Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Lapsuudestani asti himoitsen joskus voileipäkeksejä, joiden päälle laitan juustosiivun. (Pienenä sipaisin päälle hieman margariiniakin, nykyään en enää). Niiden kanssa täytyy juoda ehdottomasti maitoa, koska se kuuluu makuelämykseen. (Muuten en juo koskaan maitoa). Ja siis näitä keksejä syön kevyesti 10-15 kerrallaan.
En tiedä meneekö tämä ihan samaan kategoriaan, mutta minulle tulee kännissä aina aivan käsittämätön nälkä. En myöskään silloin ilmeisesti pysty ajattelemaan yhtään järkevästi. Viime keskiviikkona olin hakenut baarin jälkeen McDonald'sista mukaani Grande Big Mac -aterian, 9 kpl (?) kananugetteja ja vielä viereiseltä grilliltä (!) ranskalaiset kaikilla mausteilla. Kaiken olin kotona saanut syötyä, paitsi ne viereiseltä grilliltä ostetut ranskalaiset, jotka olin työntänyt jääkaappiin. En ymmärrä miksi ostin vielä nekin kaiken tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sipulinen ruskeakastike ja kananmunakastike on muussin kanssa niin hyvää, että syön yksin ollessani "rekkamiehen annoksen" vaikka olen pienikokoinen nainen ja yleensä syön hyvin vähän/kohtuullisesti. Siksi en tee noita kovin usein.
Rekkamiehen annos tavallista kotiruokaa ei ole kyllä mikään "ruokasynti" vaikka olisi kuinka anorektinen. Onko kaikkiin ketjuihin aina pakko vastata jollei aihe liity itseensä mitenkään?
Litra jäätelöä menee helposti kerralla, samoin iso sipsipussi. Jälkeenpäin vaan vähän ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Ne kookosrasvaan tehtävät suklaa-riisimurokakut. Ihan törkeitä kaloripommeja mutta niiiiiin hyviä :D Syökö noita nykyään enää edes lapset?
Mun mielestäni ne on jopa aika pahojakin. Muistin tämän retroherkun pari vuotta sitten ja tein niitä syntymäpäivilleni, koska kaikki minkä voi (tai joka tässä tapauksessa jopa kuuluu) laittaa pakkaseen, on kätevää tarjottavaa. Ei tainnut kukaan edes maistaa.
No mahassahan ne kaikki menee sekasin niin mitä väliä sillä on vaikka vetäis lohta, mansikkajäätelöä ja hernekeittoa yhtäaikaa.
Joskus herkuttelen kermalla. Kaadan purkista ruokalusikkaan ja nautin sellaisenaan. Jos oikein himottaa niin juon suoraan purkin suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipulinen ruskeakastike ja kananmunakastike on muussin kanssa niin hyvää, että syön yksin ollessani "rekkamiehen annoksen" vaikka olen pienikokoinen nainen ja yleensä syön hyvin vähän/kohtuullisesti. Siksi en tee noita kovin usein.
Rekkamiehen annos tavallista kotiruokaa ei ole kyllä mikään "ruokasynti" vaikka olisi kuinka anorektinen. Onko kaikkiin ketjuihin aina pakko vastata jollei aihe liity itseensä mitenkään?
Sinäkö sen päätät, mitä kukakin saa pitää omana ruokasyntinään?
Taas on mozzarellatikut uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus herkuttelen kermalla. Kaadan purkista ruokalusikkaan ja nautin sellaisenaan. Jos oikein himottaa niin juon suoraan purkin suusta.
Minä juon vaniljakastiketta suoraan purkista. Ostan sitä ilman aikomustakaan tehdä sen kanssa mitään leivonnaista. Se on myös erinomaista krapula-aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä lihapiirakka ja kahvi
Sama täällä! Lihiksen päälle vielä oivariinia.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan pullavasta paksuja siivuja minkä päälle laitan voita, lauantaimakkaraa ja banaania. Nam!
Toi kuulostaa kyllä jo niin kamalalta .:D
Vierailija kirjoitti:
Taas on mozzarellatikut uunissa.
Joku tuolla neuvoi tekemään öljyssä. Että ne hänen mukaansa menis piloille uunissa. Kerran olen ostanut ja tein ohjeen mukaan uunissa. En hirveesti ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Syön helposti pussillisen sipsejä kerralla.
Ai mä luulin, että tää on ihan perus juttu. Aina jos ostan pussin sipsejä, tiedän, että siitä ei näy muruakaan seuraavana päivänä. Siksi nykyään ostan vain pienehköjä/keskikokosia pusseja. Tulee vähemmän vatsavaivoja. :D
Laitan karjalanpiirakan päälle ketsuppia. En niiden ”oikeiden”, voita tihkuvien, vaan niiden kaupan vähän kuivempien. Keksin tämän joskus lapsuudessa ja vieläkin toimii. Aah... t. itäsuomalainen.
Ilman muuta on monta syntiä mulla! Synnillistä elämää olen viettänyt, ja nyt vielä enemmän ruuan parissa. Kas kun en huomannut aikaisemmin, että on olemassa ruokasyntejäkin. Taivas sentään!
Ruokasynti: voita pullan päälle. Etenkin kuivahtaneen pikkupullan päällä maistuu hyvältä.
Syön kaiken, minkä eteeni saan. Paitsi en mielellään makaronilaatikkoa.
Suurin synti on kai se, että buffetissa kasaan vuoren ruokaa - ja ihan kaikkea en jaksakaan. Silloin kyllä omantunto kolkuttaa.
kotitekoiset lihapullat on aina hirveän ja kuivia ja pahoja mun mielestä, en tykkää yhtään!! :( Kaupan einespullat täynnä kanannahkaa luita yms ahhh niin hyviä. Voisin syödä niitä loputtomasti siitä huolimatta että tiedän mitä niissä on. :D
Tykkäsin joskus syödä pakasteranskiksia tai lohkoperunoita suolalla ja jäisenä. Näitä voisi mennä koko paketti! Ja toinen pahe on nää makeutusainelimukat...
Croissantit. Voisin syödä niitä varmaan vaikka 10 kerralla. Ne toimivat sekä makean- että suolaisennälkään.