Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät suihkuttelut ovat ihan sairasta! Millä muija lotraa tunnin suihkussa ja vielä hyvällä omalla tunnolla?

Vierailija
24.04.2018 |

Muutamissa ketjuissa tullut ilmi, että jotkut ovat suihkussa 10 minuuttia, jotkut vartin ja toisinaan näkee kommentteja, että suihkussa ollaan 30-60 minuuttia.
Siis ei helvetti! Minusta on ihan SAIRASTA juoksuttaa lämmitettyä ja puhdasta vettä viemäriin TUNNIN. Täytyy olla oikeasti päässä vikaa tai sitten _todella_ ajattelematon ja edesvastuuton ihminen. Tekisi hyvää tuollaisille horsmitoosa-Pirkoille se, että maksaisivat suihkunsa käteisellä lompakostaan. Selviäisi se mitä tuollainen maksaa.

Ja kaiken hyvän lisäksi saadaan "kuiva iho". Pakko rasvata ties millä tököteillä. No kai on kun ihon omat rasvat kuurataan viimeistä piirtoa myöden pois ja viemäriin.

Jos minä hommaisin uuden naisen elämääni, ehdoton edellytys on, että tuntia ei suihkussa olla. Ei vaikka "itse maksaisi lystin". Yläraja on 10min juhlatilanteessa, normaalisti peseytymiseen menee 1-3 min!

T. Mies, järjen ääni

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on vuokraan sisältyvä kiinteä vesimaksu. Minä taas en käsitä niitä haisuleita, jotka pyrähtävät siinä sekunnin suihkussaan ja tulevat pois ihan yhtä hienhajussa kuin sinne mennessään.

Lämmin vesi rentouttaa lihaksia, ja on minulle se oma hetki. Saa nauttia suihkusaippuan tuoksusta ja vesihöyry tekee hyvää hengitysteille.

Jos meille tulisi erillinen vesimaksu ja mies alkaisi urputtaa, niin tyynesti vaatisin häntä sitten lopettamaan tupakoinnin, siihen yhtälailla sitä turhaa rahaa menee.

On btw muuten jännä miten Suomessa SUIHKUSSA KÄYNTI pidempään kuin pari minuuttia on synti ja aiheuttaa raivon tunteita jopa tuntemattomissa. Ei ihme, että moni haisee pahalle, etenkin kesällä.

Haluat siis että joku muu maksaa vesilaskusi?

Sinäkö sen henkkoht maksat vai mikä kismittää?

Minä maksan omat vesilaskuni, jokaisesta käytetystä litrasta ja jokaisesta lämmitykseen käytetystä kilowatista, eikä minun tarvitse maksella muiden vesilaskuja. Ja käytän niin paljon kuin haluttaa.

Mutta kovasti väärin on sellainen ajattelu, että minä voin lotrata lämmintä vettä niin paljon kuin huvittaa, koska joku muu sen maksaa.

Eli maksaisin vain muiden lotrailuista ja itse kävisin minuutin jäävesisuihkussa? Kuulostaa huippudiililtä!

Mutta juuri tällaisesta syystä näissä yhtiöissä, joissa on kiinteä vesimaksu, on kulutus erittäin suurta. Itse en enää suostuisi muuttamaan sellaiseen asuntoon.

Vierailija
82/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa itse veden ja sähkön/kaukalämmön kulutukset, niin olkoon suihkussa niin pitkään kuin haluaa. Suomessa se ei ole niin iso ekoteko verrattuna esimerkiksi muovikrääsän hankkimiseen.

Mutta jos on kiinteä vesilaskutus, niin tuollaiset tunnin suihkut ovat melko ikävää touhua muita kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen,kun joutuu itse maksamaan suihkuttelunsa,aika lyhenee.

Näin. Veikkaan, että yksikään näistä tunnin suihkuttelijoista ei maksa vettä kulutuksen mukaan.

Aivan näin.

Suihkun virtaama on noin 12 l/min eli tunnissa menee 720l. Vesimaksu ainakin meillä on noin 7€/m3, siis kylmävesi + jätevesi.

Tähän se kun 720 litraa vettä lämmitetään esimerkiksi 5 asteesta 40 asteiseksi. Tekee energialaskussa noin 3 euroa.

Siispä tunnin suihku tekee päivässä 8€ ja vuodessa 2920€. Onko tästä suuruusluokassa näillä surutta tu**uaan kuuravilla horsmaperseillä mitään hajua? Entä jos teillä on nelihenkinen perhe, olisiko teille OK että perhe käyttää lähes 12 000€ vuodessa suihkutteluun? Vaikka suihkuajan lyhentään 30min:iin niin silti lasku on KUUSI TONNIA euroissa.

Vierailija
84/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me molemmat lillutaan just niin kauan ku halutaan. Vesi kuuluu vuokraan, haha suckers!😂

Vierailija
85/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me molemmat lillutaan just niin kauan ku halutaan. Vesi kuuluu vuokraan, haha suckers!😂

Juuri teidän kaltaisten pässinpäiden vuoksi en enää mutta taloon, jossa ei ole asuntokohtaisia mittareita.

Vierailija
86/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näihin sanoihin voimmekin lopettaa tämän turhan jankkausketjun. Suurin osaa ihmisiä ei kiinnosta kuin oma napa. Mutta näillä mennään.

Vierailija
87/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttua kirjoitti:

Koska ilmastonmuutokseen vaikuttaminen ei kuulu naisille joista on kiva shoppailla turhaa roinaa,kuluttaa sitä vettä ja matkustella koska meillä on oikeus

Ja sinulla ei ole autoa, et tee lomamatkoja (etenkään lentokoneella) ja elät muutenkin 100% ekologisesti? Muuten ei oikein ole varaa valittaa.

Ensinnäkään, minun työssäkäynti ja sukulointi ei onnistuisi autotta. Toiseksi, mikään elämässä ei kärsi jos suihkussa käy peseytyäkseen, ei siellä nukkuakseen.

Muuta kävelyetäisyyden päähän työpaikastasi. Sukulointi ei ole millään tavalla pakollista, yhteyttä voi pitää vaikka skypellä tai kirjeitse.

Työpaikkani ja -tehtäväni sijainti vaihtelee kokoajan. Muutanko esimerkiksi kerran viikossa kotiani?

Onko muuten sinun 30min v*tun sheivaaminen jotenkin pakollista? Onko siitä hyötyä esimerkiksi lapsillesi ja sukulaisillesi jotka pääsevät samalla autokyytillä sukuloimaan?

Voithan vaihtaa työpaikkasi pysyvään, etsi vaikka nykyisen asuntosi läheltä. En sheivaa jalkoja enkä mitään muutakaan, enkä ole puolta tuntia suihkussa. Tuo sinun itsesi pitäminen parempana kuin toiset on vain niin tekopyhää, ei ne sinun valinnat sen parempia ole.

Vierailija
88/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee suihkussa 10 min jos en pese hiuksia, 25 min jos pesen. Ap ei taida ymmärtää että miesten ja naisten suihkukäyttäytyminen eroaa yleensä aika paljon toisistaan. Sheivaus, hiusnaamiot, ihonaamiot yms.. Se vie aikaa. Itse en ainakaan koko sitä 25 minuuttia juoksuta vettä kylläkään. Ja maksan jokaisen sentin vedestäni itse.

Sheivaus vaatii juoksevaa vettä max 30sek. Miesten ja naisten hiukset ovat samaa solukkoa, jos mies ei tarvitse niihin naamiota tai varsinkaan veden juoksutusta viemäriin, ei nainenkaan TARVITSE. Ja sama naama sillä naisella on. Ihan turha tuudittautua ajatuksen "nainen tarvitsee" taakse.

Ahaa, sinulla on itselläsi siis pitkä tukka. Juu, sitten tiedät, mitä sellaisen peseminen ja varsinkin huuhteleminen vaatii.

Vierailija
89/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa ihan 5 minuutissa ja suihku ei edes ole auki sitä koko aikaa. Omakotitalo ja kaikki valutettu vesi maksaa omasta kukkarosta.

Sama täällä. Kastelen itseni ja pesusienen ensin ja sitten suljen veden virtaamisen ja alan peseytymään.

Peseytymisen jälkeen vain huuhdon itseni jälleen suihkulla. Ei siinä paljon mene ylimääräistä vettä.

Pennulle olen kans koittanut kertoa, ettei sitä vettä tarvitse juoksuttaa silloin kun peseytyy, oikeastaan siitä on vain haittaa kun huuhtoo saippuat viemäriin ennenaikaisesti.

Vierailija
90/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri teidän kaltaisten pässinpäiden vuoksi en enää mutta taloon, jossa ei ole asuntokohtaisia mittareita.

Ai tällaisten fiksujen pässinpäiden? Meidän taloyhtiössä jokainen voi tehdä samaa, ei tartte ajatella naapureita

Vierailija
91/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin työkaverilta kuultu tapaus oli heidän vieraansa, jotka saunaan mennessään jättivät suihkun valumaan. Uskomatonta, että tuollaista tapahtuu. Miten joku voi tehdä noin? Onko paikalla joku, joka toimii noin saunassa käydessään?

Vierailija
92/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässinpää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tällaisten fiksujen pässinpäiden? Meidän taloyhtiössä jokainen voi tehdä samaa, ei tartte ajatella naapureita

Niin VOI. Palstamammahan ei tarvitse ajatella muita eikä mitään laajempia kokonaisuuksia koska oma napa ja oikeus.

Vierailija
93/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yleensä suihkussa n. 45min (olen katsonut kellosta). Eipä ole koskaan tullut mieleen, että joitakin voisi ärsyttää noin pitkät suihkussakäynnit. Tuohon 45min sisältyy perusteellinen ihon- ja hiustenpesu. En ymmärrä niitä, jotka ovat valmiita vain parissa minuutissa, eihän siinä ajassa ehdi ollenkaan peseytyä.

Vierailija
94/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suihkusta kytkeä se lämminvesi pois.

Varmasti suihkuttelut vähenee!

https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/tutkimus/hs-kylmasuihkut-vahensiva…

Hollantilaistutkimuksessa havaittiin, että kylmäsuihkut vähensivät sairauspoissaoloja 29 prosenttia kontrolliryhmään verrattuna.

Vierailija
95/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mikä hinta tulee kun kylpyhuoneeseen tulee pitkien suihkujen johdosta kosteusvaurio! Taloyhtiöt kiittää!! Jos kylppärissä ei ole suihkukaappia niin riski on todella suuri. Kylpyhuone ei ole mikään uima-allas, ei edes vedeneristyksen kanssa. 

Asuin jonkin aikaa kolmen hengen kimppakämpässä (yksityiseltä vuokrattu) ja toinen kämppis otti joka ilta 30-40min suihkun. Kuumaa vettä hanasta täysillä koko tämän ajan. Kylppärin katossa olikin mukavankokoinen homekasvusto tämän harrastuksen seurauksena, vanha talo kyseessä. Muutin aika pian toisaalle koska huoneisto laitettiin myyntiin, uudella omistajalla olikin sitten kosteiden tilojen remonttia tiedossa..

Vierailija
96/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 tuntia viikossa suihkussa aiheuttaisi minun kerrostaloasunnossani ehkä noin 150 euron kuukausilaskun. Oli kyllä hyvä herätys tähän vesiasiaan asuntokohtainen mittari. Ensimmäinen lasku tuli vasta 5 kuukauden jälkeen ja sen loppusumma oli 180 euroa. Siihen loppui minulta päivittäiset 15 minuutin suihkut.

Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Nykyisessä talossa on omat vesimittarit ja lämminvesikuutiosta veloitetaan huimat 17e. Lasku tulee 5 kuukauden välein ja on keskimäärin 170 euroa meikäläisen taloudessa ja kulutuksella. Ex-asunnossa vesi sisältyi vuokraan ja tuolloin tuli lotrattua paljon huolettomammin. Nykyisin ei tulisi mieleenkään kökkiä suihkussa 5-10 minuuttia pidempään.

Vierailija
97/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa ihan 5 minuutissa ja suihku ei edes ole auki sitä koko aikaa. Omakotitalo ja kaikki valutettu vesi maksaa omasta kukkarosta.

Sama täällä. Kastelen itseni ja pesusienen ensin ja sitten suljen veden virtaamisen ja alan peseytymään.

Peseytymisen jälkeen vain huuhdon itseni jälleen suihkulla. Ei siinä paljon mene ylimääräistä vettä.

Pennulle olen kans koittanut kertoa, ettei sitä vettä tarvitse juoksuttaa silloin kun peseytyy, oikeastaan siitä on vain haittaa kun huuhtoo saippuat viemäriin ennenaikaisesti.

Itse otan 10-15min suihkuja. Siinä ehtii tehdä kaiken tarpeellisen. Usein harjaan hampaatkin suihkussa.

En voi pistää suihkua kiinni saippuoinnin yms. välissä sillä minun on niin kylmä! Jäätyisin jos joutuisin olemaan märkänä pesuhuoneessa.

Jos voisin, asuisin suihkussa tunnin mutta sitä nyt ei maksaisi erkkikään.

Vierailija
98/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otan 10-15min suihkuja. Siinä ehtii tehdä kaiken tarpeellisen. Usein harjaan hampaatkin suihkussa.

En voi pistää suihkua kiinni saippuoinnin yms. välissä sillä minun on niin kylmä! Jäätyisin jos joutuisin olemaan märkänä pesuhuoneessa.

Jos voisin, asuisin suihkussa tunnin mutta sitä nyt ei maksaisi erkkikään.

Lisään vielä, että suihkuveden täytyy olla kuumaa ei lämmintä. Esimerkiksi mieheni ei voi tulla samaan aikaan suihkuun koska hänen ihonsa palaa. :D

Vierailija
99/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette huvittavia, kun yritätte puolustella luonnonvarojen tuhlausta. Vertaatte muihin tuhlareihin, miten joku lentää kuitenkin lentokoneella. No te tunnin suihkuja tarvitsevatko sitten ette lennä? Jos kuitenkin törsää, niin sama se on törsätä vähän enemmänkin? Naurettavaa myöskään väittää, ettei 10 minuutissa saisi itseään puhtaaksi. Kaikkihan me täällä eletään liian leveästi ja tuhotaan maapalloa turhuuksilla, mutta tällaiset keskustelunavaukset ovat hyviä herättäjiä. Ehkä joku jopa saa tästä inspiraatiota ja nipistää suihkunsa vaikka puoleen tuntiin päivässä.

Vierailija
100/111 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kaivosta sitä tulee niin paljon kuin on tarvis ja minä maksan sähkölaskun, niin mikäs siinä. Jotkut tuhlaavat sähköä saunomiseen taas, mikä järki siinäkin on. Ja ajatella, lillun mielelläni vielä poreammeessakin kun suihkulotraus ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi