Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Janni Hussi maksoi häneltä apua pyytäneen naisen ostokset kaupassa - Nainen lähti kiittämättä tiehensä!

Vierailija
20.04.2018 |

Ostokset maksoivat yli 30e sisältäen mm. Sacher- kakun. Miksi vähävaraiset ovat näin röyhkeitä/kiittämättömiä? Johtuuko se siitä, että mistään ei tarvitse itse maksaa mitään ja rahaa tulee ns. "taikaseinästä"? Paha mieli tuli kyllä Jannin puolesta. :(

Kommentit (225)

Vierailija
1/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta uutisoi Iltalehti. Janni kertoi tapauksesta omassa blogissaan.

Vierailija
2/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt metsään siitä yleistämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta.

Vierailija
4/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tuli just tällä viikolla huonosti pukeutunut nainen pyytämään bussirahaa, että pääsisi kotiinsa. Annoin riittävän summan, mutta jäin vähän kyylänä katselemaan hänen seuraavia liikkeitään. Joo, hän meni paikallisbussien pysäkeille, näytti puhuttelevan siellä toisia bussien odottelijoita ja lähti sitten kokonaan toiseen suuntaan kävelemään.

Eikä varmaan kysellyt aikatauluja, koska kävi jokaisen luona erikseen.

Vierailija
5/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille henkilöille jotka eivät ole eläessään tehneet päivääkään töitä tekisi hyvää kokeilla mitä yli 30 euron nettopalkan eteen joutuu todella tekemään pienipalkkaisella alalla

Vierailija
6/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää!

Vierailija
7/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa tuli just tällä viikolla huonosti pukeutunut nainen pyytämään bussirahaa, että pääsisi kotiinsa. Annoin riittävän summan, mutta jäin vähän kyylänä katselemaan hänen seuraavia liikkeitään. Joo, hän meni paikallisbussien pysäkeille, näytti puhuttelevan siellä toisia bussien odottelijoita ja lähti sitten kokonaan toiseen suuntaan kävelemään.

Parempi olisi käydä maksamassa itse se bussilippu jotta varmistuu rahan menevän todella siihen mihin sitä on pyydetty

Vierailija
8/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistämistä. Itse annoin aiemmin pyytäjille euron tms. mitä pyysivät. Muistan kun nuorena mummutkin kommentoivat, että "älä tyttö hyvä anna vähiä rahojasi noille". Minulla loppui siihen, kun euron annettuani pyydettiin toista lisäksi ja kun ei herunut, niin kiittämättä ja ärtyneenä häivyttiin paikalta.

Oma lukunsa on kusettajat. Olin töissä aseman läheisyydessä, missä oli paljon rahan pyytäjiä. Kerran eräs kaveri, oikein siisti, tarvitsi 20 euroa. Häneltä oli varastettu lompakko ja olisi maksanut takaksin tuon summan, jonka tarvitsi kotimatkaan, jos olisin antanut pankkitilinumeron.

En nyt sitten mennyt retkuun. Sama tyyppi pyysi uudestaan n. 2 viikkoa tämän jälkeen ja kun alkoi vuodattaa, jatkoin "ja sulta sitten varastettiin ja haluat mun tilinumeron ja..." Siitä se sitten liukeni muualle ; D

Vierailija
9/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi käydä maksamassa itse se bussilippu jotta varmistuu rahan menevän todella siihen mihin sitä on pyydetty

Kerran yksi rouva selitti mulle, ettei hänellä ole mitään tuloja eikä ruokaa lapselleen. Sanoin, että eihän tuommoinen Suomessa käy päinsä, mennään yhdessä Kelalle selvittämään asia. Lähti aika nopsaan.

Vierailija
10/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme. Älä koskaan maksa tuntemattoman ostoksia.

Vierailija
11/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta.

Eikä ensimmäinen kerta, kun lukee ylimielisiä kommentteja.

Vierailija
12/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa sen jutun Jannin blogista. Selvä "kerjäläisen" huijaushan tuo oli. Näistä asioista pitäis puhua enemmän, että ihmiset tiedoistaisi heti mistä on kyse eikä tarvitsis potea huonoa omaatuntoa auttamatta jättämisestä. Alko ärsyttämään toi juttu! 😡

Täällä Tampereella pyöri ainakin eilen keskustassa nuori ulkomaalainen mies (ehkä just turistia esitti) joka pysäytteli ihmisiä ja yksi nuori nainen hänelle rahaa sitten antoi. Mun teki mieli rynnätä niiden luokse ja sanoa pari valittua sanaa. Tälläsenä 155-senttisenä pienikokoisena naisena en vaan hirveesti uskalla mennä huutelee. 🤔 Mua vaan ottaa tosi paljon päähän tää nykytilanne. 😠 Eikö näitä saada millään kuriin?!

Vierailija
13/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi rouva selitti mulle, ettei hänellä ole mitään tuloja eikä ruokaa lapselleen. Sanoin, että eihän tuommoinen Suomessa käy päinsä, mennään yhdessä Kelalle selvittämään asia. Lähti aika nopsaan.

Otan käyttöön. Kiitos vinkistä!

Vierailija
14/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan käyttöön. Kiitos vinkistä!

3 h työtä pitänee tehdä

Vierailija
15/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisille kannata koskaan mitää rahaa antaa. Osa on oikeasti jopa varakkaita mutta s***'tanan pihejä. Kun kaupankassa huomaa että kortti ei toimi sen vuoksi että rahaa ei ole ja kun siinä aletaan vähentämään ostoksia ja kokeillaan uusiksi niin silloin tietää että rahat on loppu ja jos hihnalla on muuta kuin kaljaa niin avuntarvekin on aika selvä. Näitä näkee yllättävän usein.

Vierailija
16/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin pummi, jolle rahaa annoin sanoi ihan suoraan, että ei aio kiittää koska en antanut enempää. Silloin päätin, että nyt riittää. Nykyään vakiovastaukseni on "sori, ei ole käteistä" vaikka yleensä sitä onkin.

Vierailija
17/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tulossa matkalta ja Hämeenlinnassa kävin ABC:llä about klo 23. Ulkomaalaistaustainen hlö tuli luokseni (liian lähelle ja koin tilanteen uhkaavaksi). Heitin tyypille 5 e. Vähän hirvitti kun teini tuli perässä ja samantyyppi ruinas häneltäkin rahaa. Inhottavaa.

Vierailija
18/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille henkilöille jotka eivät ole eläessään tehneet päivääkään töitä tekisi hyvää kokeilla mitä yli 30 euron nettopalkan eteen joutuu todella tekemään pienipalkkaisella alalla

Saatikka jos olet 9e työkokeilussa

Vierailija
19/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on joskus autettu kun on puuttunut pari euroa lipusta ja joskus oon tarvinnut puhelinta junasta kotiin soittamiseen, kun liittymä oli katkaistu kun ei ollut varaa maksaa puhelinlaskua. Olin kiitollinen ja apu tuli tarpeeseen.

Kerran jäi avaimet ja puhelin kotiin kauppaan lähtiessä ja piti kolkutella naapureiden oville, että saisin soitettua huoltoon, että pääsisin kotiin. Soitin kymmentä ovikelloa, ennen kuin yksi mummeli avasi oven. Sanoi olevansa huononäköinen! En tiedä oliko 163 cm tavallinen nainen uhkaavan näköinen muille naapureille, jotka eivät avanneet.

Vierailija
20/225 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti tekee näin eli antaa näille rahaa? Pääkaupunkiseudulla ainakin ihmiset tulee tosi kännissä ja aineissa pyytämään bussilippua varten rahaa ja se meneekin siihen, että saavat itsensä sekaisin. Edesvastuutonta rahoittaa tällaista. Jos haluat auttaa, niin voit ehdottaa, että ostat HSL:n automaatista tms. suoraan sen lipun kortilla. Olen ehdottanut tätä. Ei ole kelvannut.