Haenkohan olematonta naista?
Heippa vaan Vauva-foorumi!
Olen tässä jo muutaman tovin etsineenä alkanut miettimään, onko hakemaani naista oikeastaan olemassa. Ainakaan siinä määrin, että sellaiseen sattuisin törmäämään. Tietenkin mukana on myös se fakta, että toisinkin päin pitäisi vielä natsata. Olen kahlannut läpi tuhansittain naisten profiileja Tinderissä, jonka perusteella nyt mietin näitä asioita.
Haen henkilöä, jonka kanssa voisin kuvitella rakentavani yhteistä tulevaisuutta turvallisen, rakastavan ja vakaan ydinperheen kontekstissa, joten näihin asioihin kiinnitän huomiota:
- samansuuntaiset tavoitteet elämälle
- lapseton nyt, haluaa lapsia tulevaisuudessa
- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen
- ei lemmikkejä (tällä ei varsinaisesti hakukontekstiin merkitystä, mutta olen vähän allerginen)
- tasainen, positiivisen aurinkoinen luonne, mielenterveys muutenkin kunnossa
- perhearvot tärkeitä
- paljon ME-henkeä sekä arjen että juhlan aikaan
- halua rakentaa yhteistä tulevaisuutta (tarkennettakoon vielä, että en ole hakemassa kotiorjaa, teen mielelläni kotitöitä ja esim ruoanlaitto on mukavaa)
- töissä itselleen mielekkäässä, vakaan oloisessa paikassa (väliaikainen työttömyys ja vanhempainvapaat täysin ok, päämäärätön haahuilu ei)
- koulutuksella ei suuremmin väliä, kunhan on yhteistä henkisellä puolella, toki bonuksena oman kaltainen koulutustausta
- jonkun sortin elämänhallinta rahan osalta, ettei kaikki pala mitä tulee käteen samoin tein, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä ajattelua
- ei polttavia tarpeita matkustella pitkin maapalloa joka vuosi
- omasta mielestäni nätti (tähän mahtuu paljon erilaisia naistyyppejä), normaalipainoinen tai vähän sitä isompi, mielestäni terveellinen liikkuminen ja syöminen herkutteluineen on hyvä juttu, fitnessille elämänsä omistavaa en ymmärrä
Nyt joku varmasti miettii, että onhan noitakin naisia olemassa, mutta eihän tämä homma tietenkään yksisuuntaisena katuna toimi. Itsestäni voin sanoa kaikki nuo yllä olevat asiat, joten ajatuksena on joko kohtaanto-ongelma tai sitten se, että naama ja/tai kroppa ei miellytä, tai sitten ainakin stereotypiana tylsä ja turvallinen dippainssimies ei vaan väräytä kiinnostusta.
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tutkia enemmän, niin linkkasin Tinder-profiilini verkkosivun kautta avattavaksi, nimimerkillä @aldarel löytyy gotinder comista.
Mutta niin, mitä ajatuksia hakuni herättää? Ystäviltä on kuullut sellaista kommenttia, ettei kannattaisi noista juuri poiketa, sillä ansaitsisin tälläisen ihmisen, mutta toisaalta jos niitä ei ole, on hieman huonompi juttu. Jos mieleen tulee jotain muuta, missä olisi parantamisen varaa, ideoita otetaan avoimesti vastaan.
Kiitos kaikille. :)
Kommentit (755)
fghdfhdg kirjoitti:
Löytyykö sellaisia naisia, jotka eivät olisi lahnoja makuuhuoneessa ja näyttäisivtä joskus itsekin, että hei minua haluttaa ja nyt mennään? Vai onko niitä vain elokuvissa? Edes se 50-50 olisi jo kova juttu kun ei tarvitsisi vetää toista perässä.
Voi apua mikä uliuli tänne tuli selittämään. Luulet, että jokainen vastaaja täällä on nainen, ja sitten omasta viestiryöpystäsi paljastuu, että oletkin itse surkuhupaisa betamies. Ja ei, feministit eivät ole lapsi- ja perhevastaisia eivätkä tee 80-tuntista työviikkoa. Feministi antaa ihmisten tehdä mitä haluaa, kunhan se on tasavertaista. Tekee myös itse mitä haluaa, ja sekös teitä ketuttaa. :D
Nainen kyllä tekee aloitteen ja haluaa, jos tietää saavansa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeeta on. Miks kaikilla on elämä näin vaikeeta heti kun on siirrytty yliopistosta työelämään?
Ap vaikuttaa tässä kyllä tosi ankealta. Ja toi kuvaus deiteistä ap:n kanssa kans tosi jäykältä, ikään kuin ap näyttelee roolissa. Mut sellasia ihmisistä suurin osa on. Aikuisiällä tosi harva enää uskaltaa oikeasti olla läsnä ihmisenä, kun siitä saa niin herkästi turpiin.
Töissä rooli. Deiteillä rooli. Netissä rooli. Somessa rooli. Kotona yksin oma ittensä ehkä tunnin päivässä. On tää hirveetä.
Itse elän nyt yksin, kelpais kyllä viereen joku joka vain eläis jaettua arkea ilman vaatimuslistaa kumpaankaan suuntaan. Sellasta se oli kakskymppisenä kun oltiin vielä nuoria, ihmisen parasta aikaa.
Kuvailepa sitten sellaiset deitit, joissa ei näytellä roolia.
Ymmärrän täysin aloittajan listauksen. Aloin miettimään, millaisen miehen minä haluan. Oikeastaan paremmin tiedän sen, millaista miestä en ainakaan halua ja se lista on aika pitkä, vaikkei mikään erityisen tiukka olekaan. Itse olen kotona viihtyvä tyyppi, lapset on jo tehty ja ovat isoja, joten miehelläkin saisi olla vähintään teini-ikäiset lapset. Olen myös mukavuudenhaluinen ja yleensä töistä kovin väsynyt, joten tarvitsen paljon aikaa lepäämiseen ja ihan vain itselleni. Miestä en ala passaamaan, koska katson että aikuinen ihminen osaa itse tehdä ruokansa, siivota jälkensä ja pestä pyykkinsä. Olen rauhallinen, tasapainoinen, työssä käyvä tarkan markan nainen, urheilullinen ja minulla on omia harrastusmenoja. Olisi mukavaa jos löytäisin vastaavan miehen kuin itsekin olen. Bonusta olisi, jos meillä olisi edes yksi yhteinen harrastus.
Toivomaani miestä tuskin tulisin löytämään, vaan todellisuudessa rakastun johonkin ihan 'vääränlaiseen' tyyppiin, esimerkiksi tupakoivaan, joka on minulle suuri turn off. Rakastumista ei kuitenkaan pysty oikein hallitsemaan.
Olin itse tuollainen ap:n kuvailema nainen 25:na.
Ulospäin, siis, hillityn kuoren alla oli kuten kenellä tahansa naisella haluja, kapinaa, kiukkua, kunnianhimoja.
Jos ei voi olla kumppanilleen kuin se hillitty hyväntuulinen, ei siitä yhteistä tulevaisuutta voi tulla.
Olen kokonainen ihminen, en joku vaimonukke.
Bhehheh,on niin tylsää tekstiä,että melkein nukahdin vaatumuslistan alkupäässä
Mun mielestä AP:tä on lytätty ihan syyttä. Tottakai kaikilla on kriteerejä ja sitä hakee tietynlaista kumppania, mutta sitten kun se rakkaus kunnolla kolahtaa niin niistä ehkä joustaa (niin kuin APkin oli valmis tekemään).
Ei todellakaan tarvitse joustaa tai laskea rimaa heti kättelyssä, eihän tuossa listalla mitään erikoisia toiveita edes ole :O Ihme mouhoamista taas.
Itse en osu juuri mihinkään AP:n kriteereihin (on tatska ja lävistyksiä, koiriakin, olen liian vanha enkä ole edes sinkku), mutta haluan silti toivottaa onnea tulevan kesän deittailuun! Kyllä se oikeakin sieltä vielä osuu kohdalle, tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä AP:tä on lytätty ihan syyttä. Tottakai kaikilla on kriteerejä ja sitä hakee tietynlaista kumppania, mutta sitten kun se rakkaus kunnolla kolahtaa niin niistä ehkä joustaa (niin kuin APkin oli valmis tekemään).
Ei todellakaan tarvitse joustaa tai laskea rimaa heti kättelyssä, eihän tuossa listalla mitään erikoisia toiveita edes ole :O Ihme mouhoamista taas.
Itse en osu juuri mihinkään AP:n kriteereihin (on tatska ja lävistyksiä, koiriakin, olen liian vanha enkä ole edes sinkku), mutta haluan silti toivottaa onnea tulevan kesän deittailuun! Kyllä se oikeakin sieltä vielä osuu kohdalle, tsemppiä :)
Oikeassa olet. Toivelistoilla ei ole hirveästi merkitystä siinä vaiheessa kun rakastuu täysillä. Tosin se toivelista saattaa muistua mieleen muutaman vuoden jälkeen, kun arki painaa päälle ja prinssi muuttuikin takaisin sammakoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne loukkaavien kommenttien esittäjät eivät ole ollenkaan aggressiiviisia vaan mitä herttaisimpia olentoja? Käytöstapojen puutteesta ja häijyistä kommenteistaan huolimatta? Todellisia lottovoittoja? Jostain syystä en oikein jaksa uskoa...
Ap:n livenä tavanneet ovat kertoneet, ettei hän ole ollenkaan sellainen, jollaiseksi hänet on täällä anslysoitu, mutta turha tästä on enää jankuttaa. Pitää vain toivoa, että tästäkin ketjusta syntyisi kaikesta huolimatta jotakin hyvää.
Siinä on se ero, että loukkaaviksi koettuja kommentteja kirjoittaneet eivät todennäköisesti ole seuranhaussa kuten ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne loukkaavien kommenttien esittäjät eivät ole ollenkaan aggressiiviisia vaan mitä herttaisimpia olentoja? Käytöstapojen puutteesta ja häijyistä kommenteistaan huolimatta? Todellisia lottovoittoja? Jostain syystä en oikein jaksa uskoa...
Ap:n livenä tavanneet ovat kertoneet, ettei hän ole ollenkaan sellainen, jollaiseksi hänet on täällä anslysoitu, mutta turha tästä on enää jankuttaa. Pitää vain toivoa, että tästäkin ketjusta syntyisi kaikesta huolimatta jotakin hyvää.
Siinä on se ero, että loukkaaviksi koettuja kommentteja kirjoittaneet eivät todennäköisesti ole seuranhaussa kuten ap.
Niin, että silloin ei haittaa jos paljastaa itsensä hyökkääväksi kusipääksi?
No kerro ny ap tuliko 0 vai 0 treffiä?
M0 d e taas käynyt poistamassa häntä ärsyttävät viestit. Ei voi sallia liikaa realismia, parempi poistaa vaan.
Ei tää oo enää yhtää hauskaa ku ap meni pois :(
Ai että vanhempainvapaa ei haittaa yhteisten lasten kohdalla?? Uuh mikä gentlemanni :D Tehdään lapsia ja jos olet oikein kiltti pikku rouva niin SAAT jäädä vanhempainvapaalle. Ei hitto teitä :D