Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko jonkun joka on hoikka (painoindeksi 18-19 tms.) ja joka on pysynyt hoikkana jo vuosia ilman mitään ponnisteluja?

Vierailija
25.04.2018 |

Millainen tämä henkilö on, miten hän syö? Muuta mainittavaa hänestä?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut 2 työkaveria, jotka syö surutta grilliruokaa, eineksiä, kaljaa ja vaikka mitä. Niillä on myös tosi laihoja perheenjäseniä. Niihin ei vaan tartu ravinto samalla lailla kuin muihin. Varmaan vaikea uskoa, mutta kun omin silmin liki päivittäin näkee, miten elävät ja syövät, on pakko uskoa. Molemmat urheilevat, mutta ei erityisen paljon ja tavallisia naisten jumppia. Ja molemmat yli 40v.

Nää on niitä joilla ei ole kotona mitään ruokaa, eli nälässä tai säilykkeillä tau hiutaleiden lopuilla eletään. Ei siinä yks grillimättö paljoa kuse.

Vierailija
22/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äiti. On jo eläkkeellä oleva, mutta ollut koko ikänsä hoikka/laiha ja muutenkin pienikokoinen. Harrastaa kyllä todella paljon liikuntaa ja on tietyllä tapaa tosi tarkka syömisten suhteen. Minun mielestä ei syö kyllä parhaalla mahdollisella tavalla, mutta toisaalta taas ei ole sairauksia, kokee voivansa hyvin ja jaksaa kyllä huidella menemään.

Itse joutuukin sitten näkemään ihan kunnolla vaivaa, mutta toisaalta äitini kammoksuu lihaksia (kuvittelee tulevansa tosi lihaksikkaaksi, jos yhtään nostelee painoja) ja minä taas pyrin koko ajan saavuttamaan sporttisempaa ulkomuotoa.

Äitisi harrastaa todella paljon liikuntaa ja kyttää syömisiään?! Ei toi nyt ihan vaivattomalta kuulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Nuorempana mätin rekkamiehen annoksia, suklaata ja kaikkea ihan surutta ja pysyin hoikkana. 45-vuotiaana tuo muuttui kuin yhdessä yössä, aloin lihomaan ja nykyään ei tarvitse kuin vilkaista jääkaappiin niin tuli kilo lisää. Ihan järkyttävän vaikeaa oli hyväksyä että herkuttelut on herkuteltu ja painonhallinta vaatii nykyään ihan tuhotonta itsekuria.

Tismalleen samoin täällä. Jääkaapin ovea tarvitsee vain katsoa ja kappas 1 kilo heilahti taas vatsan seutuville! 

Asian kääntöpuoli voi olla (en sano, että on) jos keski-iässä on helppo vielä pitää paino kurissa, tai suorastaan laihtuu kuin itsestään. Visiitti lääkärille suositeltava. Useampi tuttavani on saanut syöpädiagnoosin ja aivan ensioireina on ollut tämä "ihanne painon pitäminen", vaikkei jaksaisi liikkua ja syö paljon kuitenkin hyvällä ruokahalulla ja paljon. 

Vierailija
24/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta syön kohtuullisesti. Mitä vertaan moniin muihin, en koskaan hae lisää vaan pyrin nauttimaan ruuan mausta silloin kun se on suussa enkä syö silmilläni. Moni on buffet-paikassa "oo katso mitä tuolla, mitähän ottaisin ensin, mahtuisiko tuo vielä lautaselle, no otan toisella kierroksella".

Annoskoko: noin kahden nyrkin kokoinen. Mukaanlukien juoma. Eihän mahalaukku ole sen isompi, joten miksi turhaan venytellä sitä?

En pelkää lihomista, mutta en pidä siitä turvonneesta olosta joka tulee jos syö liikaa kerralla.

Vierailija
25/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut 2 työkaveria, jotka syö surutta grilliruokaa, eineksiä, kaljaa ja vaikka mitä. Niillä on myös tosi laihoja perheenjäseniä. Niihin ei vaan tartu ravinto samalla lailla kuin muihin. Varmaan vaikea uskoa, mutta kun omin silmin liki päivittäin näkee, miten elävät ja syövät, on pakko uskoa. Molemmat urheilevat, mutta ei erityisen paljon ja tavallisia naisten jumppia. Ja molemmat yli 40v.

Nää on niitä joilla ei ole kotona mitään ruokaa, eli nälässä tai säilykkeillä tau hiutaleiden lopuilla eletään. Ei siinä yks grillimättö paljoa kuse.

Olen käynyt heillä myös kotona kylässä. Syövät hyvin sielläkin.

Vierailija
26/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät napostele.

Olisin laiha jos söisin vain ruokaa ja välipaloja, mutta syön jatkuvasti. Kerran tunnissa syön jotain, yleensä suklaata. Suklaata menee paljon. Nyt hurahdin muscavado sokeriin. Syön sen sellaisenaan. Sitten syön kaikkea muutakin myös ruokaa ja paljon. Pizzoja yms. Olen suht hoikka. Jossain vaiheessa oli pyöreyttä mutta se on Poissa, kun itse joudun kokkaa ja alko jäi pois.

Mies manaa kun pitää kantaa kassettain ruokaa kotiin ja jääkaapissa näkyy aina valo. Hän on ylipainoinen vaikka syö vähän.. 1kerta päivässä.

Vierailija
27/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole vaivattomasti hoikkia. Yks mun kaveri osaa luetella kalorimäärät ulkoa ihan kaikista ruuista.

Vierailija
28/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikka nelikymppinen enkä koe erityisesti ponnistelevani painonhallinnan suhteen, tykkään vain touhuta pihahommissa (meillä on kotona hevosia ja vanhan maatalon pihapiirissä on koko ajan tekemistä), lisäksi liikun keväästä syksyyn työmatkat pyöräillen, kymmenisen km/suunta.  Syön isoja annoksia ruokaa silloin kun syön, myös roskaruokaa ja makeaa, mutta en harrasta napostelua ajankuluksi.

Aineenvaihdunta toki toimii ihmisillä eri tavoin mutta kalori on kalori, tiedostan kyllä että jos lopettaisin liikkumisen niin minun pitäisi tottakai vähentää myös syömistä. 

Vierailija
29/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pysyin hoikkana alle 30 v iässä vaikka rn rajoittanut syömisiäni mitenkään. Liikunta oli pelkkää hyötyliikuntaa mutta luonnostaan tykkäsin touhuta paljon. Enkä jaksanut hirveästi kiinnostua ruuasta. Jos tarjolla oli h6vää ruokaa söin niin paljon kun pystyin. Mutta usein vain tankkasin sen verran jotakin että jaksoin.

Sitten sain lapset ja vielä heidän jälkeenkin palasin melkein entisiin mittoiihin. Mutta lapsilla oli paljon sairauksia ja meillä stressiä ja murhetta. 4 vuotta karseessa univelassa ja paino nousi 10-15 kg. Eikä paino tahdo enää lähteä. Itse olen selvästi passiivisenpi nykyään eikä hyötyliikuntaa tule niin paljoa. Ja kun perheelle pitää laittaa kunnon ruokaa kahdesti päivässä ja syön sitä liikaa ja vielä mies tykkää käyttää minua jätskillä jne joten hoikkuus on enää vain muisto nuoruudesta.

Mies tykkää käyttää sinua jätskillä?😂😂

Vierailija
30/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!

Mulla painoindeksi on varmaan jossain 19 tietämillä. Syön mielestäni ihan normaalia ruokaa eli aamiaiseksi leipää tai puuroa, viiliä/jogurttia ja kahvia. Lounas työpaikan lounasravintolassa (syön kasvispainoitteisesti), kotona välipalaa töiden jälkeen ja illalla jotain pientä lisäksi. Syön vähän herkkuja, mutta käytännössä kuitenkin päivittäin esim. keksi tai pulla kahvilla, aamulla menee monesti jogurttia ja viikonloppuna sitten mitä sattuu. Liikun aktiivisesti muutaman kerran viikossa ja nyt aktiivisuusrannekkeen perusteella tilastot kertovat 10000 askeleen täyttyvän 3-4 kertaa viikossa. Rannekkeen laskema kalorikulutus liikkuu 2200 (toimistopäivä) ja 3500 (aktiivista puuhailua mökillä) välillä.

En koe tekeväni mitään ylimääräistä pitääkseni painon näissä lukemissa.

Vierailija
31/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinee päätellä että geenit liittyvät vahvasti asiaan.

Tätä mun kaverikin toitottaa kun valittelee lihavuutta ja uppopaistaa rasvassa suunnilleen kaiken mitä pistää suuhunsa. Lapsetkin oppineet samat ruokailutavat, tämä kiukuttelee koulun terveydenhoitajalle jonka kanssa palaveerasi lasten huomattavasta ylipainosta, "ihme ettei ammatti- ihminen tajua että kyse on vaan meillä suvussa olevasta lihavuusgeenistä".

Vierailija
32/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ihan totta, että napostelu on se mikä lihottaa. Teininä olin tuon kokoinen (tietysti muutenkin eri asia...) mutta söin aamulla yhden leivän, koulussa kohtuullisen annoksen , kotona iltapäivällä saman verran, illalla ehkä leivän tai pari. En napostellut. Karkkia saatoin syödä kerran viikossa jonkun pienen määrän, suklaapatukan tms. Ja ainoa liikunta oli koulun liikuntatunnit. 

Vierailija
33/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim minä itse

16v:nä painoin sen verran että bmi oli 19 (sitä ennen hädintuskin 18) ja tuossa painossa pysyin 22 vuotta eli 38v saakka. Sitten tuli lihasmassaa muutama kilo joka jäi.

Ihan normiruokaa syöty aina, pienet annoskoot. Olen kova herkuttelemaan lähes päivittäin. Äskenkin söin pähkinöitä ja mandariinin.

Vierailija
34/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Kyseessä ovat veljeni ja isoisäni.

Veljeni tosin tekee fyysistä työtä, mutta syö kuin hevonen ja hirvittävät määrät herkkuja. Vapaa-aikansa käyttää autojen korjailuun ja laittamiseen sekä moottoriurheiluun. Käy kerran viikossa pelaamassa sählyä.

Isoisäni aktiivisuus on sitä, että makoilee sohvalla katsomassa urheilua ja tv-sarjoja. Syö normaalia kotiruokaa. Syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja molemmat jälkiruuan kera. Joka päivä juo päiväkahvit ja aina kahvin kanssa kastettavaa, eli pullaa, keksiä tai piirakkaa. Näiden lisäksi aamupala ja iltapala. Talvisin hiihtää. Kesäisin käy kalastamassa. 

Vierailija
35/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep!

Mulla painoindeksi on varmaan jossain 19 tietämillä. Syön mielestäni ihan normaalia ruokaa eli aamiaiseksi leipää tai puuroa, viiliä/jogurttia ja kahvia. Lounas työpaikan lounasravintolassa (syön kasvispainoitteisesti), kotona välipalaa töiden jälkeen ja illalla jotain pientä lisäksi. Syön vähän herkkuja, mutta käytännössä kuitenkin päivittäin esim. keksi tai pulla kahvilla, aamulla menee monesti jogurttia ja viikonloppuna sitten mitä sattuu. Liikun aktiivisesti muutaman kerran viikossa ja nyt aktiivisuusrannekkeen perusteella tilastot kertovat 10000 askeleen täyttyvän 3-4 kertaa viikossa. Rannekkeen laskema kalorikulutus liikkuu 2200 (toimistopäivä) ja 3500 (aktiivista puuhailua mökillä) välillä.

Jaa, juksasin sen verran, että laskurin mukaan mun painoindeksi on 21. Mutta hoikkana mua silti pidetään eikä mua haittaisi vaikka muutama kilo olisi enemmän painoa.

Vierailija
36/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen painava mutta tosi tiivis, xs-s. 162/58 Monet luulevat että olen laiha, mutta oikeasti mulla on paljon lihasta, tasolla tanssija/voimistelija. Jonka takia voin syödä normaalisti lihomatta, ja näyttää siltä etten tee mitään. Vedän kotona leukoja. N31

Vierailija
37/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hep!

Jaa, juksasin sen verran, että laskurin mukaan mun painoindeksi on 21. Mutta hoikkana mua silti pidetään eikä mua haittaisi vaikka muutama kilo olisi enemmän painoa.

Kuulostaa kuitenkin että syöt melko niukasti, jolloin joku yksi keksi tai pulla päivässä ei haittaa :). Kun joku sanoo että syö välipalaa, se voi merkitä yhdelle jotain yhtä leipää ja toiselle moninkertaista kalorimäärää.

Vierailija
38/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut tuollainen vähän päälle nelikymppiseksi. Sen jälkeen kiloja on tullut.

Nuorempana en yhtään miettinyt mitä söin, en ole ikinä harrastanut aktiivisesti liikuntaa jotain satunnaisia jumppia, uintia, työmatkapyöräilyä ja kävelyä lukuunottamatta. olen aina tykännyt makeasta. Ehkä annoskoot oli myös pienempiä.

Vähän alle nelikymppisenä ruuanlaitosta tuli myös pakollista, eli kun lapset oli pieniä ja teinejä ruokaa oli tehtävä joka päivä.

Kuvittelin, että pysyn sellaisena ikuisesti mutta niin ei käynyt.

Vierailija
39/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan (harvoja sairauksia tai lääkityksiä lukuunottamatta, jotka selittävät lihavuudesta n. 2%, siis todella vähän) tuosta vaan liho siksi, että tulee tiettyyn ikään tai saa lapsia tai mitä näitä selityksiä nyt ylipainoisilla onkaan. Lihominen johtuu siitä, että saadaan liikaa kaloreita suhteessa kulutukseen. Riippumatta siitä, onko ikää 20v vai 50v tai onko lapsia 10 tai 0. Jos paino alkaa nousta, silloin joko lisätään kulutusta (liikuntaa) tai vähennetään kalorinsaantia (ruoan laatua ja huonolaatuisen ruoan määrää ja lisätään hyvälaatuista ruokaa). Ei tarvita mitään ihmerasvasieppareita, selluvoiteita tai laihdutustabletteja. Ei tarvitse edes alkaa kuntoilla, koska kuntoilun osuus ns. tavallisen ihmisen laihdutuksessa ja painonhallinassa on käytännössä olematon, koska harva varsinkaan ylipainoinen liikkuu niin paljon että sillä olisi käytännön merkitystä (joku tunnin kävelylenkki on yhtä tyhjän kanssa laihdutuksen kannalta), mutta syöminen on se ratkaisevin. Eikä lihominen johdu siitä, että täyttää x vuotta tai hankkii lapsia, vaan ainoastaan kalorinsaannin_ja_kulutuksen_epäsuhdasta.

Vierailija
40/88 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 34v, 171/57. Syön paljon normaalia kotiruokaa ja leipää, harvoin herkkuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi