Loukkaavat vanhanaikaiset ilmaisut -peukutusketju
Tuossa asuntojutussa joku kysyi "omistatteko asunnon vai oletteko hyyryläisiä". Se ilmeisesti tarkoittaa vuokralaisia, mutta kuulostaa todella alentuvan ilkeältä.
Joten laitetaan tähän sanoja (ja joo, jos jätetään ne n- ja ä- kirjaimella alkavat pois) ja peukut ylös jos on kamala sana, peukku alas jos on ihan ok käyttää.
Mä aloitan: hyyryläinen
Kommentit (64)
Eihän näistä nyt suurin osakaan ole vanhanaikaisia, vaan edelleen käytetään! Mä ymmärsin, että tarkotuksena oli kerätä jotain vanhan kansan sanontoja..
Homottelu puhtaasti loukkaamistarkoituksessa käytettynä
"Joku homo tuli ja alko lyömää, mut vedin sitä turpaa."
Vierailija kirjoitti:
Eihän näistä nyt suurin osakaan ole vanhanaikaisia, vaan edelleen käytetään! Mä ymmärsin, että tarkotuksena oli kerätä jotain vanhan kansan sanontoja..
Voihan niitä edelleen käyttää, mutta ennen olivat neutraaleja sanoja ja nykyään niitä käytetään halvemtavina sanoina, erilainen arvolataus vaikka merkitys olisi sama.
Esimerkiksi juuri hullujen huone vrt psykiatrinen sairaala.
Pikkurouva. Ihmettelin, ettei tätä ollut listalla.
Sekarotuinen, kun tarkoitetaan ihmistä.
Lande-paukku
Femakko
Peräkammarin-tyttö
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko "Paistaa se päivä risukasaankin!" maisteriksi valmistuneen onnittelukorttiin? Minusta ei! Tällaisen sain ja voin sanoa, että en tykännyt!
Kuka ihme sulle sellaisen lähetti? Joku "ystävä"? sukulainen? joku upealla "huumorilla" varustettu?
Jyväjemmari ja rehupuntti ja maalaistollo myös vihapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
"tyttö" ja "poika" asiakaspalvelijalle ellei puhuta ranskaa
Eikä ranskaksikaan.
Tämä! Mun sukupuoleni ei ole haukkumasana.