Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Syön 3-4 isoa riisipiirakkaa voilla, juustosiivuilla ja paistetuilla kananmunilla ja iso maito mukillinen ja tuohon päälle vielä paljon suklaata jos on.
On aika possu olo tuon jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
21 alapeukuttajalle tiedoksi että ihan aidosti hämmästyin tästä suorituksesta kun en ikimaailmassa itse siihen pystyisi. Kommenttini ei siis ollut kettuilua.
Hah, ok. Tosiaan joo, just sellaiset megajättipussit oli ihan perus. Nykyään tajuan jo ostaa niitä pienempiä. Ihme ahmimisreaktio alkaa siitä ensimmäisestä sipsistä. T. Se pikkupusseihin/keskikokoisiin vaihtanut sipsirohmu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
21 alapeukuttajalle tiedoksi että ihan aidosti hämmästyin tästä suorituksesta kun en ikimaailmassa itse siihen pystyisi. Kommenttini ei siis ollut kettuilua.
Hah, ok. Tosiaan joo, just sellaiset megajättipussit oli ihan perus. Nykyään tajuan jo ostaa niitä pienempiä. Ihme ahmimisreaktio alkaa siitä ensimmäisestä sipsistä. T. Se pikkupusseihin/keskikokoisiin vaihtanut sipsirohmu
Hyviähän ne on, etenkin dipin kanssa. Ehkä pitäisi joskus koittaa tehdä henk.koht. sipsinsyöntiennätys :).
Minäkin juon mieluummin murukahvia kuin "oikeaa" kahvia. Maistuu paremmalta eikä tule ilmavaivoja :-D
Pirkka mazariinileivokset. Syön koko paketillisen (4 kpl) kerralla ilman mitään juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Leipäjuustoa, jonka päällä kermajuustoa ja paljon valkosipulia ja joskus kananmuna. Koko hökötys mikroon. Nam.
Leipäjuustoa paloina kahviin ja sieltä vähän sulaneina lusikalla naamariin.
Vierailija kirjoitti:
Leipäjuustoa paloina kahviin ja sieltä vähän sulaneina lusikalla naamariin.
Ah, niin hyvää! Ainakin lapissa tämä on joillakin tapana, ihan juhlaherkku! :)
Pakastemurotaikina vielä aavistuksen jäisenä.
Sipsit dipattuna rahkaan. Ja ei siis mihinkään maustamattomaan, vaan johonkin hedelmänmakuiseen.
Jalostajan nakkipata, hyvä luoja mitä herkkua. Tiedän, ettei saisi niin eineksiä rakastaa, mutta tuota tulee tehtyä viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Jalostajan nakkipata, hyvä luoja mitä herkkua. Tiedän, ettei saisi niin eineksiä rakastaa, mutta tuota tulee tehtyä viikoittain.
Anteeksi, että ole vähän utelias, mutta kertoisitko mitä tuo jalostajan nakkipata on?
Vierailija kirjoitti:
Himoitsen Saarioisten klassista kasvisroiskaria, jossa oli porkkanaa, herkkusientä ja aurajuustoa. Aah, sitä kun saisi vielä!
Ne oli minustakin hyviä. Söin niitä kylmänä kahvin kanssa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön helposti pussillisen sipsejä kerralla.
Ai mä luulin, että tää on ihan perus juttu. Aina jos ostan pussin sipsejä, tiedän, että siitä ei näy muruakaan seuraavana päivänä. Siksi nykyään ostan vain pienehköjä/keskikokosia pusseja. Tulee vähemmän vatsavaivoja. :D
Ai siis semmoisen 350g megan kerralla? Huh huh, mulla menee max. se 70g pikkupussi :D.
Minä pystyn syömään ehkä viisi-kymmenen perunalastua yhdellä kerralla, ja suklaastakin ehdoton maksimimäärä on esim. neljä palaa Fazerin suklaata. Tiedän henkilöitä, jotka pystyvät syömään koko levynkin suklaata, ja ison määrän perunalastuja. Itse en vain pysty, en, vaikka herkkusuuna pidänkin itseäni.
Sulatan jäätelöä mikrossa, joskus annan sulaa pöydällä jos tuntuu siltä että kylmä maistuu tällä kertaa. Sitten siihen dippaan sipsejä. Jäätelö mieluiten suklaista, ben&jerry jäätelöistä suosikki se all or nuttin, mutta sitä ei jostain syystä enää saa. Oli myynnissä vain k-kaupoissa. Sipsit joko Manhattaneita, kartanon valkosipuli tai Lidlin juusto-kermaviili. Tätä herkkua voisi syödä vaikka joka päivä. Sipsit menee ihan pelkästäänkin. Välillä olen koittanut olla ilman, mutta lakko kestää yleensä pari päivää ja sitten himo yltyy liian kovaksi. Syön muutenkin paljon suolaa, joku tarve on siihen ja alan voida huonosti jos en saa tarpeeksi. Verenpaine on hyvä ja muutenkin veriarvot kunnossa kun joskus lääkäri määräsi kokeisiin kun kerroin kuinka paljon syön suolaa. Kilpirauhasarvoissakaan ei vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulatan jäätelöä mikrossa, joskus annan sulaa pöydällä jos tuntuu siltä että kylmä maistuu tällä kertaa. Sitten siihen dippaan sipsejä. Jäätelö mieluiten suklaista, ben&jerry jäätelöistä suosikki se all or nuttin, mutta sitä ei jostain syystä enää saa. Oli myynnissä vain k-kaupoissa. Sipsit joko Manhattaneita, kartanon valkosipuli tai Lidlin juusto-kermaviili. Tätä herkkua voisi syödä vaikka joka päivä. Sipsit menee ihan pelkästäänkin. Välillä olen koittanut olla ilman, mutta lakko kestää yleensä pari päivää ja sitten himo yltyy liian kovaksi. Syön muutenkin paljon suolaa, joku tarve on siihen ja alan voida huonosti jos en saa tarpeeksi. Verenpaine on hyvä ja muutenkin veriarvot kunnossa kun joskus lääkäri määräsi kokeisiin kun kerroin kuinka paljon syön suolaa. Kilpirauhasarvoissakaan ei vikaa.
Ainiin ja suklaavanukas käy myös. Ihanaa kun ne valion Fanny vanukkaat on tulossa takaisin kauppoihon niin voi helposti purkista kaataa sitten kippoon sopivan määrän. Vai onko ne jo tulleet kauppoihin? Täytyy tarkistaa seuraavalla kauppareissulla...
Tykkään erotella raakoja kananmunankeltuaisia mukiin ja syön teelusikalla. Nam!!!!
ja hk einespurilainen jonka välissä kaksi rainbow cheddarsiivua ai perkule mikä herkku
ja pakaste-einespyttis
ja lidlin lasagne, saarioisten rusinallinen maksalaatikko, lihahyytelö eli TYTINÄ, juustodippi, saarioisten einesroiskeläppä (se missä on ananasta ja kinkkua), ketsuppia leiville muiden päällysteiden päälle, runsaasti voita leiville
muotoni on kuin hylkeellä mutta se ei haittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja suklaavanukas käy myös. Ihanaa kun ne valion Fanny vanukkaat on tulossa takaisin kauppoihon niin voi helposti purkista kaataa sitten kippoon sopivan määrän. Vai onko ne jo tulleet kauppoihin? Täytyy tarkistaa seuraavalla kauppareissulla...
Juu mä tuolla aiemmin kerroin että dippaan sipsejä suklaavanukkaaseen - ihanaa! Mutta jäätelöön vain ranskalaisia :D.
Mää syän sieniä aurojuuston kera. Eipä ole pelkoa että muut perheenjäsenet jakaisivat tätä jumalaista ruokaa. Saa ihan itte syyä kaiken. Lurpsista, maiskista ja naminami.