Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin pari päivää sitten että Muskin uusi yritys ei olekaan tylsä yhtiö vaan boreing company ja bore tarkoittaa porata reikää.
Boring company on harvinaisen nokkela ja monimerkityksellinen ilmaus.
Se voi olla esim, joko porausyhtiö, tylsä yhtiö, tylsää seuraa Ja vielä muitakin merkityksiä, koska molemminlla sanoilla on niin monta rinnakkaista merkitystä.
Porata on kyllä to drill englanniksi....
Vierailija kirjoitti:
Wau, enpä ole huomannut karhua toblerone vuoressa :D
Se karhu tulee siitä logosta häipymään lähitulevaisuudessa, kun Toblerone muuttaa ulkomaille.
Ketjussa on vähitellen käynyt selväksi, että Trip-mehua myytiin aikoinaan tetran eli tetraedrin muotoisessa pahvipakkauksessa. Tetra sanana viittaa lukuun neljä.
Mutta mistä hemmetistä akvaariokalojen nimi tetra tulee?
Minä tajusin kun luin ap:n otsikon. Ei ole tullut vain aiemmin ajateltua aihetta. Apteekin tuotteissa olen kyllä huomannut, että nimi on usein juonnettu sen paikan suuntaisesti, mihin lääkettä tarvitaan.
Voi Varusteleka!!! Oon aina lukenut että Varustelaka..täällä kaksikielisellä alueella pieni kauppa on laka, kai väännös sanasta lafkan. Ihminen taitaa nähdä sitä mitä uskoo näkevänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, enpä ole huomannut karhua toblerone vuoressa :D
Se karhu tulee siitä logosta häipymään lähitulevaisuudessa, kun Toblerone muuttaa ulkomaille.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/toblerone-uudistuu-suosikkis…
Varusteleka kirjoitti:
Voi Varusteleka!!! Oon aina lukenut että Varustelaka..täällä kaksikielisellä alueella pieni kauppa on laka, kai väännös sanasta lafkan. Ihminen taitaa nähdä sitä mitä uskoo näkevänsä.
Minä luin monesti sen varuste teleka nimiseksi :D
80-luvulla se mehupurkki oli pyramidinmuotoinen, miksiköhän siitä ei tullut pyramidimehua puhekielessä vaan trippimehu, eli matkamehu. Koulun luokkaretkillä 80-luvulla usein bussissa eväänä mm. trippimehu ja esim. lihapiirakka.
Vierailija kirjoitti:
Ari Klem on toisin päin klemmari. 😄
Meillä oli aikoinaan OPEL merkkinen auto. Istuin terassilla kahvia juoden ja alkoi naurattaa. Huomasin,että auton merkki toisin päin luettuna on LEPO. Sopi hyvin siihen verkkaiseen kesäaamuun.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsena pääsin laivalle ja ajoimme autokannelle, ihmettelin että kuka on se NOSMO KING, jonka nimi oli moneen kertaa maalattu seinille.
En tajua tätä. Mikä ihmeen Nosmo, ja millä laivalla se on?
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on vähitellen käynyt selväksi, että Trip-mehua myytiin aikoinaan tetran eli tetraedrin muotoisessa pahvipakkauksessa. Tetra sanana viittaa lukuun neljä.
Olisiko nelivärinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsena pääsin laivalle ja ajoimme autokannelle, ihmettelin että kuka on se NOSMO KING, jonka nimi oli moneen kertaa maalattu seinille.
En tajua tätä. Mikä ihmeen Nosmo, ja millä laivalla se on?
Jo silloin tupakointi oli joissain sisätiloissa kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nelivärinen?
Tieteellinen nimi Tetragonopterus viittaa suorakaiteen muotoiseen (nelikulmaiseen) vatsaevään, joka yhdistää suvun lajeja. Siitä nimi on lyhentynyt tetraksi.
Aikanaan kun kuulin baccaran kappaleen
yes sir, i can boogi.. luulin suomennosta että
Kyllä herra, voin olla kummitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin pari päivää sitten että Muskin uusi yritys ei olekaan tylsä yhtiö vaan boreing company ja bore tarkoittaa porata reikää.
Boring company on harvinaisen nokkela ja monimerkityksellinen ilmaus.
Se voi olla esim, joko porausyhtiö, tylsä yhtiö, tylsää seuraa Ja vielä muitakin merkityksiä, koska molemminlla sanoilla on niin monta rinnakkaista merkitystä.
Porata on kyllä to drill englanniksi....
Ja boring on myös - esim öljyporauksesta tms puhuessa. KVG.
Vierailija kirjoitti:
Palmolive saippua. Onkin siis palm olive.....
LVI asentajakin selvisi vastikään :D
En ole ikinä pitänyt Palmo live-saippuasta.
AmikkiA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ari Klem on toisin päin klemmari. 😄
Meillä oli aikoinaan OPEL merkkinen auto. Istuin terassilla kahvia juoden ja alkoi naurattaa. Huomasin,että auton merkki toisin päin luettuna on LEPO. Sopi hyvin siihen verkkaiseen kesäaamuun.
Ilmanko Opelit oli melko herkkiä jäädä lepäilemään tienposkeen kesken matkan... Kadett E hajotti hammashihnansa kahdesti ennen aikojaan jääden tielle kesken matkan, toisella kerralla koko auto sai vaihtotuomion...
Tajusin juuri, että keskiviikko tulee siitä, että se on keskellä viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan looginen nimi sille mehulle.
Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?
Niin mäkin, ikinä en ole ajatellut, että matka!
kolmio = tri = 3.
Puuilo on tehnyt alun perin iloa puusta, eli puuleluja yms. Hyvin looginen nimi firmalle siis.