Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Se kaupan "herne" guagamole on parempaa kuin avocadosta itse väännetty.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pikakahvi on pahempaa kuin normaali. Ja vielä syntisempää on se, että Pirkan pikakahvi on lempparini
Pirkan pikakahvi on tosiaan hyvää. Toinen Pirkan chilipähkinät, hinta jotain 1,15 e ja tosi hyviä joten aivan liian usein ostan ja syön koko pussin.
Minä syön kaikkea mitä Hurstin ja Myllypuron ruokajonoista saa!
Mä oon luullu häpeillen että oon ainut joka miehen poissaolessa vetää ihme ruokaövereitä, onpa helpottavaa huomata ettei näin ole 😅 Vihaan ruuanlaittoa, ja mies tekee reissutyötä, joten ainakin kerran kuussa menee jotain näistä:
-suuret määrät leipää (mieluiten tuoretta, kaupassa 'leivottua') jonka päälle Olympia-tuorejuustoa niin et hampaat on ihan tahmeet
-pussillinen juustonaksuja tai Broadway-sipsejä Sour&Cream-dipillä (tää on paha koska maku jää suuhun pariks päiväks vaik kuinka pesis), joskus ostan megapussin toista laatua ja 100g pussin toista ja vedän ne molemmat
-irtokarkkeja, pääasiassa konvehteja
-hapankorppuja tai niitä Friggsin Chia-siemen-riisikakkuja pelkällä voilla
-Mama's-nuudeleita raakana pikkulusikalla
-Saarioisten lihaperunasoselaatikkoa ketsupilla
-pakastemutakakkua vaniljajäätelöllä niin kauan et alkaa ällöttää
-kylmiä nakkeja
-kaurapuuron sekaan paljon sokeria ja voita
Sillon kun asuin yksin paheita oli lisäks Saarioisten valmis vispipuuro ja jälkkäriks kaks Twix-patukkaa (eli yhteensä 4 patukkaa 😁) Lisäks tein makaronivelliä: keitin makaronit, lisäsin sekaan maitoo ja kuumensin, sitte iso nokare voita ja avot!
Ben&Jerrys- pikari on menny kertaistumalta ja tosiaan megapussi sipsejä ei oo mikään ongelma. Kaikki huuhdotaan alas PepsiMaxilla.
Olen laiskistunut salaatin tekoon, mutta ostelen lähes päivittäin valmissalaatteja🖤 kallista mutta niin koukuttavaa. Lisäksi olen koukussa yhteen valmisleivokseen, jota ostelen nykyään usein kahvin kanssa syötäväksi. Tai ei sitä kahviakaan ole pakko olla aina... En halua mainostaa, ettette mene tyhjentämään kauppojen hyllyjä XD. Kallista sekin, mutta sallin sen itselleni. Nam.
En tykkää avocadosta enkä tyrnistä, vaikka olisivat hyväksi ja terveellisiä. Välillä syön rahkaa ja ananasta, mutta ei pitkään. Jos on synti herkutella, niin juhlatuutti, pari kertaa kuukaudessa.
SinnerEater kirjoitti:
En tykkää avocadosta enkä tyrnistä, vaikka olisivat hyväksi ja terveellisiä. Välillä syön rahkaa ja ananasta, mutta ei pitkään. Jos on synti herkutella, niin juhlatuutti, pari kertaa kuukaudessa.
Mikä siinä on niin vaikeaa? AVOKADO.
Raakoja kananmunia ja sokeria sekaisin, se vaahto on jumalaisen hyvää lusikalla syötynä.
Juustot! Mitä vahvempi maku, sitä kovempi himo.
Vaaleaa höttöleipää paahtimeen, sitten päälle kunnon sipaisu Oivariinia. Järkyttävä kasa juustoraastetta päälle, ripaus oreganoa ja mikroon sen verran, että juusto sulaa. Helposti menee 8 -10 kappaletta.
Sellaiset paneroidut juustotikut, joissa jäätävän teollisen makuista juustokastiketta sekä jalapeno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulatan jäätelöä mikrossa, joskus annan sulaa pöydällä jos tuntuu siltä että kylmä maistuu tällä kertaa. Sitten siihen dippaan sipsejä. Jäätelö mieluiten suklaista, ben&jerry jäätelöistä suosikki se all or nuttin, mutta sitä ei jostain syystä enää saa. Oli myynnissä vain k-kaupoissa. Sipsit joko Manhattaneita, kartanon valkosipuli tai Lidlin juusto-kermaviili. Tätä herkkua voisi syödä vaikka joka päivä. Sipsit menee ihan pelkästäänkin. Välillä olen koittanut olla ilman, mutta lakko kestää yleensä pari päivää ja sitten himo yltyy liian kovaksi. Syön muutenkin paljon suolaa, joku tarve on siihen ja alan voida huonosti jos en saa tarpeeksi. Verenpaine on hyvä ja muutenkin veriarvot kunnossa kun joskus lääkäri määräsi kokeisiin kun kerroin kuinka paljon syön suolaa. Kilpirauhasarvoissakaan ei vikaa.
Ainiin ja suklaavanukas käy myös. Ihanaa kun ne valion Fanny vanukkaat on tulossa takaisin kauppoihon niin voi helposti purkista kaataa sitten kippoon sopivan määrän. Vai onko ne jo tulleet kauppoihin? Täytyy tarkistaa seuraavalla kauppareissulla...
Juu mä tuolla aiemmin kerroin että dippaan sipsejä suklaavanukkaaseen - ihanaa! Mutta jäätelöön vain ranskalaisia :D.
Olen myös kokeillut ranskalaisten dippaamista jäätelöön, hyvää on. Ja mäkissä välillä otan ranskalaiset ja suklaapirtelön. Mutta en kehtaa dipata siellä😅
Mäkin oon pahimmat mättöhetkeni kokenut kännissä! Silloin halvat, rasvaiset ja "rahvaat" ruuatkin maistuu taivaalliselta gurmeelta! :D
Krapulassa maistuu Saarioisten jauheliharoiskeläppä mikrotettuna sopivan kuumaksi, ja väliin ripotellaan sipsejä. Roiskis taitetaan kahtia ja nautitaan. Parhaita on sourcream&onion -sipsit mutta muutkin käy :D
Ihana ketju!
Mulla ei ole mitään rajuja mutta nämä löytyy:
- lapsena söin Estrellan taco-dippiä suoraan lusikalla. Siinä oli niin vahva maku että mitään sipsejä ei tarvittu. Nykyään rakastan edelleen dippejä ja sipsit toimivat lähinnä lusikkana. Isolla pussilla menee 3 annosta dippiä!
- Garana Padano-juusto. En ole koskaan ollut suuri juuston ystävä mutta ostin tätä kerran jotain reseptiä varten ja rakastuin. Kun mies ei ole kotona, teen melkein aina jonkun pastan, joskus vain valkosipulia voissa paistettuna, pastaa ja aivan tolkuttomasti tätä juustoa. Yleensä niin, että 1:1 pastaa ja grana padanoa. Aah!
Pastaa johon sotkettu juustoraastetta ja tonnikalaa, etenkin krapulassa tekee tätä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Krapulassa maistuu Saarioisten jauheliharoiskeläppä mikrotettuna sopivan kuumaksi, ja väliin ripotellaan sipsejä. Roiskis taitetaan kahtia ja nautitaan. Parhaita on sourcream&onion -sipsit mutta muutkin käy :D
Voi siisus, ihania syntejä 😀
Ootteko käyneet Amsterdamissa, siellä on niitä ihania Febo automaattiruokaloita:
https://en.wikipedia.org/wiki/FEBO
Ymmärrän kyllä miksi siellä mässy maistuu, aivan mahtavia.
joulutorttutaikina....sitä tulee syötyä niin paljon että ällöttää
Perunalastuja ja mansikkalakuja. Siinä on ihan älyttömän hyvä yhdistelmä.
Nachot ja vaniljajäätelö!