Olen oikeasti todella kaunis, vaikka itse sen sanonkin
Itselleni on tuttua, että minne tahansa ikinä menenkin, kaikki menevät ihan "sekaisin,"vaikka en mitään tekisi tai kellekään mitään puhuisi. Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.Minusta on myös levitelty todella törkeitä perättömiä valheita selkäni takana.
Vähän väliä kuulen ulkonäkööni kohdistuvia kitkeriä kommentteja, vaikken ole pyrkinyt saamaan muita kiinnittämään ulkonäkööni huomiota, saati muiden mielipidettä ulkonäöstäni kysynyt.
Joskus kun jonkun naispuolisen kanssa on onnistunut vähän tutustumaan, kaveruus päättyy pian toisen täysin yllättäen tulleisiin selkään puukotuksiin, ilkeilyihin, haukkumiseen tai raivonpurkauksiin, joihin en keksi mitään muuta syytä kuin kateuden.
Tämä kuvio on toistunut aina, kaikkialla: koulussa, työpaikalla, harrastuksissa, vapaa-ajalla ja jopa seurakunnissa!
Kuvaavaa on, että yleensä tällaisiin avautumisiin saa kateellisilta naisilta vastaukseksi pilkallisia kommentteja, joissa kielletään täysin tällaisen ilmiön olemassaolo ja väitetään, kuinka jälleen kerran ylimieliset, itsestään liikoja kuvittelevat bitchit elelevät itsekeskeisissä harhamaailmoissaan.
Mutta tosiasia on se, että kauniit naiset allekirjoittavat tämän saman kokemuksen!Olen kuullut muilta vastaavia tarinoita.
Tämä on tabu, josta ei saa puhua, mutta täydellisen tuttua kaikille oikeasti todella kauniille naisille! Kaipa tästä ei saa puhua siksi, ettei tavallisennäköisille ja rumille naisille tulisi vielä pahempi olo itsensä kanssa
Kommentit (81)
En usko. Itse en ole koskaan nähnyt niin kaunista, kuin kuvailet olevasi.
Voit lohduttautu sillä, että viimeistään nelikympposenä kukaan ei enää podä sinua viehättävänä missään mielessä. Sinulla ei nimittäin ole mitään muuta, mitä miehet haluaisivat kuin pian katoava uökonäkösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös kaunis (ja nuori) nainen ja samoja kokemuksia löytyy kuin ap:lla. Lisäyksenä se, että työelämässä olo on ollut yhtä hlvettiä riippuen paikasta. On tytötelty ja vähätelty, kyykytetty ja haukuttu, joko selän takana tai päin naamaa. Vaikka työt olen hoitanut kuten muutkin o_O
Lisäyksenä se, että varsinkin ilmojen lämmetessä ja kesällä joudun miettimään miten pukeudun. Minulla on hoikka vartalo, mutta suuret rinnat ja muodokas peppu löytyy + pitkät sääret. Tämä kuulostaa ehkä absurdilta ja trollilta, mutta ihan totta on. Haluan pukeutua "massan" mukaan etten erotu liikaa, koska saan liikaa huomiota pukeutumalla mekkoihin, hameisiin tai liian kivan näköisiin housuihin. Ohikulkevilta miehiltä olen kuullut vislauksia ja jopa suoria treffipyyntöjä. Muutaman kerran joku keski-ikäinen nainen on hämmästellyt miten edes kehtaan pukeutua vaaleisiin tiukkoihin farkkuihin! Asun siis pienessä kaupungissa ja tällaista kohtelua en varmasti saisi missään pk-seudun kaupingissa jossa sulautuisin ympäristöön.
Ok ,tämä selittää miksi luulet itsestäsi liikoja ja olet ylimielinen. Olet pikkukaupungista, isommassa kaupungissa tosiaankin sulautuisit massaan etkä herättäisi mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmässä
Ja joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään.
Kyllä on totta ja olen kokenut saman. Lohdutuksena että ohi se menee kun tulee ikää. Taviksista ei yleensä ole saanut ystäviä vaan yleensä toisista kauniista. Rumat iskeneet puukkoa selkään ja kyllä todellakin seurakunnassa. Sain ihanat lapset komean alfan kanssa. Olen jo varoittanut tytärtäni mitä peli tulee olemaan tulevaisuudessa ja kertonut naisten kateudesta. Lastani ihaillaan minne ikinä meneekin ja on erittäin suosittu. Koetan kuitenkin vaatteilla ja hiustyylillä tehdä hänestä vähemmän prinsessaa. Silti saa kuulla olevansa supersuloinen.
"Joskus kun jonkun naispuolisen kanssa on onnistunut vähän tutustumaan, kaveruus päättyy pian toisen täysin yllättäen tulleisiin selkään puukotuksiin, ilkeilyihin, haukkumiseen tai raivonpurkauksiin, joihin en keksi mitään muuta syytä kuin kateuden."
Tämä ap:n kommentti kuulostaa todella erikoiselta. Mitä oikeasti tässä on tutustumisen jälkeen tapahtunut? Julkisuudessa olevilla todella kauniilla naisillakin vaikuttaa lehtijuttujen perusteella olevan läheisiä ystäviä. Ehkei tällaiseen käytökseen ole syynä pelkästään ulkonäkösi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on totta ja olen kokenut saman. Lohdutuksena että ohi se menee kun tulee ikää. Taviksista ei yleensä ole saanut ystäviä vaan yleensä toisista kauniista. Rumat iskeneet puukkoa selkään ja kyllä todellakin seurakunnassa. Sain ihanat lapset komean alfan kanssa. Olen jo varoittanut tytärtäni mitä peli tulee olemaan tulevaisuudessa ja kertonut naisten kateudesta. Lastani ihaillaan minne ikinä meneekin ja on erittäin suosittu. Koetan kuitenkin vaatteilla ja hiustyylillä tehdä hänestä vähemmän prinsessaa. Silti saa kuulla olevansa supersuloinen.
Ihanaa sarkasmia. Menee ehkä vähän yli jopa sarkasmin
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko kaunis ihminen todella, että hän on jotenkin parempi tai erityinen, kun sanoo toisia talliaisiksi ja taviksiksi?
Onko ap vielä paikalla? Onko sinulla tästä joku ajatus?
Onpa yllättävä aloitus, ajattelen, että kauneus on suhteellista. Jos asut missien asuntolassa, tai muuten vain ympärilläsi on saman rotuisia, niin olet ihan kaunis, mutta et mitenkään erikoinen. Jos asut itä-Suomessa tuppukylässä persjalkaisten ja perunanenäisten keskellä, on tilanne ihan toinen.
Ongelmasi on pään sisällä. Hae ammattiapua. Kyse voi olla luonteestasi. Kommenttini käännät tietenkin kateudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Harva uskaltaa alapeukuttaa tätä, koska alapeukut olisivat ap:n silmissä vain kateuden merkki.
Nämä on toki vaikeita asioita. En väitä etteikö ap ja muut kauniit joutuisi usein kateuden kohteeksi, mutta aina kun joku tekee tällaisen keskustelun, niin se kertoo mielestäni enemmän luonteesta kuin ulkonäöstä.
Eli kaunis ja kadehdittu voi olla, mutta se miten suhtautuu muihin ihmisiin onkin jo toinen asia. Tällaiset keskustelut antavat aloittajastaan epämiellyttävän vaikutelman ja herättävät kysymyksen, nauttivatko tällä tavalla ajattelevat kuitenkin siitä ajatuksesta, että muut ovat kateellisia.
Tätä pohdin minäkin. Tuli mieleen tuttavapiirissä pyörivä nainen, joka oli tismalleen samaa mieltä (”kaikki johtuu kauneudestani, olen niin uniikki”). Häneen jopa itse yritin tutustua, mutta luovutin, kun vastapalloon sai pelkkää ylimielisyyttä ja ilkeilyä, vaikka itse yritin olla kiva. Miehet kyllä kelpasi kaikki kaveriksi.
En tiedä sitten mikä oli ongelma. Olen itsekin kaunis, ainakin omasta mielestäni ja lähipiirin mukaan, mutta en ole kuitenkaan koskaan kokenut että se vaikuttaisi mitenkään sosiaalisiin suhteisiini tai mihinkään muuhunkaan.
Nyt voisi joku nainen puolestaan väsätä vastaavan trollin, jossa kertoo olevansa todella komea mies. Sellainen mieletön ihme, jonka täytyy tuon aloittajan tapaan jopa peitellä ylimaallista kauneuttaan.
Luulen, että tunnet olevasi niin kaunis, että se vaikuttaa luonteeseesi ja tekee sinusta ylimielisen. Tämän vuoksi ihmiset kaikkoavat ympäriltäsi, ei kukaan halua tuntea olevansa jotenkin vähäpätöisempi koska on kaunis. Itse en viitsi yleensä edes tutustua kovin kauniisiin ihmisiin, koska minusta tuntuu että he katsovat minua nenän vartta pitkin niin kuin olisin jotenkin ala-arvoisempi koska olen tavallinen.
Poikkeuksena on yksi työkaverini, joka on aivan mielettömän kaunis. Hän on todella mukava ja ihana kaikille ulkonäöstä riippumatta. Semmoinen säteilevä persoona. Hänen kanssaan vietän mielelläni aikaani.
Älä huoli. Tää ratkeaa tosi helposti. Pistä oma kuvasi tänne niin kerron rehellisesti oletko niin kaunis kuin annat ymmärtää. Muutoin vika on pääsi sisällä. Muutkin kauniit ihmiset saa ystäviä mutta itsekkäät ja omahyväiset ihmiset kierrän itsekin kaukaa ulkonäöstä ja sukupuolesta riippumatta.
Heippa täällä kans yks tosi kaunis! Olen kiitollinen ulkonäöstäni, mutta aina se ei ole ollut helppoa luonteeni takia. Olen tosi ujo ja introvertti. Menen minne vain niin aina oon keränny katseita, vaikka aina vaivaannun tosi paljon huomiosta ja tunnen oloni epämukavaksi. Teininä olin koulukiusattu ja tunsin itseni tosi rumaksi, mutta nyt kun katson teini-iän kuvia, niin näytän ihan mallilta! Ihmiset ovat olleet ilkeitä ilman , että ovat tutustuneet minuun. Olen kiltti luonne, mutta ennakkoasenteet on kovia!Helposti minut leimataan ylpeäksi, vaikka olen tosi ujo!
Ei mikään ihme, että tällaiset keskustelut tehdään aina kuvattomana ja nimettömänä, sillä kyllähän nämä antavat ihmisestä ylimielisen kuvan. En väitä että vain kauniit voivat olla ylimielisiä, olen törmännyt myös sellaisiin jotka ovat ylimielisiä älykkyytensä tai varallisuutensa takia. Eivät hekään ole miellyttäviä ihmisiä, annan heillekin alapeukun.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on tuttua, että minne tahansa ikinä menenkin, kaikki menevät ihan "sekaisin,"vaikka en mitään tekisi tai kellekään mitään puhuisi. Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.Minusta on myös levitelty todella törkeitä perättömiä valheita selkäni takana.
Vähän väliä kuulen ulkonäkööni kohdistuvia kitkeriä kommentteja, vaikken ole pyrkinyt saamaan muita kiinnittämään ulkonäkööni huomiota, saati muiden mielipidettä ulkonäöstäni kysynyt.
Joskus kun jonkun naispuolisen kanssa on onnistunut vähän tutustumaan, kaveruus päättyy pian toisen täysin yllättäen tulleisiin selkään puukotuksiin, ilkeilyihin, haukkumiseen tai raivonpurkauksiin, joihin en keksi mitään muuta syytä kuin kateuden.
Tämä kuvio on toistunut aina, kaikkialla: koulussa, työpaikalla, harrastuksissa, vapaa-ajalla ja jopa seurakunnissa!
Kuvaavaa on, että yleensä tällaisiin avautumisiin saa kateellisilta naisilta vastaukseksi pilkallisia kommentteja, joissa kielletään täysin tällaisen ilmiön olemassaolo ja väitetään, kuinka jälleen kerran ylimieliset, itsestään liikoja kuvittelevat bitchit elelevät itsekeskeisissä harhamaailmoissaan.
Mutta tosiasia on se, että kauniit naiset allekirjoittavat tämän saman kokemuksen!Olen kuullut muilta vastaavia tarinoita.
Tämä on tabu, josta ei saa puhua, mutta täydellisen tuttua kaikille oikeasti todella kauniille naisille! Kaipa tästä ei saa puhua siksi, ettei tavallisennäköisille ja rumille naisille tulisi vielä pahempi olo itsensä kanssa
Useimmat aikuiset naiset, jotka ovat sinut itsensä kanssa, eivät kuluta energiaansa vertailemalla ulkonäköään muihin ja pahoittamalla tästä mielensä. Ulkonäkö kun on ominaisuus, johon voi vaikuttaa vain tiettyyn rajaan asti eikä kauneus tuo naiselle mitään todellista etua tässä elämässä. Ihminen voi olla fyysisesti "kaunis", niin kuin joku patsas tai taideteos, olematta hiukkaakaan viehättävä, puoleensavetävä tai seksikäs. Ja ei, tämä kirjoittamani ei kerro kateudesta :)
Vierailija kirjoitti:
Mites se miestilanne? Ympärillä pariudutaan ja kaunokainen saa vain säälimunaa. Pitäisihän nyt kauniin lisääntyä ja tuottaa lisää kauniita ihmisiä. Tosin myös miehen pitäisi olla poikkeuksellisen komea tai sitten mennään ihan tsägällä lasten kauneuden/söpöyden kanssa.
Tähän riittävät jo isot rinnat. Ei tarvitse olla erityisen kaunis. Isoja tissejä tuijotetaan, vaikka niiden tavallisen näköisellä kantajalla olisi iho-ongelmiakin. Siksi yritän välttää avokauluksisia paitoja, koska rintojen keräämä huomio on kiusallista. En pidä tuijottelusta, jota harrastavat yhtä lailla naiset ja miehet.