Olen oikeasti todella kaunis, vaikka itse sen sanonkin
Itselleni on tuttua, että minne tahansa ikinä menenkin, kaikki menevät ihan "sekaisin,"vaikka en mitään tekisi tai kellekään mitään puhuisi. Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.Minusta on myös levitelty todella törkeitä perättömiä valheita selkäni takana.
Vähän väliä kuulen ulkonäkööni kohdistuvia kitkeriä kommentteja, vaikken ole pyrkinyt saamaan muita kiinnittämään ulkonäkööni huomiota, saati muiden mielipidettä ulkonäöstäni kysynyt.
Joskus kun jonkun naispuolisen kanssa on onnistunut vähän tutustumaan, kaveruus päättyy pian toisen täysin yllättäen tulleisiin selkään puukotuksiin, ilkeilyihin, haukkumiseen tai raivonpurkauksiin, joihin en keksi mitään muuta syytä kuin kateuden.
Tämä kuvio on toistunut aina, kaikkialla: koulussa, työpaikalla, harrastuksissa, vapaa-ajalla ja jopa seurakunnissa!
Kuvaavaa on, että yleensä tällaisiin avautumisiin saa kateellisilta naisilta vastaukseksi pilkallisia kommentteja, joissa kielletään täysin tällaisen ilmiön olemassaolo ja väitetään, kuinka jälleen kerran ylimieliset, itsestään liikoja kuvittelevat bitchit elelevät itsekeskeisissä harhamaailmoissaan.
Mutta tosiasia on se, että kauniit naiset allekirjoittavat tämän saman kokemuksen!Olen kuullut muilta vastaavia tarinoita.
Tämä on tabu, josta ei saa puhua, mutta täydellisen tuttua kaikille oikeasti todella kauniille naisille! Kaipa tästä ei saa puhua siksi, ettei tavallisennäköisille ja rumille naisille tulisi vielä pahempi olo itsensä kanssa
Kommentit (81)
Eräs tuttava kertoo välillä miten hän on kaunis vanhempiensa mielestä, satunnaisten kadunmiesten kommenttien perusteella jne. Instagramin hän on täyttänyt omilla poseerauksillaan, joita postataan sinne joka päivä. Minusta hän on suhteellisen tavallisen näköinen, toki ihan sievä, muttei ulkonäöltään mitenkään poikkeuksellisen näyttävä.
Tämä tietynlainen itsekeskeisyys ja oman ulkonäön korostaminen kovaan ääneen "näin minua tänään kaupungilla kehuttiin!" saavat kuitenkin aikaan sen, ettei hänen seuraansa tee mieli hakeutua. On rasittavaa kuunnella ihmisten itsekehuja.
Eikä oikeasti ole niin kovin erikoista, että ihmiset joskus saattavat saada ulkonäöstään jotain kommentteja. Toisten päässä ne vain saavat paljon suuremman merkityksen kuin toisilla. Ilmeisesti heikon itsetunnon omaava sitten tarttuu niihin paljon muita hanakammin ja toistelee niitä joka paikassa uudelleen ja uudelleen.
Pelkkä kauneus ei ratkaise, vaan se kellä on kauneus yhdustettynä valloittavaan persoonaan, pääsee pitkälle
Tämä on ihan olemassa oleva ilmiö. Lihavilla naisilla on lihavia ystäviä ja hoikilla naisilla hoikkia ystäviä. Lihavat naiset eivät kelpuuta hoikkia ystävikseen ellei se hoikka sitten ole vähemmän kaunis. Ihanhan tämän näkee jo katukuvasta.
Iän myötä ulkonäkö menettää merkitystään.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/201804192200888444_ir.shtml
Suoraan tuosta kopioitu.
Noita rankkoja kertomuksiakin käsittämättömämpää on se että nuo koettiin tärkeäksi julkaista iltapäivälehdessä 😩
Vierailija kirjoitti:
Heippa täällä kans yks tosi kaunis! Olen kiitollinen ulkonäöstäni, mutta aina se ei ole ollut helppoa luonteeni takia. Olen tosi ujo ja introvertti. Menen minne vain niin aina oon keränny katseita, vaikka aina vaivaannun tosi paljon huomiosta ja tunnen oloni epämukavaksi. Teininä olin koulukiusattu ja tunsin itseni tosi rumaksi, mutta nyt kun katson teini-iän kuvia, niin näytän ihan mallilta! Ihmiset ovat olleet ilkeitä ilman , että ovat tutustuneet minuun. Olen kiltti luonne, mutta ennakkoasenteet on kovia!Helposti minut leimataan ylpeäksi, vaikka olen tosi ujo!
Tismalleen sama kokemus! Sillä erotuksella etten ole kaunis. Mutta noin on suhtauduttu kilttiin ujoon introverttiin, kiusattu ja syrjitty.
Miten niin ei saa puhua? Tuksuhan on jo vuosia ollut tämän aiheen äänekkäimpiä esilletuojia. Hänet on kateelliseet jopa haastaneet oikeuteen ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saa puhua? Tuksuhan on jo vuosia ollut tämän aiheen äänekkäimpiä esilletuojia. Hänet on kateelliseet jopa haastaneet oikeuteen ilman syytä.
Totta! En silti voinut olla repeilemättä.
On siis onnea olla tavis, kukaan ei kiinnitä huomiota, ei hyvässä eikä pahassa. Helpompi löytää ystäviä, kun ei käy toisten tavisten itsetunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset naiset täällä alapeukuttaa :D
Outo kommentti. Ikään kuin indikoisit, että normaalipainoiset tai sitä hoikemmat olisivat kaikki kauniita. Lohdullinen ajatus toisaalta että jos laihdutan niin muutun kaunottareksi, ilmeisesti ainakin sinun näkemyksesi mukaan.
Naiset on aina kateellisia sille naiselle kenet vien luokseni
Vierailija kirjoitti:
Onko ap Samantha Brick?
Ehkä hän on Tuksun yksi alter ego. Tuksu, tulitko tänne kirjoittelemaan?
Täällä alapeukutetaan ja pidetään kauniiden naisten ongelmia ylimielisyyden ilmentyminä, vaikka puhutaan tästä tabusta asiasta oikeilla termeillä. On se oikeesti vähän ahdistavaa jos ei saa rauhassa olla edes bussipysäkillä. :D
Ap:n kirjoitus on tietenkin trolli, mutta kyllähän siinä totuuden siemen on. Oma tätini oli nuorena (kuulemma) hyvin kaunis ja menestyvä, oli pärjännyt koulussa, kävi tansseissa, teki töitä, kaikki siis hyvin. Mutta hän joutui kateellisten ja katkerien työkavereiden jatkuvan kiusaamisen kohteeksi, mitä ei kestänyt ja romahti henkisesti. Tästä seurasi lopulta työkyvyttömyys ja loppuelämä jonkinlaisena syrjäytyneenä mökkihöperönä.
Ajat on toki erilaiset nykyään, ja tuollaiseen voisi varmaan paremmin puuttua työpaikallakin. Mutta hän myös asui pienessä kaupungissa, missä kaikenlainen kyräily ja kateellisuus on sieltä pahimmasta päästä. Kauneimpien (ja muutenkin erilaisten) ihmisten lienee helpompaa muuttaa isoon kaupunkiin ja löytää sieltä paikkansa.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Naiset on aina kateellisia sille naiselle kenet vien luokseni
Sinäkö täällä olet meuhkannut ympäristötuhosta? Ehei, koen lähinnä sääliä heitä kohtaan, jotka vaikerointiasi joutuvat kuuntelemaan (sängyssä ja sängyn ulkopuolella).
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitus on tietenkin trolli, mutta kyllähän siinä totuuden siemen on. Oma tätini oli nuorena (kuulemma) hyvin kaunis ja menestyvä, oli pärjännyt koulussa, kävi tansseissa, teki töitä, kaikki siis hyvin. Mutta hän joutui kateellisten ja katkerien työkavereiden jatkuvan kiusaamisen kohteeksi, mitä ei kestänyt ja romahti henkisesti. Tästä seurasi lopulta työkyvyttömyys ja loppuelämä jonkinlaisena syrjäytyneenä mökkihöperönä.
Ajat on toki erilaiset nykyään, ja tuollaiseen voisi varmaan paremmin puuttua työpaikallakin. Mutta hän myös asui pienessä kaupungissa, missä kaikenlainen kyräily ja kateellisuus on sieltä pahimmasta päästä. Kauneimpien (ja muutenkin erilaisten) ihmisten lienee helpompaa muuttaa isoon kaupunkiin ja löytää sieltä paikkansa.
Työpaikkakiusaamisen uhriksi eivät valikoidu pelkästään kauniit ihmiset. Mekanismi on yhtä mieletön kuin koulukiusaamisenkin kohdalla. Jollekin vain sattuu sairaassa yhteisössä osumaan käteen huono arpa ja he päätyvät kiusaamisen kohteiksi.
Kun muistat myös olla kiltti - onhan tuo totta, paljon kateutta, mutta ehkä rakennat suojapanssaria, kaikki eivät ole ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä alapeukutetaan ja pidetään kauniiden naisten ongelmia ylimielisyyden ilmentyminä, vaikka puhutaan tästä tabusta asiasta oikeilla termeillä. On se oikeesti vähän ahdistavaa jos ei saa rauhassa olla edes bussipysäkillä. :D
Tämä häiriköinti on naisten ongelma, ei vain kauniiden naisten. En ole ulkonäöltäni ns. missitasoa, mutta silti joku urpo yrittää usein änkeä seuraan. Ahdistavaa on, myönnetään.
Onpa tyhjänpäiväistä. Oma käytös ja toisten arvostaminen vaikuttavat siihen, miten toiset sinuun suhtautuvat, ei ulkonäkö. Voit aivan hyvin pitää itseäsi poikkeuksellisen kauniina, mutta älä missään tapauksessa pidä itseäsi muita parempana.
Paranoia on parannettavissa, totta. Kannattaisi keskustella ongelmista ihan ammattilaisen kanssa, komppaan.