Tunnetko jonkun joka on hoikka (painoindeksi 18-19 tms.) ja joka on pysynyt hoikkana jo vuosia ilman mitään ponnisteluja?
Millainen tämä henkilö on, miten hän syö? Muuta mainittavaa hänestä?
Kommentit (88)
Mietin kaikkia 50+ tuttujani ja työkavereita. Kaksi tunnen.
Toinen, kaverini, tosin syö max puolet, mitä normaalit. Jos nälkä, ostaa kolmioleivän, syö 1/4 osan, heittää loput roskiin. Kun haluaa suklaata, syö puolikkaan konvehdin. Yms.
Toisen, työkaverin syömisiä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa on? Ap puhuu hoikista kuin he olisivat jotain avaruusolioita. Jos syö sitä mitä haluaa, pysyy hoikkana.
Nojaa, kyllä geenit vaikuttaa meillä siihen tuppaako se paino hakeutumaan sinne normaalin painoindeksihautarin yläpäähän vai alapäähän. Ihan samalla tavalla kuin on eri pituisia ihmisiä, myös ruumiinrakenne periytyy. Osalle se bmi 18-19 on biologinen normaalipaino, joku joutuu taas kituuttamaan kovasti jos haluaa siinä pysyä.
Tunnen useitakin. Ovat todella herkuttelijoita ja kovia syömään. Ja ikä on jo viisissäkympissä.. jotkut ovat suorastaan luisia syömisistä huolimatta. Joku aineenvaihduntajuttu varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useitakin. Ovat todella herkuttelijoita ja kovia syömään. Ja ikä on jo viisissäkympissä.. jotkut ovat suorastaan luisia syömisistä huolimatta. Joku aineenvaihduntajuttu varmaankin.
Joita itse tunnen saattaa olla sitten pitkäänkin syömättä tai syödä niukasti vaikka joskus herkuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään hoikkuutta olla täällä mainituilla mitoilla? Normaalipainojahan nuo on, vanha kaava normaalipainolle on pituus - 110, joten 170-senttinen on normaalipainoinen 60-kiloisena, 160-senttinen 50-kiloisena jne. Esim. 170/70 tai 160/60 ei ole hoikka.
Tämä kaava on päästä keksittyä jaskaa. Ei ole mitään tiettyä normaalipainoa jonka voi kaikille saman pituisille määritellä. Ja sitä paitsi vielä 90-luvulla se oli pituus - 100, ja silloin sentään ihailtiin aivan järkyttävän laihoja narkkarimalleja.
Minä olin. Nyt normipainoinen. Olen syönyt pitkään tosi paljon lisättyä rasvaa, että pääsin tähän.
Anoppi 72v. Hän syö kuin lintu, naisten ei jotenkin hänen mielestä kuulu syödä. Aina voivottelee että voi voi kun on tuhtia ja voivoi kun on täyttävää ja minä se en nyt tällaista annosta kyllä, ei meidän kannata ravintolaan kun en jaksa syödä. On hienoa syödä vähän. Kommentoi estoitta muiden lihomista ja terveyden merkki on laihuus, ei esim tupakoimattomuus. Nykyään on hyvinkin epäterveen näköinen ja eikä siis myöskään ole edes terve.
Kyllä se vaan pieni rasvakerros suojaa ikääntyvää, muistakaa se. Lihas pitää toimintakykyisenä ja rasva estää lihaksen tuhoutumisen ensimmäisenä jos tulee joku sairaus.
Kuitu- ja kasvispitoisia ruokia ja kävellään ja pyöräillään säännöllisesti.