Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haenkohan olematonta naista?

Aldarel
29.04.2018 |

Heippa vaan Vauva-foorumi!

Olen tässä jo muutaman tovin etsineenä alkanut miettimään, onko hakemaani naista oikeastaan olemassa. Ainakaan siinä määrin, että sellaiseen sattuisin törmäämään. Tietenkin mukana on myös se fakta, että toisinkin päin pitäisi vielä natsata. Olen kahlannut läpi tuhansittain naisten profiileja Tinderissä, jonka perusteella nyt mietin näitä asioita.

Haen henkilöä, jonka kanssa voisin kuvitella rakentavani yhteistä tulevaisuutta turvallisen, rakastavan ja vakaan ydinperheen kontekstissa, joten näihin asioihin kiinnitän huomiota:
- samansuuntaiset tavoitteet elämälle
- lapseton nyt, haluaa lapsia tulevaisuudessa
- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen
- ei lemmikkejä (tällä ei varsinaisesti hakukontekstiin merkitystä, mutta olen vähän allerginen)
- tasainen, positiivisen aurinkoinen luonne, mielenterveys muutenkin kunnossa
- perhearvot tärkeitä
- paljon ME-henkeä sekä arjen että juhlan aikaan
- halua rakentaa yhteistä tulevaisuutta (tarkennettakoon vielä, että en ole hakemassa kotiorjaa, teen mielelläni kotitöitä ja esim ruoanlaitto on mukavaa)
- töissä itselleen mielekkäässä, vakaan oloisessa paikassa (väliaikainen työttömyys ja vanhempainvapaat täysin ok, päämäärätön haahuilu ei)
- koulutuksella ei suuremmin väliä, kunhan on yhteistä henkisellä puolella, toki bonuksena oman kaltainen koulutustausta
- jonkun sortin elämänhallinta rahan osalta, ettei kaikki pala mitä tulee käteen samoin tein, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä ajattelua
- ei polttavia tarpeita matkustella pitkin maapalloa joka vuosi
- omasta mielestäni nätti (tähän mahtuu paljon erilaisia naistyyppejä), normaalipainoinen tai vähän sitä isompi, mielestäni terveellinen liikkuminen ja syöminen herkutteluineen on hyvä juttu, fitnessille elämänsä omistavaa en ymmärrä

Nyt joku varmasti miettii, että onhan noitakin naisia olemassa, mutta eihän tämä homma tietenkään yksisuuntaisena katuna toimi. Itsestäni voin sanoa kaikki nuo yllä olevat asiat, joten ajatuksena on joko kohtaanto-ongelma tai sitten se, että naama ja/tai kroppa ei miellytä, tai sitten ainakin stereotypiana tylsä ja turvallinen dippainssimies ei vaan väräytä kiinnostusta.
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tutkia enemmän, niin linkkasin Tinder-profiilini verkkosivun kautta avattavaksi, nimimerkillä @aldarel löytyy gotinder comista.

Mutta niin, mitä ajatuksia hakuni herättää? Ystäviltä on kuullut sellaista kommenttia, ettei kannattaisi noista juuri poiketa, sillä ansaitsisin tälläisen ihmisen, mutta toisaalta jos niitä ei ole, on hieman huonompi juttu. Jos mieleen tulee jotain muuta, missä olisi parantamisen varaa, ideoita otetaan avoimesti vastaan.

Kiitos kaikille. :)

Kommentit (755)

Vierailija
501/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvasi Suomi24:stä. Tinderiä mulla ei ole, enkä tällaisen takia sinne kirjaudu. Jos kuitenkin olisin sinkku ja etsisin seuraa Tinderistä, en ulkonäkösi perusteella kiinnostuisi sinusta.

Olet ihan kelvollisen näkönen muuten, eikä pituutesi ole ongelma (oma mieheni on 10 senttiä lyhyempi), mutta vaikutat hirvittävän tavalliselta ja jopa tylsältä. Ulkonäkösi on persoonaton. Kasvoissa on myös jotain, mikä ei vetoa minuun, mutta jätetään se nyt ruotimatta, kun et asialle mitään voi.

Jos kuitenkin jostain syystä antaisin ulkoisista seikoista huolimatta mahdollisuuden, tyssäisi juttu siihen, kun alkaisin lukea ilmoitustasi. Vaikutat nimittäin konservatiiviselta ja turvallisuushakuiselta. Olet kuitenkin vasta 32, mutta kuvauksesi perusteella voisin luulla 50-vuotiaaksi. Vaikutat siis jälleen suoraan sanottuna tylsältä.

Onni onnettomuudessa on se, etten vastaa ainakaan luonteeltani kuvaa ihannenaisestasi. Tuskin tässä kumpikaan on siis mitään menettänyt edes teoriassa. Mutta yleisesti ottaen neuvoisin sinua pohtimaan mainitsemiani asioita. Olen itsekin jo 28, mutta ystäväpiirissäni ei ole kuin yksi nainen, joka haaveilisi ilmoituksesi kaltaisesta elämästä. Hänelläkin on jo lapsi päättyneestä avioliitosta.

Olipa todella vastenmielinen teksti. Ap ei ole kirjoituksillaan herättänyt empatiaani, mutta silti kukaan ei ansaitse tuollaista kommenttia.

Olin vain rehellinen. Ap ei miellytä ulkoisesti minun silmääni, minkä lisäksi luonne vaikuttaa kalkkeutuneelta. En tiedä, miten asian voisi ilmaista kauniisti. Tuo nyt sattuu olemaan se, mitä ajattelen.

Vierailija
502/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle varhaisessa vaiheessa lapsista puhuminen ja yhteisen elämän suunnittelu nostaa karvat pystyyn. Haluan kyllä lapsia joskus, mutta se lukee profiilissani. Treffaillessa kiinnostaa tutustua mieheen, ei tulevan lapseni isään.

Sinussa on jokin vika. Minulla alkoi biolginen kikkeli tykyttää jo varmaan 25-vuotiaana, mutta kun tiedostin miten huonosti suomalaiset naiset sitoutuvat parisuhteeseen ja perheeseen, oikeastaan vaan paneskelin kun helposti naista sai. Muutama varmaan olisi ollut hyvä äitinä, mutta koska periaatteeni on, ettei pidä antaa pimppaa ekana iltana, en sitten huolinut vakavampaan suhteeseen.

Sittemmin tein suuren muutoksen ja aloin etsiä naista, jossa on hiukan haastettakin, eli hänet pitää hurmata ja samalla ottaa selvää, onko hän hyvä kumppani minulle ja loistava äiti lapsillemme. Hän löytyi, mutta ei Suomesta. Nyt minulla on The Nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle varhaisessa vaiheessa lapsista puhuminen ja yhteisen elämän suunnittelu nostaa karvat pystyyn. Haluan kyllä lapsia joskus, mutta se lukee profiilissani. Treffaillessa kiinnostaa tutustua mieheen, ei tulevan lapseni isään.

Olin sinkku vähän yli 30-vuotiaana muutaman vuoden, ja olin silloin nettideitissä (en tosin tinderissä ikinä). Olen vähän ap:n listan kaltainen nainen. Kokemukseni nettideitistä oli, että oikeastaan kaikki miehet ottivat jo ekalla tapaamisella puheeksi, että haluanko lapsia ja kertoivat että he haluavat perustaa perheen. Muuta kautta tapaamillani miehillä ei tätä tapaa ollut. Ehkä nettideitissä on paljon miehiä, joilla on vauvakuume :) . Minut se yllätti kyllä.

Olen itsekin joskus tavannut tällaisia miehiä, aikana ennen Tinderiä. Tuli äkkiä sellainen olo, että ihan kuka hyvänsä nainen kelpuutettaisiin kumppaniksi, jotta saataisiin nopeasti niitä lapsia. Ei tullut sellaista oloa, että suhde niin kovan vauvakuumeilijan kanssa olisi hyvä juttu, vaikka itse lapsia halusin (mutta en vielä kovin pikaisen tuntemisen jälkeen). Lasten hankkiminen on kuitenkin niin iso päätös, että silloin pitää olla jo todella varma siitä, että suhde ja kumppani on sellainen, jolle ne sopivat (kantaa vastuuta perheestä jne).

Vierailija
504/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvasi Suomi24:stä. Tinderiä mulla ei ole, enkä tällaisen takia sinne kirjaudu. Jos kuitenkin olisin sinkku ja etsisin seuraa Tinderistä, en ulkonäkösi perusteella kiinnostuisi sinusta.

Olet ihan kelvollisen näkönen muuten, eikä pituutesi ole ongelma (oma mieheni on 10 senttiä lyhyempi), mutta vaikutat hirvittävän tavalliselta ja jopa tylsältä. Ulkonäkösi on persoonaton. Kasvoissa on myös jotain, mikä ei vetoa minuun, mutta jätetään se nyt ruotimatta, kun et asialle mitään voi.

Jos kuitenkin jostain syystä antaisin ulkoisista seikoista huolimatta mahdollisuuden, tyssäisi juttu siihen, kun alkaisin lukea ilmoitustasi. Vaikutat nimittäin konservatiiviselta ja turvallisuushakuiselta. Olet kuitenkin vasta 32, mutta kuvauksesi perusteella voisin luulla 50-vuotiaaksi. Vaikutat siis jälleen suoraan sanottuna tylsältä.

Onni onnettomuudessa on se, etten vastaa ainakaan luonteeltani kuvaa ihannenaisestasi. Tuskin tässä kumpikaan on siis mitään menettänyt edes teoriassa. Mutta yleisesti ottaen neuvoisin sinua pohtimaan mainitsemiani asioita. Olen itsekin jo 28, mutta ystäväpiirissäni ei ole kuin yksi nainen, joka haaveilisi ilmoituksesi kaltaisesta elämästä. Hänelläkin on jo lapsi päättyneestä avioliitosta.

Olipa todella vastenmielinen teksti. Ap ei ole kirjoituksillaan herättänyt empatiaani, mutta silti kukaan ei ansaitse tuollaista kommenttia.

Olin vain rehellinen. Ap ei miellytä ulkoisesti minun silmääni, minkä lisäksi luonne vaikuttaa kalkkeutuneelta. En tiedä, miten asian voisi ilmaista kauniisti. Tuo nyt sattuu olemaan se, mitä ajattelen.

Juuri siksi kysyin kuvaasi. Olisi mielenkiintoista nähdä miltä näyttää ihminen, joka mielestään on ulkoisesti viehättävä, mutta sisältä samanlainen moukka, kuin naiset yleensäkin.

Vierailija
505/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi kysyin kuvaasi. Olisi mielenkiintoista nähdä miltä näyttää ihminen, joka mielestään on ulkoisesti viehättävä, mutta sisältä samanlainen moukka, kuin naiset yleensäkin.

Sovitaan vaikka niin.

Vierailija
506/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin sinkku vähän yli 30-vuotiaana muutaman vuoden, ja olin silloin nettideitissä (en tosin tinderissä ikinä). Olen vähän ap:n listan kaltainen nainen. Kokemukseni nettideitistä oli, että oikeastaan kaikki miehet ottivat jo ekalla tapaamisella puheeksi, että haluanko lapsia ja kertoivat että he haluavat perustaa perheen. Muuta kautta tapaamillani miehillä ei tätä tapaa ollut. Ehkä nettideitissä on paljon miehiä, joilla on vauvakuume :) . Minut se yllätti kyllä.

Saman olen minäkin huomannut. Ehkäpä vauvakuumeiset miehet sitten deittailevat netissä. :D Tuntui joskus siltä että lapsen äitiä tässä vaan etsitään eikä elämänkumppania naisesta. Itselleni kun tärkeintä olisi löytää se elämänkumppani jonka kanssa viihdyn, ei vain mies jotta saan perheen.

Vierailija
507/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tästä vauva-asiasta vouhkaavilta on jääny sopivasti huomiotta se, että aapee on erikseen sanonut ettei halua tehdä lapsia lyhyisiin suhteisiin eikö ainakaan ollut lähtenyt niitä tekemään vuoden suhteisiin. mistä tuli päähän että aapee haluaa niitä just heti ja nyt? Eiks oo ihan normaalia ihmisen käytöstä että noinkin isot asiat selvitetään?

Vierailija
508/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n inspiroimana päätin väsätä oman listan, olen siis nainen. Jotenkin listalle valikoitui kohtia kuten "musta huumorintaju", "tykkää fantasiasta ja scifistä", "mieluummin introvertti", "tykkää liikkua luonnossa". Mulle on aika samantekevää, missä se toinen on töissä (vai onko), onko sairaus- tai mt-historiaa (itsellänikin on), paljonko kumppaneita on ollut aiemmin, onko pitkä, millainen kroppa on. Kun kolahtaa niin sitten kolahtaa.

Toisaalta en olekaan ulkonäöltäni tasokas, joten ehkä olen "pakon edessä" oppinut keskittymään muuhun kuin ulkokuoreen ja kulissiin. Onneksi, olen saanut tutustua ja rakastua hienoihin tyyppeihin.

Vierailija
509/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on myöhässä. 32-vuotiaana neitsytmorsiamen tai kiltin perhetytön löytäminen alkaa olla jo enemmän kuin epätodennäköistä, kaikilla läheskään saman ikäisillä on jo elettyä elämää takana, eivätkä ihan nuoret kiltit perhetytöt enää kiinnostu.

Ilmestyihän tänne yksi 3-kymppinen neitsyt ilmaisemaan kiinnostustaan, mutta ap:ta ei ole vaikuttanut kiinnostavan tällainen nainen, vaikka kriteerit täyttyisivätkin. Ilmeisesti pitäisi olla seksuaalisesti ns. sopivasti kokenut (suhteiden määrä enemmän kuin nolla ja vähemmän kuin yhden käden sormien lukumäärä, ettei ap pidä naista polkupyöränä).

Vierailija
510/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen minäkin huomannut. Ehkäpä vauvakuumeiset miehet sitten deittailevat netissä. :D Tuntui joskus siltä että lapsen äitiä tässä vaan etsitään eikä elämänkumppania naisesta. Itselleni kun tärkeintä olisi löytää se elämänkumppani jonka kanssa viihdyn, ei vain mies jotta saan perheen.

Totta tämäkin. Mutta toisaalta: itse tiesin, että haluan joskus elämässä perheen. Erosin 30-vuotiaana miehestä, joka liiton loppumetreillä paljasti, että ei oikeasti haluakaan lapsia. Sen jälkeen oli pari seurusteluyritystä, joissa jokaisessa mies valehteli minulle, että haluaisi lapsia (ja tunnisti valehdelleensa saadakseen seurustelukumppanin). Koin sen jälkeen hyvin turvalliseksi, että mies itse otti jo ekoilla treffeillä tai tapailun alussa puheeksi lapsihaaveensa, siis oma-aloitteisesti. Tuli olo, että nyt ei ainakaan joudu huijatuksi.

Vierailija
511/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parikymppisenä tuollaisia listoja ihannekumppanista tai kriteerejä sille, että millaisen miehen kelpuutan. Sainkin listojeni mukaisia miehiä. Etunani taisi olla kaunis ulkonäkö ja iloisuus, joten valinnanvaraa miehissä riitti. Silti en oikein onnistunut päätymään riittävän onnelliseen ja tasapainoiseen parisuhteeseen, vaikka pitkiä suhteita olikin. Kun sinkkuunnuin ap:n ikäisenä, niin kriteerinäni ja listanani oli enää se, että mies on "sielultaan kaunis" ja "hyvä ihminen". Nyt olen onnellisessa suhteessa, johon olen vihdoin perheenlisäystäkin halunnut (aiempien miesten kanssa en lopulta halunnut lisääntyä, vaikka he vastasivatkin pitkää listaani).

Vierailija
512/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole tänään ollut enää paikalla ja on varmasti saanut jo tarpeeksi pureskeltavaa joksikin aikaa.

Hyvää vappua kaikille.

Vierailija
513/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta suomi24:n kuvasta mieleen, että mielestäni tuo on ihan taviksen näköinen mies. Täällä on ainakin jotkut miehet valittaneet, että naiset, jotka sanovat hakevansa ihan tavallisen näköistä miestä tarkoittavat oikeasti jotain miesmallia, mutta tuo on mielestäni hyvä esimerkki siitä keskivertotaviksesta.

Vierailija
514/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ap aidosti olla monen naisen mielestä seksuaalisesti jotenkin ällöttävä. Itse esimerkiksi joskus tapasin miehen, joka valitti, että suhteeseen pääseminen naisen kanssa on hankalaa. Seuraavaksi mies kertoi haaveilevansa lapsista ja tämän jälkeen lisäsi, että hän haluaa sitten päästä osille rintamaidosta, kun lapsi on syntynyt. Ei päässyt jatkoon tämä mies, koska oma fantastia ei ollut imettää rinnalla aikuista miestä.

Vierailija
515/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kuin minä :) Harmi vain että olen ollut yli 20v ollut naimisissa eli hieman ehkä turhan vanhakin, enkä enää niin nättikään ;) 

Mut pointti: aivan perusnainen minusta, kyllä varmasti löytyy muitakin, onnea vain etsintään!

Vierailija
516/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanku mielenterveysongelmat pilais kotenkin koko ihmisen, niitä on melkein kaikilla joskus ja niitä voi hoitaa..

Vierailija
517/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu välttelevän seksikysymyksiä eikä vastaa yleiselläkään tasolla. Syy, miksi parisuhteeseen mennään on suurelta osin seksi ja läheisyys, jos näitä ei ole, on kyse kaverisuhteesta. Ehkä ap ajattelee, että seksi on vain lisääntymistä varten.

Vierailija
518/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen'

Miten tatuoinnit ja lävistykset liittyvät tähän mitenkään? 

Ehkei ole järkevää ottaa kantaa kun täälläkin tuntuu melkein kaikille olevan tatska,...mutta tällaiselle kohta 50v lähetystyvälle rouvalle tatuoinnit nimenomaan edustaa sellaista wt-maailmaa, jossa "elämän kova koulu" on ollut se tärkein koulu, ja kaljaa on tullut juotua. Tatuoinnit on minusta typeriä ja rumia, vähän yksinkertaisten ihmisten juttu, sorry.

Vierailija
519/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n kriteereitä siinä suhteessa, että suhde mielenterveyden ongelmista kärsivän kanssa voi olla haastava. Ilmeisesti ap:lla on tässä mielessä on se aiempi seurustelukokemus, jossa suhde on ilmeisesti ollut pakko päättää siitä syystä, etteivät omat voimat täysin loppuisi (olen ollut myös tämäntyyppisessä tilanteessa puntaroimassa omaa jaksamistani).

Kannattaa ap silti pitää mielessä, että ongelmat mielenterveyden kanssa ovat hyvin tavallisia ja ne eivät aina kuormita suhdetta yhtä paljon. Mielenterveyden ongelmien kirjo ja voimakkuus vaihtelee todella paljon, joten tuosta kriteeristä voisit ehkä hiukan hellittää ja antaa mahdollisuuden suhteen kehittymiselle.

Ihan mikä tahansa suhde voi nimittäin mennä puihin, oli terveyden kanssa alkuvaiheessa ongelmia tai ei. Jos ihminen on nyt terve, niin hän ei välttämättä aina pysy terveenä. On yleensä hyvä ennuste kuntoutumiselle, jos mielenterveysongelmista kärsivä on hakeutunut hoidon pariin.

Vierailija
520/755 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuu välttelevän seksikysymyksiä eikä vastaa yleiselläkään tasolla. Syy, miksi parisuhteeseen mennään on suurelta osin seksi ja läheisyys, jos näitä ei ole, on kyse kaverisuhteesta. Ehkä ap ajattelee, että seksi on vain lisääntymistä varten.

Oliko tumputus-kysymykset sinusta asiallisia?

Moni taas ajattelee, että seksi on maailman ainoa tärkeä asia.  Se ei ole, silloinkaan kun jostakusta siltä tuntuu. Seksi on upea ja tärkeä kruunu rakkaussuhteeseen, mutta ei suinkaan sen tärkein saati ainoa rakennuspuu.