Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat ruokasyntinne?

Vierailija
01.05.2018 |

Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?

Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.

Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.

Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)

Kommentit (541)

Vierailija
281/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui eräs herkku.Oltermanni juustoa,ei kevyttä, muukin juusto käy,esim.hyvä Edam.Sille meetwurstia tai valkosipulileikettä, rullalle ja nakerran nautiskellen. Menee monta satsia.....

Oho, luulin, että mun juusto-kinkkurullat on ainutlaatuinen pika-ateria-keksintö.  ;)

Kaikkihan noita syö! Kukaan tuskin keksii sellaista ruokaa, mitä joku muu ei olisi jo keksinyt tai kokeillut.

Vierailija
282/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan pullavasta paksuja siivuja minkä päälle laitan voita, lauantaimakkaraa ja banaania. Nam!

Toi kuulostaa kyllä jo niin kamalalta .:D

Eikös yhdessä leffassa Uuno levitellyt reilusti voita kuorimattoman banaanin päälle ja veti sen sit naamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tilaan pihvini ravintolassa aina mediumina. Kotona paistan pihvini kypsäksi. En vain kehtaa ravintolassa paljastaa tätä mieltymystäni. En pidä veren mausta. 

- Pidän rasvaisista turkkilaispizzeriapizzoista enemmän kuin vetisistä italialaispizzoista. 

- Rakastan kermavaahtoa ja kermakakkuja. Mitä enemmän kermaa on päällä ja välissä, sen parempi. Kaikki hedelmäiset, miedonmakuiset ja trendikkäät hyydykejuustokakut kalpenevat oikein rasvaisen ja sokerisen kermakakun rinnalla. :D

- Tähän liittyen kahvikerma on niin hyvää että voisin syödä sitä lusikalla suoraan purkista.    

- Sekoitan punaviiniin kokista. Törkeän hyvä drinkki. 

Ja ennen läskihuuteluita niin mainittakoon että olen ihan normaalipainoinen. Kaikilla on jotain possuilusalaisuuksia. 

Vierailija
284/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keliaakikkona syön gluteenitonta leipää, pastaa, pullaa jne.

Tämähän tuntuu olevan nykyään itse saatanasta, ja yllättävän moni kokee velvollisuudekseen valistaa keliaakikkoa, ettei "korvikkeita tarvitse syödä".

Pohjana näillä valistajilla yleensä on parin viikon vähän-sinne-päin -tyylinen mukagluteeniton, jonka takia ollaan ihan experttejä neuvomaan sitä jo vuosia keliakian takia gluteenittomalla ollutta.

Sama. Ottaa päähän nämä keliaakikoille pätijät. Kummallinen tapa kokea ylemmyydentunnetta? Mulla on ollut 15 vuotta keliakia. Aika hankalaksi olisi mennyt jos yhtään kertaa ei olisi saanut käyttää "korvikkeita". Keliakiadiagnoosi ei tarkoita sitä että täytyisi alkaa karppaajaksi.

Sama täällä! Mulla on ollut keliakia jo 21 vuotta, alle kouluikäisenä sairastuin. On vime vuosina ollut aika ajoin tosi ärsyttävää kun ihmisillä on kummallinen tarve tulla pätemään ja höpöttämään tuota korvikeöyhöttämistään. 

Jotenkin niin ärsyttävää ja jopa järkyttävää että niin moni on sitä mieltä ettei keliakikko saisi syy lainkaan leipää, pastaa tai ylipäätään mitään "korvikkeita". Eivät lotkauta korvaansakaan sille että esimerkiksi lapsena keliakia on erittäin iso taakka jo muutenkin - saati sitten jos pitäisi aina vain vierestä seurata kun muut nauttivat pastaa ja leipää mm. koulussa ja itse ei saisi gluteenittomia vastaavia versioita syyä.

Kun minä sairastuin, oli gluteenittomia tuotteita vielä hyvin rajoitetusti. Ei ollut kerta eikä kaksi kun söin koulussa ihan eri ruokaa kuin muut. Se ei ollut kivaa. Nyt onneksi kaikkea löytyy gluteenittomana, vispipuurosta karjalanpiirakoihin, aivan ns. aitojen versioittensa oloisina. Vaan ei, pätijät kokevat moiset täysin turhakkeina ja kokevat sen myös asiakseen mainita, että miten tyhmiä keliakikot ovatkaan kun moisia ees haluuvat syyä... heh. Ei mitään ymmärrystä heru sille ettei tämä ole vapaaehtoinen ruokavalio, vaan ainoa hoitomuoto elinikäiseen sairauteen. Siinä ne "korvikkeet" tuo ison helpotuksen, ei tarvitse luopua koko elämäkseen ruuista joista pitää.

Ketjun aiheeseen liittyen minulla tuo yksi ruokasyntini taitaakin muuten olla gluteeniton vispipuuro. Lapsena en syönyt sitä koskaan keliakin toteamisen jälkeen, mutta nyt pari vuotta sitten bongasin kaupassa karkeaa riisijauhoa jossa oli sen tekoon ohje. Ja voi miten usein sitä tuleekaan tehtyä! Teen aina ison kattilallisen kerrallaan ja nautin sitä aina muutaman päivän ajan niin aamupalaksi kuin välipaloiksi, runsaalla sokerilla vieläpä <3

Varsinainen pääsyntini on varmaan suklaa. Sitä tekee melkein päivittäin mieli, ees pienen pieni pala saatava.... pahe mikä pahe. 

Vierailija
285/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön helposti pussillisen sipsejä kerralla. 

Ai mä luulin, että tää on ihan perus juttu. Aina jos ostan pussin sipsejä, tiedän, että siitä ei näy muruakaan seuraavana päivänä. Siksi nykyään ostan vain pienehköjä/keskikokosia pusseja. Tulee vähemmän vatsavaivoja. :D

Ai siis semmoisen 350g megan kerralla? Huh huh, mulla menee max. se 70g pikkupussi :D.

Vierailija
286/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein possuiluttaa, niin keitän ison kasan makaroonia, lämmitän kaupan eineslihapullia mikrossa, sekoitan keskenään ja höystän majoneesilla. Ihan järkyttävä kaloripommi :D toimii erityisen hyvin darrassa! Toinen on vaaleat lounassämpylät. Ihan järkyttävää höttöä, mutta joskus sorrun ja ostan niitä ja vedän monta sämpylää juuston ja kuuman kaakaon kera!

Vierailija
287/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että nää on kaikki nyt jo entisiä paheita, mutta on tullu vedettyä niin paljon kaikkea, ei ehkä mitään outoja komboja, mutta määrällisesti aivan järkyttäviä satseja...

Mulle oli ennen ihan täysin perus vetästä sellanen iso jäätelöpaketti kerralla, joskus ostin 2 eri makua ja söin varmaan yli puolet molemmista... Toinen oli joku valmis pakastekakku, etenkin daim-kakkuja meni yhessä vaiheessa. All time low oli kun kerran söin 2 daim kakkua ja tais olla vielä pötkö pringlesejä samana päivänä.

Riisikakkuja on mennyt paketillinen päivässä, ja joskus päälle banaania ja maapähkinävoita. Viimeksi kun ostin purkin maapähkinävoita, se tais loppua jo seuraavana päivänä. Sen jälkeen en oo ostanu enää. Harrastin myös joskus sitä monen ruisleivän syöntiä, mutta se ei ehkä ihan niin paha ole.

Jos en kaupasta kehtaa ostaa herkkuja tai ei niitä ole, niin usein oon leiponu jotain sitten ja vedelly tulokset ihan vaivatta samana päivänä. Viimesin oli ihan perus kaurakeksit, koska oli nopeita ja hyviä. Joskus aikasemmin pannukakkua, pullia, mokkapaloja ym.

Noita harrastin siis säännöllisesti noin vuodet 16-19 ja nyt sitten yritän saada kroppaa puhdistettua kaikesta paskasta mitä sinne on ilomielin tunkenut :D Vielä nuorempana vedeltiin kaverien kanssa monta kertaa viikossa roskaruokaa, kokista ja karkkia.

Vierailija
288/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... nussin porkkanaa ja sitten söin sen.

Ykköseen vai kakkoseen? Minäkin voisin maistella naisten pyllyporkkanoita ja muita siellä käyneitä vihanneksia. Varmasti ovat herkullisia.

-SETÄ RUOSKA

Ykköseen eikä niitä liikene setämiehille, menee vitamiinit omiin tarpeisiin.

Vierailija
289/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko väsäs mulle joskus riisiä sinapilla leikillään mut tuosta tulikin suurin herkku :D Yleensä yksin ollessa väsäilen ja muuten syön "normiruokia".

Toinen on raejuusto kurkkuviipaleiden kanssa :P

Vierailija
290/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pikakahvi on pahempaa kuin normaali. Ja vielä syntisempää on se, että Pirkan pikakahvi on lempparini

Tarkoitit varmaan parempaa? Ja juu, kyllä mikä tahansa pikakahvi päihittää suomalaiset kurakatriinat. Monta lusikallista vesimukiin ja uppoaa kyllä. Silti espresson voittanutta ei ole.

Vierailija
291/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoeläin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pikakahvi on pahempaa kuin normaali. Ja vielä syntisempää on se, että Pirkan pikakahvi on lempparini

Tarkoitit varmaan parempaa? Ja juu, kyllä mikä tahansa pikakahvi päihittää suomalaiset kurakatriinat. Monta lusikallista vesimukiin ja uppoaa kyllä. Silti espresson voittanutta ei ole.

Mutteripannulla tottakai.

Vierailija
292/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laitoskeittiöiden limainen ja mössöytynyt valkoinen spagetti on ihanaa!

Joku ruokahifistelijä olis siitä spagetista kauhuissaan, koska se on todella kaukana al dentestä, mutta minä olen kotonakin yrittänyt päästä samaan lopputulokseen onnistumatta. Mitenköhän sellaista pastaa tehdään? Pitäisikö sitä keittää esim. tunti että päästään oikein limaiseen lopputulokseen?

Vierailija
293/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan karjalanpiirakan päälle ketsuppia. En niiden ”oikeiden”, voita tihkuvien, vaan niiden kaupan vähän kuivempien. Keksin tämän joskus lapsuudessa ja vieläkin toimii. Aah... t. itäsuomalainen.

Tämä kuulostaa jo erikoiselta :D

Vierailija
294/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Mihin lahkoon kuulut? En ole kuullut aiemmin ruokasynnistä.

Et ole tainnut tavata adventistikristittyjä."

Hei, tässä yksi adventistikristitty. Seurakunnassa pidetään tärkeänä terveellisiä elämäntapoja, mutta ei epäteerveellisten ruokien nauttimista minään syntinä pidetä. Oma lukunsa ovat tietysti ne henkisesti tasapainottomat ihmiset, jotka tekevät ruoka-asioista uskon asioita.

Vierailija
295/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän kaikki kasvikset ylikypsiksi, al dente ei ole mun juttu yhtään.

Vierailija
296/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös taikina. Piparkakkutaikina, mokkapalataikina, pullataikina, marjapiirakkataikina, porkkanakakkutaikina, kaurakeksitaikina... Oi, maistuvat niin ihanalta! Teen aina reilusti taikinaa, että sitä jää ”ylimääräistä”. Lapsena tykkäsin myös esim. sämpylätaikinasta, mutta nykyään maistuvat vain makeat taikinat.

Vierailija
297/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow Mansikkatuutteja menee joka ilta kaksi, hitaasti syöden. Aluksi söin vain yhden illassa, nyt olen jo paatunut tuutisti!

Vierailija
298/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa, iso kasa voita/ margariinia ja suolaa, ketsuppia ja aurajuustoa.

Koskenlaskija menee hetkessä, Olympia- sulatejuustoa laitan kahden sentin kerroksen leivälle.

Rakastan mikropizzoja ( kasvis), kylmänä. Samoin tofumakkarat kylmänä, sinappia vaan kylkeen.

Käytän paljon aromisuolaa ja grillimaustetta.

Itselle teen ” oikeaa” ruokaa ehkä kerran kahdessa viikossa, lapsille joka päivä. Voin elää leivällä ja juustolla päivätolkulla.

Kirjolohikiusaus kylmänä, ketsuppia päälle!

Vierailija
299/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön helposti pussillisen sipsejä kerralla. 

Ai mä luulin, että tää on ihan perus juttu. Aina jos ostan pussin sipsejä, tiedän, että siitä ei näy muruakaan seuraavana päivänä. Siksi nykyään ostan vain pienehköjä/keskikokosia pusseja. Tulee vähemmän vatsavaivoja. :D

Ai siis semmoisen 350g megan kerralla? Huh huh, mulla menee max. se 70g pikkupussi :D.

21 alapeukuttajalle tiedoksi että ihan aidosti hämmästyin tästä suorituksesta kun en ikimaailmassa itse siihen pystyisi. Kommenttini ei siis ollut kettuilua.

Vierailija
300/541 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atrian kevyt snack-nakkeja tulee vedettyä vaikka pahalta tuntuu kun katsoo tuoteselostetta.... lihapitoisuus 10% ja kaikkea mahdollista mössönä noissa. Rakastan myös ranskalasia mangoraja-kastikkeen kera niin paljon että on pakko saada joka viikko. Siis pelkästään pakasteranskalaisia ja tuota mangorajaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi