Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Siis luin koko ketjun läpi. Ja mitä ihmettä, aivan hämmentäviä kommentteja.
Taitaa mammoja v^tuttaa kun itse haluaisivat jättää pettävät miehensä samalla tavalla, mutta kun ei ole rahaa, kaikki miehen nimissä ja lisäksi lapsiakin vielä.. Nielevät vain kiukkunsa, välillä angstaavat miehelle muista naisista mutta leppyvät heti kun mies antaa säälis*ksiä kerran kahdessa vuodessa..
Go Ap! Just noin tekisin itsekkin.
Jos ap olisi tullut tänne itkemään että mies pettänyt, niin ketju olisi täynnä viestejä "jätä se ap" "pakkaa tavarat ja lähde, et ole sille sialle mitään velkaa." Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa epäilen, kuin 1. Huomaan vain että: Mahtavaa akka älysi lähteä sanomatta ja soittaa uuden kullan kotiin.
Minä en usko. Mitä pettureita oon nähnyt, niin akan lähtiessä on itku tullut.
M36
Tässäkin tapauksessa oli salannut suhteen eli halusi olla niskan päällä. Ellei paljastus ollut tahallinen. Mutta noinhan siinä piti joka tapauksessa tehdä, toivottavasti jäi iso vuokra miehen kontolle yksin, pakottaa hänetkin liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mammoja v^tuttaa kun itse haluaisivat jättää pettävät miehensä samalla tavalla, mutta kun ei ole rahaa, kaikki miehen nimissä ja lisäksi lapsiakin vielä.. Nielevät vain kiukkunsa, välillä angstaavat miehelle muista naisista mutta leppyvät heti kun mies antaa säälis*ksiä kerran kahdessa vuodessa..
Jos ap olisi tullut tänne itkemään että mies pettänyt, niin ketju olisi täynnä viestejä "jätä se ap" "pakkaa tavarat ja lähde, et ole sille sialle mitään velkaa." Jne jne.
Onnea! Haluatko jonkun palkinnon vaativasta työstäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap suunnittelee muina naisina kuukausien ajan kostoa, samalla kun näyttelee kotona, että kaikki hyvin. Ei tuo nyt mitenkään terveeltä kuulosta. Hyvä kuitenkin, jos av-mammat voimautuu.
Kyse ei ole useista kuukausista. Ja tuostakin ajasta mies on ollut paljon työmatkoilla ja itsekin olen etäännyttänyt itseäni tietoisesti kotioloista, joten eipä tässä hirveästi ole joutunut näyttelemään.
Ap
Jaa- koskas ne pikkujoulut oli, jos ei joulun tienoilla?
Edelleenkin tässä tarinassa heikoin lenkki on se, että mitä todisteita pettämisestä todella on. Ap väittää, että asia on 100% varma ja että tiedon on kertonut hänen pikkujoulupaikalla töissä ollut ystävänsä. Hän on kuitenkin taidokkaasti väistänyt kaikki asiaan liittyvät jatkokysymykset. Eli harrastiko mies todella seksiä juhlapaikalla ja jäi kiinni? Vai onko kyseessä joku muu teko? Miten juhlapaikan tarjoilija voi olla 100% varma asiasta? Miehen puhelinkin tähän taisi tosin liittyä.
Joka tapauksessa, en ihan usko tätä tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap suunnittelee muina naisina kuukausien ajan kostoa, samalla kun näyttelee kotona, että kaikki hyvin. Ei tuo nyt mitenkään terveeltä kuulosta. Hyvä kuitenkin, jos av-mammat voimautuu.
Kyse ei ole useista kuukausista. Ja tuostakin ajasta mies on ollut paljon työmatkoilla ja itsekin olen etäännyttänyt itseäni tietoisesti kotioloista, joten eipä tässä hirveästi ole joutunut näyttelemään.
Ap
Ehkä ne oli tän vuoden pikkujoulut! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Tein ite saman joulukuun 2 päivä. Sain tietää kuvan kera, että tyttöystävä petti pikkujouluissa. Mun yks frendi on samassa firmassa duunissa, kun exä. Mulla oli asiat kyl sillai etten ollut vielä kirjoilla hänen kämpässään, joten riitti että otti omat kamat ja häipy ilman ylimääräistä säätöä. Vuokrasin enon yksiön itelleni samantien. Laitoin kaikki estot päälle joka paikasta mistä voi laittaa. Enkä ole sanonu mitään miks olen häipynyt. Saa miettiä ellei ole tajunnu. Kovasti on mun systeriltä ja mutsilta tivannu että mitähän helvttiä. Kärsikööt, ei paljoa kiinnosta.
Oletko kertonut siskolle ja äidille eron syyn?
joo sillon kerroin kun exä oli kyselly niiltä musta. ei ne edes tienny et olin muuttanu veke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asia ei valitettavasti selvinnyt eikä varsinkaan varmistunut heti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tekstistä tuli kyllä tyypillinen Salkkareiden katsoja mieleen, oli vähän typerää. Ja vuodatusta, uskottavuuskerroin oli aika heikko.
Se, että livistää kuin sokeritoukka vessan lattialla valojen syttyessä selvittämättä asioita kumppanin kanssa kertoo kehittymättömästä luonteesta ja mikäpä siinä, ei niitä omia tunteita voi paeta kuitenkaan. Tunteellinen siili itkeskelee piikkiensä alla.
Toivottavasti ap ei ala nyt stalkkaamaan entistä avopuolisoa.
Pettäminen ja ero, näitä tapahtuu lähes kaikille ihmisille joskus niin miksi siitä pitää tehdä draamaa, eikö vain voi todeta että oho, näin kävi ja jatketaan eri suuntiin.
Ristiriitainen viesti. Ensin pitää selvittää asioita ja sitten lopussa kuitenkin kelpaa että todetaan oho ja lähdetään eri suuntiin. Aikamoinen tuuliviiri olet.
Tai sitten sinulla on rajallinen ymmärrys. Et ole ehkä joutunut petetyksi? Tai sinulla ei ole kokemusta parisuhteesta? Selvittäminen voi olla lyhyempi kuin jahkaaminen ja vatvominen. Ihan vaikka odottaa, että mies tulee kotiin. Kertoo, että kuulin sinun pettäneen, onko sinulla siihen mitään sanottavaa. Ja tässä on avain, olen lähdössä.
Miksi pitäisi kuulla mitä sanottavaa sillä toisella on kun suhde on jo ohi?
Määrittele milloin suhde on ohi.
Silloin kun jompi kumpi osapuolista päättää niin. Monesti toki päätetään yhdessä, mutta vain toisenkin päätös riittää. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tekstistä tuli kyllä tyypillinen Salkkareiden katsoja mieleen, oli vähän typerää. Ja vuodatusta, uskottavuuskerroin oli aika heikko.
Se, että livistää kuin sokeritoukka vessan lattialla valojen syttyessä selvittämättä asioita kumppanin kanssa kertoo kehittymättömästä luonteesta ja mikäpä siinä, ei niitä omia tunteita voi paeta kuitenkaan. Tunteellinen siili itkeskelee piikkiensä alla.
Toivottavasti ap ei ala nyt stalkkaamaan entistä avopuolisoa.
Pettäminen ja ero, näitä tapahtuu lähes kaikille ihmisille joskus niin miksi siitä pitää tehdä draamaa, eikö vain voi todeta että oho, näin kävi ja jatketaan eri suuntiin.
Ristiriitainen viesti. Ensin pitää selvittää asioita ja sitten lopussa kuitenkin kelpaa että todetaan oho ja lähdetään eri suuntiin. Aikamoinen tuuliviiri olet.
Tai sitten sinulla on rajallinen ymmärrys. Et ole ehkä joutunut petetyksi? Tai sinulla ei ole kokemusta parisuhteesta? Selvittäminen voi olla lyhyempi kuin jahkaaminen ja vatvominen. Ihan vaikka odottaa, että mies tulee kotiin. Kertoo, että kuulin sinun pettäneen, onko sinulla siihen mitään sanottavaa. Ja tässä on avain, olen lähdössä.
Jep. Voisikin kysyä, mitkä on niiden ihmisten motiivit ja kipupisteet, jotka haukkuvat ap:ta? Ymmärrän, jos ap:n toimintapaa ei itse pidä parhaana mahdollisena, mutta miksi pyrkiä lyttäämään?
Mulle tulee muutamasta kommentista mieleen, että joitain ärsyttää ap:n täydellisen hillitty ja hallitu luonne ja se vakaus, jolla hän on "katoamistemppunsa" tehnyt. Jos on itse hyvin draamaan ja analysointiin taipuvainen ja tarvitsee paljon keskusteluja ja asioiden läpikäyntiä niin voi olla vaikea ymmärtää tällaista kylmän rauhallista toimintatapaa. Joitain ihmisiä myös ärsyttää hyvä itsetunto. Ihan oikeasti. He nauttivat ainakin vähän aina kun jollekin sattuu jotain ikävää ja suorastaan vaativat tätä kierimään ja kärsimään tuskassa ja myöntämään, että "kaikille sattuu ja kaikki joutuvat tilanteisiin". Ikäänkuin tämä olisi jotain sellaista millä se "liian ylhäällä istunut kaveri" saadaan laskeutumaan samalle tasolle. Sellaista naiivia pientä ilkeyttä.
Tsemppiä ap.
Oho. Jos luet ap:n aloituksen niin ihan ensimmäisenä minulle ei tullut mieleen hillitty, hallittu luonne eikä vakaus. Ap kutsui muuttoaan operaatioksi niin se on yksi merkki, että ihminen etäännyttää itsensä tapahtumista. Voipi olla itsensä suojelua. Ap sanoo "Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) " joten no, kukin päätelköön itse. Hyvä itsetunto ei ole sitä, että jätetään asiat käsittelemättä, päinvastoin. Ap itse sanookin välttelevänsä konflikteja, joten kyllä hän tunnistaa omat heikkoutensa.
Toivottavasti kumpikin osapuoli pääsee asiasta yli pienin kolhuin ja vuoden päästä näyttää ihan erilaiselta. Eivät nämä ole koskaan mukavia asioita mutta toisaalta nämä ovat aika tavallisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin tässä tarinassa heikoin lenkki on se, että mitä todisteita pettämisestä todella on. Ap väittää, että asia on 100% varma ja että tiedon on kertonut hänen pikkujoulupaikalla töissä ollut ystävänsä. Hän on kuitenkin taidokkaasti väistänyt kaikki asiaan liittyvät jatkokysymykset. Eli harrastiko mies todella seksiä juhlapaikalla ja jäi kiinni? Vai onko kyseessä joku muu teko? Miten juhlapaikan tarjoilija voi olla 100% varma asiasta? Miehen puhelinkin tähän taisi tosin liittyä.
Juu, puhelin oli aika isossa roolissa. Se riittänee selventämään miten koko vyyhti aukeni.
En muuten sanonut ystäväni olleen tarjoilija. Mitä väliä sillä on mitä työtä hän tekee?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asia ei valitettavasti selvinnyt eikä varsinkaan varmistunut heti.
Ap
Eikös sun pitänyt vaihtaa jo maisemaa AP?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut keskustella asia läpikohtaisin lävitse. Pettämisiä voi tulla hyvissäkin suhteissa ja ne kannattaa aina keskustella lävitse. Yksi penetraatio ei ole syy erota. Sitten jos mies on ihan hilipitappeli, niin se on asia erikseen. Seksuaalisuus ei ole mikään tabu aihe, parit voi puhua siitä ja parantaa seksielämää monin tavoin. Seksi on vain yksi osa parisuhdetta, siinä on paljon muita painavimpiakin syitä olla yhdessä. Elämää ei kannata ottaa niin vakavasti. Kaikki täällä tekevät virheitä.
Jokainen päättää omalta kohdaltaan, pitääkö pettämistä vakavana rikkeenä ja syynä eroon, vai vain pikkujuttuna, jonka voi antaa anteeksi.
Ihan hieno homma.
Vielä voisit selkeästi sanoa, että sinulle riitti sen yhden kerran jälkeen. Suoraselkäisesti ilmaista asia, niin mieskin joutuu sen vastuunsa kantamaan.
Tuo, että lähdet omilleni on minusta ryhdikästä. Sen voi tehdä ihan avoimestikin. Ja tuli tai ei anteeksi anelua, niin tekee sen oman päätöksen mukaan. Luottamustaan tuossa meni.
Se on ihan hyvä asia ilmaista. Ei tartte kenenkään ihmetellä ...ei ukon eikä akan eikä naapureitten.
Mielenkiintoinen ajankohta pikkujouluille 2kk sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, puhelin oli aika isossa roolissa. Se riittänee selventämään miten koko vyyhti aukeni.
En muuten sanonut ystäväni olleen tarjoilija. Mitä väliä sillä on mitä työtä hän tekee?
Ap
Taisit muuten sanoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista. Aikuiset osaa puhua asioista, eikä vaan karata.
Mä olen kerran tehnyt suunnilleen ap:n tavoin, ja näin jälkikäteen ajateltuna se oli lapsellista ja typerää, ja häpeän sitä syvästi. Kunnon drama queen.
En aio kertoa asiasta enää kellekään, ja toivon, ettei kukaan saa sitä selville. Käsi sydämelle: haluaisitko olla parisuhteessa noin julman ihmisen kanssa?
Riippuu pelisäännöistä. Jos pettäminen olisi ehdottoman nounou, kyllä mä olisin mieluusti noin oikeudenmukaisen ihmisen kanssa, joka pitäisi viimeiseen asti kiinni korkeasta moraalista.
Itsehän siis jäisin todennäköisesti vain kyselemään, että niin mut miks ja kuinka ja mitä kävi ja miten sä nyt silleen ja mutkunsitkun. Se ei johda mihinkään. Minun kohdallani se johtaisi ainoastaan siihen, että nostaisi asian myöhemminkin esille, ja todennäköisesti silloinkaan en saisi itseäni tyydyttäviä vastauksia. Olen vannoutunut puhumisen puolestapuhuja, mutta olen oikeasti todennut, että hyvin harvoin se johtaa mihinkään hedelmälliseen. Etenkin jos toinen on joku puupää puhuja, joka ei kuitenkaan anna minulle riittäviä selontekoja.
Heippa vaan, mä olen samanlainen. Siitä syystä kiduin raastavassa suhteessa pidempään, kuin haluan sanoa. Halusin uskoa, että toisen törkeät teot ja välinpitämättömyys mun hyvinvointiani kohtaan voitaisiin selittää parhain päin.
En voinut käsittää, miksi hän rikkoi rakkautta, jonka väitti olevan itselleenkin maailman tärkein asia. Niin tuhlasin vuosia elämästäni, kaikki voimani ja itsetuntoni, ja lähdin vasta sitten kun olin niin vihainen, että olisin voinut kuristaa toisen paljain käsin ja huusin niin, että päätäni viilsi kipu vielä seuraavana päivänä.
Paljon myöhemmin terapeutti sanoi sen, minkä olin sisimmässäni tiennyt koko ajan: ei hän välitä sinusta, hän välittää vain itsestään. Hän ei ota vastuuta omista teoistaan. Sinä olet hänelle kuin äiti.
Se ei todellakaan hyödyttänyt. En edelleenkään tiedä, miksi hän toimi kuten toimi, en ikinä tule ymmärtämään sitä.
Mutta nykyään edellytän ihmisiltä sitä, että he tarkoittavat mitä sanovat ja ottavat vastuun omista teoistaan. Se on aikuisuutta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taisit muuten sanoa :)
Keikkatyöläinen = automaattisesti tarjoilija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Haluatko jonkun palkinnon vaativasta työstäsi?
Ei tarvitse kiitos vain. :) Riittää että suhun kalahti. :)
Ystäväsi siis päätti ominehdoin että on parempi vanhempi ja varmaan kääntää lapset myös isäänsä vastaan.