiselle on se että pelkään etten herää ajoissa, joten en yksinkertaisesti mene nukkumaan.

Vierailija
37/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun/Vapun jälkeen nukkumaan klo 0.30, uni tulee jossain kahden ja kolmen välillä. Herätys 6:30.

Vierailija
38/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kyllä ihan siitä missä mun pitäisi olla ja kuinka kauan, ei niinkään milloin herätys on, sillä saatan pitää useamman tunnin päikkäreitä.

Vierailija
39/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herätys olisi kuudelta, yrittäisin mennä sänkyyn lukemaan klo 21.00.

Nykyään pyrin menemään viikolla petiin lueskelemaan klo 22.00, herätyskello soi klo. 7.20. Viikolla kunnon unta tulee yleensä reilut 7 tuntia, en koskaan nukahda heti. Viikonloppuisin nukun pidempään.

Nukahtaminen on aina ollut ongelmani, joskus voi mennä parikin tuntia pyöriessä. Ja joo, tiedän, että jos uni ei heti tule, pitäisi nousta sängystä. Se ei vain tunnu mitenkään järkevältä keskellä yötä. En uskalla yöllä valvoessa enää katsoa kelloa, se vain ahdistaa. Melatoniini auttaa kyllä jonkin verran. Ja se, että menee oikeasti aikaisemmin nukkumaan.

Olen luonnostani iltavirkku. Varhaiset aamuherätykset ovat kauhistus, ja voin fyysisesti pahoin, jos satunnaisesti pitää herätä vaikka viideltä. Muutenkin olen ensimmäisen valveillaolotunnin kuin joku zombie. Mieskin tietää, ettei minulle kannata heti aamulla turhia jutella.

Vanhemmat ihmiset kuulema luonnostaan alkavat heräilemään aikaisin aamulla. Sitä odotellessa. Ikää on siis 48 vuotta.

Vierailija
40/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti yrittäisin mennä ajoissa nukkumaan mutta 00.30 aikaan menisin tai saisin unta. Sitten seuraavana päivänä olisin väsynyeenä jo 21 aikaan  menossa nukkumaan mutta iltaa kohden luultavimmin piristyisin ja taas nukkumaanmeno venähtäisi puoleenyöhön. Seuraavana päinä olisin sitten jo päivällä niin väsynyt, että nukahtaisin piäväunille, jonka johdosta nukkumaanmeno menisi taas yli puolenyön. Sitten muutaman viikon univajeen jälkeen joutuisin lopettamaan työt. 

Tällä hetkellä teen töitä oman aikatauluni mukaan ja se sopii itselleni parhaiten. Voi olla, että jonkin näköinen unihäiriö jopa mutta en pystyisi elämään kuuden aamuilla. En edes muista koska olen viimeksi mennyt nukkumaan ennen puoltayötä. 

Tuo on just mun todellisuutta ja kyllä, menen töihin klo 8:aan, vielä töissä pysynyt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi