Jatkossa työttömyystuki laskee 287 euroon jos mokaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011765580.html?utm_term=Autofee…
Miten meinaa työtön pärjätä 287 eurolla josta maksetaan vielä laskut ja vuokran omavastuuosuus.
Kommentit (38)
Ei laske, kun tehdään jotain ettei tämä leikkuu jatku. Ja saadaan eri systeemi jossa ei minituki, vaan riittävästi kaikille. Ei manipuloida ihmisiä.
Huonosti ja sehän siinä on tavoitteenakin. Säästöä valtiolle ja lisäkärsimystä köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyystuki vaan toimeentulotuki. Jota läheskään kaikki työttömät eivät muutenkaan saa.
Lisäys: työttömyystuki siis katkeaa kokonaan karenssin ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyystuki vaan toimeentulotuki. Jota läheskään kaikki työttömät eivät muutenkaan saa.
Koskee myös työttömyystukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuki katkeaa kokonaan karenssin ajaksi. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mokaat tulee karenssi ja sinun työttömyystuki muuttuu toimeentulotueksi.
Johan alkaa siivoustyöt maistumaan. Itse olen sitä työtä tehnyt pääkaupunkiseudulla yli 20 vuotta tarvitsematta ikinä autoa. Tosin nyt mulla on varaa autoon. Ei voi kaikilla olla selkä ja nivel vaivoja.
Tulee 6 viikon velvoite mennä töihin jos haluaa työttömyystuen takas. Mistäs kaikille töitä.
Työttömällä ei ole muuta kuin aikaa, joten ei ole mitään tekosyytä olla myöhässä hakemuksissa ja niiden raportoinnissa.
Ihan hyvä että rangaistaan ilman varoitusta jos ei edes niitä ainoita hommiaan tee ajoissa.
Ei siellä mitään mokata, siellä tehdään tahallaan ja tarkoituksellisesti toisin kuin on laissa määrätty tehtäväksi. Jos et saavu sovittuun tapaamiseen, niin kyse ei ole mokasta, kyse on harkitusta ja suunnitellusta laiminlyönnistä, kyllä siitä pitää seurauksia olla. Kokeile vaikka ajaa päin punaisia, poliisi on aika napakka sakottaja ja kortin poisottaja, turha siinä on selittää, että tää on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuki poistuu 1.5.
10 vuotta sitten ei varoiteltu työtöntä, että yksi virhe tehty, toista ei saa tehdä. Nyt samanlainen käytäntö on nöyryyttävää ja alistavaa?
Kyllähän tämä aiheuttaa väistämättömän vastareaktion, esim. jos sota syttyy...
Mites kun työkkärin tantta ei soita itse ilmoittamanaan ajankohtana? Saisiko sekin vaikk -50% palkastaan tai vaikkapa karenssin? Turha laitos
Aika selkee että eduskunta vaan haluaa suomalaisilta kaikki tuet pois.
Nimet esiin, kenen idea tämä on alunperin.
Toivotaan laajennettuja itsemurhiakiitokseksi hallitukselle.