Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen alle 60 v. ihminen on vielä Facebookissa?

Vierailija
24.10.2024 |

Taso romahti lopullisesti kun boomerit valtasivat sen. Nykyään se on lähes yhtä huono kuin tämä sontalaatikko. 

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaa siellä profiileja ja katso itse. Mitä täältä kyselet?

Vierailija
2/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siks se onkin parempi nykyään kun nuoriso ei perseile siellä.

T. Setämies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selaa siellä profiileja ja katso itse. Mitä täältä kyselet?

En voi kun en ole siellä. Ootko jotenkin vähän hidas? 

Vierailija
4/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse siinä vaiheessa kun kaikki ryhmät aiheesta riippumatta alkoivat olla täynnä niiden Pirjojen ja Keijojen "kiitos ryhmään pääsystä" -viestejä ja kysymyksiä, joihin olisi itse löytänyt vastauksen googlaamalla 2 sekunnissa. Se on nyt menetetty eläkeläisille, pitäkööt hyvänään. 

Vierailija
5/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakoilen kaupunkiryhmää. 

Vierailija
6/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakoilen kaupunkiryhmää. 

Miksi? 

Vierailija
7/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on edelleen pohjoismaiden käytetyin päivittäinen sosiaalinen media 

Vierailija
8/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen! Ja ikää 26v. Kuulun muutamiin harrasteryhmiin ja niissä meno on kyllä ihan asiallista.

Lisäksi kuulun asuinalueeni fb-ryhmään ja se on siitä kiva, että se ei ole mikään kirppisryhmä, myyminen on siellä kiellettyä.

Mutta itse en ole koskaan facebookkiin päivittänyt mitään.

Vierailija
9/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tutut on siellä niitten kirppisten vuoksi ja tapahtumakalentereiden. 

Itse häivyin siinä vaiheessa, kun äitini alkoi aukomaan päätään joka kommentiini. Kerran esim kommentoin Huono äiti profiilin johonkin julkaisuun, niin tää tuli ulisemaan et hänkö muka huono äiti ja kuinka minä olen kiittämätön. Ja esimerkkejä olisi runsaasti lisää... 

Vierailija
10/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse häivyin siinä vaiheessa, kun äitini alkoi aukomaan päätään joka kommentiini. Kerran esim kommentoin Huono äiti profiilin johonkin julkaisuun, niin tää tuli ulisemaan et hänkö muka huono äiti ja kuinka minä olen kiittämätön. Ja esimerkkejä olisi runsaasti lisää... 

Eläkeläisten somekohelluksesta riittää kyllä tragikoomisia esimerkkejä. Seitsemänkymppinen enoni ei ollut ymmärtänyt, mikä ero on yksityisviestillä ja toisen julkiselle seinälle pistetyllä kirjoituksella ja oli sitten mennyt juoruilemaan jostain kylän asioista "salaa" siinä kaikkien silmien alla. Ei tietenkään osannut myöskään poistaa viestejään. 😂

Vierailija
11/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sellaista sisältöä mitä esim. Instagramissa ei ole.

Vierailija
12/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että se on meidän keski-ikäisten hengailupaikka. Saadaan esitellä neuletöitä toisillemme ja sienikuvia ilman, että kukaan kakara tulee piruilemaan.

N52

Vierailija
13/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit päässyt äitistäs eroon ihan vaan yksinkertaiselle blockilla. Mun äiti myös kommentoi kaikkeen mitä ikinä mihinkään mitään kirjoitin. Blokkasin, kun en jaksa sen höpinöitä. Nyt se ihmettelee, kun mä en enää facebookia käytä ollenkaan.

Vierailija
14/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisten somekohelluksesta riittää kyllä tragikoomisia esimerkkejä. Seitsemänkymppinen enoni ei ollut ymmärtänyt, mikä ero on yksityisviestillä ja toisen julkiselle seinälle pistetyllä kirjoituksella ja oli sitten mennyt juoruilemaan jostain kylän asioista "salaa" siinä kaikkien silmien alla. Ei tietenkään osannut myöskään poistaa viestejään. 😂

Meidän silloin kuusikymppinen äiti sekoili jatkuvasti yksityisten viestien ja seinän kanssa. Äiti haukku mun pikku siskon mun seinällä. Jotenkin teksti vielä oli sellaista, että ihan kuin me aina keskusteltais siihen sävyyn muista privasti. Helvetti, että oli siskolle selvittäminen, että ihan äidin omia juttuja. Jos on joskus jotain sanonutkin, niin mä en ole jatkanut. Sisäänulos. Äiti ja systeri ei ole enää väleissä sen takia olleet 12 vuoteen. Äiti mutisee nyt mulle, kun olen pilannut heidän välinsä.

Vierailija
15/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän silloin kuusikymppinen äiti sekoili jatkuvasti yksityisten viestien ja

Mun isäni ei myöskään ymmärtänyt, mikä ero on siinä että kommentoi mun uudelleenjakamaa somepostausta siinä mun seinällä ja sillä että menee höyryämään siihen alkuperäisen postauksen alle tuhansien seuraajien eteen. Postaus liittyi johonkin kaupunginosan asioihin ja se meni sinne  kiroilemaan ja haukkumaan kaikki. 

Vierailija
16/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan alle 60-vuotias ja olen Facebookissa roskalavaryhmien takia. Tyhjennän kahta hamstraajan taloa ja olen päässyt eroon valtavasta määrästä roinaa tarjoamalla niitä ilmaiseksi Facebookissa. Kaikki kelpaa jollekulle siellä, jopa likaiset räsymatot ja tuhannet kahvipussit. Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia, joten en pysty kuljettamaan tavaroita kierrätyskeskukseen, joten ole todella kiitollinen siitä että ihmiset hakevat tavarat ovelta.

En postaa itse mitään omaa sisältöä Facebookiin enkä ole lisännyt ketään kaveriksi siellä, käytän sitä vain kierrätystarkoituksiin.

Vierailija
17/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen-hullu.

Vierailija
18/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuntuu olevan astetta yksinkertaisemmat vanhemmat. Omat vanhempani ovat yli 70-vuotiaita, eikä mitään ongelmia fb:n käytössä.

Vierailija
19/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pois 54-vuotiaana. Pitäisköhän sitten yli 60-vuotiaana taas liittyä? Salanimellä vois, just joidenkin myyntijuttujen takia. Mutta toisaalta, av, yv, koiratalous, tuotko.... ei ei. 

Vierailija
20/100 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka

a) haluaa ajantasaset tapahtumatiedot kalenteriinsa

- vähentää voimakkasti netin, lehtien ym. medioiden selailua

- viime hetken muutokset ja lisätiedot ovat todennäköisimmin esissä FB:ssa

b) haluaa itse kutsua ihmisiä vaikka syntymäpäivilleen

- tehokasta, nopeaa ja edullista viestintää

- ei-FB-ihmisille löytyy sitten ehkä puhelinnumero, johon laittaa viestiä (sen sijaan pikaviestipalveluiden käyttö on aikuisväestössä liian sirpaleista tai liian vähäistä - tn. molemmat)

Muutenhan FB on aika kuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä