Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Osaisinpa itse pitää vastaavassa tilanteessa pään noin kasassa. Itse menin sellaiseen huuto-syyttely-itku-moodiin ja sillähän nyt ei saavuta mitään. Ei se pettäjä antanut vastauksia, ei edes myöntänyt vaikka oli verekseltään kiinni jäänyt. Tuli vain entistä surkeampi olo siitä "kohtaamisesta".
Ap, hyvin tehty - ihailtavaa kylmäpäisyyttä.
Kuulostaa varsinaiselta unelma liitolta jo tähänkin asti. Ilmeisesti keskustelu on ollut aina yhtä vähäistä.
Lain mukaan, et voi irtisanoa vuokrasopimusta yksipuolisesti, jos sopimus on ollut molempien nimissä. Vaikka vuokranantaja asian hyväksynyt, toinen vuokralainen, miehesi, ei ole asiaan suostunut. Eli häneltä pitää saada hyväksyntä, että sinun sopimuksesi on päättynyt ja hän ottaa vastuut vastatakseen. Nyt hän voi vedättää tällä asialla.
Huh. Mammat punovat viikkojen ajan kostojuonia ja osa näköjään suunnittelee peräti etukäteen ihmishengen riistoa, jos sattuisi hänen kohdalleen. Miksi? Pili kävi pinpissä, voi kamalaa!
Mikä tässä oli kosto. Päin vastoin, teit miehelle palveluksen.Pääsi
helposti eroon tuollaisesta alkavasta narsistista.
Jos osa kommentoijista on eri mieltä onko kosto (lue ketjun otsikko) hyvä asia niin ei se tarkoita että kommentoija on "suuttunut" ap:lle. Aikuiset ihmiset nyt saattavat esittää eriäviä mielipiteitä ilman suuttumusta, nähdään asiat eri tavalla.
Muutamassa kommentissa pettämistä ei hyväksytty mutta ei hyväksytty myöskään kostamista, kumpaakin pidettiin kehittymättömänä käytöksenä. Ja sitten keskustelua pidettiin hyvänä tapana käsitellä eroasia.
Voi olla toki vaikeaa suhtautua kommentteihin, jotka eivät ole joko aloitusta vastaan tai aloituksen puolella mutta niin usein on. Nähdään asia eri tavalla kuin asiasta riitelevät ihmiset. Jokainen voi kertoa oman mielipiteensä ja itse en ole pettämisen tai koston kannalla, molemmat ovat vääriä valintoja. Molemmat tavat haittaavat suhteen kumpaakin osapuolta.
Minä en kaipaa voimaantumistarinoita, minusta on tärkeämpi tehdä elämässään oikeita valintoja koska haluan kehittyä ihmisenä.
Kohta alkaa väittely kumpi teki "enemmän väärin", pettäjä vai kostaja. Kumpikin teki väärin, kummankaan tapa toimia ei ollut oikein eikä hyvä valinta tuossa tilanteessa.
Mikä ilo on kostossa pitemmän päälle kun tietää tehneensä väärin? Pettäminen, jäikö hyvä mieli? Parisuhde 6 vuotta, siihen on käytetty aikaa ja vaivaa, pettäminen ja kosto, nolo lopetus puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap suunnittelee muina naisina kuukausien ajan kostoa, samalla kun näyttelee kotona, että kaikki hyvin. Ei tuo nyt mitenkään terveeltä kuulosta. Hyvä kuitenkin, jos av-mammat voimautuu.
Kyse ei ole useista kuukausista. Ja tuostakin ajasta mies on ollut paljon työmatkoilla ja itsekin olen etäännyttänyt itseäni tietoisesti kotioloista, joten eipä tässä hirveästi ole joutunut näyttelemään.
Ap
Tässä se syy on, pariskunta ei ole vain myöntänyt, että ero on lähellä ja on pakoillut toisiaan. Pettäminen on vain seuraus, ei syy.
Opettele lukemaan. Petäminen oli syy että ap on pakoillut miestä.
Opettele elämää :D
Elämämkolulainen bongattu! 🙌🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap suunnittelee muina naisina kuukausien ajan kostoa, samalla kun näyttelee kotona, että kaikki hyvin. Ei tuo nyt mitenkään terveeltä kuulosta. Hyvä kuitenkin, jos av-mammat voimautuu.
Kyse ei ole useista kuukausista. Ja tuostakin ajasta mies on ollut paljon työmatkoilla ja itsekin olen etäännyttänyt itseäni tietoisesti kotioloista, joten eipä tässä hirveästi ole joutunut näyttelemään.
Ap
Tässä se syy on, pariskunta ei ole vain myöntänyt, että ero on lähellä ja on pakoillut toisiaan. Pettäminen on vain seuraus, ei syy.
Opettele lukemaan. Petäminen oli syy että ap on pakoillut miestä.
Opettele elämää :D
Elämämkolulainen bongattu! 🙌🏻
Tuskin löysit ainakaan omalla moraalikompassillasi, senkin simpanssi.
Joo o, joo o. Se vaan, että ei se mies sua turhan takia petä. Luultavasti ei ole enää pitkään aikaan rakastanut, jos koskaan. Muutenkin itsekin vaikutat olevasi lähinnä jonkinlaisessa shokissa. Katsos nyt vielä pari päivää eteenpäin ja puhu vasta sitten, että "elämä on kuin salkkareista ja hyvältä tuntuu". Mitenkään miestäsi puolustelematta - täysin naurettavaa pelleilyähän tuollainen pettäminen on aina.
Tarkistahan kirjoitti:
Lain mukaan, et voi irtisanoa vuokrasopimusta yksipuolisesti, jos sopimus on ollut molempien nimissä. Vaikka vuokranantaja asian hyväksynyt, toinen vuokralainen, miehesi, ei ole asiaan suostunut. Eli häneltä pitää saada hyväksyntä, että sinun sopimuksesi on päättynyt ja hän ottaa vastuut vastatakseen. Nyt hän voi vedättää tällä asialla.
Lain mukaan ja lain mukaan...
Minä tiedän tapauksen, jossa nainen teki juuri noin kuin ap. Ja kun vuokranantaja tiesi milloin mies on kotona, huoneiston vuokranantaja kiikutti todistajan kanssa irtisanomisilmoituksen huoneistosta miehelle. Muut käytännön asiat vuokranantaja oli sopinut naisen kanssa jo etukäteen.
Eli fiksut ihmiset sopivat asioista etukäteen, eikä lue ainostaan mitä laissa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti, että
Miehellä on edessään 2 ongelmaa:
- telkkari on viety
- kuka maksaa puolet vuokrastaAika hyvä. Mietin onko minulla ollut suhdetta, jonka loppuminen on aiheuttanut nämä ongelmat. Näistäkö minut muistetaan.
Valitse mies, jolle sinä et ole ainoastaan perse television edessä tai vuokran kevennys mutta arjen taakka. Ja elä niin ettet ole kumpaakaan.
Paskimmat kommentit ovat usein yllättävän yksinkertaisia ja hyviä elämänohjeita.
Se, että asetuin huumoriotteella pettäjämiehen aivotoiminnan tasolle = paska kommentti :) Kiitos! Ja ihan oikein olet ammentanut viisautta siitä kommentista. Juuri noinhan se pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli kosto. Päin vastoin, teit miehelle palveluksen.Pääsi
helposti eroon tuollaisesta alkavasta narsistista.
Erittäin paljon todennäköisempää on että narsisti on pettäjä eikä petetty.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo on kostossa pitemmän päälle kun tietää tehneensä väärin?
Mitä ap teki väärin kun hän purki suhteen miehen väärinteon jälkeen?
Järkyttävät määrät yläpeukkuja noin alhaiselle käytökselle.
Kosto on alkeellinen tapa suhtautua siihen, että itselle on tehty vääryys. Tällä miehellä on kaikesta huolimatta minusta oikeus puheenvuoroon, tulla kuulluksi.
Ystävän puheet voivat olla mitä vain. Viestittely tietysti on kovempaa dataa, mutta niillekin voi löytyä vähintään lieventäviä seikkoja. Viha toiminnan lähteenä tuskin johtaa ap:n kannaltakaan pidemmän päälle suotuisaan lopputulokseen.
Löytää oman tunnekylmyytensä vielä edestään monta kertaa. Asioita ei ratkaista noin.
Vierailija kirjoitti:
Jos osa kommentoijista on eri mieltä onko kosto (lue ketjun otsikko) hyvä asia niin ei se tarkoita että kommentoija on "suuttunut" ap:lle. Aikuiset ihmiset nyt saattavat esittää eriäviä mielipiteitä ilman suuttumusta, nähdään asiat eri tavalla.
Muutamassa kommentissa pettämistä ei hyväksytty mutta ei hyväksytty myöskään kostamista, kumpaakin pidettiin kehittymättömänä käytöksenä. Ja sitten keskustelua pidettiin hyvänä tapana käsitellä eroasia.
Voi olla toki vaikeaa suhtautua kommentteihin, jotka eivät ole joko aloitusta vastaan tai aloituksen puolella mutta niin usein on. Nähdään asia eri tavalla kuin asiasta riitelevät ihmiset. Jokainen voi kertoa oman mielipiteensä ja itse en ole pettämisen tai koston kannalla, molemmat ovat vääriä valintoja. Molemmat tavat haittaavat suhteen kumpaakin osapuolta.
Minä en kaipaa voimaantumistarinoita, minusta on tärkeämpi tehdä elämässään oikeita valintoja koska haluan kehittyä ihmisenä.
Mitä ihmeen kostamista?
Eihän sitä suhdetta, mihin ap. panosti ja uskoi, enää edes ollut, sillä se rikkoutui sillä hetkellä tuhanneksi sirpaleiksi, kun ap. mies petti.
Ja ap. toimi, niin kuin toimi, eikä nähnyt tarpeelliseksi lähteä uudestaan rakentamaan ja kokoamaan vanhaa suhdettaan, kun ei miehen pettämiset mihinkään katoa.
Yleensä jos puoliso pettää, se vaatii todella paljon enemmän työtä, kun painolasti on kannettavana, kuin lähtisi suhdetta rakentamaan puhtaalta pöydältä jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo on kostossa pitemmän päälle kun tietää tehneensä väärin?
Mitä ap teki väärin kun hän purki suhteen miehen väärinteon jälkeen?
Suhteen purkamisessa pettämisen jälkeen ei ole mitään väärää. Sen sijaan tapa on raukkamainen. Tämä täysin riippumatta siitä, mitä mies on tehnyt. Suhde lopetetaan kertomalla se reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Toisinsanoen sinä vilpittömästi uskot että tuossa tilanteessa olisi voitu saada aikaan asiallinen keskustelu.
Että pettäjä olisi tunnustanut ja myös pahoittellut k*päistä käytöstään ja luvannut mennä terapiaan ettei enää tekisi niin.
Ja AP olisi pysynyt rauhallisena ja ymmärtäväisenä ja sitten olisi erottu ystävinä.
Kun nämä ei yleensä näin mene, mitä minä olen nähnyt ja kuullut näitä tapauksia.
Vaan enemmän puolustelua , valehtelua, kieltämistä,syyttelyä , loukkaamista ja raivoa tapaa näissä tilanteissa keskimäärin esiintyä.
Jos olisin APN tilanteessa ja pystyisin yhtä kylmäpäisesti lähteä , niin ehdottomasti tekisin itsekin niin.
Ja juuri tämä on erittäin hyvä tapa kertoa pettäjälle ,miksi lähti että kertoo niille muutamalle ihmiselle keneltä pettäjä asiaa mahdollisesti kysyy.
Ellei kysy , ei kovin kaipaakaan tai sitten ymmärtää yskän täysin muutenkin.
Se millainen heidän parisuhteensa on ollut ei liity pettämiseen mitenkään.
Jos mies oli tyytymätön, olisi hänen aivan ehdottomasti pitänyt ottaa asia puheeksi.
Jos otti mutta AP kuunnellut niin sitten ero mutta ei pettämistä.
Miksi pettää ja ( yrittää) salata ja pysyä paskassa liitossa??
Sitäpaitsi APn mies jäi nyt kiinni, ei siis itse kertonut. Mistä tietää kuinka paljon hän on sitä tehnyt ennenkin?
Tämä on se kysymys, miksi minä lähden heti ensimmäisestä pettämisestä jos se tulee ilmi muutoin kuin miehen itse kertomana.
Puolet vastaajista on huolissaan pettäjän oikeuksista ja hyvinvoinnista. Aika monta pettäjän puolella olevaa = Aika monta pettäjää tässä ketjussa.