Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä herkkujen tilalle, en vain voi olla syömättä/himoitsematta niitä

Vierailija
18.04.2018 |

Niin, mitä voisin tehdä kun kokoajan tekee mieli jotain herkkuja, joka suolaista tai makeaa! Olen kokeillut syödä hedelmiä, marjoja, kuivattuja hedelmiä jne. Mutta ei vaan auta! Olen siis kyllä ollut esimerkiksi nyt vähän päälle viikon ilman niitä mutta SILTI tekee kokoajan mieli. Loppuuko tämä ikinä ja jos ei voisiko herkut korvata jollain järkevällä?

Kommentit (416)

Vierailija
341/416 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rasvan mättääjät on lihavia/ tulevaisuudessa lihavia. Esim. Pähkinät on todellinen superfood, mutta niitäkin vaan Max. Kourallinen päivässä ei enempää! Rasva lihottaa todella salakavalasti pienissä määrissä.

Vierailija
342/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tää rasvasta puhuva on? Hae apua ongelmiisi. Rasvaa ei saa syödä paljoa. Ihminen tarvitsee kaikista ravintoaineista VÄHITEN rasvaa!

Ja tästä syystä läntinen maailma hukkuu kakkostyypin diabetekseen.

Sinunko mielestäsi kakkostyypin diabetes on nykyään yleistä, koska ihmiset syövät liian vähän rasvaa? Ymmärsinkö kommenttisi oikein? 

Luotan enemmän Duodecimin tietoihin kuin sinun antamiisi. 2-tyypin diabetesta hoidetaan nykyään terveellisellä ruokavaliolla ja laihduttamisella. On tärkeää saada kehon rasvamäärää pienemmäksi. Siihen ei auta rasvan lisääminen.

Lisää voi lukea täältä: 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00775 

Noilla ohjeillahan 2tyypin diabetesta virallisesti hoidetaan. Ei siinä, muuta vikaa ole kuin, että se ei ole paras mahdollinen ruoka kys.sairauteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP alkaa syömään rasvaa enemmän, hän lihoo. Muistakaahan, että rasvassa on aivan järkyttävä määrä kaloreita. Esim. 100ml öljyssä on 900-1000kcal! Aika paljon saa juosta ja urheilla tuon määrän eteen! :)

Totta!

Täällä ehdoteltiin aikaisemmin jopa sellaista dieettiä, että rasvaa pitäisi olla 70 prosenttia kaikesta ruuasta. 

Noin suuresta rasvamäärästä - ja vähemmästäkin - tulee rasvaripuli. 

Samoin sappirakko tykkää huonoa noin epäterveellisestä ruokavaliosta. Kerronko, millaisia helvetillisiä kipuja tulee sappikohtauksen aikana? Kerron kuitenkin. Siinä vatsaa vääntää ja oksennus lentää. Synnytyskään ei tunnu yhtä kipeältä.  Lopulta et pysty syömään muuta kuin kaurapuuroa ja vettä päälle, kun kaikki muut ruuat aiheuttavat sappikohtauksen.

Sappivaivoista pääsee tietenkin leikkauksella, paitsi ei kaikki. Rasvaripulia esiintyy leikkauksenkin jälkeen hiemankin rasvaisesta ruuasta. Että silleen. 

Vieläkö löytyy niitä, jotka suosittelevat 70 prosentin rasvalisää? 

Sappivaivojen syitä voisit ensin selvittää, ennen kuin syytät siitä rasvaa.

Rasva on muuten se aine, jolla makeanhimo selätetään. Kun rasvan syöntiä lisätään, niin totta kai hiilarien syöntiä vähennetään. Joten, kyllä löytyy niitä, jotka suosittelevat rasvan syöntiä sokerinhimoon.

Vierailija
344/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa:P

Vierailija
345/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää rasvan mättääjät on lihavia/ tulevaisuudessa lihavia. Esim. Pähkinät on todellinen superfood, mutta niitäkin vaan Max. Kourallinen päivässä ei enempää! Rasva lihottaa todella salakavalasti pienissä määrissä.

Pähkinöissä on aika lailla myös hiilareita, joten ei niitä pidä syödäkään kovin paljon. Rasva ja hiilari yhdessä on se lihottava tekijä, turha rasvaa syyttää.

Vierailija
346/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rasvat lihota sen enempää kuin hiilihydraatit. Liika energian saaminen kulutukseen nähden lihottaa.

Vierailija
347/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rasvat lihota sen enempää kuin hiilihydraatit. Liika energian saaminen kulutukseen nähden lihottaa.

Ei ole kuitenkaan sama, mistä ne kalorit tulee, koska elimistö reagoi eri tavoin eri aineisiin.

Vierailija
348/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde kävelylle. Kävele ja ota tavoitteeksi 10 000 askelta päivässä. Sitä ei tarvitse tehdä kerralla, vaan sen voi kävellä ihan osissa. Lupaan, että se vähentää herkkuhimoa. 

Mulla tulee päivässä vähintään 15 000 askelta, kun käyn vähintään tunnin lenkillä kerran päivässä :) 

Tähän 15000 lasket siis koko päivän askeleet. Millaista tahtia askellat sen tunnin lenkin? Itse olen huomannut juurikin sen, ettei rauhallinen tallustaminen tapa herkkuhimoa, vaan hengästyttävä hikiliikunta.

Juu, koko päivän askeleet. Tarkotitko sä että lenkillä se 10 000 pitäis tulla vai? Sekin voi olla. Kävelen sellasta reipasta tahtia.

Vierailija
349/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kuukausi ilman, ja jos vielä tekee mieli niin jokin puute kyllä sitten on ruokavaliossa varmaan

Tässä on vaan sellainen ongelma, että mieliteko on niin vahva, että vuorokausikin ilman tuntuu lähes mahdottomalta. En oo ap, mutta kärsin samasta. Ei me täällä kyseltäisi jos pystyisi olemaan kuukauden ilman.

On niin pitkä ketju, etten jaksa lukea joten joku on varmaan sanonut tämän ja ehkä moneen kertaan.

Mutta jättäkää ainakin joksikin aikaan pois leivät, pastat, peruna ynnä muu "terveellinen kotiruoka". Mun herkkuhimo helpotti vasta sitten. Tärkeää on tietenkin sitten syödä muuten tarpeeksi, ettei energiavajeen takia himoitse herkkuja.

Se, että ap:n tapaan syö makeanhimon helpottamiseksi jotakin vähän terveellisempää makeaa ei tietenkään auta. Vaan kannattaisi joksikin aikaa harkita hiilareiden syöminen tosi tarkkaan. Vain mahdollisimman hitaita hiilareita, ei missään nimessä esim. perunaa tai pastaa, jotka voivat insuliinivaikutukseltaan olla kuin karkkia, jolloin ne vaan ylläpitävät kierrettä.

Vieroittautumisvaiheessa siis vaan kunnolla hiilarit alas, sitten pikkuhiljaa tuoden hitaita hiilareita takaisin.

Pastaa en syö enkä gluteiinia muutenkaan. 100% kauraleipää menee 3-4 krt viikossa kylläkin. 

Vierailija
350/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ehdottanut ap:lle kromilisää makeanhimoon?

Söin kromia purkista, kun makeanhimo oli pahimmillaan. Se auttoi. Tämän jälkeen olikin helpompi kontrolloida syömisiäni. 

Myös sinkkiä suositellaan vegaaneille. Sinkin puute aiheuttaa monenlaisia oireita, mm. makuaistin heikkenemistä. 

Samoin magnesiumia kannattaa syödä. Keliakikot eivät saa magnesiumia tarpeeksi ruuasta. 

Sinkkiä syön purkista just in case, en kylläkään ole vegaani. Pitääpä tutkia kromin- ja magnesiumin saantia tarkemmin!

Vierailija
351/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde kävelylle. Kävele ja ota tavoitteeksi 10 000 askelta päivässä. Sitä ei tarvitse tehdä kerralla, vaan sen voi kävellä ihan osissa. Lupaan, että se vähentää herkkuhimoa. 

Mulla tulee päivässä vähintään 15 000 askelta, kun käyn vähintään tunnin lenkillä kerran päivässä :) 

Tähän 15000 lasket siis koko päivän askeleet. Millaista tahtia askellat sen tunnin lenkin? Itse olen huomannut juurikin sen, ettei rauhallinen tallustaminen tapa herkkuhimoa, vaan hengästyttävä hikiliikunta.

Juu, koko päivän askeleet. Tarkotitko sä että lenkillä se 10 000 pitäis tulla vai? Sekin voi olla. Kävelen sellasta reipasta tahtia.

10 000 askelta vastaavat n. 7 km eli ihan rivakka vauhti tunnin lenkillä, jos ne askeleet siis siinä kertyvät. Tarkoitan tässä koko ajan kuitenkin ihan sellaista hengästyttävää, hikistä liikuntaa, sellaista jossa kroppa todella tekee töitä ja välillä huulilta pääsee että "ei prkl" :D Se on minulle ollut ihan ainoa resepti herkkuhimoa vastaan, ilmeisesti siinä keho tuottaa sen verran omaa onnen tunnetta, ettei sitä enää herkuista tarvitse hakea.

Vierailija
352/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

homeless hobo kirjoitti:

Huvittaa vaan tämän ketjun sokerivouhkaajat. Mitäpä he luulevat oikeasti kadulla asuvan tekevän salaatilla? Ei sen syöminen täytä vatsaa kuten esim.makkara tekee.

Kadulla asuvilla on usein kylmä ja energiaa kuluj paljon kävelyyn sekä elimistön pysymiseen lämpimänä. Siihen tarvitaan sokeria, sokeria ja sokeria sekä rasvaa.

Miten kadulla eläminen liittyy tähän, kun ei täällä varmaan kenenkään elämä ole tuollaista, että suurin haaste olisi saada tarpeeksi energiaa hengissä pysymiseen?

Viime vuoden lopussa Suomessa oli lähes 8 000 asunnotonta. Käytännössä kodittomien määrä on huomattavasti suurempi. Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARA perustaa tietonsa kunnilta saamiinsa lukuihin, joista puuttuvat ne kodittomat, joiden posti tulee tuttavan tai sukulaisen osoitteeseen.

Vierailija
353/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

i am a fat fucker kirjoitti:

Esim. minä söin pelkästään eilen ruokien lisäksi seuraavaa: 4 olutta, varmaan 30 suklaakonvehtia, 6 jouluortttua, pehmiksen, iltapalaksi nuudelia ja mehukeittoa, suklaakakkua muutaman palan, teetä sokerilla 3 kuppia jne. Ei tuossa edes ole kaikki. En pysty olemaan 15 minuuttia, että en söisi jotain.

Jos haluat olla hoikka, on oikeasti syötävä aivan sairaan vähän. Sen takia en viitsi laihduttaa, koska tiedän mitä hoikkana oleminen on. Se on maailman helpoin juttu kun asuu yksin ja ostaa ruokaa itselleen, mutta maailman vaikein kun kotona on oltava syömistä myös miehille ja lapsille. Jos ostaisin vain itselleni, en ikinä leipoisi mitään, ei olisi leipää, ei perunoita, ei lämmintä ruokaa jne. Mutta kun on tuo perhe, niin ainakin minulla se on se, mikä on lihottanut.

Ennen miestä ja lapsia olin kokoa 36, nyt kokoa 46-48.

Hui taidan pysyä ikisinkkuna=hoikkana

Vierailija
354/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihon vakituisessa parisuhteessa. Avioero sai aikaan 20 15 kilon laihtumisen. Uusi parisuhde ja ne 15 tuli takaisin...

Molemmissa parisuhteissa tyytymättömyyttä.

Vierailija
355/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa, lihottaahan se parisuhde.

Ite olen lihonut 10v aikana n 20-30kg, ja se alkaa olla jo vähän liikaa.

Mies on entinen kokki, joka siis pääsi sydämeeni keittiön kautta. Alkuaikoina hän loihti mitä mahtavampia ruokia useaan otteeseen illassa, ja edelleen hän kokkaa päivittäin. Mitään kevyttuotteita meillä ei käytetä. Mutta nyt mies on onneksi huomannut myös itse lihoneensa, massu on kasvanut mahdottomasti, ja hän on itsekin alkanut puhumaan kevyemmästä linjasta. Olishan siinä ideaa.

Sitä vaan tulee niin mukavuudenhaluiseksi pitkässä parisuhteessa. Joskus vapaapäivänä vedän yökkärin päälle aamusuihkun jälkeen, ja nautin siitä. EN laita itseäni vapailla, mutta duuniin ja illanviettoihin tietenkin sitten meikkaan ja laittaudun. Mies on joskus vuosia sitten sanonutkin, että olis kiva, jos ihan vaan häntäkin varten laittautuisin. Mutta en useinkaan saa sitä aikaiseksi.

Vierailija
356/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on entinen kokki, joka siis pääsi sydämeeni keittiön kautta. Alkuaikoina hän loihti mitä mahtavampia ruokia useaan otteeseen illassa, ja edelleen hän kokkaa päivittäin. Mitään kevyttuotteita meillä ei käytetä. Mutta nyt mies on onneksi huomannut myös itse lihoneensa, massu on kasvanut mahdottomasti, ja hän on itsekin alkanut puhumaan kevyemmästä linjasta. Olishan siinä ideaa.

Sitä vaan tulee niin mukavuudenhaluiseksi pitkässä parisuhteessa. Joskus vapaapäivänä vedän yökkärin päälle aamusuihkun jälkeen, ja nautin siitä. EN laita itseäni vapailla, mutta duuniin ja illanviettoihin tietenkin sitten meikkaan ja laittaudun. Mies on joskus vuosia sitten sanonutkin, että olis kiva, jos ihan vaan häntäkin varten laittautuisin. Mutta en useinkaan saa sitä aikaiseksi.

Mitäähhh..ei meikkaa ..syö himas verkkareissa...

Joo en taida muuttaa panokaverini kämpille

Vierailija
357/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum;pysyt hoikkana jos: olet koditon

olet sinkku

olet eroamassa ja petät

Vierailija
358/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen lihottaa, ei parisuhde, ei kilpirauhanen, ei isot luut...

Ja kyllä, per*e näyttää isolta siinäkin mekossa, jos se on iso.

Vierailija
359/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä syyt lihomiseen :)  Koskaan kukaan ei sano syöneensä liikaa. Aina syy on jossain ulkopuolisessa tekijässä.

Vierailija
360/416 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä syyt lihomiseen :)  Koskaan kukaan ei sano syöneensä liikaa. Aina syy on jossain ulkopuolisessa tekijässä.

Oletko sinkku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan