Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Janni Hussi maksoi häneltä apua pyytäneen naisen ostokset kaupassa - Nainen lähti kiittämättä tiehensä!

Vierailija
20.04.2018 |

Ostokset maksoivat yli 30e sisältäen mm. Sacher- kakun. Miksi vähävaraiset ovat näin röyhkeitä/kiittämättömiä? Johtuuko se siitä, että mistään ei tarvitse itse maksaa mitään ja rahaa tulee ns. "taikaseinästä"? Paha mieli tuli kyllä Jannin puolesta. :(

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin yksi viikko metrossa kun yksi (aineissa?) oleva ja selkeästi juhlimaan menossa oleva pariskunta tai lähinnä pariskunnan nainen kulki matkan aikana ainakin kolmeen kertaan koko vaunun läpi ja koitti ruinata jokaiselta rahaa. Väitti että matkakustannuksiin mutta veikkaan että olisi mennyt juhlimisen rahoittamiseen.

Poistuin sitten metrosta ja lähtiessä huomasin että tää akka on ilmeisesti ruinaamassa rahaa parilta koululaiselta. En tiedä saiko se rahat kun metro lähti, toivottavasti ei. Kuitenkin tuntuu ettei ihmisillä ole enää mitään rajoitteita kun minäminäminä pyörii vaan päässä ja juhlimaan pitää päästä vaikka sitten parin tuntemattoman alaikäisen rahoilla. 

Vierailija
42/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoi naurattaa kun luin sitä kertomusta kauppareissun etenemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se yleensä tuntuu valitettavasti olevan, että ne jotka oikeasti tarvitsevat apua, eivät kehtaa sitä pyytää.

Ja röyhkeimmät pitävät eniten meteliä itsestään.

Vierailija
44/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä aika sinisilmäinen olla, jos ei tajunnut tulensa vedätetyksi. Mä olisin jo pistänyt hanat kiinni siinä vaiheessa, kun sacherkakku ilmesty ostoksiin. En tiedä oisinko ostanut ne vihannekset ja leivät vai poistunu vaan kaupasta.

Vierailija
45/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerjäämisestä on tullut aja myötä tosi röyhkeää. Uusi omituinen trendi on että pikaruokapaikkojen edustoilla notkuu sekä ulkomaalaisia että suomalaisia jotka kerjää siis ohikulkijoita ostamaan heille jonkun hampurilaisaterian. Vihaksi pistää kun eipä monella töissäkäyvälläkään ole varaa syödä ulkona kuin harvoin, jos silloinkaan.

Kerranhan oli uutisissa että kaupustelijat olivat pysäytelleet autoja tyrkyttääkseen rihkamiaan(!!?)

Vierailija
46/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin hullu että ostaa noille romanikerjäläisille yhtään mitään? Sellainen oli kuitenkin kyseessä kun oli englanniksi pyytänyt. Nyt on kaikki suomalaisetkin köyhät haukuttu.

Ja mielestäsi kaikki englantia puhuvat ovat romanikerjäläisiä, vai? 400 miljoonaa ihmistä puhuu äidinkielenään englantia

Jotenkin epäilen, että nainen ei ole lähtenyt Yorkshiresta Suomeen Sacher-kakkua kerjäämään.

Vierailija
47/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerjäämisestä on tullut aja myötä tosi röyhkeää. Uusi omituinen trendi on että pikaruokapaikkojen edustoilla notkuu sekä ulkomaalaisia että suomalaisia jotka kerjää siis ohikulkijoita ostamaan heille jonkun hampurilaisaterian. Vihaksi pistää kun eipä monella töissäkäyvälläkään ole varaa syödä ulkona kuin harvoin, jos silloinkaan.

Kerranhan oli uutisissa että kaupustelijat olivat pysäytelleet autoja tyrkyttääkseen rihkamiaan(!!?)

Kerran? Kyllä vaan on ollut useammankin kerran...olkaahan varovaisia, tuo kerjäysbuumi vaan yltyy..

Vierailija
48/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä aika sinisilmäinen olla, jos ei tajunnut tulensa vedätetyksi. Mä olisin jo pistänyt hanat kiinni siinä vaiheessa, kun sacherkakku ilmesty ostoksiin. En tiedä oisinko ostanut ne vihannekset ja leivät vai poistunu vaan kaupasta.

Juu,Jannin olisi kannattanut häipyä maksamatta edes sitä leipää.

Vierailija
49/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä pystyisi "kerjäämään" keneltäkään. Ehkä sitten jos ruoka olisi ihan oikeasti loppu ja sitäkin ennen täytyisi kaikki ilmaisjakelut ja avut käydä läpi. En varmaan silti pystysi rahaa pyytämään vaan keksisin vaikka mitä ennen kuin sitä pyytäisin. Ja välillä tämä rahapula on hyvinkin tuttua itselleni.

Vierailija
50/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon haaveillut Sacher-kakusta pitkään, mutten raaski ostaa. Tuntuu turhalta tuhlata vähiä rahoja sellaseen, mikä ei ole välttämätöntä. Viimiset viikot ennen "tilipäivää" sinnitellään kuitenkin muutaman euron päiväbudjetilla ja muulloinkin alle köyhyysrajojen.

Olen aktivoitunut, eli teen ilmaiseksi töitä. Jo se kulukorvaus helpottaa elämää todella paljon, mutta ei niin paljoa, että ostaisin kalliin kakun.  Katusoittajalle  olen silloin tällöin antanut pari euroa, rakastan musiikkia :)

Vierailija
51/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaiks. Itsekkin vähän nuorempana opiskelijana roikuin linkkuasemalla ja pyysin ihmisiltä rahaa "kotimatkaa varten" vaikka oikeasti halusin viikonlopun ryyppyrahat kasaan. Silti ei olisi tullut mieleenkään lähteä paikalta kiittämättä kauniisti avusta ja päivän pelastamisesta.

Vierailija
52/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen, kiittäminen ja anteeksi pyytäminen tuntuvat olevan nykyihmiselle ylitsepääsemättömän vaikeaa. Mistähän tämä johtuu?

Vierailija
53/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä joutua tuollaiseen tilanteeseen, kun olen kiltti ja haluan auttaa muita. Onneksi järki on aina voittanut tähän mennessä ja lahjoitukseni ovat olleet vain pikkurahaa. Ohis, mutta en ollut ennen kyseistä Jannia nähnyt, mutta nyt kun katsoin kuvaa niin ollaan aika samannäköisiä. Tietysti hän voittaa minut, mutta jotenkin hauska fiilis, kun löytää vihdoin jonkun samannäköisen julkkiksen.

Vierailija
54/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te ette tästä saa kuvaa että me kaikki köyhät olemme tälläisiä itsekkäitä minäminä ihmisiä. Myönnän että olen kerjännyt kahdesti elämäni aikana. Yhden kerran kadulla ja yhden kerran netissä. Kummallakin kerralla oli todella tiukka tilanne. Mutta en yhtään ihmettele ihmisiä jotka sanovat että eivät pysty kerjäämään. En usko että minäkään pystyisin enää, sen verran henkisesti rankkaa se on. En todellakaan ole edes kerjuu tyyppiä. Se todellakin just vaatii häikäilemätöntä luonnetta jos sitä säännöllisesti pitäisi harrastaa.

Vierailija
55/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille kerjäläisille ei pidä antaa mitään tai heistä ei koskaan päästä. Hyökkäilevät jo ihmisten kimppuunkin.

Vierailija
56/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa, että Iltalehden jutut ovat aina sataprosenttisesti totta.

Vierailija
57/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen herrasmies maksoi kerran bussimatkani kun minulla ei ollut käteistä mukana. Bussi oli illan viimeinen, joten mies teki minulle tästäkin syystä ison palveluksen. Tästä on jo monta vuotta ja edelleen muistelen tätä herraa lämmöllä. Ei suostunut pyyntööni maksaa lipun hinta hänelle tilisiirrolla... Ei tietenkään sama tilanne kuin ensin mainittu, mutta kyllä joskus pienellä avulla voi auttaa ihan merkittävästi toista.

Mulla kävi samoin. En tiennyt ettei matkakortillani ollut tarpeeksi arvoa ja käteistä ei ollut. Olin jo kääntymässä takaisin ulos kun tämä mies sanoi, että hän maksaa. Tietysti kiitin, tuli kyllä hyvä mieli.

Vierailija
58/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen herrasmies maksoi kerran bussimatkani kun minulla ei ollut käteistä mukana. Bussi oli illan viimeinen, joten mies teki minulle tästäkin syystä ison palveluksen. Tästä on jo monta vuotta ja edelleen muistelen tätä herraa lämmöllä. Ei suostunut pyyntööni maksaa lipun hinta hänelle tilisiirrolla... Ei tietenkään sama tilanne kuin ensin mainittu, mutta kyllä joskus pienellä avulla voi auttaa ihan merkittävästi toista.

Mulla kävi samoin. En tiennyt ettei matkakortillani ollut tarpeeksi arvoa ja käteistä ei ollut. Olin jo kääntymässä takaisin ulos kun tämä mies sanoi, että hän maksaa. Tietysti kiitin, tuli kyllä hyvä mieli.

Erittäin epätodennäköistä että kyseessä oli sama mies.

Vierailija
59/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa touhua. Mä en kyllä itse vähistä rahoistani antaisi. Olen sitten kai kusipää mutta ei ole kivaa sekään että ihmiset käyttää hyväkseen. En ymmärrä pummeja.

Vierailija
60/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä että täys varattomuus johtuu aina omista huonoista valinnoista. Aina on toimeentulotuki jne... tukiasiat kannattaa hoitaa kuntoon ja elää päihteettä ja elää säästäväisesti.