Olen kannabiksen käyttäjäja vastustan sen laillistamista
Haittavaikutukset ovat todellisia. Itselläni niistä on runsaalla satunnaiskäytöllä ilmestynyt seuraavia:
Huono muisti; lähimuisti nyt tottakai poltellessa on olematon mutta myöskään tapaamisia en enää muista ilman lukuisia muistutuksia.
Itsekeskeisyys; pilvessä ylianalysoin kaikkea ja muun puutteessa erityisesti itseäni, joka vääristää reippaasti myös pysyvää kuvaani itsestäni joka poikkeaa entistä enemmän siitä mitä ulkopuolinen kokee.
Leimaantuminen; läheiseni ovat ympärilläni varpaillaan ja tulkitsevat kaiken tekemäni todisteeksi siitä että olen taas päihtynyt. Tämän huomasi sen alkaessa haitata omaa hedonismia, kun joutui alkamaan miettimään jokaista sanaansa ja sen tulkintamahdollisuuksia sekä päihtyneenä että selvinpäin.
Ainakin henkinen riippuvuus on tällä hetkellä vahva ja ahdistuneisuushäiriöinen elämä päihtymyksen ulkopuolella ei houkuttele pysyvälle visiitille. Olen kuitenkin huomannut päihdeongelmaisen käytöstä itsessäni ja sen aiheuttamia seurauksia läheisissäni. Väite kannabiksenkäyttäjän aivojen ottamisesta hiljalleen käyttöön kannabismallin, jossa käyttäjän ajatusmalli muuttuu polttamistaan sokeasti puolustavaksi ei tunnu ollenkaan kaukaa haetulta. Kannabismallin sanotaan muodostavan tavallaan uuden identiteetin, joka toistuu samanlaisena kaikilla käyttäjillä. Halusin vain pohtia ääneen tätä ja että löydänkö vielä itse omasta käytöksestäni kritisoitavaa ja voinko havaita omia ajattelumuutoksiani, joten tein sen täällä kannabisriippuvuudesta eroonpääsemisen ollessa vähemmän mediaseksikkäämpää kuin tupakkalakko. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (2)
No, täytyykö sitten käyttää niin runsaasti jos se tuollaista aiheuttaa..
Itse käytän satunnaisesti silloin jos kannabista jostain saan, enkä ole huomannut ollenkaan noita haittavaikutuksia. Ei edes pilvessä "kelailua", mulla pikemminkin tulee aina totaalisen ajatukseton meditatiivisen tapainen tila siitä, mikä on rentouttavaa.
Amatööri Jonne
Nimimerkillä savunnut 25v, vaimo, lapset, omistusasunto ja vakityö