Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Parasta on kun tilaat suoraan kotiin pitsaa, (aurajuusto katkarapu kinkku ja salmi), sitten kun lapselle ei maistu tilaamansa hamppari niin syöt vielä sen jälkiruoaksi 😀
Vierailija kirjoitti:
Perunalastuja ja mansikkalakuja. Siinä on ihan älyttömän hyvä yhdistelmä.
Mä luulin olevani ainoa, mutta en olekaan. Suolalla maustetut sipsit ja mansikkalaku!
Laihdutan mutta söin äsken mielipahan vuoksi 100 grammaa pähkinöitä :(. Onko minulla BED? Elämässäni tapahtuviin ikäviin asioihin en voi vaikuttaa koska ne eivät johdu minusta.
-makaronia ja jalostajan lihapullakastiketta, siis sitä ah niin ihanaa säilykemössöä :)
-voileipäkeksit hillolla
-makeannälkään lasten vanukkaita =D
Vappuna krapulassa halkasin munkkirinkilän ja sivelin puoliskot kylmäsavulohituorejuustolla ja päälle laitoin metukkaa ja juutoa :D Oli muuten hyvää :D Suolaista ja makeaa, nams.
Taffelin peruspoimut, barbecue-dippi, kermaviili. Siinä on mun pahin ja ehdottomasti paha, koska käyn valehtelematta joka päivä henkisen taiston tuota syntiä vastaan. Muuten syön terveellisesti niin että saan ihailua. Kerran viikossa kuitenkin tuo combo kuuluu ostoslistalle. Supermättöpäivinä syön lisäksi ruisleipää, jonka päällä Philadelphia -tuorejuustoa, meetwurstia ja kurkkua. 😁
Ihana ketju, onneksi en ole ainoa syntinen.
Irtokarkit. Olen ylipainoinen ja hampaat ovat huonossa kunnossa, mutta silti en pysty hillitsemään itseäni :/
Suklaa ja sipsit eivät houkuta, mutta ne karkkipussit ja etenkin jos huomaa jonkun uutuuden..!
Kaksi megapussia sipsejä, limua ja puolisen kiloa irtokarkkeja, ehkä myös suklaalevy joka ikinen viikonloppu. Nämä korvaa kyllä viikonlopun ateriat, mutta tuskin ihan tavallista 35v naiselta.
Toistaiseksi vielä normaalipainossa, mutta tiedostan toki että tätä jatkamalla en kovin kauaa enää oo. Iän myötä kun alkaa kilotkin karttua.
Ohuen ohuet palvikinkkuviipaleet, joille laitan remoulade-kastiketta ja jalapeñosiivun.
Vierailija kirjoitti:
Ohuen ohuet palvikinkkuviipaleet, joille laitan remoulade-kastiketta ja jalapeñosiivun.
Jotain kinkkuleikkelettä ja rasvaista juustoa viipale. Kääritään sivistyneesti yhteen rullalle. Ja ahmitaan. Toinen toisensa perään.
Ruokasynti on olut ja suolapähkinät.
Valmis maksalaatikko, valmishernekeitto. Näitä en tee itse koskaan. Ostan ne valmiina.
Tykkäsin ennen reissumiehestä banaaniviipaleilla ja emmental-juustolla. Mikrossa juusto venyväksi ja herkku oli valmis. En enää syö maitotuotteita ja kesti hetken keksiä mitä tilalle. Nykyään syön paahdettua reissumiestä maapähkinävoin ja banaaniviipaleiden kanssa. Yhtä hyvää!
Lapsuuden herkku oli vaniljajäätelö muromyslillä.
Kokis, Hese, lihapiirakka, nakki dipattuna jukurttiin. 🙄
Lautaselle snellmannin aito nakkeja, niiden päälle koskenlaskija cheddaria (siitä purkista sitä löysää) ja mikroon. Ai saakeli.. :) tai suklaavanukkaan kippaan purkista kulhoon ja päälle kermavaahtoa. Mmmmh...
Rakastan tietyin väliajoin ostaa lihapiirakoita ja syödä niitä juuston, sekä ketsupin että sinapin kanssa. Ei hirveästi korreloi siihen, että normaalisti teen marjaisia smoothieita, syön paljon kasviksia ja hedelmiä, ja muutenkin teen liharuuat terveellisesti.
amerikan kermaviilidippi lusikoiden alas suusta!
Kääretorttutaikina! Aivan ihanaa!
Sipsit. Lemppari oli Estrellan rough cut sourcream & onion, en tajua miksi muut eivät ilmeisesti löytäneet näitä kun valmistus lopetettiin. :( Ei ole niiden veroisia löytynyt joten nyt ahmin kaikkia muita mahdollisia makuja kun yritän löytää uutta lempparia. Dipiksi valkosipuli tai anerican ja lasiin jääkylmää coca-colaa runsailla jäillä.
Aino ihana maitosuklaa, tätä menee kerralla liian isot määrät.
Mä teen joskus (varsinkin krapulassa) niin, että jääkaapilla käydessäni höylään lautaselle jokusen siivun juustoa ja otan siihen viereen yhtä monta siivua meetvurstia/kinkkua/mitä makkaraa sattuu olemaan. Sitten istun telkkarin ääressä ja rullaan aina yhden makkaransiivun yhden juustosiivun sisään ja nakertelen niitä menemään.
Parhauttahan on, jos jääkaapissa sattuu olemaan niitä yksittäispakattuja sulatecheddarsiivuja! :D Sen juuston kanssa vasta tuleekin herkkuja!