Pitkät suihkuttelut ovat ihan sairasta! Millä muija lotraa tunnin suihkussa ja vielä hyvällä omalla tunnolla?
Muutamissa ketjuissa tullut ilmi, että jotkut ovat suihkussa 10 minuuttia, jotkut vartin ja toisinaan näkee kommentteja, että suihkussa ollaan 30-60 minuuttia.
Siis ei helvetti! Minusta on ihan SAIRASTA juoksuttaa lämmitettyä ja puhdasta vettä viemäriin TUNNIN. Täytyy olla oikeasti päässä vikaa tai sitten _todella_ ajattelematon ja edesvastuuton ihminen. Tekisi hyvää tuollaisille horsmitoosa-Pirkoille se, että maksaisivat suihkunsa käteisellä lompakostaan. Selviäisi se mitä tuollainen maksaa.
Ja kaiken hyvän lisäksi saadaan "kuiva iho". Pakko rasvata ties millä tököteillä. No kai on kun ihon omat rasvat kuurataan viimeistä piirtoa myöden pois ja viemäriin.
Jos minä hommaisin uuden naisen elämääni, ehdoton edellytys on, että tuntia ei suihkussa olla. Ei vaikka "itse maksaisi lystin". Yläraja on 10min juhlatilanteessa, normaalisti peseytymiseen menee 1-3 min!
T. Mies, järjen ääni
Kommentit (111)
Mulla oli nuoruudessa kämppis, joka kävi suihkussa kolme kertaa päivässä. Tämän lisäksi hänellä oli tapana pyörittää tiskikonetta tehopesuohjelmalla, vaikka koneessa oli pahimmillaan vain pari lasia ja lautasta (en edes liioittele). Myös pyykkiä piti pestä päivittäin, ja kaikki villavaatteista lähtien 60 asteen lämpötilassa.
Ai kamala, eikö teillä pitkän kaavan mukaan suihkuttelijoilla kuivu iho korpuksi..?? Meilläpäin on niin kovaa vettä ja itsellä herkkä iho, en ikimaailmassa pystyisi olemaan suihkussa varttia kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuoruudessa kämppis, joka kävi suihkussa kolme kertaa päivässä. Tämän lisäksi hänellä oli tapana pyörittää tiskikonetta tehopesuohjelmalla, vaikka koneessa oli pahimmillaan vain pari lasia ja lautasta (en edes liioittele). Myös pyykkiä piti pestä päivittäin, ja kaikki villavaatteista lähtien 60 asteen lämpötilassa.
Minulla myös. Asuin tuolloin opiskelijasolussa ja kämppis tuntui ravaavan jatkuvasti suihkussa, jopa 4 kertaa päivässä. Hassuinta oli että hän lähinnä istui huoneessaan kirjoittamassa gradua, ei siis harrastanut hikiliikuntaa tms. Onneksi kylppäristä oli tuuletusikkuna ulos, muuten kämppä olisi varmaan tihkunut kosteutta jatkuvan lutraamisen takia. Kämppis vaikutti muutenkin aika neuroottiselta, en tiedä oliko se gradustressiä vai luonteessa ylipäätään.
Suihkussa käyn vaan, jos pesen hiukset. Muuten päivittäin intiimit paikat. Tietysti liikunnan jälkeen aina myös suihkuun. Normaalia ihoa ei myöskään kannata opettaa millekään kosteusvoiteille.
Joku kirjoitti aiemmin, että vesivahinko tulee jos suihkussa lotraa. Täytyy kyllä sanoa, että melko vakavia rakennus- ja ilmanvaihto-ongelmia on sellaisessa kylppärissä, jossa tulee vesivahinko 30min suihkusta, niin ettei mitään ole lattiakaivon päällä.
Ilman muuta kannatan toki lyhyttä suihkua taloudellisista ja ekologisista syistä.
Laulan suihkussa Singin in the rain ja kalliolle kukkulalle. Laulun loputtua olen peseytynyt, eli oisko sellaiset 6-7 min.
Mahtaa olla melkoiset vesimaksut.
Vierailija kirjoitti:
Olette huvittavia, kun yritätte puolustella luonnonvarojen tuhlausta. Vertaatte muihin tuhlareihin, miten joku lentää kuitenkin lentokoneella. No te tunnin suihkuja tarvitsevatko sitten ette lennä? Jos kuitenkin törsää, niin sama se on törsätä vähän enemmänkin? Naurettavaa myöskään väittää, ettei 10 minuutissa saisi itseään puhtaaksi. Kaikkihan me täällä eletään liian leveästi ja tuhotaan maapalloa turhuuksilla, mutta tällaiset keskustelunavaukset ovat hyviä herättäjiä. Ehkä joku jopa saa tästä inspiraatiota ja nipistää suihkunsa vaikka puoleen tuntiin päivässä.
No minä ainakin olen lentänyt viimeksi kuusivuotiaana, eikä matkustelu edes kiinnosta. Ei ole autoa, lajittelen jätteet, en osta turhuuksia, satsaan vaatteissa kestävään laatuun. jne. Mutta pitkiä suihkuja rakastan, ja outoa kyllä se näyttää juttujen perusteella olevan se ekologisen ajattelun suurin synti.
Ja miksi nämä otetaan esiin on siksi, että on naurettavaa vaahdota muille yhden asian ekologisuudesta, jos omatkaan tapasi eivät kestä lähempää tarkastelua. Ne ekologiset aloitetaan omasta itsestään, ei siitä että haukut muita.
Valitettavasti kaava tässäkin on se, että vähentyvän kulutuksen aiheuttama tulojen menetys on korvattava hintoja nostamalla.
Tosin eihän se vesi mene hukkaan vaan imeytyskentän kautta takaisin maahan...