Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haenkohan olematonta naista?

Aldarel
29.04.2018 |

Heippa vaan Vauva-foorumi!

Olen tässä jo muutaman tovin etsineenä alkanut miettimään, onko hakemaani naista oikeastaan olemassa. Ainakaan siinä määrin, että sellaiseen sattuisin törmäämään. Tietenkin mukana on myös se fakta, että toisinkin päin pitäisi vielä natsata. Olen kahlannut läpi tuhansittain naisten profiileja Tinderissä, jonka perusteella nyt mietin näitä asioita.

Haen henkilöä, jonka kanssa voisin kuvitella rakentavani yhteistä tulevaisuutta turvallisen, rakastavan ja vakaan ydinperheen kontekstissa, joten näihin asioihin kiinnitän huomiota:
- samansuuntaiset tavoitteet elämälle
- lapseton nyt, haluaa lapsia tulevaisuudessa
- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen
- ei lemmikkejä (tällä ei varsinaisesti hakukontekstiin merkitystä, mutta olen vähän allerginen)
- tasainen, positiivisen aurinkoinen luonne, mielenterveys muutenkin kunnossa
- perhearvot tärkeitä
- paljon ME-henkeä sekä arjen että juhlan aikaan
- halua rakentaa yhteistä tulevaisuutta (tarkennettakoon vielä, että en ole hakemassa kotiorjaa, teen mielelläni kotitöitä ja esim ruoanlaitto on mukavaa)
- töissä itselleen mielekkäässä, vakaan oloisessa paikassa (väliaikainen työttömyys ja vanhempainvapaat täysin ok, päämäärätön haahuilu ei)
- koulutuksella ei suuremmin väliä, kunhan on yhteistä henkisellä puolella, toki bonuksena oman kaltainen koulutustausta
- jonkun sortin elämänhallinta rahan osalta, ettei kaikki pala mitä tulee käteen samoin tein, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä ajattelua
- ei polttavia tarpeita matkustella pitkin maapalloa joka vuosi
- omasta mielestäni nätti (tähän mahtuu paljon erilaisia naistyyppejä), normaalipainoinen tai vähän sitä isompi, mielestäni terveellinen liikkuminen ja syöminen herkutteluineen on hyvä juttu, fitnessille elämänsä omistavaa en ymmärrä

Nyt joku varmasti miettii, että onhan noitakin naisia olemassa, mutta eihän tämä homma tietenkään yksisuuntaisena katuna toimi. Itsestäni voin sanoa kaikki nuo yllä olevat asiat, joten ajatuksena on joko kohtaanto-ongelma tai sitten se, että naama ja/tai kroppa ei miellytä, tai sitten ainakin stereotypiana tylsä ja turvallinen dippainssimies ei vaan väräytä kiinnostusta.
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tutkia enemmän, niin linkkasin Tinder-profiilini verkkosivun kautta avattavaksi, nimimerkillä @aldarel löytyy gotinder comista.

Mutta niin, mitä ajatuksia hakuni herättää? Ystäviltä on kuullut sellaista kommenttia, ettei kannattaisi noista juuri poiketa, sillä ansaitsisin tälläisen ihmisen, mutta toisaalta jos niitä ei ole, on hieman huonompi juttu. Jos mieleen tulee jotain muuta, missä olisi parantamisen varaa, ideoita otetaan avoimesti vastaan.

Kiitos kaikille. :)

Kommentit (755)

Vierailija
481/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten listan kaltaiset naiset on tinderissä, kun minäkin tatuoimaton, työssäkäyvä, terve, mutta suljetun osaston menneisyydessä kokenut, elämäni aina hallinnut, jokaisen työn osaaja eli "haahuilija" pidän sitä pelkkänä panoseuran hakupaikkana. Samoin kuin suomikaksnelostakin

Vierailija
482/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaajat syyttää ap:ta hyökkäävyydestä, musta asia on pikemminkin päinvastoin. Ymmärrän kyllä toisaalta mikä ärsyttää, erittäin insinöörimäinen lähestymistapa, suorastaan vuokaavion voisi piirtää naisen hausta.

Uskon että ap on mukava, hyvillä aikeilla liikkeellä oleva tavallinen kaveri.

Samaa mieltä tästä. Mitenkähän näillä hyökkäävillä naisilla on oma parinvalinta sujunut? On rakastuttu johonkuhun liiankin tuoksuvaan ja maistuvaan ja värikkääseen mieheen, mutta ah kun on rakastuttu! Ja aikansa sitä on kestänyt, muttei kovin kauan. Ja sen jälkeen on katkeroiduttu verisesti, ja nyt hyökätään verisesti sellaisen päälle, jolla on ihan järkevät parinhakukriteerit.

Niin, ja sitten se makoisa mies on alkanut maistua myös muille naisille, ja mielellään hän on antanutkin itseään maistella, minkä jälkeen tautointejaan ylpeästi kantava, lapsenkin jo saanut räväkkä nainen huomaakin olevansa toisella kierroksella, mutta huomattavasti heikommin edellytyksin.

Tatuointeja mulla ei edelleenkään ole ja saman miehen kanssa olen viihtynyt kohta 20 vuotta eli kiitos ihan hyvin on parinvalinta toiminut. Minun sisälukutaidolla tähän keskusteluun on osallistunut myös miehenä itseään pitäviä mutta hyökkäävyys on näköjään yksinomaan naisten ominaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet! Sinähän vaikutat hakevan ihannekuvaa, tietyn kategorian malliesimerkkiä, et oikeaa ihmistä. Sen takia et tule etsimääsi löytämäänkään

Vierailija
484/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuollaisen naisen löytäminen noin tiukoilla kriteereillä on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta eli ei kannata tuhlata rajallista ja nopeasti kiitävää aikaa moiseen. Kompromissisuhdettakaan en silti kannata, mut riman laskeminen realstiselle tasolle on ok. 

Aloittajalla on täysin realistiset kriteerit. Harha liian kovista kriteereistä johtuu pelkästään tämän keskustelun naisten huonosta tasosta. Miksi miehen pitäisi laskea rimaa ja tyytyä sellaiseen joka ei ole paras vaihtoehto?

Itselläkin oli monien naisten mielestä todella kovat kriteerit, mutta siitä huolimatta hyviä tarjokkaita riitti yllin kyllin. Lopulta kuitenkin etsin naiseni ulkomailta, koska en halunnut, että lapsistani tulisi kalpeita pottunokkia, kuten suomalaisten naisten kanssa on vaarana.

Vierailija
485/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kuvasi Suomi24:stä. Tinderiä mulla ei ole, enkä tällaisen takia sinne kirjaudu. Jos kuitenkin olisin sinkku ja etsisin seuraa Tinderistä, en ulkonäkösi perusteella kiinnostuisi sinusta.

Olet ihan kelvollisen näkönen muuten, eikä pituutesi ole ongelma (oma mieheni on 10 senttiä lyhyempi), mutta vaikutat hirvittävän tavalliselta ja jopa tylsältä. Ulkonäkösi on persoonaton. Kasvoissa on myös jotain, mikä ei vetoa minuun, mutta jätetään se nyt ruotimatta, kun et asialle mitään voi.

Jos kuitenkin jostain syystä antaisin ulkoisista seikoista huolimatta mahdollisuuden, tyssäisi juttu siihen, kun alkaisin lukea ilmoitustasi. Vaikutat nimittäin konservatiiviselta ja turvallisuushakuiselta. Olet kuitenkin vasta 32, mutta kuvauksesi perusteella voisin luulla 50-vuotiaaksi. Vaikutat siis jälleen suoraan sanottuna tylsältä.

Onni onnettomuudessa on se, etten vastaa ainakaan luonteeltani kuvaa ihannenaisestasi. Tuskin tässä kumpikaan on siis mitään menettänyt edes teoriassa. Mutta yleisesti ottaen neuvoisin sinua pohtimaan mainitsemiani asioita. Olen itsekin jo 28, mutta ystäväpiirissäni ei ole kuin yksi nainen, joka haaveilisi ilmoituksesi kaltaisesta elämästä. Hänelläkin on jo lapsi päättyneestä avioliitosta.

Vierailija
486/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla niin kauhean ehdoton kriteerien suhteen vaan nähdä ihminen kokonaisuutena. Sitä kauhistuksen määrää, kun tapailisit esimerkiksi mua: kiva tyttö, opiskelee yliopistossa varmaa alaa, haluaa perheen tulevaisuudessa, arvot kohdillaan... mutta paidan alta paljastuu napalävistys :D

Vierailija
487/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tuollaista ns kilttiä perhetyttöä mistään seuranhakusaiteilta löydä. Ne kuule pariutuu pian, koska ottajia on, eikä heillä ole listaa miehen toivottavista ominaisuuksista vaan suuri sydän. Sellaisen löytää töistä tai samoista harrastuksista ja kavereiden kautta.

Vierailija
488/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvasi Suomi24:stä. Tinderiä mulla ei ole, enkä tällaisen takia sinne kirjaudu. Jos kuitenkin olisin sinkku ja etsisin seuraa Tinderistä, en ulkonäkösi perusteella kiinnostuisi sinusta.

Olet ihan kelvollisen näkönen muuten, eikä pituutesi ole ongelma (oma mieheni on 10 senttiä lyhyempi), mutta vaikutat hirvittävän tavalliselta ja jopa tylsältä. Ulkonäkösi on persoonaton. Kasvoissa on myös jotain, mikä ei vetoa minuun, mutta jätetään se nyt ruotimatta, kun et asialle mitään voi.

Jos kuitenkin jostain syystä antaisin ulkoisista seikoista huolimatta mahdollisuuden, tyssäisi juttu siihen, kun alkaisin lukea ilmoitustasi. Vaikutat nimittäin konservatiiviselta ja turvallisuushakuiselta. Olet kuitenkin vasta 32, mutta kuvauksesi perusteella voisin luulla 50-vuotiaaksi. Vaikutat siis jälleen suoraan sanottuna tylsältä.

Onni onnettomuudessa on se, etten vastaa ainakaan luonteeltani kuvaa ihannenaisestasi. Tuskin tässä kumpikaan on siis mitään menettänyt edes teoriassa. Mutta yleisesti ottaen neuvoisin sinua pohtimaan mainitsemiani asioita. Olen itsekin jo 28, mutta ystäväpiirissäni ei ole kuin yksi nainen, joka haaveilisi ilmoituksesi kaltaisesta elämästä. Hänelläkin on jo lapsi päättyneestä avioliitosta.

En ole aloittaja, mutta olisi mielenkiintoista nähdä sinun kuvasi.

Vierailija
489/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ajatella, että ap:lla on tiedostamattomia kriteerejä naisille, joita hän ei itsekään osaa listata, mutta joka saa hänet antamaan livenä naiselle pakit. Jotain naisen ulkonäköön liittyvää. Hän kirjoittaa, että naiset ei tarvitse olla fitnesskuosissa eikä hoikka, vaan tavallinen tai jopa pari kiloa ylipainoa. Mutta luulen, että ap etsii kauniskasvoista naista, sellaista kiltillä tavalla herttaisen kauniin näköistä (ei siis missityyppiä kuitenkaan), ja jos nainen ei ole riittävän kaunis niin ap antaa pakit vaikka nainen muuten olisi hänen listan mukainen.

Vierailija
490/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo aikaisemmin vinkattu Suomi24 profiili on ap:n niin hopihopi miettimään miten saisit kuvattua itseäsi persoonallisemmin ja niin, että erotut joukosta. Jätä pois kliseet niin kuin elämän pienistä iloista pitäminen, kuka niistä ei tykkäisi. Jos kysyn kadulla sadalta satunnaiselta vastaantulijalta, että pidätkö jäätelöstä ja aurinkoisesta kesäpäivästä niin ei varmasti montaa ihmistä löydy, joka vastaa kielteisesti.

Vierailija
491/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hae olematonta mutta tympäisee tuollaiset vaatimuslistat. Joku tasainen aurinkoinen luonne, mitä sitten jos tulee uupumus siitä jatkuvasta positiivisena pysymisesta, vaikka ei jaksa, sittenkö jätät naisen? Itse olen noin kolmekymppinen nainen, hoidan raha- ja muut asiat järkevästi, tatuointeja ei ole, perusluonteeni on myönteinen mutta masennusoireilua on riittämättömyyden tunteiden takia (vaadin itseltäni paljon). Tuollainen vaatimuslistoineen lähestyvä mies olisi kauhistus.

Vierailija
492/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on ajanut ap:sta vähän ohi, tai siis ikä. Kilttejä perhetyttöjä on, mutta he ovat pariutuneet parikymppisenä oman ikäisen kanssa. Ap on jo niin vanha, että hänet kelpuuttavalla naisella on jo paljon elämänkokemusta, ja todennäköisyys sille että tämä olisi vielä kiltti perhetyttö on aika pieni. Ellei ap sitten hae naistaan ns. raamattuvyöhykkeeltä, mutta sielläkin on tapana pariutua jo nuorena ja olla samassa liitossa sitten loppuelämä.

Vierailija
493/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa todella vastenmielinen teksti. Ap ei ole kirjoituksillaan herättänyt empatiaani, mutta silti kukaan ei ansaitse tuollaista kommenttia.

Vierailija
494/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on myöhässä. 32-vuotiaana neitsytmorsiamen tai kiltin perhetytön löytäminen alkaa olla jo enemmän kuin epätodennäköistä, kaikilla läheskään saman ikäisillä on jo elettyä elämää takana, eivätkä ihan nuoret kiltit perhetytöt enää kiinnostu.

Vierailija
495/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla että nämä etsimäsi naiset eivät ole Tinderissä?

Omalla kohdallani koen kuvailemiesi asioiden sopivan minuun, mutta siitä syystä osaankin myös kohdallani sanoa että jos joskus jäisin vielä sinkuksi, Tinder olisi se viimeinen paikka josta alkaisin uutta kumppania etsimään. 

Kannattaa kuitenkin myös muistaa että kukaan ei ole täydellinen. Jokaisesta löytyy niin hyviä kuin huonojakin puolia. Siinä vaiheessa on vaan kysyttävä itseltään, ovatko nämä "huonot" puolet niin suuria että muuten hyvän parisuhteen on valmis heittämään menemään, vai ovatko ne sellaisia joiden kanssa pystyy elämään. 

Vierailija
496/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta olisi mielenkiintoista nähdä sinun kuvasi.

No, en laita sitä mihinkään, mutta olen kyllä viehättävä vaikka itse sanonkin. :D

Vierailija
497/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ap:n aloituksessa kuvaama nainen olisi aika monen perheestä haaveileman miehen mieleen. Toki ymmärtääkseni suurin osa miehistä ei vaatisi mitään napakoruttomuutta mutta noin muuten ap kuvaili sellaisen tavallisen ihannenaisen, jonka kanssa tavallinen suomalainen mies haluaisi perustaa perheen ja vakiintua. Tasainen, terve, päihteetön, luotettava, vakaa, fiksu, kiltti, kunnollinen, rahaa hillitysti käyttävä, perhearvoista tykkäävä nainen. Tuollaisen äidinhän suomalaiset haluavat lapselleen. Eli ottajia tuollaisilla naisilla on paljon, tuollainen nainen voi ihan oikeasti valita itselleen miehen, jos sattuu olemaan itse siinä elämänvaiheessa että haluaa vakiintua ja toivoo perhettä. 

Ap:n ongelma on, että miten erottua joukosta. Mitä tarjottavaa ap:lla on tuollaiselle muidenkin miesten ihannenaiselle? Miksi tuollainen nainen valitsisi juuri ap:n eikä jotain niistä kahdesta sadasta muusta vastaavasta kuin ap?

Vierailija
498/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas että täällä on lytätty APta oikein kunnolla! :o

Hänen "vaatimuslistassaan" ei ole yhtään mitään vikaa. Tuollaisia naisia ovat kaikki kaveripiirini naiset (ikä 26-30), mutta kaikki ovat kyllä jo ehtineet löytää vähintään seurustelukumppanin. Ihmeellisiä johtopäätöksiä osa vetää tietyistä mielipiteistä (AP ei yksinkertaisesti pidä tatuoinneista/lävistyksistä -> mustavalkoinen ihminen tai etsii perus positiivista ja rauhallista kumppania -> ei saisi ikinä olla huono päivä). Kyllä minäkin etsin omaan luonteeseeni ja elämäntapaani sopivaa kumppania. Taitaa lukijoilla itselleen ottaa itsetunnon päälle jos ei noihin hyvinkin perustavalaatuisin kriteereihin mahdu. En kyllä itsekkään sovi niihin, koska lapsia en halua ja minulla on lemmikki. Mutta sehän kertoo vaan siitä, että etsimme APn kanssa erilaisia kumppaneita.

Vierailija
499/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle varhaisessa vaiheessa lapsista puhuminen ja yhteisen elämän suunnittelu nostaa karvat pystyyn. Haluan kyllä lapsia joskus, mutta se lukee profiilissani. Treffaillessa kiinnostaa tutustua mieheen, ei tulevan lapseni isään.

Vierailija
500/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle varhaisessa vaiheessa lapsista puhuminen ja yhteisen elämän suunnittelu nostaa karvat pystyyn. Haluan kyllä lapsia joskus, mutta se lukee profiilissani. Treffaillessa kiinnostaa tutustua mieheen, ei tulevan lapseni isään.

Olin sinkku vähän yli 30-vuotiaana muutaman vuoden, ja olin silloin nettideitissä (en tosin tinderissä ikinä). Olen vähän ap:n listan kaltainen nainen. Kokemukseni nettideitistä oli, että oikeastaan kaikki miehet ottivat jo ekalla tapaamisella puheeksi, että haluanko lapsia ja kertoivat että he haluavat perustaa perheen. Muuta kautta tapaamillani miehillä ei tätä tapaa ollut. Ehkä nettideitissä on paljon miehiä, joilla on vauvakuume :) . Minut se yllätti kyllä.