Haenkohan olematonta naista?
Heippa vaan Vauva-foorumi!
Olen tässä jo muutaman tovin etsineenä alkanut miettimään, onko hakemaani naista oikeastaan olemassa. Ainakaan siinä määrin, että sellaiseen sattuisin törmäämään. Tietenkin mukana on myös se fakta, että toisinkin päin pitäisi vielä natsata. Olen kahlannut läpi tuhansittain naisten profiileja Tinderissä, jonka perusteella nyt mietin näitä asioita.
Haen henkilöä, jonka kanssa voisin kuvitella rakentavani yhteistä tulevaisuutta turvallisen, rakastavan ja vakaan ydinperheen kontekstissa, joten näihin asioihin kiinnitän huomiota:
- samansuuntaiset tavoitteet elämälle
- lapseton nyt, haluaa lapsia tulevaisuudessa
- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen
- ei lemmikkejä (tällä ei varsinaisesti hakukontekstiin merkitystä, mutta olen vähän allerginen)
- tasainen, positiivisen aurinkoinen luonne, mielenterveys muutenkin kunnossa
- perhearvot tärkeitä
- paljon ME-henkeä sekä arjen että juhlan aikaan
- halua rakentaa yhteistä tulevaisuutta (tarkennettakoon vielä, että en ole hakemassa kotiorjaa, teen mielelläni kotitöitä ja esim ruoanlaitto on mukavaa)
- töissä itselleen mielekkäässä, vakaan oloisessa paikassa (väliaikainen työttömyys ja vanhempainvapaat täysin ok, päämäärätön haahuilu ei)
- koulutuksella ei suuremmin väliä, kunhan on yhteistä henkisellä puolella, toki bonuksena oman kaltainen koulutustausta
- jonkun sortin elämänhallinta rahan osalta, ettei kaikki pala mitä tulee käteen samoin tein, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä ajattelua
- ei polttavia tarpeita matkustella pitkin maapalloa joka vuosi
- omasta mielestäni nätti (tähän mahtuu paljon erilaisia naistyyppejä), normaalipainoinen tai vähän sitä isompi, mielestäni terveellinen liikkuminen ja syöminen herkutteluineen on hyvä juttu, fitnessille elämänsä omistavaa en ymmärrä
Nyt joku varmasti miettii, että onhan noitakin naisia olemassa, mutta eihän tämä homma tietenkään yksisuuntaisena katuna toimi. Itsestäni voin sanoa kaikki nuo yllä olevat asiat, joten ajatuksena on joko kohtaanto-ongelma tai sitten se, että naama ja/tai kroppa ei miellytä, tai sitten ainakin stereotypiana tylsä ja turvallinen dippainssimies ei vaan väräytä kiinnostusta.
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tutkia enemmän, niin linkkasin Tinder-profiilini verkkosivun kautta avattavaksi, nimimerkillä @aldarel löytyy gotinder comista.
Mutta niin, mitä ajatuksia hakuni herättää? Ystäviltä on kuullut sellaista kommenttia, ettei kannattaisi noista juuri poiketa, sillä ansaitsisin tälläisen ihmisen, mutta toisaalta jos niitä ei ole, on hieman huonompi juttu. Jos mieleen tulee jotain muuta, missä olisi parantamisen varaa, ideoita otetaan avoimesti vastaan.
Kiitos kaikille. :)
Kommentit (755)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen iän alaraja saa olla mielestäsi kahdenkympin alapuolellakin. Vaikka itse olet jo 32.
Tämä on se syy miksi olet yksin.
Onko parinkympin nuorempi puolisko, eli siinä jossain 23:n paikkeilla mielestäsi teini? Kuten sanoin, haen enimmäkseen omani ikäistä.
AP
Olen eri kuin aiempi, mutta parikymppiset naiset eivät ihan oikeasti halua kymmenen vuotta vanhempaa miestä. He haluavat oman ikäisen, eli parikymppisen. Joku todella menestynyt rikas toimitusjohtaja saattaa olla kiehtova parikymppisen naisen mielestä, mutta lähinnä sen rahan ja statuksen takia.
Ei nuo nuoret naiset sinusta kiinnostu. Olet jo 32. Sinusta kiinnostuu 30-vuotiaan ja yli kolmekymppiset. Itse olen 36, ja voisin kiinnostua sinusta, koska nuoremmat miehet on viriilimpiä sängyssä. Itse en koskaan olisi ottanut yli kaksi vuotta itseäni vanhempaa miestä, eikä kukaan ystävistänikään.
Olen mies ja tiedän mikä on totta. Parikymppisissä naisissa on todella paljon sellaisia, joita nimen omaan kiinnostaa/kiihottaa yli 10v vanhempi mies. Silloin, kun olin vähän päälle 30v, en muuta olisi saanut tehdäkään kuin hengailla parikymppisten misujen kanssa. Vielä päälle nelikymppisenäkin sama tilanne. Joten älkää nyt vanhat naiset jaksako puhua höpöjä.
Tää menee nyt ot, mutta arvaappa kuule mitä. Niin vaan tämäkin kolmekymppinen nainen saisi vaikka joka päivälle parikymppisen pojan, jos vaan itse kokisi saavansa siitä jotain. Ja olisi kyvykäs valehtelemaan itselleen, että kyseessä olisi mikään muu kuin se paneminen. Ja sun tapauksessa varmaan sitten raha/auto/asunto? Ne nuoret likat nauraa sulle paskasta ihan yhtä lailla kuin nuoret miehet vanhemmille naisille.
Jouduin hieman yleistämään tässä, koska rupeaa ihan todella korpeamaan se, että sunlaiset äijät luulee itestään liikoja.
Vanha nainen saa nuorta miestä siinä, missä vanha mies nuorta naista.
Tämä lienee sinulle aivan uusi asia, mutta parikymppisissä ja yleensäkin nuorissa naisissa on myös todella fiksuja yksilöitä. Aivan kuten ketä tahansa, heitä on selvästi kiehtonut persoonani tai ulkonäköni, koska olen pitänyt varakkuuteni aika hyvin piilossa juuri sen vuoksi, ettei siipeilijöitä ilmaantuisi. Jos sinulla on tapana nauraa "paskasta", niin älä luule, että kaikki olisivat kaltaisiasi.
Ja miten minä luulen itsestäni liikoja, kun nuoremmat naiset lähestyvät minua?
Jopas sussa heräsi aikamoinen puolustusreaktio.
Ei herännyt. Koitko, että olit jotenkin hyökkäävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteenveto:
Tyypillä on jtkn seksuaalisia estoja, luultavasti ei osaa ottaa naista sängyssä. Vaikuttaa siltä, että haluaa kontrolloida kaikkea, myös sitä naista ja siksi olisi mukava, jos tämä olisi listan mukainen. Hän myös vaatii ihmisiltä asioita, joita ei voi itse antaa. Nainen olisi hänelle ennen kaikkea lasten tekemistä varten ja näin ollen tarjoaisi ap:lle olosuhteet, joita hän pitää tavoittelemisen arvoisina. Henkilökemioista ja aidosta välittämisestä voi tässä tinkiä.
Sanoiko hän jossain vaiheessa, että hänellä on seksuaalisia estoja? Ja että nainen on olemassa ennen kaikkea lasten tekemistä varten?!
Siis mulla ei ole mitään puolesta- tai vastaan-asennetta tota tyyppiä kohtaan jota en edes tunne, mutta ihan oikeasti, varmaan kiva jos susta itsestäs vedettäisin viiden viestin jälkeen tuollaiset johtopäätökset.
Ja vielä ihmetellään mistä kaikki kiusaaminen ja somep*ska saa alkunsa. Määkivä lammaslauma taas liikkeellä.
Nyt osui, mitätön varustelu jalkojen välissä!
Ai kenellä? Jos viittaat tuohon mun tekstiin jossa puolustelin lievästi aloittajaa, niin olen kyllä nainen:). Ja vieläpä feminismiin taipuvainen. Pimppini on kyllä aika pieni eikä mikään römpsäke;)
Kaikkea sitä ihmiset itsestään luulee, feministi sovinistinpuolustaja korostetun pienellä pimpillä. Huraa!
Täällä on kummia sivukeskusteluja. Tämä, hopeakettu, onko vietnamilaista vaimoa, raiskattu nainen (toivoo parisuhdetta ap:n kanssa?)
Vierailija kirjoitti:
onks toi journeytogether sun suomi24sen treffi profiili ap? aika nolo :D
No ihan hyvä periaatteessa, itse en lähtisi treffille. "Olet varmasti halunnut käydä amerikassa?" en ole ja osaan kyllä itse kertoa, mitä haluan ja mitä en. "Parisuhde on sellainen juttu .." en ole 5-vuotias, jolle tarvitsee selittää mitä parisuhde tarkoittaa. Tuohon muottiin jos hyppäisi niin saisi olla todella olematon persoona tai erittäin halukas mukautumaan. Mutta hajutonta ja mautonta ap taisi hakeakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän listan vaatimukset ja olin AP:n kanssa joskus lyhyillä kahvitreffeilläkin mutta en vissiin ollut sitten tarpeeksi kaunis kun ei jatkoja tullut. :D Mulla on tuoreet kuvat profiilissa joten sen suhteen ei mitään ylläreitä taatusti ollut. Tai sitten AP odottaa jotain "rakkautta ensi silmäyksellä"-ilmiötä.
Ehkä ap sekoitti sinut polkupyörään. Miehellä vaikuttaa olevan siihen taipumusta, sotkea naiset ja polkupyörät keskenään. Kaveri ei ole viestiensä perusteella mitenkään kovin terävä ja asenteet ovat todella tunkkaisia. Ei varmaan mikään menetys sinulle, ettei suhde ap:n kanssa pidemmälle jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän listan vaatimukset ja olin AP:n kanssa joskus lyhyillä kahvitreffeilläkin mutta en vissiin ollut sitten tarpeeksi kaunis kun ei jatkoja tullut. :D Mulla on tuoreet kuvat profiilissa joten sen suhteen ei mitään ylläreitä taatusti ollut. Tai sitten AP odottaa jotain "rakkautta ensi silmäyksellä"-ilmiötä.
Usein nää on just näitä, että seurustelua pidetään hirveän tärkeänä asiana elämässä, mutta ei viitsi sitoutua edes siihen että tutustuisi varauksettomasti johonkuhun.
Ehkä sulla oli vääränvärinen tukka, rasittava ääni tms mitä tyyppi ei halua siirtää tulevalle lapselleen? 😂
Vierailija kirjoitti:
Olen 3-kymppinen nainen ja täytän kaikki listan kriteerit. Seurustelu on vain täysin jäänyt, koska olen ujo. Haluaisitko olla ensimmäinen mieheni? Olen aina välillä miettinyt neitsyydestä eroon hankkiutumista. Vuosien aikana kynnys siihen vain nousee koko ajan korkeammaksi, kun muut ovat keränneet kokemuksia seurustelusuhteista ja minä en.
Miksi tätä alapeukutetaan? Alapeukutetaan ap kommenttiani? Meitä seksuaalisesti kokemattomia naisiakin on. Ei tämä ole mikään helppo asia minulle.
Vastaajat syyttää ap:ta hyökkäävyydestä, musta asia on pikemminkin päinvastoin. Ymmärrän kyllä toisaalta mikä ärsyttää, erittäin insinöörimäinen lähestymistapa, suorastaan vuokaavion voisi piirtää naisen hausta.
Uskon että ap on mukava, hyvillä aikeilla liikkeellä oleva tavallinen kaveri.
Ap, onko se alastonkuviaan itsestään täällä levittelevä lihava mies sulle jotain sukua, kasvoista paljon sun näköinen?
Hei,
asun pienessä kaupungissa, ja kuvaamasi kaltaisia naisia on täällä vaikka kuinka. He ovat esim. koulujen tai varhaiskasvatuksen palveluksessa, vapaa-aikanaan käyvät salilla tai kansalaisopiston jumpissa. Hei käyvät myös järjestetyillä teatterireissuilla ja kirjaston tilaisuuksissa, kirjastossa muutenkin. He tykkäävät ruuanlaitosta, luonnosta, sisustamisesta. Talvella tehdään neuleita, kesällä puutarhatöitä rivitalon pienellä palstalla. Heitä on tosi paljon, ja hyvä osa heistä haaveilee kunnon miehen löytämisestä ja perheen perustamisesta.
Mutta ei heitä Tinderistä löydä.
Ja jos tulet heitä kadulla vastaan, ovat sinulle liian tavallisen näköisiä.
Mä sopisin sun kuvaukseen täysin ja omat tulevaisuudenvisiot ovat hyvin samansuuntaisia kuin sinullakin ap. Mies löytyy jo kyllä mutta oli melko samanlaisen oloinen kun tavattiin. Katsoin twitchin kautta sun kuvan ja niin kuin täällä on jo todettu, ulkoiset seikat ei ole se juttu mihin toi homma kaatuu.
Kun näytät rakastavan listoja niin tässä sun plussat ja miinukset:
+ ulkonäkö normaali, tavallinen jamppa, lyhyt parta voisi sopia
+ älykäs, analyyttinen, ei juokse mielihalujen perässä
+ elämäntilanteen vakaus, talouspuoli kunnossa ja selkeät tulevaisuusnäkymät
+ kivat ja helpot harrastukset kuten ruoanlaitto ja lenkkeily
Miinukset:
Wowin ja muiden tietokonepelien pelaaminen, ISO miinus
Selitys:
Aika harva kuvailemasi nainen jaksaa katsoa aikuista miestä huutamassa pc:n ääreessä kuulokkeet korvilla. Tietokoneella pelattavien fantasiapelien pelaaminen on todella paljon pois parisuhdeajasta, koska aikaisemman kokemukseni perusteella sitä ei voi keskeyttää ja pelit voi viedä aikaa tuntitolkulla. Pelaamisen jälkeenkin sitä ollaan ihan muissa maailmoissa. Pöytätietokone on myös todella ruma, enkä halua sellaista kauniiseen kotiini. Lautapelit ja korttipelit on ok, samoin esim. iPadilla pelattavat HS:t ym. on ok, koska silloin voi samaan aikaan jutella toiselle. Tiedän että tämä voi vaikuttaa aika jyrkältä mutta nille ihailemillesi hitusen konservatiivisille, kilteille ja menestyneille naisille tämä on red flag. Tatuoitu lemmikinomistaja, joka vielä 30 vuotiaana haahuilee yliopistossa ja matkustelee kaikki rahansa todennäköisesti suhtautuisi suopeammin fantasiapeleihin ja saattaa jopa pelata itse.
Ylivarovaisuus ja kapeakatseisuus, joka välittyy listastasi.
Selitys:
Vaikutat pelokkaalta ja muita kohtaan tuomitsevalta. Oletko tehnyt elämässäsi koskaan mitään hauskaa tai vähän kahjoa? Tuhahteletko toisten elämänilolle? Onko päivä pilalla, jos asiat eivät menekään niin kuin suunniteltiin? Itse olen aurinkoinen ja hyväntuulinen tyyppi mutta on tylsää iloita vaikkapa kesäsateesta, jos et lähde kansani sitä kokemaan. Joo vaatteet kastuu mutta mitä sillä on väliä, kun voi kokea yhdessä jotain hauskaa.
Ylpeys, itsekkyys ja pyrkimys täydellisyyteen, joka välittyy viesteistäsi.
Selitys:
Vaadit paljon muilta ihmisiltä ja itseltäsi. Minusta tuntuisi vaikealta hengittää kanssasi ja pelkäisin, että mitä jos tekisin jonkun virheen tai tapahtuisi jotain yllättävää (sairaus, potkut, läheisen kuolema, talo paloi, kolhin auton, hukkasin avaimet), niin vieläkö rakastaisit minua. Koska hylkäsit edellisenkin, niin mikä minussa olisi muka niin arvokasta, että et tekisi samoin?
Lempeys ja hellyys ovat sellaisia piirteitä mitä kannattaa vaalia parisuhteessa. Toisen pyytetön rakastaminen, vaikeuksissa auttaminen ja huonoista hetkistä yhdessä selviäminen. Samoin toisen arvostaminen ja kiinnostus tämän asioita kohtaan on tärkeää. Ihan niin kuin sellainen aito mielenkiinto, ei utilitaristinen hyötylaskelmointi. Korosta mieluummin näitä puolia, kun tutustut uusiin potentiaalisiin kumppaniehdokkaisiin. Heittäydy vähän, uskalla rakastua. Älä laskelmoi, liikaa mieti listoja tai vedä tiukkoja rajauksia. Pussaa otsalle sitä kivaa naista treffien jälkeen ja jos siltä paljastuukin mekon alta tatuointi, älä missään nimessä nyrpistele vaan kehaise, että ai kauhee oot sä hurrrja. Saatat kuulla jonkin hauskan nuoruusmuiston tai oppia henkilöstä muuten vain lisää.
Onnea matkaan!
Selitys:
Tämä on täysin mutuillen ja kieli poskessa kirjoitettu, kuten usein muutkin tekstit tällä palstalla. Huom! Kaikki lukemasi saattoi olla vain ironista provokaatiota.
Luulen että pääsyyt miksi ei tärppää ovat että haet väärästä paikasta, sulla on liikaa kriteereitä, olet aika jäykkä ja pelkäät riskejä. Tutustu naisiin ihmisinä, opettele rentoutta ja spontaaniutta. Niin kuin joku aiemminkin kirjoitti, live -treffipyynnöt ei tarkoita että rupeat välttämättä kadulla metsästämään. Vaan avaa silmät ja katso jo tuntemiasia naisia töissä, harrastuksissa jne. Lähde ihmisten ilmoille juttelemaan ja tutustumaan. Toivon että löydät rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat syyttää ap:ta hyökkäävyydestä, musta asia on pikemminkin päinvastoin. Ymmärrän kyllä toisaalta mikä ärsyttää, erittäin insinöörimäinen lähestymistapa, suorastaan vuokaavion voisi piirtää naisen hausta.
Samaa mieltä tästä. Mitenkähän näillä hyökkäävillä naisilla on oma parinvalinta sujunut? On rakastuttu johonkuhun liiankin tuoksuvaan ja maistuvaan ja värikkääseen mieheen, mutta ah kun on rakastuttu! Ja aikansa sitä on kestänyt, muttei kovin kauan. Ja sen jälkeen on katkeroiduttu verisesti, ja nyt hyökätään verisesti sellaisen päälle, jolla on ihan järkevät parinhakukriteerit.
Ap tuollaisen naisen löytäminen noin tiukoilla kriteereillä on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta eli ei kannata tuhlata rajallista ja nopeasti kiitävää aikaa moiseen. Kompromissisuhdettakaan en silti kannata, mut riman laskeminen realstiselle tasolle on ok.
On niin tiukat ehdot, että melkein suosittelen ap:lle sihteeriopiston tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tästä. Mitenkähän näillä hyökkäävillä naisilla on oma parinvalinta sujunut? On rakastuttu johonkuhun liiankin tuoksuvaan ja maistuvaan ja värikkääseen mieheen, mutta ah kun on rakastuttu! Ja aikansa sitä on kestänyt, muttei kovin kauan. Ja sen jälkeen on katkeroiduttu verisesti, ja nyt hyökätään verisesti sellaisen päälle, jolla on ihan järkevät parinhakukriteerit.
Niin, ja sitten se makoisa mies on alkanut maistua myös muille naisille, ja mielellään hän on antanutkin itseään maistella, minkä jälkeen tautointejaan ylpeästi kantava, lapsenkin jo saanut räväkkä nainen huomaakin olevansa toisella kierroksella, mutta huomattavasti heikommin edellytyksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen iän alaraja saa olla mielestäsi kahdenkympin alapuolellakin. Vaikka itse olet jo 32.
Tämä on se syy miksi olet yksin.
Onko parinkympin nuorempi puolisko, eli siinä jossain 23:n paikkeilla mielestäsi teini? Kuten sanoin, haen enimmäkseen omani ikäistä.
AP
Olen eri kuin aiempi, mutta parikymppiset naiset eivät ihan oikeasti halua kymmenen vuotta vanhempaa miestä. He haluavat oman ikäisen, eli parikymppisen. Joku todella menestynyt rikas toimitusjohtaja saattaa olla kiehtova parikymppisen naisen mielestä, mutta lähinnä sen rahan ja statuksen takia.
Ei nuo nuoret naiset sinusta kiinnostu. Olet jo 32. Sinusta kiinnostuu 30-vuotiaan ja yli kolmekymppiset. Itse olen 36, ja voisin kiinnostua sinusta, koska nuoremmat miehet on viriilimpiä sängyssä. Itse en koskaan olisi ottanut yli kaksi vuotta itseäni vanhempaa miestä, eikä kukaan ystävistänikään.
Olen mies ja tiedän mikä on totta. Parikymppisissä naisissa on todella paljon sellaisia, joita nimen omaan kiinnostaa/kiihottaa yli 10v vanhempi mies. Silloin, kun olin vähän päälle 30v, en muuta olisi saanut tehdäkään kuin hengailla parikymppisten misujen kanssa. Vielä päälle nelikymppisenäkin sama tilanne. Joten älkää nyt vanhat naiset jaksako puhua höpöjä.
Tää menee nyt ot, mutta arvaappa kuule mitä. Niin vaan tämäkin kolmekymppinen nainen saisi vaikka joka päivälle parikymppisen pojan, jos vaan itse kokisi saavansa siitä jotain. Ja olisi kyvykäs valehtelemaan itselleen, että kyseessä olisi mikään muu kuin se paneminen. Ja sun tapauksessa varmaan sitten raha/auto/asunto? Ne nuoret likat nauraa sulle paskasta ihan yhtä lailla kuin nuoret miehet vanhemmille naisille.
Jouduin hieman yleistämään tässä, koska rupeaa ihan todella korpeamaan se, että sunlaiset äijät luulee itestään liikoja.
Vanha nainen saa nuorta miestä siinä, missä vanha mies nuorta naista.
Tämä lienee sinulle aivan uusi asia, mutta parikymppisissä ja yleensäkin nuorissa naisissa on myös todella fiksuja yksilöitä. Aivan kuten ketä tahansa, heitä on selvästi kiehtonut persoonani tai ulkonäköni, koska olen pitänyt varakkuuteni aika hyvin piilossa juuri sen vuoksi, ettei siipeilijöitä ilmaantuisi. Jos sinulla on tapana nauraa "paskasta", niin älä luule, että kaikki olisivat kaltaisiasi.
Ja miten minä luulen itsestäni liikoja, kun nuoremmat naiset lähestyvät minua?
Meitä on moneen junaan, ja osa jää sinne laalaa-landian asemallekin ikuisen nuoruuden deluusioineen.
Vieläkö ottaa eteen, kanki kovana?
Vaikutat erittäin fiksulta naiselta. Esitätkö samanlaisia kysymyksiä isällesi ja vaarillesi?
Tätä ketjua lukiessani olen päätynyt siihen tulokseen, että ap:n asenteet naisia (mm. polkupyöriin vertaaminena seksikokemusten perusteella) ja lapsia (toisen miehen hedelmien kantamisesta puhuminen) kohtaan ovat sellaisia, että ap:sta ei välity naisille mielikuvaa rakastavana puolisona tai hyvänä isänä. Itse ottaisin tällaisesta seurasta nopeasti jalat alleni. Tympeät asenteet tulevat aina lopulta esiin, vaikka miten yrittäisi alkuun olla mielin kielin. Sinun on työstettävä omaa suhtautumistasi toisiin ihmisiin, jos haluat ihmissuhteidesi toimivan paremmin. Tekstistäsi huokuu se, että tunnut suhtautuvan toisiin ihmisiin hyvin välineellisesti, ehkä jopa lähes kertakäyttötavarana.
onks toi journeytogether sun suomi24sen treffi profiili ap? aika nolo :D