Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ICSI viikolla 21

23.04.2006 |

Hei vaan!

Olen seurauillut tätä palstaa aika pitkään, mutta ensimmäsitä kertaa kirjoitan tänne itse.

Tuossa aiemmin oli pino, jossa ICSI on viikolla 20, mutta onko kellään hoidot samoissa aikatauluissa meidän kanssamme? Jos ei, niin taidan tuppautua tuohon viikon 20 pinoon : )

Olen 28 v. ja mieheni 30v. . Meillä on alkamassa ensimmäiset lapsettomuushoidot ja sumuttelu alkaa minulla siis ensi viikolla (vko 17). Meillä on lapsihaaveita ollut nyt 2 vuotta ja viime syksynä mentiin sitten tutkimuksiin. Syynä lapsettomuuteen on miheni siitiöiden huono laatu/ rakennevika ja ainut hoitokeino siis ICSI.

Jännittää kyllä, että meneekö sitä ihan sekaisin noista sumutteista, kun olen niin superherkkä kaikelle hormoonivaihtelulle. Parina seuraavana viikkona sen sitten varmaan näkee ja tuntee nahoissaa. 0 ultra on sitten 10.5. ja punktio ja siirto viikolla 21.

Tässpä hiukan meidän tilanteesta. Toivottavasti löytyy kanssasisaria, joilla sama aikataulu.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hoitajalta verikokeen ideaa, kaipa sillä näkee just tuon lääkityksen tehon ja mahdollisen noston tarpeen. Minulla olisi huomenna sitten tuo ultra, kiva päästä kuulemaan mikä on tilanne. Minulla ei juurikaan vielä turvotusta, mutta töissä kävellessä tunsin pientä vihlontaa masulla, liekkö merkki siitä että jokunen munis edes kasvamassa.

Hormonit eivät ole vielä hyrränneet kovin pahasti, kasvoissa alkaa pientä kukintaa olla finnien tapaan. Kyllä se minullakin vielä itkun aika tulee ennen pitkää. Ei olisi kuin kolmevuoroa enää töitä pe-su ja sitten alkaisi neljän viikon loma, saikut mukaan laskettuna. Ja eikai se auta kuin parasta hoidolta toivoa.. Peukkuja pidetään pystyssä. Laitan huomenna uä kuulumisia.

Pitääkin huomenna lääkäriltä udella, et olisiko mahdollista siirtää kaksi alkiota.

Vierailija
22/42 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten 1. uä, noin kymmenen munista oli kasvamassa, tasaisesti molemmilla puolilla 5. Pistoannosta vähän nostettiin, to seuraava kontrolli uä. Minulla punktio varmaankin ti tai ke. Limakalvo oli jälleen kerran huolestuttavan ohut. Minusta vain tuntuu, että koko meidän lapsettomuus johtuu tuosta minun ohuesta limakalvosta, se on ollut aina noin 7-8mm siirron aikaan.

Tänään tehtiin yhdelle lapsuudenystävälle sektio, pieni prinsessa syntyi maailmaan. Ei oikein jaksa iloita toisten onnesta kauheasti.

Kuinka sinun verikoe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sieltä klinikalta sitten mitään kuulunut. Kuulema olisivat soittaneet, jos olisi pitänyt annosta muuttaa. Ainut kontrolliultra on sitten pe aamuna. Hiukkasen jännittää, että onkohan siellä munasarjoissa oikeasti mutään tapahtunut. Tällä hetkellä ei kyllä turvota, eikä tunnu muutenkaan siltä, että olisi jotain erilaista ja merkittävää elimistössä tapahtumassa....

Hienoa, että oli noin monta munista kasvamassa! Toivotan, että se limakalvokin sieltä sitten paksunee. Kuinkas paksu sen siis oikein pitäisi sitten siirron aikana olla? Minähän en siis tiedä vielä näistä paksuuksista ym. näköjään mitään!

Ilmeisesti perjantaina mulle sitten selviää, että koska se punktio ja siirto sitten ovat. Mitenköhän lie, kun tuo helatorstai tuossa mahdollisesti sotkee.

Oletko ollut punktion jälkeen kuinka kipeä? Minä tässä elättelen toiveita, ettei tarvitsisi olla edes 2 päivää töistä pois... Olisi niin pljon kaikkea tekemistä... Juupa-juu. En siis ole vieläkään sanonut töissä, että ensi viikolla olen mahdollisesti pois, kun en edes itse tiedä missä mennään. On kyllä nyt niin eksynyt olo. No, perjantaina viimeistään selviää...

Vierailija
24/42 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin ultrassa, pistän vielä la ja sunnuntaina pistän Pregnylin, punktio minulla on ti ja siirto pe. Olen jo su sairaslomalla töistä, ma olisikin ollut vp ja ti ja ke on saikkua, sitten jäänkin 3 vkon kesälomalle. Saikun kanssa tuleekin kivat 4 viikkoa lomaa.

Minulla turvotusta ja pientä nippailua kävellessä, minulla kiire työ, jossa kävelen koko päivän niin olen sen takia su jo saikulla. Olen ammatiltani sairaanhoitaja.

Limis oli nytten n. 8 mm. Ihan kivasti oli kasvanut. Minulla se ei oikein meinaa tuosta paksummaksi mennä. Olen lukenut, etää toisille ollut jopa noin 15mm, kaipa sen sen paksuseen alkiokin paremmin kiinnittyy. Minulle saattaa punktion jälkeen tullakin tukihoidoksi Lugesteronin lisäksi vielä jotain muutakin.

Noin 10 munista oli kasvamassa, kaikki aika tasa kokoisia, toivottavasti ei monikaan ole jo kerennyt vanhaksi mennä, koska punktio vasta ti.

Kävin tänään katsomassa kaverin pientä tytärtä sairaalassa, aika suloinen oli.

Vierailija
25/42 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina ultrassa näkyi myös minulla n. 10 suht tasakokoista munista ja lisäksi vielä joitakin pienempiä. Lääkäri mietti, onko punktio ti vai ke, muttta päätyi sitten tiistaihin. Torstaina on sitten näillänäkymin siirto. Mulla oli limakalvo jotakuinkin 10 mm, joten ilmeisesti ihan ok.

Kyllä nyt vähän jännittää! Mulla ei oikeestaan vieläkään juurikaan mitään oireita ja täänänkin olen rehkinyt pihahommia ihan olantakaa. Liekö kovin terveellistä... Mulla ei ole fyysiseti rankka työ, joten uskon, että pärjäilen ihan hyvin töissä maanantain ja keskiviikkonakin aioin tehdä ainakin etätöitä!

Toivotaan meille molemmille paljooooon oooonneea punktioon ja ICSIiin!

Toivottavasti sitten tulee alkioita. Vähän kyllä epäilyttää, kun lääkäri sanoi, että voidaan tarvita parikin näytettä, kun tuo sperman laatu on niin heikko.

Vierailija
26/42 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kävellessä nippailee, tänään saikulla mutta lenkillä on pariin otteeseen tullut käytyä, ei sitä osaa vain löhötä ja paikallaan olla. Onhan se kuitenkin eri asia kun töissä olisi joutunut hippasemaan 8 tuntia putkeen, nyt voi tehdä oman voinnin mukaan, kyllähän tuo jo illasta nyt turvottaa ja kipeänä ajoittain on.

Jännä että sinulla to, pyhäpäivänä siirto, minulla pyhän takia vasta pe. Eipä siitä haittaakaan ole, nähdään ainakin et mikä alkio jakautuu pitkälle ja parhaiten, josko siitä olisi vaikka apua.

Sinulla hyvän paksuinen limakalvo, ei ainakaan sen puolesta mitään ongelmia, voi kun minullakin. Meillä siittiöt olleet ok ainakin tähän asti. No onneksi miehesi voi toimittaa kaksi satsia tarpeen mukaan.

Nyt alkaa jo jännittää, mitenkähän sitä jaksaa odottaa siirrosta 2 vkoa, että pääsee sitten testailemaan. Olisipa ihana synttäri- ja 2 v häälahja, kun odottaisia pienokaista. Se vain potuttaa, että jos nyt ei onnistu niin klinikka jää kesälomalle, et ei kerkeä enää pas:a tehdä ja sit elokuun menkoista on ilmoittaminen julkiselle puolelle, jonne siirrymme sitten hoitoihin. Eipä noita tietty auta miettiminen, jospa ei tarvitse hoitoja enää tehdäkään. Unelma täyttyisi. Meillä on siirto jo kuitenkin neljäs, et jos nytkään ei onnistu niin sit iskee kyllä tosi masis, vaikka eipähän sitä kandee toivoansa menettää. Hoitoja kandee tehdä alusta alkaen noin 5, plus passit.

Tiistaita odotellaan, ilmoitellaan.. plussasäteitä.. toivotaan että mahdollisimman moni munis hedelmöittyy ja jakautuu hyvin. Minua jännittää nyt se, että moniko en kerennyt mennä jo vanhaksi, kun punktio vasta ti. Saa nähdä.

Vierailija
27/42 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten kauan odotettu punktiopäivä. Koko homma oli ohi nopeasti ja meni hyvin. Saaliina 7 alkiota. Huomenna soittavat klinikalta kuinka hedelmöittyminen ja jakautuminen lähtenyt käyntiin, jännittää. Meille taitaa hoito tapahtuakin ivf:nä, katsovat vielän siittiöiden pesun jälkeen, että onhan ivf oikea ratkaisu. Fiilarit ihan ok, klinikalla tuli itkettyä pahaolo pois..

Meillä mies otti pekkaspäivän töistä, että sai olla tukemassa minua koko tämän päivän. Yhteinen tavoitehan meillä on.

Kuinka sinun punktio?

Vierailija
28/42 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että punktio meni sulla hyvin! Ja kohtuullinen saaliskin sieltä tuli. Aika jännää, että teillä tehdään hoito nyt ivf:nä! Eikös ollut suunniteltu ICSi? (anteeksi, jos olen ihan lahopäinen...) Sullahan alkaa tästä nyt sitten loma, joten saat toipua rauhassa! Tuntuuko olo millaiselta?

Mulla menni punktio myös ihan ok, eikä ollut niin karmea, kuin olin kuvitellut. Siis epämiellyttävä kyllä, mutta ei sattunut, kuin ihan punktion loppupuolella, kun lääkkeiden vaikutus alkoi hävitä. Oli kyllä ihan hyvä lääkitys, kun ensin meinasin nukahtaa pöydälle ja toimenpiteen jälkeen otinkin pikku torkut. Meidän saalis oli aika hyvät 15 munasolua. Mullakin oli mies mukana ja sai kyllä ihan sairaslomaa tämän päivän. Meille ainakin sanottiin, että myös miehelle tulee punktiopäivästä sairaslomaa.

Mulla on vatsa aika arkana ja lääkäri suositteli 5 päivän sairaslomaa, eli loppuviikko pois töistä. Olin kyllä ihan kuvitellut, että olisin jo työkykyinen viimeistään huomenna päivällä... juupa juu.. ehkä ihan aihetta ottaa hiukan varovasti.

Siirto siirrettiin perjantaille, joten mennään taas samoissa. Kauheasti jännittää tulekko sieltä yhtään elinkelpoista alkiota, kun miehellä tosiaan niin heikkolaatuiset siittiöt.

Pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä teidän ja meidän puolesta, että saataisiin mahdollisimman monta alkua!

Selvisi muuten tänään, että luget eivät olekaan KELA-korvauksen piirissä?! Luulin, että kaikki lääkkeet kuuluu korvattaviin. Mistäköhän moinenkin johtuu?

Vierailija
29/42 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi kaikki lääkkeet eivät ole kelan korvattavia.

Vointi hyvä, meillä mieskin joutui olkapääsäryn takia ke loppuviikoksi sairaslomalle niin lähdettiin sitten ke mökille. Tultiin kylläkin jo tänään to takaisin, koska keli oli satainen, kotiin kun päästiin oli kovin kesäinen ja aurinkoinen ilma, olisi pitänyt vain malttaa odottaa sateen loppumista. Saatiin jonkin verran isän avustuksella tehtyä polttopuuta ensi talveksi. Se siitä levosta sitten. Jospa viikon päästä menisi taas mökille, rentoutumaan ja puuta tekemään.

Koirakin on mökillä innoissaan kun saa vapaana koko ajan juosta. Kotonakin tosin saa, mutta meinaa karata pihalta lasten perään.

Meillä ke tilanne oli se, että 7 vain 4 oli ok soluja, loput olivat jo menneet vanhaksi, kaikki nuo 4 hedelmöittyivät, saa nahdä kuinka huomenna on tilanne, kolmen päivän viljelyn jälkeen soluja pitäisi olla jo 6-8. Meillä 2 tehtiin icsi:llä ja ivf:llä, eivät kai sitten uskaltaneet kaikkia ivf tehdä, koska soluja oli noin niukasti loppupeleissä. Viimeksi tehtiin vain 1 ivf, mutta miehen siittiöt ovat huipputavaraa niin ajattelivat aluksi että ivf riittää hedelmöittämään kaikki munikset.

Vointi tosiaan hyvä, fiilikset ok, Luget aloitin eilen, Disperinin ja Estradot laastarin myös. Disperinin pitäisi kiihdyttää verenkiertoa ja Estradotin pitää hormonitasapainoa yllä, kun se limakalvon on kerta vaara olla hiukka ohut. Saa nähdä paljonko huomenna siirto hetkellä, ti limis oli 10mm.

Peukut molemmille pystyyn siirtoa ja kiinnittymistä ajatellen.

Vierailija
30/42 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kauan odotettu siirtopäivä, meillä 4 solusta oli 3 lähtenyt jakautumaan hyvin, kaikki 3 oli 1-luokkaisia ja 8-soluisia. Siirto meni hyvin ja nyt jännitellään 16 päivää tulosta. Testin teko 11.6, kyseinen päivä on minun synttäripäivä, jospa tulisi paras synttärilahja mitä on olemassa.

Yksi tosiaan siirrettiin ja nyt jännitellään. Limis oli tänään noin 10mm. Luget, Disperin sekä Estradot jatkuvat testiin asti ainakin.

Vierailija
31/42 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että teillä kaikki jakautuneet 1-luokkaisia! Nyt toivotaan miljoonasti tarrasukkia. Onneksi se limiskin oli nyt sinulla hyvän paksuinen ja loistavat edellytykset ovat maailman ihanimpaan synttärilahjaan!

Minulla oli 15 munasolusta 8 kypsää, joille siis kaikille tehtiin ICSI. Niistä 5 lähti jakautumaan ja myös meillä oli tänään saaliina 3 alkiota. Siirreety alkio oli 8 soluinen, mutta 2 pakkaseen mennyttä oli jakautunut hitaammin, mutta olivat kuulema oikein kauniita.

Meillä testipäivä on 9.6. eli nyt sitten jännäillään! Kyllä meinasi itku tulla, kun nyt vihdoin kaiken tämän jälkeen päästiin tähän siirtoon asti. Mulla oli muuten aika jännittävä tuo siirto, kun ei meinannut sitten mikään väline löytää tietään kohtuun asti. Oli kuulema niin tiukka mutka tuossa kohdunkaulassa. Mitien siinä sitten itsekseni, että olisivatkohan edes priimasiittiöt löytäneet ikinä luomusti perille asti.. : )

Miljoonasti plussasäteitä ja onnea ja halauksia teille! Nyt siis on virallisesti alkanut piinailu ja voi siis loppuun kirjoittaa:

pp0

Vierailija
32/42 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan meidän pinoa, ettei ihan jää kauas...

Nyt siis meillä molemmilla jo pp 4. Mulla ei yhtään mitään oireita, mutta ei kaiketi kuulukaan olla. on sellainen supernormaali olo. Toivottavasti Eikka99 sulla on loma alkanut hyvin! Piinaillaaaaaan......

Vierailija
33/42 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkanut pienen matkustelun parissa kavereita tapaamassa, tänään viikonlopuksi mökille, miehellä alkoi 2 viikon mittainen loma, kiva olla edes sen aikaa yhdessä lomalla.

Tuntemuksia ainoastaan rintojen arkuus, se ollut aina, johtuu otettavista lääkkeistä. Jälleen kerran pelottaa tulos, että se on negatiivinen, ei tietty voi uskoakaan muuta kun on pettynyt jo niin monta monituista kertaa. Harmi vaan että nyt tulee sitten monen kuukauden tauko hoitoihin kesän takia. Elokuun menkoista oli soitto sitten julkiselle ja sieltä hoito menee varmaankin lokakuulle. Tosin luomusti yritetään kun mitään estettä niinkään onnistua ei ole.

Hyvää viikonloppua. Toivoa pelissä.. Peukut pystyyn.

Vierailija
34/42 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotan teille ihan kauheasti onnea ja toivotaan, että nyt on kuitenkin onni kääntynyt ja nyt olisi toukka tarrautunut matkaan!

Mulla ei myöskään ole juurikaan oireita. Rinnat ovat tosi arat, mutta johtuu varmaankin lugeista. Menkkamaisia kipuja ja vatsakipuja on välillä, mutta niin mulla normaalistikin on noin viikkoa ennen menkkoja. En kyllä uskalla toivoa onnistumista oikeastaan yhtään, kun on ensimmäinen kerta. Jotenkin sitä ajattelee, ettei se ensimmäisellä kerralla voi onnistua kuitenkaan. Ja kai sitä yrittää valmistella itseään pettymykseen, jos hoito ei onnistukaan...

Vasta ensi viikon perjantaina on se testipäivä ja nyt tuntuu, että sinne on ihan kauheaaaaaan pitkä aika!

Hirviästi plussaonnea teille! Pidetään peukkuja! Nauttikaa lomasta!

Vierailija
35/42 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkasin mielenkiinnosta, itellä ICSI heinä-elokuussa.

Vierailija
36/42 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elähän nyt, eka kerta voi ollakin teille se oikea, mistä sitä tietää, kun vika on löytynyt.. Minulla toivoton olo, meillä kun ei ole syytä löytynyt.

Ajoittain tuntuu, että en ole vaimona tarpeeksi hyvä kun en pysty miehelleni lasta antamaan, mutta yhteinenhän tämä ongelma on ja mieheni ei asiaa tuolla tavalla ajattele. Minulla käy joskus mielessä, että entä jos ei saada lasta koskaan, mieheni taas ei tuollaisia ajattele ollenkaan.

Kaikki tää on kyllä niin raskasta kuitenkin ollut, että ei jokainen tälläistä olisi jaksanut. Lähes jokaisella kaverilla jo lapsia, sehän se pahalle tuntuu kun uusi kaveri ilmoittaa aina lasta odottavan. Vaikka tosin sekin tuntuu pahalta, että minulle ei uskalleta aina kaikkea kertoa ongelmamme takia. Yksikin kaveri oli joutunut tekemään abortin, niin ei uskaltanut minulle asiasta kertoa, vasta kun lapsen olisi pitänyt jo syntyä.

Sitä vain toivoo, että tuska helpottaa jonain päivänä. Tää elämä on vain niin epäreilua välillä.. Mua alkaa itkettää..

Palaillaan, peukkuja.

Vierailija
37/42 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet testaillut? Jännitän sun puolesta.

Minulla tunne, että nega jälleen tulee, samanlainen fiilis kuin aina ennenkin siirron jälkeen. Mutta taidan malttaa sunnuntaihin, jolloin testaan.

Vierailija
38/42 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis verikokeessa käynti ja iltapäivällä sain tuloksen, joka oli siis positiivinen! Koko alkuviikon odottelin menkkoja alkavaksi, koska koko ajan oli jurikin sellainen tunne, että sieltähän ne tulevat. Eihän tätä oikein itse vielä tajua, kun on sitä plusaa niin kauan toivonut. Tuntuu kyllä uskomattomalta, että ensimmäinen hoitokerta toi jo tuon plussan! Nyt sitten jännittää kovasti, että pysyykö toukka matkassa oikeasti. Pelottaa, kun on lukenut jutuuja, joissa testi on plussa, mutta heti kohta on sitten tullut keskenmeno.

On se muuten sekin omituista, että ei uskalleta niitä vauvauutisia kertoa. Minulla on samanlaisia kokemuksia työpaikalta, kun siellä ei työkaveri uskaltanut sanoa minulle, että on raskaana. Olen kyllä monesti ajatellut tuota samaa, kuin sinäkin, että ei tätä lapsettomuutta ja hoitoja ihan kaikki kestäisi. On tämä kyllä todella rankka tie kulkea. Sitten ottaa päähän, kun ihmiset suhtautuvat tähän asiaan, kuin hammaslääkäriin ja sa novat, että kiva kiva, onneksi on niitä hoitoja. Että sinne vaan ja sieltähän se lapsi sitten automaattisesti tulee ja kaikki on sitten hyvin eikä huonoja aikoja muistetakaan! Joopa, joo... Kyllä ihmiset on ymmärtämättömiä. Minä myös olen kelannut ajatusta, että jos ei koskaan saa lapsia. Mieheni on suhtaunut siihen hiukkasen samoin kuin sinun miehesi eli, että no kyllähän se jossain vaiheessa ja mietitään sitä sitten....

Toivotan teille ihan miljoonasti plussasäteitä +++++++++++++++++++ kyllä se nyt on teidän vuoro onnistua!!!!

Kiitos Maahinen onnetoivotuksista ja onnea myös omaan ICSIinne!

Vierailija
39/42 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli teillä sitten kerrasta poikki, aivan mahtavaa, en voi kuin kuvitella onnesi määrää. Todella paljon onnea. Eiköhän kaikki suju hyvin loppuun asti, peukkuja pidetään. Pian pääsette ostelemaan pienokaiselle tavaroita, nauttimaan vanhemmuudesta..

Minulla useaan tähän aikaan ollut jo painontunnetta vatsalla, nyt tuo tunne puuttuu, saa nähdä huomisen testin tuloksen. Sinun masukipusi oli sitten se mitä arvelin, usealla on tainnut olla mahakipuja ennen plussaamista. Tai ainakin menkkamaisia tuntemuksia.

Hyvää raskuasaikaa, jospa vältyt kovalta pahoinvoinnilta.. Ilmoittelen omasta tuloksesta.

Vierailija
40/42 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan, tein testin eilen, negahan se jälleen oli, aikas suru fiilikset eilen ja tänään ollut. Soitin klinikalle ja alkiossa vian epäilevät olevan, jakautuu ja hedelmöittyy hyvin, mutta kohtuun päästyään ei jaksa elää. Toivoa antavat, koska nuoria olemme ja selittämättömiä, mutta itsellä aika ajoin toivo lopussa, ei usko onnistumiseen ennen kuin se on totta joskus, jos on.

Mutta mitä parhainta odottamisaikaa sinulle. Minulla tuo on vielä vain unelma takaraivossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän