Olen oikeasti todella kaunis, vaikka itse sen sanonkin
Itselleni on tuttua, että minne tahansa ikinä menenkin, kaikki menevät ihan "sekaisin,"vaikka en mitään tekisi tai kellekään mitään puhuisi. Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.Minusta on myös levitelty todella törkeitä perättömiä valheita selkäni takana.
Vähän väliä kuulen ulkonäkööni kohdistuvia kitkeriä kommentteja, vaikken ole pyrkinyt saamaan muita kiinnittämään ulkonäkööni huomiota, saati muiden mielipidettä ulkonäöstäni kysynyt.
Joskus kun jonkun naispuolisen kanssa on onnistunut vähän tutustumaan, kaveruus päättyy pian toisen täysin yllättäen tulleisiin selkään puukotuksiin, ilkeilyihin, haukkumiseen tai raivonpurkauksiin, joihin en keksi mitään muuta syytä kuin kateuden.
Tämä kuvio on toistunut aina, kaikkialla: koulussa, työpaikalla, harrastuksissa, vapaa-ajalla ja jopa seurakunnissa!
Kuvaavaa on, että yleensä tällaisiin avautumisiin saa kateellisilta naisilta vastaukseksi pilkallisia kommentteja, joissa kielletään täysin tällaisen ilmiön olemassaolo ja väitetään, kuinka jälleen kerran ylimieliset, itsestään liikoja kuvittelevat bitchit elelevät itsekeskeisissä harhamaailmoissaan.
Mutta tosiasia on se, että kauniit naiset allekirjoittavat tämän saman kokemuksen!Olen kuullut muilta vastaavia tarinoita.
Tämä on tabu, josta ei saa puhua, mutta täydellisen tuttua kaikille oikeasti todella kauniille naisille! Kaipa tästä ei saa puhua siksi, ettei tavallisennäköisille ja rumille naisille tulisi vielä pahempi olo itsensä kanssa
Kommentit (81)
Ihan naurettavaa väittää, että kaikki menee sekaisin, kun tulet paikalle. Joku sussa on hullusti, jos noin paljon kiinnität huomiota ympäristössä.
Poikkeavaa tuijotetaan, mutta niin ylimaallisen kaunista olentoa ei ole jota kaikki huulipyöreänä tuijottaisivat.
Olen itsekkin kaunis ja näyttävä se on fakta, mutta kaikkein vähinten sitä itse tajuaa... oikeastaan en vieläkään oikein usko, mutta kyllä, vaan niin se taitaa olla. erillaisissa tilanteissa on kehuttu kauniiksi ja olen näitä myös kuullut muilta.
No en tiedä miten se vaikuttaa mihinkään, mutta ei mua ole kiusattu koskaan. Usein tunnen jääväni ulkopuolelle, mutta luulen sen johtuvan enemmän epävarmuudestani, kuin ulkonäöstäni.
Joskus huomaan miesten häkeltyvän, mutta en jää niihin elämään.
Itse olin nuorempana, tai voiko sanoa hoikempana kaunis nainen. Olen aina ollut myös avoin ja ulospäin suuntautunut ja minulla on aina ollut laaja ystäväpiiri. Pidän itseäni myös sosiaalisesti taitavana enkä ajaudu oikeastaan ikinä konflikteihin.
Mutta mitä tuo on vaatinut.. Olen joutunut sietämään aikamoista käytöstä muilta välillä. Ulkonäköäni on ruodittu halventavasti minun kuulteni ja on jopa haukuttu siitä että sain aina miesten huomion.
Joskus hymyilin niin erittäin ylipainoinen nainen kommentoi että naamaani tulee ryppyjä hymyillessä ja nauranut päälle. Olin silloin 24-vuotias.. Itse hymyilin välttääkseni konfliktin ja jatkoin keskustelua.
Takapuoleni kokoa on vertailtu ja hirveä sanoa näin, mutta itseäni rumemmat naiset ovat monesti kertoneet minulle että ovat kyllä hoikempia kuin minä. No mitä sitten? Olin itsekin hoikka ja normaalipainoinen enkä kaivannut arvostelua. Eipä siinä, kehuin arvostelijan vartaloa tietysti vaikka ei tuntunut kivalta kun koitetaan muka vihjailla että olen lihava tms jota en todellakaan ollut.
Yökerhossa tuli kerran jopa eräs nainen kertomaan minulle että hän on minua kauniimpi!
Selän takana puhumista olen joutunut sietämään ja minulle on suoraan sanottu ettdi halua tulla kanssani uimaan kun hänen miehensä kuitenkin tuijottaisi minua.
Naapuri kielsi miestään moikkaamasta minua. Naisen seurassa mies ei moikannut, yksin ollessaan kyllä.
Uskomattomia asioita sitä sieti kyllä. Kuulin myös sitä että naiset kertoivat luulleensa että olen kus*pää ennen kun paljastuikin että olenkin mukava ja hauskaa seuraa.
Kummasti nämä kaikki ovat loppuneet kun olen lihonut 😂 Nyt jopa kerrotaan kuinka kaunis olen! Olen siis reilummin ylipainoinen nyt. Tosin laihdutan, ihan muiden kiusaksi 😉 No ei nyt, ihan terveyden takia oikeasti 😀
Olen naimisissa ja meillä on pieni vauva ja 8-vuotias tytär . Mieheni mustasukkaisuus muuten myös loppui kun lihoin..
Aha - kiitos tiedosta! Toivottavasti kauneutesi tuo sinulle paljon iloa ja menestystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Aha - kiitos tiedosta! Toivottavasti kauneutesi tuo sinulle paljon iloa ja menestystäkin.
Tuo
Itse en pysty tähän aloitukseen samaistumaan kyllä ollenkaan. Itsekin olen kaunis, niin omasta kuin monien muidenkin mielestä mutta ystävyyssuhteisiini ulkonäkölläni ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta.
Toki olen elämäni varrella kohdannut kateellisia naisia, jotka ovat selkäni takana puhuneet mm. Siitä miten ärsyttää jos olen lähdössä samassa seurueessa ulos, koska miehet kiinnittävät huomiota vain minuun. Minusta tämä vain kielii siitä, ettei heillä ole oma itsetunto aivan kohdillaan ja se näkyy sitten myös ulospäin. Ei miehet lähesty naista joka tuijottaa vihaisena ympärilleen.. nämä kateelliset eivät yleensä ole kuuluneet omaan ystäväpiiriini mutta ovat saattaneet olla ystävieni ystäviä.
Minulla on ystäviä kaiken näköisiä, kokoisia ja ikäisiä molemmista sukupuolista. Joskus on joku saattanut paljastaa vasta tutustuttuaan minuun että tällä oli kovat ennakkoluulot minusta, että olen kaunis ja koppava mutta ovat ilahtuneet positiivisesti kun olenkin oikein mukavaa ja hauskaa seuraa.
Minusta Ap tuntuu, että taidat olla hieman itsekeskeinen tai sosiaalisissa taidoissasi saattaisi olla parantamisen varaa. Et ehkä itse sitä tiedosta omassa käytöksessäsi, mutta kyllä minusta ympäristön reaktio peilaa sitä mitä sinä itsestäsi annat.
Mulla on samoja kokemuksia.
Mutta.
Mä ilmeisesti olen mukavampi ihminen, kuin ap, sillä ensireaktion jälkeen moni pitää minusta. Eli kavereita on kyllä.
(Tähän on pakko sanoa, että minulle on useasti tultu ihan sanomaan, että ”oletkin hyvä tyyppi, ulkonäön perusteella en uskonut”... Että opetelkaa ihmiset näkemään sen ulkokuoren taakse.)
Mua on puukotettu selkään jokaikisen naispuolisen ”kaverini” johdosta. Tarkoittaako tämä että olen kaunis? Miestä en ole kyllä koskaan saanut eivätkä miehet koskaan lähesty mua. Tuo taas mielestäni kertoo siitä että olen ruma.
Jo vain..itsekin silloin tällöin häkellyn veikkamaisesta vetovoimastani ,varsinkin n.60-70 v.tantat ja "puliakat" kääntävät päätään,kun kohdataan,olen siis UNELMA!!
Iltapaska hakee jatkista tuohon yllä olevan klinkin juttuun. Älkää vastailko tähän, osa vastauksista on taas pian iltapaskan sivuilla.
Vielä ei ole tullut Suomessa vastaan niin kaunista naista, että hänen ulkonäöstään "menisin sekaisin" tai edes vilkaisisin toista kertaa.
Sellaisia nättejä on näkynyt paljonkin, mutta häkellyttävän kauniita ei.
Esim. tossa lähikaupassa on todella nätti nuori nainen töissä, mutta olisi paljon nätimpikin, jos jättäisi pois hiusten värjäämisen mustaksi (näkee ihan selvästi, että itse värjää ja jokin luonnollisempi väri olisi sopivampi), "2cm:n paksun" tumman meikkivoiteen, ylipitkät ripsilisäkkeet. Ei hän meinaa pystyä pitämään edes silmiä auki noiden kamalien ripsien takia.
Tuo Samantha Brick on kyllä hyvä esimerkki harhaisesta tavallistakin tavallisemman näköisestä muijasta, joka kuvittelee olevansa ylimaallisen kaunis.
Oma sisareni on sellainen tavallisen nätti. Kaunis vartalo ja melko kauniit kasvot myös, ei kuitenkaan mikään varsinainen kaunotar. Mutta niin sisareni kuin onkin, niin pakko sanoa että käytös karkottaa ystäväehdokkaat tehokkaasti. Minäkään en häntä jaksa mutta miehiä on aina ollut.
Hänkin luulee että hänelle ollaan kateellisia mutta totuus on kyllä ihan toinen.
Koulussa aikanaan oli myös kaunis tyttö joka pääsi missikisakarsinnoissakin pitkälle , seuraava vaihe olisi ollut finaali mutta niihin ei päässyt.
Hänkin valitti kuinka hänelle ollaan kateellisia. Varmaan piti jonkin verran paikkaansakin mutta myös hänen käytöksensä oli myötähäpeää aiheuttavaa. Hän itse arvotti muut tytöt näiden ulkonäön perusteella.
:D nyt tuli myötähäpeä. Ja minä olen nainen, joka on aina pelkää pintaa miehille.
Jaa no mä olen huomannut että yleensä jos joku ei pidä jostain henkilöstä niin tämä henkilö kuvataan joko yli itsevarmana ylpeilijänä tai sitten huonon itsetunnon omaavana arkana hyypiönä vaikka ei olisi oikeasti kumpaakaan. Pakko vaan lokeroida joku johonkin negatiiviseen lokeroon.
Mediassa on taas ollut juttua ulkomaalaisesta tytöstä, jonka kuolema yliopistossa lavastettiin itsemurhaksi, mutta oikeasti hänet taisi tappaa kateellinen kaveri. Kaveri oli murhan jälkeen kirjautunut tapetun tilille ja poistanut itsensä instagramin seuratuista ja sitten deletoi koko profiilin. Tapettu Raudha Athif oli alkanut menestyä mallina.
Olen itse tehnyt mallin töitä (minua pyydettiin kadulta malliksi, en itse hakeutunut alalle) enkä voi samaistua ollenkaan Ap:n aloitukseen. Mistähän tämä johtuu?
Tulin otsikon perusteella kommentoimaan "ihanaa, kauniita ihmisiä on kiva katsella". Kuitenkin viestin negatiivisuus hämmästytti. Uskon, että kateutta on ja mainitsemiasi asioita esiintyy vaikka millä perustein, jotkut ihmiset vain eivät ole sinut itsensä kanssa ja purkavat sen muihin.
Kuitenkin, se ettei pysty ystävystymään kuin harvojen kanssa, on ongelma. Eikä välttämättä muista lähtöisin oleva. Meidän kaveripiirissä on eräs todellakin huomattavan kaunis nainen, juuri tällainen josta kaikki puhuvat. Sävy on kuitenkin positiivinen ja hän on opiskeluaikana luonut hyviä ystävyyssuhteita jotka ovat kestäneet. Töissäkin pärjää, vieläpä naisvaltaisella alalla.on mukava, terveitsetuntoinen, reilu. Ei ole juurikaan tällaisesta valittanut, pikemmin saa helposti hyvää kohtelua, mikä ei kuitenkaan ole noussut hattuun normaalia enempää. Mielellään häntä katsoo, miehenikin sanonut, että harvinaisen kaunis on, mikä onkin totta.
Ehkä se ongelma ei ole sinun kroppa vaan tuo asenteesi?
Töissä tehdään töitä, haloo!
Muutaman kerran olen työssäni saanut raivoisaa palautetta naisasiakkaalta. Silloin on käyty läpi ulkonäköni päästä varpaisiin. Miesasiakkaat eivät raivoissaankaan käy ulkonäköön käsiksi. Minusta tämä on vain huvittavaa. Tietysti olen pahoillani jos yrityksemme on tehnyt jonkin virheen josta koituu sitten asiakkaalle harmia, mutta minun haukkuminen "nuoreksi pikkulikaksi joka on vasta koulusta päässyt" ei millään tavalla harmita minua, ensinnäkin olen kohta 40, ja toisekseen minä saan tuntipalkkaa, joten voin kuunnella asiakkaan raivokiukkua työvuoroni loppuun saakka, ei haittaa yhtään.
Enkä siis väitä että olisin ketään kauniimpi, tai että kukaan olisi mitenkään kateellinen, mutta tuo nuori ulkonäkö on vain sellainen mikä tulee esille tuollaisissa naisten raivopurkauksissa (esim. äitini ystävär raivosi eroitkujensa aikana minulle samalla tavalla).
Ei siihen kauneutta vaadita, että tulee kohdelluksi noin. Olen kokenut tuollaista syrjintää koko elämäni. Siihen riittää esim. krooninen resting bitch face-perusilme ja sosiaalinen kömpelyys. Ihan turha uhriutua siellä, että vain kauniit kärsivät. Monilla kauniilla on mielestäni todella paljon ystäviä ja tuntuu, että heistä pitää jopa valtaosa ihmisistä heidän sosiaalisessa ympäristössään (jos he ovat muutenkin mukavia ihmisiä).
Ehkä siis näytät vain koppavalta, varautuneelta akalta kuten minä.
N28